4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
zawsze koło mozesz nowe kupić
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Nowe i oryginalne miałem - nie odpowiadało mi wizualnie
Nowe i nieoryginalne nie wchodzi w grę
Nowe i nieoryginalne nie wchodzi w grę
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Szatek, widze ze naprawde sie przykładasz
Chwała za to
Daleko masz do Olsztyna ?
Chwała za to
Daleko masz do Olsztyna ?
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
a tak się zastanawiam czy by jakoś nie przejechać się popatrzeć roboty
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Wolałbym po zakończeniu renowacji, bo teraz to jeszcze za bardzo nie ma co oglądać, bo wszystko czeka na składanie
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Nic nie pokarze bo to chytrus .Ludzi się boi .Komórkę zamyka na 3 kłódki i podpina je pod prąd .A psa karmi surowym mięsem żeby od razu dziurę w dupie wygryzł .
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Szatek napisał(a):Oryginalnie ocynk stopniowo zastępowano oksydą - ze względu na koszta
A chrom ocynkiem
Szatek napisał(a):Tak w ogóle, to czy one (razem ze "sztycą" tylnych amortyzatorów)
nie powinny być pokryte chromem technicznym, a nie dekoracyjnym?
Ponawiam pytanie.
Wysłałem części ze zdjęcia do chromowania, tym razem do innej chromowni:
Metalowe i plastikowe tulejki wahacza zostały wprasowane:
Zleciłem wycięcie ploterem uszczelki ślimaka z filcu i uszczelki pompki z gumy NBR:
Osadziłem, przy pomocy palnika dekarskiego i pirometru, łożyska i tulejki w karterach:
Okazało się, że w 019 (nie wiem czy we wszystkich) tulejki z fosforobrązu mają 13 mm średnicy zewnętrznej, a nie 12 mm jak inne Dezamety.
Kupiłem takie tulejki: http://allegro.pl/tuleja-tulejka-z-braz ... 19866.html Zostały wprasowane i lekko przerobione (skrócone i wykonane rowki na smarowanie).
Koło magnesowe zostało wypiaskowane:
Kupiłem zamienniki części których nie udało mi się znaleźć nowych i oryginalnych:
Dostanę gdzieś taką linkę sprzęgła, ale czarną?
Motonaklejki.pl wykonały naklejkę cyferblatu licznika:
Moim zdaniem, powinna być taka jak ta pierwsza od lewej, ale Motonaklejki uważają inaczej i będą sprzedawać tylko takie jak ta po środku.
Która Waszym zdaniem jest odpowiednia? Po prawo oryginalny, zżółknięty cyferblat.
Na razie tyle, pozdro.
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
linki mów ze chcesz od komara, są troche inne niż rometowskie
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
No to właśnie jest linka do Komara, ale ja chcę taką czarną
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Jednak taka linka sprzęgła jakiej potrzebuje, jest w sprzedaży, ale nie na gmoto.pl
Kupiłem taką od Linmot'u
Ślimak przed:
I po złożeniu:
Na zdjęciu brakuje filcowej uszczelki, która jest na wcześniejszych zdjęciach. Pierścień był wciskany na prasie - inaczej nie mogłem go zamontować. Zamiennik wałka niestety był inny i zastosowałem oryginalny. Niestety, przez przypadek korpus ułamał się przy wprasowywaniu - musiałem kupić, wypiaskować i ponownie wysłać inny do cynkowania.
Okładziny szczęk hamulcowych przed przyklejeniem:
Niestety, przykleiłem je na Distal. Próbowałem termoutwardzalnie na Hysofix 770-2, poprzez montaż szczęki i okładziny w specjalnie wykonanej formie, ale niestety nie wyszło. Po przyklejeniu i przed nitowaniem:
I po przynitowaniu:
Oczywiście wszystkie cztery sztuki są gotowe do montażu, wcześniej i tak trzeba było lekko podszlifować szczęki przy ich rozwieraku.
Plastikowe i metalowe elementy (brak klosza tylnej lampy) przed:
I po lakierowaniu:
Szary to RAL 7042.
Plastik: zmatowienie na mokro papierem 2500 -> podkład na plastik -> podkład akrylowy (w przypadku klosza tylnej lampy lakier bezbarwny) -> lakier akrylowy -> lakier akrylowy bezbarwny.
Metal: podkład epoksydowy -> podkład akrylowy -> lakier akrylowy -> lakier akrylowy bezbarwny.
Niestety, lakiernik zapomniał zaszpachlować przednią część puszki gaźnika :-/
Tłumik szmerów ssania po skompletowaniu:
Korek zbiornika paliwa przed:
I po złożeniu:
Cylinder po szlifie:
Wał korbowy przed:
I po regeneracji:
Na szczęście, łożysko stopy korbowodu, sworzeń stopy korbowodu, korbowód i tulejka sworznia tłoka są jednak nowe i oryginalne. Okazało się, że 019 ma korbowód pod większy sworzeń stopy niż inne Dezamety.
Na razie tyle, pozdro
Kupiłem taką od Linmot'u
Ślimak przed:
I po złożeniu:
Na zdjęciu brakuje filcowej uszczelki, która jest na wcześniejszych zdjęciach. Pierścień był wciskany na prasie - inaczej nie mogłem go zamontować. Zamiennik wałka niestety był inny i zastosowałem oryginalny. Niestety, przez przypadek korpus ułamał się przy wprasowywaniu - musiałem kupić, wypiaskować i ponownie wysłać inny do cynkowania.
Okładziny szczęk hamulcowych przed przyklejeniem:
Niestety, przykleiłem je na Distal. Próbowałem termoutwardzalnie na Hysofix 770-2, poprzez montaż szczęki i okładziny w specjalnie wykonanej formie, ale niestety nie wyszło. Po przyklejeniu i przed nitowaniem:
I po przynitowaniu:
Oczywiście wszystkie cztery sztuki są gotowe do montażu, wcześniej i tak trzeba było lekko podszlifować szczęki przy ich rozwieraku.
Plastikowe i metalowe elementy (brak klosza tylnej lampy) przed:
I po lakierowaniu:
Szary to RAL 7042.
Plastik: zmatowienie na mokro papierem 2500 -> podkład na plastik -> podkład akrylowy (w przypadku klosza tylnej lampy lakier bezbarwny) -> lakier akrylowy -> lakier akrylowy bezbarwny.
Metal: podkład epoksydowy -> podkład akrylowy -> lakier akrylowy -> lakier akrylowy bezbarwny.
Niestety, lakiernik zapomniał zaszpachlować przednią część puszki gaźnika :-/
Tłumik szmerów ssania po skompletowaniu:
Korek zbiornika paliwa przed:
I po złożeniu:
Cylinder po szlifie:
Wał korbowy przed:
I po regeneracji:
Na szczęście, łożysko stopy korbowodu, sworzeń stopy korbowodu, korbowód i tulejka sworznia tłoka są jednak nowe i oryginalne. Okazało się, że 019 ma korbowód pod większy sworzeń stopy niż inne Dezamety.
Na razie tyle, pozdro
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Wszystko ladnie ale po kuta malowac korek i puszke szmerow pewnie farba polegnie.
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Jak to po co - oczywiście żeby były ładniejsze Nic z farbą się nie stanie
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Tutaj zdjęcie wcześniej wspomnianej formy, do termoutwardzalnego klejenia okładzin do szczęk hamulcowych:
Mam nadzieję że następnym razem mi się przyda
Kolejna partia części wróciła z chromowania:
Zleciłem wykonanie specjalnego przyrządu, do ściskania sprężyny tylnego amortyzatora od 50-T-1/50-TS-1:
Tylny amortyzator przed:
I po złożeniu na smar miedziany ("prowadnica"), sylikonowy (plastikowa osłona i wnętrze rurki w której są osadzone tulejki) oraz biały (sprężyna):
Blacha siedzenia przed:
Zastosowałem patent joozka z gumową kedrą na jej krawędziach, dzięki czemu pokrowiec nie będzie niszczył się w tym miejscu. Po obiciu, nowo wykonanym pokrowcem przez tapicera:
Nowy oring koła przekładni stałej przed:
I po wprasowaniu:
Kopstarter przed:
Po nasmarowaniu i złożeniu:
Romet w trakcie składania:
Chciałem złożyć też przednie zawieszenie, ale okazało się, że nakrętka górnej miseczki łożyska kierownicy ma minimalnie większy gwint :-/ Na szczęście miałem odpowiednią, nową i oryginalną, którą wysłałem już do chromowania
Romet na swoim miejscu - przykryty pokrowcem aby nie łapał kurzu
Na razie tyle, pozdro
Mam nadzieję że następnym razem mi się przyda
Kolejna partia części wróciła z chromowania:
Zleciłem wykonanie specjalnego przyrządu, do ściskania sprężyny tylnego amortyzatora od 50-T-1/50-TS-1:
Tylny amortyzator przed:
I po złożeniu na smar miedziany ("prowadnica"), sylikonowy (plastikowa osłona i wnętrze rurki w której są osadzone tulejki) oraz biały (sprężyna):
Blacha siedzenia przed:
Zastosowałem patent joozka z gumową kedrą na jej krawędziach, dzięki czemu pokrowiec nie będzie niszczył się w tym miejscu. Po obiciu, nowo wykonanym pokrowcem przez tapicera:
Nowy oring koła przekładni stałej przed:
I po wprasowaniu:
Kopstarter przed:
Po nasmarowaniu i złożeniu:
Romet w trakcie składania:
Chciałem złożyć też przednie zawieszenie, ale okazało się, że nakrętka górnej miseczki łożyska kierownicy ma minimalnie większy gwint :-/ Na szczęście miałem odpowiednią, nową i oryginalną, którą wysłałem już do chromowania
Romet na swoim miejscu - przykryty pokrowcem aby nie łapał kurzu
Na razie tyle, pozdro
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 321 gości