4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez dieludolfs » 30 mar 2017, o 15:26

Gdyby nie ta fotorelacja z renowacji, to bym pomyślał, że masz fabrycznie nowego Rometa :mrgreen: Po skończonej renowacji masz zamiar go użytkować, czy będzie stał nieużywany jako eksponat w pokoju/garażu? :D
Btw. W jakiej cenie chromowałeś obręcze?
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Pani Kontekstowa » 30 mar 2017, o 15:26

Pani Kontekstowa
 

Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 30 mar 2017, o 15:33

Jeszcze nie wiem, zobaczymy jak skończę :D

Za chromowanie elementów ze zdjęć zapłaciłem 650 zł.
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez tombo22 » 30 mar 2017, o 18:57

Pięknie ci to idzie :yes: Co to za baterie w schowku ? to element fabrycznej instalacji elektrycznej ?
Avatar użytkownika
tombo22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 315
Dołączył(a): 20 sty 2011, o 18:34
Pochwały: 6
Pojazdy: Jawa TS 350 638.1 Passerati B6 140HP Romet Ogar 200x2

Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 30 mar 2017, o 19:03

Cieszę się że się podoba :)

Tak - klakson jest na baterie ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Tomciosz » 31 mar 2017, o 15:13

Szatek, majstrze, ta guma na kickstaterze to jest jakiej produkcji? Osobiście mam złe wspomnienia z gumą takiego rozmiaru na tym elemencie.

Dobrze widzę, że schowki nie są ze sobą idealnie zgrane? W każdym tak było? ;/
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 31 mar 2017, o 15:32

Guma jest teraźniejszej produkcji - ja nie mam, jak narazie, do niej zastrzeżeń :)

Tak, schowki oryginalnie nie są z sobą zgrane :/ W późniejszych latach, dodali dodatkowe łączenie ich ze sobą (w górnej części) ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 13 kwi 2017, o 11:35

Przez ostanie dwa tygodnie za dużo nie zrobiłem - muszę poczekać na elementy z cynkowni i chromowni :/

Koła po zapleceniu i wycentrowaniu:

Obrazek

Po założeniu fartuchów, dętek, opon i napompowaniu:

Obrazek

Odświeżone nowe i oryginalne opony Stomil:
1. Czyszczenie (woda + płyn do mycia naczyń + szczoteczka i ściereczka);
2. Przesypanie wnętrza opon talkiem technicznym;
3. Użycie preparatu do czyszczenia i konserwacji gumy firmy Sonax;
4. Użycie pianki do opon firmy Sonax;
5. Użycie żelu nabłyszczającego do opon firmy Sonax.

Obrazek

Na razie tyle, pozdro ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Tomciosz » 13 kwi 2017, o 12:45

A myślałem, że je oddałeś do nadlewki.... :mrgreen:
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez pawel615 » 13 kwi 2017, o 14:10

Az milo popatrzec :D szkoda go nawet odpalic :yes:
Tylko to aluminium po szkielkowaniu wydale sie jakies mocno szare :>
Avatar użytkownika
pawel615
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2991
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
Lokalizacja: za górami za lasami....
Pochwały: 7

Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 13 kwi 2017, o 14:32

Aluminium (a właściwie silumin) było po szkiełkowaniu chromianowane - to dlatego ściemniało :)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 1 maja 2017, o 12:54

Cześć :)

Wysłałem niżej widoczne elementy do chromowania:

Obrazek

To już ostatnia partia, będzie gotowa w połowie maja :)

Złożyłem w końcu silnik:

Obrazek

Obrazek

Między karterami jest oryginalna uszczelka + Reinzosil.

Wał i wałki osadzone przy pomocy palnika dekarskiego, pirometru oraz specjalnych wkładek do łożysk.

Kartery skręcone przy użyciu śrub imbusowych, w celu mocniejszego i łatwiejszego skręcenia.

Obrazek

Musiałem zeszlifować wystającą stalową tulejkę pod przednią zębatką - inaczej nie mógłbym zamontować zmieniacza biegów starego typu. Dowodzi to temu, że wcześniejsze kartery od 019 były inne.

Obrazek

Obrazek

Wymienione elementy zostały skręcone z odpowiednimi momentami:

Śruby do karterów - 7 Nm
Nakrętki szpilek cylindra - 9 Nm
Nakrętka koła przekładni stałej - 20 Nm
Nakrętka zabieraka sprzęgła - 25 Nm
Nakrętka zębatki przedniej - 30 Nm
Nakrętka koła magnesowego - 20 Nm

Wyżej wymienione momenty dokręcenia poszczególnych śrub/nakrętek, zapożyczyłem pod silnik od Simsona (oprócz tego do nakrętek szpilek cylindra).

Silnik gotowy do montażu (łańcuch założyłem po to, aby można było później przeciągnąć właściwy):

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Prędkościomierz przed:

Obrazek

Cyferblat: "ogranicznik" wskazówki pomalowany białym markerem olejnym -> naklejona nowa, biała naklejka -> lakier akrylowy bezbarwny

Koła zębate z cyframi: wydrapana farba z cyfr za pomocą pinezki -> pomalowanie widocznej części koła białym markerem olejnym -> wydrapana farba olejna z cyfr -> lakier akrylowy bezbarwny -> pomalowanie cyfr czarnym i czerwonym cienkopisem 0,1 mm

Wskazówka: rozwiercenie otworu montażowego wiertłem 1 mm -> chemiczne usunięcie starej farby -> podkład akrylowy -> lakier akrylowy -> lakier akrylowy bezbarwny

Nowa ramka, szkiełko i uszczelka pod szkiełko z gumy NBR (wycięta ploterem). Pozostałem elementy pokryte nowymi powłokami galwanicznymi/wyczyszczone.

Zrobiłem błąd, bo rozłączyłem aluminiowy pierścień od ośki wskazówki (oryginalnie były chyba razem centrowane i chyba nawet wyważane - mają ślady po wierceniu) i musiałem podebrać całość z innego licznika :/

W trakcie:

Obrazek

Wskazówka została naprężona i wklejona na jej ośkę. Tarcza również została przyklejona.

Obrazek

Troszkę ubrudziły się "koła zębate z cyframi" w trakcie ich montażu :/

Po złożeniu:

Obrazek

Obrazek

Miałem zaprasować ramkę, ale ostatecznie uznałem, że lepiej będzie ją wkleić :)

Motorower na dzień dzisiejszy:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Którą stroną powinna być zamontowana linka licznika? Po obu stronach nie chce wejść :/

Pozostało mi czekać na elementy z chromowania - a więc na razie tyle, pozdro ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez pawel615 » 5 maja 2017, o 22:55

Co ten blotnik tak krzywo wyszedł?
Avatar użytkownika
pawel615
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2991
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
Lokalizacja: za górami za lasami....
Pochwały: 7

Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 6 maja 2017, o 09:57

Nie wiadomo czy to na pewno błotnik jest krzywy - nie ustawiłem jeszcze idealnie koła. Ale jakby co, to się go dognie :)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 17 maja 2017, o 13:39

Mała aktualizacja, przed dużą :)

Musiałem złożyć od nowa licznik, ponieważ jednak nie działał. Kupiłem kolejne i tym razem nie zdejmowałem wskazówki. Czyli nie demontowałem wskazówki, jej ośki ze sprężynką, cyferblatu, aluminiowej miseczki, oraz stalowego korpusu. To wszystko (oprócz cyferblatu) jest ze sobą wyważone/wycentrowane i nie należy tego rozbierać, bo po ponownym złożeniu wskazówka nie będzie działać.

Szatek napisał(a):Cyferblat: "ogranicznik" wskazówki pomalowany białym markerem olejnym -> naklejona nowa, biała naklejka -> lakier akrylowy bezbarwny


Tym razem nie użyłem lakieru bezbarwnego, ponieważ jednak rozmywa on farbę olejną. Również nie użyłem go do kół zębatych z cyframi.

Szatek napisał(a):Nowa ramka, szkiełko i uszczelka pod szkiełko z gumy NBR (wycięta ploterem).


Użyłem ramki która jest teoretycznie do późniejszych liczników z plastikowymi kubkami - jest troszkę wyższa.

Ostatecznie licznik wygląda dokładnie tak samo, no i oczywiście tym razem
działa :)

Musiałem także zastosować poliamidowe wkręty M4x10, oraz podkładki izolujące M4 do uchwytu na baterie, ponieważ po jego ponownym przynitowaniu przeze mnie, nit jednak nie jest idealnie centrycznie i dotyka uchwytu, przez co klakson cały czas trąbił.

Teraz wygląda to tak: poliamidowy wkręt M4x10 -> podkładka M4 A2 -> schowek -> podkładka izolująca -> uchwyt na baterie -> podkładka sprężynowa M4 A2 -> nakrętka M4 A2.

Obrazek

Jeśli ktoś potrzebuje takich wkrętów, to mogę je wysłać (mam 200 sztuk :F).

Na dniach przyjdą elementy z chromowania, więc będę miał co robić.

Chwilowo tyle, pozdro ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 3 cze 2017, o 11:18

Szatek napisał(a):To wszystko (oprócz cyferblatu) jest ze sobą wyważone/wycentrowane i nie należy tego rozbierać, bo po ponownym złożeniu wskazówka nie będzie działać.


I oczywiście oprócz stalowego korpusu :)

Wróciły części z chromowania (to już wszystko):

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tłumik przed złożeniem:

Obrazek

Klosz przedniej lampy przed złożeniem:

Obrazek

Lusterko do renowacji, które będzie zamontowane w tym 50-T-1:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Gotowe repliki oryginalnych manetek od Rometa, powstałe dzięki mojej i joozka współpracy z firmą Retro:

Obrazek

Są też lewe manetki z większym otworem pod korpus zmiany biegów.

I prawie gotowe (będą jeszcze otwory do ich mocowania), repliki oryginalnych "gładkich" chlapaczy od Rometa (także są już w sprzedaży):

Obrazek

Motorower na dzień dzisiejszy:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Układ wydechowy złożony na pastę/cement do wydechów.

Nie było masy na górnej półce (a przez co i na przełączniku) i musiałem pociągnąć ją dodatkowym kabelkiem z dolnej półki (zdrapywanie lakieru nie dało efektu i nie chciałem już dalej go usuwać). Dodatkowo, aluminiowy przełącznik za słabo ją przewodził, więc musiałem zastosować stalowy (chromowany).

Na razie tyle, pozdro ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 131 gości