4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 24 sie 2015, o 20:19

Trochę czasu od mojego ostatniego postu minęło, ale nie jest tak że nic się nie dzieje :)

Piaskowanie przed naprawami blacharskimi sobie odpuściłem - zrobię to gdy kupię wszystkie potrzebne części i będą na to gotowe.

Dolne uchwyty sprężyn okazały się zaprasowane i możliwe do usunięcia jedynie poprzez ich odcięcie i rozwiercenie ich pozostałości w nóżkach dolnych:

Obrazek
Obrazek

Dolne i górne uchwyty sprężyn, sprężyny oraz dystans między tulejki nóżek dolnych będą dorabiane z nierdzewki.

Efekty napraw blacharskich:

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek

Górny ogranicznik stopki centralnej został naprostowany. Powinien być pod kątem prostym, czy zagięty lekko do góry? Pytam bo jak na razie stopka opiera się o wspornik tłumika a nie o niego.

Obrazek
Obrazek

Rysa na błotniku została zalutowana:

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pęknięty spaw przy mocowaniu baku:

Obrazek
Obrazek

Obrazek

Gwint baku naprawiał poprzedni właściciel. Niestety gwint jest za duży i będzie trzeba dorobić redukcję pod kranik. Szkoda tego niszczyć bo jest zrobione fachowo, baku z tego powodu nie będę wymieniał.

Naprostowana nóżka górna:

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Zregenerowany gwint. Regeneracja przerosła kilkakrotnie wartość dolnej półki, ale chciałem zachować jak najwięcej oryginalnych podzespołów. Czy gdzieś po środku gwintu nie powinno być podłużnego nacięcia? Nie było go ale wydaje mi się że powinno być.

Tutaj ktoś bawił się w spawacza:

Obrazek

Obrazek

Nie mogę zdjąć dolnego pierścienia, powinien zejść?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Usunąłem lakier z jednej pokrywy schowka narzędziowego. Szukam jeszcze takiej prawej pokrywy.

W między czasie odebrałem pozwolenia czasowe a także tablice rejestracyjne od Rometów:

Obrazek

A następnie dowody rejestracyjne:

Obrazek

Zmienione dane w dowodzie:

Obrazek

Kupiłem także oryginalny silnik który był jako zapasowy w Romecie z Warki:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tutaj już u mnie:

Obrazek

Posiadam oryginalną głowicę, jej zdjęcie jest w tym temacie. Silnik powędruje do Rometa z którego został wyjęty.

Jestem jeszcze na etapie poszukiwań potrzebnych części. Następnym etapem będzie piaskowanie.

Mile są widziane komentarze ;)
Ostatnio edytowano 25 sie 2015, o 13:24 przez Szatek, łącznie edytowano 1 raz
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Pani Kontekstowa » 24 sie 2015, o 20:19

Pani Kontekstowa
 

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Tomciosz » 24 sie 2015, o 21:03

Szatek napisał(a):Zregenerowany gwint. Regeneracja przerosła kilkakrotnie wartość dolnej półki, ale chciałem zachować jak najwięcej oryginalnych podzespołów. Czy gdzieś po środku gwintu nie powinno być podłużnego nacięcia? Nie było go ale wydaje mi się że powinno być.



Tak. Powinno być bodajże od strony baku, w osi pojazdu. Ale bez niego też może być, bo odpowiada ono głównie za ustalanie pozycji podkładki z wypustem. Choć z drugiej strony brud z gwintu tam się wynosi poza obrys gwintu. :)
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 25 sie 2015, o 13:28

Skoro nie jest konieczne, to nie będę go robił - tym bardziej że go raczej nie było :)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 27 wrz 2015, o 12:47

Kolejna aktualizacja po troszkę dłuższym czasie :)

Wciąż nie mogę oddać części do piaskowania, ponieważ nie mam jeszcze podnóżek kierowcy i niektóre części są jeszcze w trakcie naprawy. Gdyby ktoś miał takie podnóżki, to proszę o informację:

Obrazek

Dolne i górne uchwyty sprężyn są w trakcie toczenia ze stali nierdzewnej A2. Sprężyny będę musiał prawdopodobnie dorobić, ponieważ w sprzedaży są jedynie o długości 22 cm a moje mają 26 cm, więc 4 cm różnicy to raczej zbyt dużo. Dystans między tulejki nóżek dolnych chyba jednak tylko ocynkuję.

A tutaj tulejki nóżek dolnych dorobione z teflonu:

Obrazek

Obrazek

Udało mi się też dostać dwie pokrywy schowków z białego plastiku, jak i również same schowki. Te które kupiłem wcześniej, były nowszego typu - z dodatkowymi mocowaniami i otworami.

Tutaj trochę nowych i oryginalnych części które udało mi się dostać. Niektóre z nich nie będą wykorzystane w tym motorowerze.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Więcej zdjęć: http://www.fotosik.pl/u/xxSzatekxx/album/1753519

A tutaj używana głowica, pompka i pokrowiec (raczej nie oryginalny, ktoś wie jaki powinien być?).

Obrazek

Obrazek

Trzy wysokie głowice które posiadam. Jak widać pierwsza ma zewnętrzne żeberka na całej szerokości:

Obrazek

Zamienniki gum gdyby nie udało mi się jednak dostać orygialnych:

Obrazek

I oryginalna instrukcja obsługi w bardzo dobrym stanie którą kupiłem od WorseBoya:

Obrazek

Na koniec dodam, że zakładany przeze mnie wygląd motoroweru, może się ostatecznie różnic ponieważ często zmieniam co do niektórych kwestii zdanie :P Niedługo kolejna aktualizacja, tym razem nastąpi szybciej :D

Mile są widziane komentarze ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez janosikmz19822 » 27 wrz 2015, o 19:06

Ty z kwasówki które elementy chcesz dorobić konkretnie ?
Masz jakiś cały silnik 019 do sprzedania ?
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3661
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 42
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 27 wrz 2015, o 19:21

Obrazek

Dwa elementy numer 4, te same tylko że dolne, no i raczej sprężyny czyli dwa elementy numer 3. Nie z kwasówki tylko z nierdzewki A2 :)

Silnik mogę Ci jeden sprzedać, tylko że jest do rozbiórki.
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez janosikmz19822 » 27 wrz 2015, o 20:07

Ja wiem gdzie dorobić sprężyny można :twisted:
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3661
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 42
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 19 paź 2015, o 15:37

Liczyłem na to, że napisze coś jeszcze wcześniej, ale niestety przedłużyło się do trzech tygodni :F

Dalszy ciąg napraw blacharskich:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W tym miejscu osłona łańcucha była zagięta do środka - odgięta i zaspawana:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A tutaj ktoś dospawał nakrętki bo puścił mu gwint - odcięte, zaspawane i nagwintowane.

Obrazek

Poprzedniemu właścicielowi ułamały się mocowania wsporników błotnika (to chyba typowe w tym modelu, w dwóch moich 50-T-1 także są ułamane) . Przyspawał je, ale krzywo i tego nie oszlifował - poprawione:

Obrazek

Obrazek

Pierścień został zdjęty. Trzeba było stoczyć trochę sztycę bo inaczej nie dało rady tego zrobić:

Obrazek

Dodatkowo zrobiłem jednak to podłużne nacięcie w sztycy na podkładkę z wypustem. Niby go nie było, ale wolałem zrobić bo sztyca była spawana i nie wiadomo czy ktoś przyspawał rurkę, nagwintował, ale zapomniał o tym nacięciu. Ta sztyca jest duuużo grubsza niż ta z innej dolnej półki którą mam (z późniejszego rocznika).

Obrazek

Dorobiłem dolne i górne uchwyty sprężyn, oraz sprężyny (w sprzedaży są zbyt krótkie) ze stali nierdzewnej A2:

Obrazek

Obrazek

Dolne uchwyty sprężyn będą utwierdzone w nóżkach dolnych w taki sposób (oryginalne plastikowe były zaprasowane):

Obrazek

Obrazek

Dotoczyłem też oś wahacza, stal nierdzewna A2 + poliamid. Zostało dokupić nakrętki i podkładki:

Obrazek

Obrazek

Zleciłem także wykonanie oryginalnej tabliczki znamionowej:

Obrazek

Zakupiłem też w międzyczasie pare nowych i oryginalnych gratów:

Obrazek

Na zakończenie dodam, że motorower pochodzi prawdopodobnie z serii próbnej wyprodukowanej przez Ośrodek Badawczo - Rozwojowy Rometu (tak samo jak 50-TS-1). Świadczyć mogą o tym na przykład podobna i ręczna numeracja na główce ramy (OBR nie miał prasy do wybijania numerów), lakierowane pokrywy schowków narzędziowych z białego plastiku których fabryka nie produkowała oraz kilka innych ciekawych faktów o których wiem.

Myślałem że na mojej ramie numery były przebijane ze względu na brak rocznika (późniejsze wersje z 75-go roku go mają) i dlatego że są nierówno wybite (głównie "0"). Zainteresowałem się tematem, gdy pewna osoba wysłała mi zdjęcie główki ramy swojego 2370 z 75-go. Tutaj zdjęcie:

Obrazek

Obrazek

Pozdro. ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Tomek » 19 paź 2015, o 16:11

Musisz mieć niezłe zaplecze jeśli jesteś w stanie dorabiać takie elementy (spirale pod sprężynę :P ). Od dawna obserwuję Twoje prace i jestem pod wrażeniem. Mogę tylko napisać, że podziwiam za tak wierne dążenie do oryginału.
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 19 paź 2015, o 16:23

Ale ja tego sam nie robiłem tylko zleciłem to tokarzowi, a sprężyny pewnej firmie :F

Dzięki za docenienie :)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 30 paź 2015, o 15:20

W międzyczasie zdecydowałem się wyjąć i rozebrać sprzęgło trzytarczowe z silnika do Rometa z Warki.

Schemat:

Obrazek

Kompletne sprzęgło:

Obrazek

Różnice w porównaniu do dwutarczowego sprzęgła:

1. Wysokość kosza sprzęgła (bez koła zębatego):
- dwutarczowego - 22 mm;
- trzytarczowego - 24 mm.

Obrazek

2. Montaż koła zębatego kosza sprzęgła:
- dwutarczowe - przyspawane (sztywne);
- trzytarczowe - wprasowane (luźne - prawdopodobnie wyrobione).

Obrazek

Obrazek

3. Wysokość "poprzeczek" w tarczy dociskowej:
- dwutarczowe - 20,5 mm;
- trzytarczowe - 23,5 mm (luźne, prawdopodobnie wyrobione).

Obrazek

Obrazek

4. Ilość i rodzaj tarcz wewnętrznych:
- dwutarczowe - jedna tarcza bez wytoczenia (płaska, grubość 2 mm);
- trzytarczowe - dwie tarcze z wytoczeniem (wypukłe, grubość 1 mm).

Obrazek

5. Zabierak sprzęgła:
- dwutarczowe - nowego typu;
- trzytarczowe - starego typu.

Obrazek

Obrazek

6. Wysokość sprężyny:
- dwutarczowe - 43 mm;
- trzytarczowe - 35 mm.

Obrazek

*7. Gwint na wale od strony sprzęgła:
- dwutarczowe - M10;
- trzytarczowe - M8.

Obrazek

*Mało istotna i nie pewna różnica dotycząca wału.

Pozdro. ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 3 sty 2016, o 17:18

Cześć.

Po raz kolejny długo nic nie pisałem :)

Od ostatniego postu zrobiłem niewiele, bo byłem zajęty głównie tym motorowerem: viewtopic.php?f=11&t=34325

Tutaj porównanie grubości i wysokości sztyc przedniego zawieszenia, z wczesnej i późniejszej wersji o której pisałem wcześniej:

Obrazek

Obrazek

Nie mam niestety pewności, czy to faktycznie oryginalna sztyca, czy może dospawana rurka (bo była na pewno spawana).

Zauważyłem też, że niektóre z moich elementów od 50-T-1 i 50-TS-1, pod oryginalną warstwą lakieru, mają jeszcze jedną warstwę - także oryginalną ;) Czy w Waszych Rometach też to zauważyliście?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wygląda na to, że lakiernicy pośpieszyli się z malowaniem elementów na dany kolor i potem musieli je przemalowywać ;)

Chociaż z drugiej strony to dobrze, tamta farba posłużyła jako dodatkowy podkład (o ile w ogóle go stosowano :P).

Kupiłem trochę literatury:

Obrazek

Takie części (plus jeszcze jakieś pierdoły o których zapomniałem):

Obrazek

I repliki gum przedniego zawieszenia lepszej jakości:

Obrazek

Mam też resztki takiego kranika paliwa z obejmą od 50-TS-1:

Obrazek

W jakich Rometach (oprócz 50-T-1 i 50-TS-1) jeszcze taki występował? Ma ktoś taki? Najlepiej nowy.

Mam też taki korek wlewu oleju w Romecie z Tułowic:

Obrazek

Ktoś wie od czego jest? Bo chyba nie od Rometa.

Znalazłem i kupiłem elementy do sprzęgła trzytarczowego (brakuje mi jedynie kosza):

Obrazek

W tym miejscu chciałbym też dodać, że razem ze sprzęgłem trzytarczowym, montowano koło przekładni stałej (widoczne na zdjęciu wyżej) z otworami pod wieloklin trybu zdawczego 019 (inne niż w s-38).

Przypadkowo natknąłem się też na notkę dotyczącą sprzęgieł w Dezametach (w tym 019) w Instrukcji Napraw Motorowerów Romet:

Obrazek

Ogólnie to podejrzewam, że przez jakiś czas zbyt wiele się nie będzie działo (jeśli chodzi o renowację) ze względu na chwilowy brak wystarczających funduszy aby zrobić coś konkretniejszego :-/

Na koniec, prawie wszystkie motorowery razem w miejscu garażowania:

Obrazek

Pozdro. ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 23 lut 2016, o 21:20

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 26 lut 2016, o 17:57

Kilka poprawek:

Szatek napisał(a):Rzadziej spotykany, jednoczęściowy, masywniejszy wspornik błotnika:

Obrazek


Częściej spotykany - pomyłka.

Szatek napisał(a):Do wyboru mam: żółty, zielony (groszkowy), pomarańczowy, czerwony i niebieski :)


Bez zielonego, czyli tylko: żółty, pomarańczowy, czerwony i niebieski.

Szatek napisał(a):A tutaj używana głowica, pompka i pokrowiec (raczej nie oryginalny, ktoś wie jaki powinien być?).

Obrazek


Ponawiam pytanie.

Szatek' napisał(a):Na zakończenie dodam, że motorower pochodzi prawdopodobnie z serii próbnej wyprodukowanej przez Ośrodek Badawczo - Rozwojowy Rometu (tak samo jak 50-TS-1). Świadczyć mogą o tym na przykład podobna i ręczna numeracja na główce ramy (OBR nie miał prasy do wybijania numerów), lakierowane pokrywy schowków narzędziowych z białego plastiku których fabryka nie produkowała oraz kilka innych ciekawych faktów o których wiem.

Myślałem że na mojej ramie numery były przebijane ze względu na brak rocznika (późniejsze wersje z 75-go roku go mają) i dlatego że są nierówno wybite (głównie "0"). Zainteresowałem się tematem, gdy pewna osoba wysłała mi zdjęcie główki ramy swojego 2370 z 75-go. Tutaj zdjęcie:

Obrazek

Obrazek


Ta sprawa jest trochę skomplikowana, ponieważ:

1. Numery są raczej oryginalne. Świadczyć o tym może, podobny ciąg liczb do numerów wybitych na pewno w fabryce, na moich 50-T-1 z 75-go roku. Wykluczam ich przebicie także dlatego, że po drugiej stronie główki ramy zostały nabite inne, a te zamalowane.
2. Zostały wybite krzywo. Możliwe że tego powodem była uszkodzona prasa, ale jest to jednak mało prawdopodobne. Raczej zostały nabite ręcznie.
3. Brak wybitego rocznika na główce ramy, który w tym roku już chyba powinien być.
4. Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Pojazdów Jednośladowych przeważnie nie nabijał numerów na prototypach. Nabijał je na przykład wtedy, gdy pojazdy były wysyłane na testy do Zakładów Metalowych Dezamet (kilka motorowerów).

Motorower może być pojazdem z serii próbnej, ponieważ:
- pochodzi z 75-go roku, a więc z pierwszego roku produkcji tego modelu;
- bardzo szybko zrezygnowano z plastikowej osłonki na kable i osadzenia pompki powietrza pod siedzeniem (już w 75-tym roku), które posiada;
- ma wspomniane wyżej specyficzne numery na główce ramy.

Mimo tego, ciężko mi w to uwierzyć. Ta kwestia na razie pozostaje nie rozwiązana.

Do ramy został jednak dospawany oryginalny, dolny ogranicznik stopki centralnej:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zakupiłem także inną stopkę centralną:

Obrazek

I zostały dopasowane podkładki, aby wyeliminować jej luz na osi:

Obrazek

Jednak został też przerobiony gwint na kranik baku, pod oryginalny wymiar:

Obrazek

Obrazek

Została też lekko naprostowana druga nóżka górna przedniego zawieszenia:

Obrazek

Gwint na świecę, w głowicy od Rometa z Warki, został zregenerowany (wstawiona tulejka z brązu):

Obrazek

Obrazek

Ktoś wie, od czego ten tryb (chyba zdawczy)?:

Obrazek

Kupiłem:

1. Kilka sztuk wcześniej wspomnianych kraników, do skompletowania:

Obrazek

2. Dwie pary nóżek dolnych przedniego zawieszenia, do dwóch moich 50-T-1, w których są wyłamane ich wsporniki:

Obrazek

3. Od Błażeja metalową pokrywę schowka narzędziowego. Może jest oryginałem (takie były w prototypach 50-T-1 i 50-TS-1) lub dokładną samoróbką:

Obrazek

Obrazek

Nie pasuje mi jej kolor, oraz to, że otwór na śrubę jest szerszy, jak w czarnych pokrywach.

4. Oryginalne, brązowe siedzenie od 50-T-1 z końcowych lat produkcji (do renowacji). Oczywiście, nie będzie w żadnym z moich obecnych 50-T-1, ale może w przyszłości się przyda ;)

Obrazek

5. Zmieniacz biegów starego typu do 019:

Obrazek

Był stosowany do 78-go roku. Zapis z Instrukcji Napraw Motorowerów Romet:

Obrazek

Pełny rozmiar: http://images76.fotosik.pl/367/8b4ca0cf5949fb6c.jpg

6. Parę części do chromowania:

Obrazek

7. Trochę innych części:

Obrazek

8. Oryginalne klucze i śrubokręty (brakuje jeszcze dwóch kluczy płaskich):

Obrazek

9. Kolejną instrukcję obsługi, razem z dowodem zakupu innego 50-T-1:

Obrazek

Obrazek

10. Repliki oryginalnych naklejek na bak (wykonanych na moją prośbę: http://motonaklejki.pl/naklejki/1/14/164/) oraz na pokrywy schowka narzędziowego:

Obrazek

Oraz więcej części, które jednak nie zamontuje.

Pozdro ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 28 kwi 2016, o 14:26

Szatek napisał(a):Ktoś wie, od czego ten tryb (chyba zdawczy)?:

Obrazek


Ponawiam pytanie.

Do ramy została wspawana nowa rurka ośki stopki centralnej:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Stopka nie ma teraz zbędnego luzu:

Obrazek

Ktoś wie jakiej długości powinna być ta krótsza ośka? Wolałbym kupić oryginalną.

Obrazek

Zleciłem naprawę przedniego błotnika:

Obrazek

Obrazek

Był pokrzywiony, popękany i miał wyrobione otwory. Naprostowany, pospawany i nawiercone nowe otwory.

Rozebrałem tylne amortyzatory od 50-T-1:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tutaj instrukcja jak to zrobić z "Jeżdżę motorowerem" Józefa Podlaskiego:

Obrazek

Pełny rozmiar: http://images75.fotosik.pl/549/c33fa215785cf110.jpg

Kupiłem:

1. Trochę nowych i oryginalnych części:

Obrazek

Obrazek

2. Trochę używanych i oryginalnych części:

Obrazek

Obrazek

3. Chromowany błotnik tylny od Rometa:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ktoś wie w jakim Romecie mógł być? Chyba tylko Kadety na eksport, prototypy 50-T-1 i 50-TS-1 takie miały. Ewentualnie ktoś go sobie pochromował. Tutaj porównanie z błotnikiem od mojego 50-T-1:

Obrazek

Możliwe też, że błotniki w pierwszych 50-T-1 były inne.

4. Podnóżki kierowcy, już są w naprawie:

Obrazek

5. Dwa klucze płaskie:

Obrazek

Nie wiem jakie powinny być oryginalnie, ktoś wie?

Mam już skompletowaną całą narzędziówkę. Zastanawiam się tylko, czy aby na pewno są to narzędzia z takimi oznaczeniami i czy były pokryte takimi powłokami.

Czy ktoś wie, jakie oznaczenie (napis "ZZR" lub pegaz) były na narzędziach i na pompce powietrza do Rometów, oraz jakimi powłokami były zabezpieczane narzędzia (ocynk/oksyda/lakier proszkowy/nikiel) w 75-tym roku?

6. Korki wlewu oleju z białego plastiku:

Obrazek

Występowały prawdopodobnie w silnikach 017 i 019, jako wersja przejściowa, pomiędzy metalowym (chromowanym) korkiem, a tym z czarnego plastiku:

Obrazek

7. Górny wspornik tłumika:

Obrazek

Oba zostały także odpowiednio zakrzywione (w dwóch miejscach).

8. Inną instrukcję obsługi do Rometa 50-T-1 i 50-T-3:

Obrazek

Obrazek

Jeśli ktoś chce kupić poprzednią (brak pierwszych siedmiu stron), to proszę o kontakt.

Okazało się też, że niepotrzebnie odcinałem te dolne uchwyty sprężyn z nóżek dolnych przedniego zawieszenia. Nóżki można jednak pochromować w całości i plastikowym uchwytom nic się nie stanie.

Rezygnuje z nóżek dolnych w których wyciąłem uchwyty sprężyn, tulejek teflonowych przedniego zawieszenia oraz dorabianych ze stali nierdzewnej A2: uchwytów sprężyn dolnych i górnych, sprężyn przedniego zawieszenia i osi wahacza. Jeśli ktoś jest zainteresowany kupnem w.w. części, to proszę o kontakt.

Pozdro ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 94 gości