Daewoo Tico NEW SX-DLX (1998r) - dieludolfs
Stara miłość nie rdzewieje - Daewoo Tico NEW SX-DLX
Wygląda świetnie, przyznam, że nie widziałem jeszcze takiej sztuki gratki za piękny egzemplarz
- fachman
- MotoManiak
- Posty: 347
- Dołączył(a): 4 lut 2015, o 19:50
- Pochwały: 1
Stara miłość nie rdzewieje - Daewoo Tico NEW SX-DLX
Slychac popychacze Jak tak dalej pojdzie z pogoda to zimowanie zakonczysz
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Stara miłość nie rdzewieje - Daewoo Tico NEW SX-DLX
fachman, dzięki
Czekam na to z niecierpliwością
W ostatnim czasie udało mi się upolować oryginalną teczkę wraz z dokumentami jakie były dawane w salonie razem z samochodem.
Wleci do Tico jako gadżet na tylną półkę albo kanapę
Romecik2t napisał(a):Jak tak dalej pojdzie z pogoda to zimowanie zakonczysz
Czekam na to z niecierpliwością
W ostatnim czasie udało mi się upolować oryginalną teczkę wraz z dokumentami jakie były dawane w salonie razem z samochodem.
Wleci do Tico jako gadżet na tylną półkę albo kanapę
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Stara miłość nie rdzewieje - Daewoo Tico NEW SX-DLX
Lubie serwisówki
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Stara miłość nie rdzewieje - Daewoo Tico NEW SX-DLX
Ojciec ma podobną do lanosa
- fachman
- MotoManiak
- Posty: 347
- Dołączył(a): 4 lut 2015, o 19:50
- Pochwały: 1
Stara miłość nie rdzewieje - Daewoo Tico NEW SX-DLX
Miałem podobne Tico jako moje pierwsze auto, nigdy się nie zapomina pierwszego auta!
- huracan
- MotoManiak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 15 lut 2016, o 11:50
- Lokalizacja: Katowice
- Pojazdy: Audi RS3
Stara miłość nie rdzewieje - Daewoo Tico NEW SX-DLX
Mała rzecz a cieszy Ładny dodatek
- fachman
- MotoManiak
- Posty: 347
- Dołączył(a): 4 lut 2015, o 19:50
- Pochwały: 1
Stara miłość nie rdzewieje - Daewoo Tico NEW SX-DLX
W ostatnich dniach wyprałem sobie tapicerkę bagażnika i w końcu zapanował tam porządek
Poza tym mam cały czas problem z akumulatorem w Tico. Po miesięcznym postoju bateria jest praktycznie rozładowana do zera. Udało mi się ją jednak wskrzesić elektroniczną ładowarką, ale wychodzi siarka na obudowanie, przez co rdzewieje mi wspornik trzymający akumulator (ciekawe jak podstawa...), tak więc jeżeli będę miał trochę wolnej gotówki to wleci nowy akumulator
Poza tym przygotowuję się do zrobienia podtrzymania napięcia na akumulatorze, by uniknąć jego głębokich rozładowań przy dłuższym postoju.
Mierzyłem również pobór prądu przy wyłączonych odbiornikach i wynosi on 13,5mA, po otwarciu drzwi wzrasta do 61mA Pod licznikiem znalazłem najprawdopodobniej przyczynę tej anomalii, oto ona:
Osprzęt alarmu czyli syrenę, diodę itp. poprzedni właściciel musiał zdemontować wcześniej, jednak główna centralka została i jest cały czas podłączona.
Ostatnio gdy próbowałem odpalić Tico przy słabym akumulatorze, to przekaźnik w centralce odciął mi napięcie na cewkę zapłonową i próba odpalenia zakończyła się niepowodzeniem, pomimo tego, że auto "kręciło" rozrusznikiem:
https://www.youtube.com/watch?v=UD8wkpXPg8c
W najbliższych dniach mam zamiar wywalić starą centralkę, a w to miejsce założyć zestaw, który kupiłem jakieś 3 lata temu do poprzedniego Tico:
W jego skład wchodzi kompletny autoalarm + centralny zamek z możliwością zdalnego sterowania.
Z racji takiej, że w moim Tico jest już centralny zamek ale z kluczyka, wystarczy tylko dołożyć do drzwi kierowcy siłownik SLAVE (co dziś uczyniłem), poprowadzić odpowiednio kable i wszystko powinno zdalnie hulać.
Jak można zauważyć, drzwi w Tico są zakonserwowane, jednak przed ponownym montażem tapicerki dokładnie wysmaruje jeszcze wszystkie wnęki smarem łożyskowym zmieszanym ze świeżym olejem przekładniowym
A na poniższym filmiku test działania zestawu "na krótko":
https://www.youtube.com/watch?v=UvbTURm ... e=youtu.be
Poza tym mam cały czas problem z akumulatorem w Tico. Po miesięcznym postoju bateria jest praktycznie rozładowana do zera. Udało mi się ją jednak wskrzesić elektroniczną ładowarką, ale wychodzi siarka na obudowanie, przez co rdzewieje mi wspornik trzymający akumulator (ciekawe jak podstawa...), tak więc jeżeli będę miał trochę wolnej gotówki to wleci nowy akumulator
Poza tym przygotowuję się do zrobienia podtrzymania napięcia na akumulatorze, by uniknąć jego głębokich rozładowań przy dłuższym postoju.
Mierzyłem również pobór prądu przy wyłączonych odbiornikach i wynosi on 13,5mA, po otwarciu drzwi wzrasta do 61mA Pod licznikiem znalazłem najprawdopodobniej przyczynę tej anomalii, oto ona:
Osprzęt alarmu czyli syrenę, diodę itp. poprzedni właściciel musiał zdemontować wcześniej, jednak główna centralka została i jest cały czas podłączona.
Ostatnio gdy próbowałem odpalić Tico przy słabym akumulatorze, to przekaźnik w centralce odciął mi napięcie na cewkę zapłonową i próba odpalenia zakończyła się niepowodzeniem, pomimo tego, że auto "kręciło" rozrusznikiem:
https://www.youtube.com/watch?v=UD8wkpXPg8c
W najbliższych dniach mam zamiar wywalić starą centralkę, a w to miejsce założyć zestaw, który kupiłem jakieś 3 lata temu do poprzedniego Tico:
W jego skład wchodzi kompletny autoalarm + centralny zamek z możliwością zdalnego sterowania.
Z racji takiej, że w moim Tico jest już centralny zamek ale z kluczyka, wystarczy tylko dołożyć do drzwi kierowcy siłownik SLAVE (co dziś uczyniłem), poprowadzić odpowiednio kable i wszystko powinno zdalnie hulać.
Jak można zauważyć, drzwi w Tico są zakonserwowane, jednak przed ponownym montażem tapicerki dokładnie wysmaruje jeszcze wszystkie wnęki smarem łożyskowym zmieszanym ze świeżym olejem przekładniowym
A na poniższym filmiku test działania zestawu "na krótko":
https://www.youtube.com/watch?v=UvbTURm ... e=youtu.be
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Stara miłość nie rdzewieje - Daewoo Tico NEW SX-DLX
No w koncu założyłeś tą centralkę
-
Kotoss - MotoManiak
- Posty: 739
- Dołączył(a): 17 lis 2009, o 22:30
- Lokalizacja: Bądkowo
Stara miłość nie rdzewieje - Daewoo Tico NEW SX-DLX
Kotoss, dopiero zacząłem
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Stara miłość nie rdzewieje - Daewoo Tico NEW SX-DLX
dieludolfs, że też ci się chce
-
pawel615 - MotoManiak
- Posty: 2991
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
- Lokalizacja: za górami za lasami....
- Pochwały: 7
Stara miłość nie rdzewieje - Daewoo Tico NEW SX-DLX
Sprawnie to dziala nawet
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Stara miłość nie rdzewieje - Daewoo Tico NEW SX-DLX
Zakładałem u ojca w lanosie podobna centralke, 1,5 roku i szlag trafił 2 siłowniki
- fachman
- MotoManiak
- Posty: 347
- Dołączył(a): 4 lut 2015, o 19:50
- Pochwały: 1
Stara miłość nie rdzewieje - Daewoo Tico NEW SX-DLX
fachman napisał(a):Zakładałem u ojca w lanosie podobna centralke, 1,5 roku i szlag trafił 2 siłowniki
Zobaczymy jak się u mnie spisze, gdyż w Tico rygielki chodzą praktycznie bezoporowo. Ważną rzeczą jest też montaż siłownika równolegle do drutu od rygielka (nie pod kątem), gdyż wtedy siłowniki na pewno szybko się posypią.
Przez kilka ostatnich dni walka z alarmem cały czas trwała.
Po dokupieniu koszulek termokurczliwych mogłem w końcu poprowadzić przewody od siłownika do wnętrza samochodu...
...by następnie zakonserwować wnętrze drzwi smarem rozmieszanym z olejem i móc zakładać tapicerkę.
Kolejną czynnością było pozbycie się pozostałości po starym alarmie.
Dzięki temu mogłem w końcu zacząć montować nową centralkę firmy Freeway.
Żeby nie było, wszystkie ewentualne połączenia są lutowane i zabezpieczane cienką warstwą taśmy izolacyjnej + koszulką termokurczliwą, a nie skręcane palcami tak jak było w przypadku poprzedniego alarmu
Czujniki ultradźwiękowe umieściłem standardowo na górze przednich słupków:
Jeszcze tylko we wnętrzu auta podpiąłem zasilanie, kierunkowskazy, odcięcie zapłonu, czujniki itd.
Pod maską natomiast za pomocą długiej śruby przykręciłem syrenę alarmową do jednego z fabrycznych otworów.
Efekt końcowy można zobaczyć na poniższym filmie
https://www.youtube.com/watch?v=RD5idkTn-2U
Syrena pochodzi z końca lat 90-tych, jest naprawdę głośna i solidna
W środę, po skończeniu prac nad autem wyjechałem po raz pierwszy w tym roku Tico garażu. Przebieg samochodu wynosił wtedy 85095km, a więc w poprzednim sezonie "nakręciłem" autem 4320km, z czego pierwsze 720km zrobiłem w 3 dni po zakupie
Kupiłem też w końcu wszystkie potrzebne rzeczy do wykonania podtrzymania napięcia akumulatora podczas dłuższego postoju:
Najważniejszymi z nich jest ładowarka Bosch C3 oraz włącznik czasowy firmy ORNO.
Oryginalny przewód z ładowarki C3 przedłużyłem tak, by przewód dodatni zakończony konektorem oczkowym sięgał do plusowej klemy, natomiast przewód ujemny do najbliższego punktu masowego w samochodzie. Hermetyczną kostkę przypiąłem plastikowymi opaskami pod ramkę tablicy rejestracyjnej.
Włącznik czasowy będzie uruchamiał ładowarkę 3 razy w tygodniu (Poniedziałek, Środa, Piątek) na 8 godzin (12:00-20:00). Ładowarka jest tak zaprojektowana, że automatycznie ładuje akumulator do napięcia 14,4V, po czym przechodzi w tryb podtrzymujący pełne naładowanie akumulatora. W praktyce wygląda to tak, że po osiągnięciu napięcia na akumulatorze 14,4V ładowanie jest odłączane, a jeżeli napięcie spadnie bodajże do 13.8V to ładowarka znów zaczyna ładować ale mniejszym prądem (chyba poniżej 1A) i tak w kółko.
Jeżeli będę planował dłuższy postój (co w moim przypadku zdarza się bardzo często), wyjście z ładowarki podpinam pod zderzak, a samą ładowarkę do wyłącznika czasowego, dzięki czemu powinienem mieć zawsze naładowany akumulator do pełna.
Bez tego urządzenia już po miesiącu czasu akumulator miałem wyczerpany praktycznie do zera
Dziś natomiast objeździłem dwa duże szroty i udało mi się znaleźć w miarę kompletnie Tico w takiej samej wersji jak moja (NEW SX-DLX). Potrzebowałem z niego oryginalną, 13-to pinową złączkę radia z przewodami, oraz wiązkę półki tylnej pod głośniki (skończyło się zakupem całej półki ), a wszystko po to, by uzupełnić fabryczną wiązkę tylnych głośników w 4-ty przewód. Fabryka do tylnych głośników podała wspólną masę, takie rozwiązanie niestety nie chciało współpracować z współcześnie produkowanymi radioodtwarzaczami. Poprzedni właściciel rozwiązał ten problem złączając oba głośniki równolegle i podpinając je pod jeden kanał w radiu, przez co z tyłu dźwięk był monofoniczny. Po dokupieniu w sklepie elektronicznym 6 metrów przewodu mam zamiar w niedalekiej przyszłości doprowadzić oddzielną masę do każdego z głośników i cieszyć się dźwiękiem stereofonicznym.
Jako ciekawostka, tak grają oryginalne głośniki o średnicy 13cm w tylnej półce:
https://www.youtube.com/watch?v=333TLUanjzk
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Stara miłość nie rdzewieje - Daewoo Tico NEW SX-DLX
dieludolfs, Jestem pod wrazeniem profesjonalnosci Twojej pracy i ze chce ci sie tyle przy tico grzebac Na filmiku mogles gang albanii puscic
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 247 gości