4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 22 cze 2016, o 15:02

(28-04-2016 13:16:15)Szatek napisał(a):
Ktoś wie jakiej długości powinna być ta krótsza ośka? Wolałbym kupić oryginalną.

[...]



(28-04-2016 13:16:15)Szatek napisał(a):
3. Chromowany błotnik tylny od Rometa:

[...]

Ktoś wie w jakim Romecie mógł być? Chyba tylko Kadety na eksport, prototypy 50-T-1 i 50-TS-1 takie miały. Ewentualnie ktoś go sobie pochromował. Tutaj porównanie z błotnikiem od mojego 50-T-1:

[...]

Możliwe też, że błotniki w pierwszych 50-T-1 były inne.



(28-04-2016 13:16:15)Szatek napisał(a):
5. Dwa klucze płaskie:

[...]

Nie wiem jakie powinny być oryginalnie, ktoś wie?

Mam już skompletowaną całą narzędziówkę. Zastanawiam się tylko, czy aby na pewno są to narzędzia z takimi oznaczeniami i czy były pokryte takimi powłokami.

Czy ktoś wie, jakie oznaczenie (napis "ZZR" lub pegaz) były na narzędziach i na pompce powietrza do Rometów, oraz jakimi powłokami były zabezpieczane narzędzia (ocynk/oksyda/lakier proszkowy/nikiel) w 75-tym roku?



Podnóżki kierowcy zostały pospawane:

Obrazek

Wgniotki na rantach baku zostały w miarę możliwości usunięte:

Obrazek

Do tylnego błotnika został przynitowany brakując uchwyt tablicy rejestracyjnej:

Obrazek

Wszystkie widoczne części zostały przygotowane do piaskowania:

Obrazek

Obrazek

A następnie w końcu wypiaskowane:

Obrazek

Obrazek

Niestety, piaskowanie pokrzywiło niektóre blachy i musiałem je naprostować. Pojawiły się też uszkodzenia, które nie można zaspawać (za cienka blacha), więc będę musiał je zacynować, bądź zaszpachlować:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tutaj cyna albo szpachla też będzie konieczna:

Obrazek

Obrazek

Jutro zawożę wszystkie widoczne elementy do cynkowania galwanicznego.

Kupiłem:

1. Nowy i oryginalny ślimak:

Obrazek

Obrazek

2. Trochę używanych i oryginalnych części:

Obrazek

3. Instrukcje obsługi:

Obrazek

Obrazek

Tutaj porównanie trzech różnych instrukcji do 50-T-1 (w kolejności wydań):

Obrazek

Oraz porównanie dwóch różnych głowic - druga na pewno była montowana w 50-T-1 (i 50-TS-1):

Obrazek

4. Trochę potrzebnych narzędzi:

Obrazek

Zleciłem także wykonanie specjalistycznych przyrządów potrzebnych do silnika:

Obrazek

Wykonałem też replikę oryginalnej kedry na bak 50-T-1 i 50-TS-1:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Poza tym, ustawiłem biegi w 50-T-1 z 76-go roku, według drugiego sposobu z "Instrukcji napraw motorowerów Romet: 50-T-1, 50-T-3, 50-M-2, 50-M-3, M-780, M-781, 100, 200, 201", ponieważ zaczęła wyskakiwać mi "dwójka" (poprzedni właściciel ustawił biegi "po swojemu").

Obecnie nie ma problemu z biegami. Może jedynym problem jest to, że aby zredukować bieg z "trójki" na "jedynkę", trzeba zrobić to na dwa razy, ale to raczej nie jest kwestia regulacji.

Obrazek

Obrazek

Pełny rozmiar:

http://images78.fotosik.pl/698/add1ae2cb165a091.jpg
http://images75.fotosik.pl/696/a5124650cec9aaee.jpg

Ustawiłem też w nim zapłon (lampa stroboskopowa + czujnik zegarowy + szczelinomierz) oraz wyregulowałem gaźnik, ponieważ zdarzało mu się "dusić" w czasie jazdy (to także poprzedni właściciel ustawił mniej-więcej). Po takiej regulacji widać różnicę w pracy silnika.

Zdjąłem też z niego w końcu tą stopkę boczną (która była razem z innymi napinaczami łańcucha) i założyłem oryginalne napinacze.

Kolejna aktualizacja gdy przywiozę części z galwanizerni.

Pozdro. ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Pani Kontekstowa » 22 cze 2016, o 15:02

Pani Kontekstowa
 

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Tomciosz » 22 cze 2016, o 19:17

A do czego ten czujnik z wyświetlaczem koło suwmiarki?
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Romecik2t » 22 cze 2016, o 19:25

Miernik lakieru? :F
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 22 cze 2016, o 19:28

Tachometr :)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Tomciosz » 22 cze 2016, o 21:45

Szatek, wiesz, że książkowo to nie każdy silnik rozwinie swoje możliwości w pełni? ;) Tu trzeba eksperymentów, a potem zapisać dla którego jakie ustawienie najlepsze. :P
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 22 cze 2016, o 21:54

Tachometr kupiłem po to, aby z ciekawości sprawdzić obroty silnika, ale też do ustawiania obrotów silników elektrycznych :)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez igrek97 » 23 cze 2016, o 23:36

Zdjęcie specjalistycznych przyrządów, obiekt numer trzy :F W szkole na warsztacie czasem takiego wynalazku używa się do odkręcania filtru oleju w autach, w romecie do czego się przydaje?
Bez młota, to ch*j nie robota! :F
bedziesz sluchał @ igrek97, to zobaczysz jak skonczysz
Avatar użytkownika
igrek97
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3562
Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:59
Pochwały: 25
Pojazdy: sterta złomu

Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 23 cze 2016, o 23:41

Do odkręcania zębatki zdawczej, przytrzymania magneta, sprzęgła :)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 9 lip 2016, o 14:11

Szatek napisał(a):Jutro zawożę wszystkie widoczne elementy do cynkowania galwanicznego.


A jednak wybrałem kadm, a nie ocynk, dlatego że:

1. Kadm jest lepszą powłoką antykorozyjną niż cynk.
2. Kadm wnika lepiej w szczeliny niż cynk.
3. Można go bez problemu lakierować. Lakier może odpaść nawet z ocynku galwanicznego po chromianowaniu (po nałożeniu barwnej warstwy zabezpieczającej cynk przed utlenianiem i zwiększającej przyczepność lakierów).
4. Brak wanien do ocynku o odpowiedniej wielkości w zakładach galwanicznych.

Kadm jest droższy niż cynk galwaniczny. Jest matowoszary, najlepiej wychodzi na płaskich powierzchniach - dlatego widać przebarwienia:

Obrazek

Obrazek

Niestety, w trakcie procesu stopiły się aluminiowe nity od wspornika tablicy rejestracyjnej na tylnym błotniku i trzeba będzie go przynitować jeszcze raz :-/

Tutaj wszystko w nowym miejscu przechowywania:

Obrazek

Pokrywy schowka przygotowane do lakierowania:

Obrazek

Obrazek

Na przyszłość pokrowiec zapobiegający osiadaniu kurzu:

Obrazek

Chemia do konserwacji zbiornika paliwa i profili zamkniętych:

Obrazek

Bak mógłbym ocynkować, ale ocynk może jednak reagować z benzyną. Co prawda nie wiem czy będzie w nim benzyna, ale wolę założyć że będzie.

Dodatkowo, żadna galwanizernia się tego nie podejmie - robi to jedna osoba która to sobie wymyśliła.

Bak w takim wypadku byłby ocynkowany cały, a więc musiałbym lakierować ocynk.

Także, wole zastosować farbę, która została specjalnie opracowana do zbiorników.

Kolejne specjalistyczne przyrządy do silnika:

Obrazek

Kupiłem też prawie wszystkie śruby, nakrętki, podkładki i zawleczki ze stali nierdzewnej A2:

Obrazek

I jeszcze jeden ślimak:

Obrazek

A tutaj żółty lakier/podkład na zbiorniku paliwa 50-T-1 z 76-go:

Obrazek

Ktoś wie co to dokładnie jest?

I ten motorower po małych zmianach:

Obrazek

Pozdro. ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Marek.K. » 9 lip 2016, o 17:18

nity kup stalowe, w każdej agromie dostaniesz :) będzie lepszy efekt niż na aluminiowych ;)
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8494
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 16
Pojazdy: Pare Komarów :D

Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 9 lip 2016, o 17:23

Wolałbym stalowe, ale żeby je rozklepać, trzeba by je raczej rozgrzać do czerwoności.
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Marek.K. » 9 lip 2016, o 17:52

Szatek, nitowane były tarcze hamulcowe do bizona, powiem Ci że da się je rozklepać, imadło, babka i dobry młotek z dornikiem i idzie :)
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8494
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 16
Pojazdy: Pare Komarów :D

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 9 lip 2016, o 18:23

No tak, ale ja tego nie będę robił tylko ktoś inny i on nie chce się męczyć ze stalowymi nitami. Aluminiowe też będą dobre :)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 21 lip 2016, o 13:53

Szatek napisał(a):Do wyboru mam: żółty, pomarańczowy, czerwony i niebieski :)


Pomyliłem się - pomarańczowy i czerwony to jednak ten sam kolor, którym jest L614 z palety Fiata 125p: http://fiat125p.pl/kolo.html

Żółty to L60, a niebieski to F610.

Także, pierwsze 50-T-1 i 50-TS-1, wychodziły żółto-czarno-szare, pomarańczowo-czarno-szare i niebiesko-czarno-szare :)

Wszystkie profile zamknięte zostały zabezpieczone:

Konwerter rdzy "Fertan" -> Wosk wstępny "PREWAX" -> Wosk do profili zamkniętych "HT".

Bak także został zabezpieczony:

Obrazek

Konwerter rdzy "Fertan" -> powłoka zbiornika "TAPOX-2K".

Kolejny specjalistyczny przyrząd do silnika:

Obrazek

Szatek napisał(a):A tutaj żółty lakier/podkład na zbiorniku paliwa 50-T-1 z 76-go:

[...]

Ktoś wie co to dokładnie jest?


Lakier czy podkład?

Zmierzyłem też kompresję w 50-T-1 z 76-go i wyszło 10 bar (instrukcja podaje 8). Mogło tyle wyjść czy mój manometr oszukuje? :F

Kupiłem już wszystkie lakiery:

Obrazek

Czekam tylko na przynitowanie wspornika tablicy rejestracyjnej i zawożę wszystko do lakiernika.

Pozdro. ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 24 sie 2016, o 12:23

Zapomniałem dodać, że kadmowałem bez pasywacji, która może być oliwkowa lub bezbarwna (tak jak w przypadku cynku) i wtedy taki element wygląda ładnie.

Kolejny specjalistyczny przyrząd do silnika:

Obrazek

Wspornik tablicy rejestracyjnej został na nowo przynitowany:

Obrazek

Odebrałem wszystkie części od lakiernika:

Obrazek

Obrazek

Wyszło średnio, zawożę jeszcze wszystko do poprawek. Górna półka miała być czarna.

Pomarańczowy to L614 z palety Fiata 125p: http://fiat125p.pl/kolo.html

Metal: podkład epoksydowy -> podkład akrylowy -> lakier akrylowy -> naklejki -> lakier bezbarwny

Plastik: podkład na plastik -> podkład akrylowy + plastyfikator -> lakier akrylowy + plastyfikator -> naklejki -> lakier bezbarwny + plastyfikator

Zdecydowałem się na stoczenie śrub ze stali nierdzewnej, na te z drobnym gwintem (nie produkowane):

Obrazek

Z M12 na M10x1 i M8 na M7. Zostały też zmniejszone łby i stoczone oznaczenia. Ale nie wiem czy będę je zakładał, bo łby nie wyszły idealnie.

No i kupiłem trochę części:

Obrazek

Na razie tyle, pozdro. ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 64 gości