4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Szatek, kusisz na serio mnie na fajnego rometa
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Szatek, taaa, na luty podejrzewam ze dostaniesz ode mnie trochę porcji aby ocynkować czy coś wiem komu to można polecić
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Ta uszczelka chyba w ogóle nie jest pod ten typ kranika, mam org dziewiczy kranik z prl i ma uszczelkę z 4 otworami, ale próbuj a nóż się sprawdzi.
Pomogłem ? Kliknij pomógł
- Stachu.G
- MotoManiak
- Posty: 1036
- Dołączył(a): 20 sty 2011, o 13:57
- Lokalizacja: Podkarpackie
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Romet Chart 210 70cmm
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Stal, przed:
I po cynkowaniu z bezbarwno-niebieską pasywacją:
Przed:
I po czernieniu:
Przed:
I po kadmowaniu bez pasywacji:
Po miedziowaniu a następnie kadmowaniu z bezbarwno-niebieską pasywacją (obustronnie):
Koła magnesowe przed:
I po wklejeniu magnesów na Distal:
Magnesy ułożone biegunami na przemian. Mam nadzieję, że uda się wyważyć te magneta innym sposobem, niż wyważanie dynamiczne, którego cena za takiego koła zaczyna się od 200 zł....
Stacyjka przed:
I po złożeniu:
Zamienniki kluczyków są sprzedawane za długie (pod zamienniki stacyjek), oraz bez otworu pod zawleczkę. Kluczyk nasmarowany smarem silikonowym.
Oprawa tylnej żarówki przed:
I po złożeniu:
Cewki świetlne przed:
I po założeniu nowych przewodów:
Zapłon przed:
I po złożeniu (na zdjęciu brakuje wkrętu i podkładek do mocowania kondensatora):
Konektory nasmarowane smarem CX-80 Electricx.
Zbiornik, przy którym był naprawiany gwint kranika, został wypiaskowany wewnątrz i z zewnątrz, pomalowany podkładem antykorozyjnym (tymczasowo) i zamontowany do 50-T-1 z Tułowic.
Kupiłem:
Wykonałem replikę oryginalnej kedry na bak:
Przednie zawieszenie przed:
Po wprasowaniu tulejek (jednak zastosowałem te teflonowe) i przed złożeniem:
I po złożeniu na smar miedziany (sprężyny) i biały (nóżki dolne):
Dolne nóżki mają po złożeniu zbyt duży luz (ale tylko w miejscu w którym pracowały). Czy kupiłem zbyt zużyte?
Tak w ogóle, to czy one (razem ze "sztycą" tylnych amortyzatorów)
nie powinny być pokryte chromem technicznym, a nie dekoracyjnym?
Bębny kół przed:
I po osadzeniu łożysk (żeliwna wkładka oczyszczona z Fertanu):
Właściwie to po co są w nich te plastikowe "dystanse" i metalowe tulejki?
Tabliczka znamionowa przed:
I po przynitowaniu do ramy:
Na razie tyle, pozdro
I po cynkowaniu z bezbarwno-niebieską pasywacją:
Przed:
I po czernieniu:
Przed:
I po kadmowaniu bez pasywacji:
Po miedziowaniu a następnie kadmowaniu z bezbarwno-niebieską pasywacją (obustronnie):
Koła magnesowe przed:
I po wklejeniu magnesów na Distal:
Magnesy ułożone biegunami na przemian. Mam nadzieję, że uda się wyważyć te magneta innym sposobem, niż wyważanie dynamiczne, którego cena za takiego koła zaczyna się od 200 zł....
Stacyjka przed:
I po złożeniu:
Zamienniki kluczyków są sprzedawane za długie (pod zamienniki stacyjek), oraz bez otworu pod zawleczkę. Kluczyk nasmarowany smarem silikonowym.
Oprawa tylnej żarówki przed:
I po złożeniu:
Cewki świetlne przed:
I po założeniu nowych przewodów:
Zapłon przed:
I po złożeniu (na zdjęciu brakuje wkrętu i podkładek do mocowania kondensatora):
Konektory nasmarowane smarem CX-80 Electricx.
Zbiornik, przy którym był naprawiany gwint kranika, został wypiaskowany wewnątrz i z zewnątrz, pomalowany podkładem antykorozyjnym (tymczasowo) i zamontowany do 50-T-1 z Tułowic.
Kupiłem:
Wykonałem replikę oryginalnej kedry na bak:
Przednie zawieszenie przed:
Po wprasowaniu tulejek (jednak zastosowałem te teflonowe) i przed złożeniem:
I po złożeniu na smar miedziany (sprężyny) i biały (nóżki dolne):
Dolne nóżki mają po złożeniu zbyt duży luz (ale tylko w miejscu w którym pracowały). Czy kupiłem zbyt zużyte?
Tak w ogóle, to czy one (razem ze "sztycą" tylnych amortyzatorów)
nie powinny być pokryte chromem technicznym, a nie dekoracyjnym?
Bębny kół przed:
I po osadzeniu łożysk (żeliwna wkładka oczyszczona z Fertanu):
Właściwie to po co są w nich te plastikowe "dystanse" i metalowe tulejki?
Tabliczka znamionowa przed:
I po przynitowaniu do ramy:
Na razie tyle, pozdro
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
po to aby szybko było można włożyć ośkę
jednak podczaks składania czas się liczy
jednak podczaks składania czas się liczy
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Jak widzę ten błyszczący bak i świeżo pochromowane przednie teleskopy to nasuwa się tylko jedno słowo: miazga Złóż Pan to czym prędzej bo jestem bardzo ciekawy efektu końcowego
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Za to mi imponuje Twoja drobiazgowość w stosunku do powłok. Nie wrzucasz tych 'błyszczących' do chromu, a tych 'mniej błyszczących' do cynku. O czernieniu nie wspominam, bo "przecie to je w silniku i nie widać". Podoba mi się taka praca, bo dopiero Ty będziesz mógł przyznać, że masz motorower w stanie fabrycznym.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Dziękuję za pochwały
Czekam jeszcze tylko na złożenie tylnych amortyzatorów i zacznę wstępne składanie
A co do powłok galwanicznych, to chrom będzie tam gdzie był fabrycznie, oksyda na częściach które nie mogą być cynkowane, a ocynk na większości pozostałych. Oryginalnie ocynk stopniowo zastępowano oksydą - ze względu na koszta
Czekam jeszcze tylko na złożenie tylnych amortyzatorów i zacznę wstępne składanie
A co do powłok galwanicznych, to chrom będzie tam gdzie był fabrycznie, oksyda na częściach które nie mogą być cynkowane, a ocynk na większości pozostałych. Oryginalnie ocynk stopniowo zastępowano oksydą - ze względu na koszta
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Szatek napisał(a):Właściwie to po co są w nich te plastikowe "dystanse" i metalowe tulejki?
Żeby łożyska teoretycznie się nie zakleszczyły, a plastik, byś nie musiał tańczyć makareny przy wkładaniu ośki.
Natomiast boje się co do takiego rozmontowania magneta na części. Mam przykre wrażenie, że ciężko będzie wyważyć to w warunkach domowych.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
No zobaczymy Jak nie uda się wyważyć, no to trudno, dam nierozebrane Rozebrałem je zanim dowiedziałem się o kosztach wyważania dynamicznego takiego koła
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Najwyżej w którąś rocznicę zakończenia remontu sprawisz takie po wyważaniu dynamicznym.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 488 gości