4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez dieludolfs » 24 sie 2016, o 21:19

Uuu majster, grubo się bawisz :D Jak wyszły naklejki pod lakierem bezbarwnym? Mógłbyś podesłać jakąś fotkę z bliska? :)
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Pani Kontekstowa » 24 sie 2016, o 21:19

Pani Kontekstowa
 

Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 24 sie 2016, o 21:28

Po prostu staram się robić wszystko jak najlepiej :D

Właściwie, to nie widać że jest na nich lakier bezbarwny, ale dzięki niemu, wytrzymają znacznie dłużej. Fotkę zrobię jak przywiozę wszystko po poprawkach od lakiernika :)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 15 wrz 2016, o 12:19

Lakier nie jest jeszcze poprawiony, dlatego na razie nie daję jego dokładniejszych zdjęć. Osłona łańcucha będzie jednak szara.

Przetoczonych śrub ze stali nierdzewnej nie będę zakładał.

Kupiłem trochę używanych i oryginalnych części:

Obrazek

Obrazek

Oraz parę przydatnych narzędzi:

Obrazek

Zawiozłem większość elementów do galwanizerni:

1. Stal

Przed:

Obrazek

I po cynkowaniu z bezbarwno-niebieską pasywacją:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Szprychy po kadmowaniu z bezbarwno-niebieską pasywacją (po ocynku zostawały czarne ślady):

Obrazek

Przed:

Obrazek

I po cynkowaniu z oliwkową pasywacją:

Obrazek

Przed:

Obrazek

I po kadmowaniu bez pasywacji:

Obrazek

Przed:

Obrazek

I po czernieniu:

Obrazek

Nie wiem czy dobrze zrobiłem, można czernić takie elementy? Mogę to ponownie wytrawić jeśli nie.

2. Mosiądz

Przed:

Obrazek

I po cynkowaniu z oliwkową pasywacją:

Obrazek

3. Miedź

Przed:

Obrazek

I po miedziowaniu z pasywacją:

Obrazek

Niektóre elementy będą miały jeszcze zmieniane powłoki, ale to przy zawiezieniu do galwanizerni brakujących.

Poza tym, wszystkie 50-T-1 mają aktualnie gaźniki GM13F.

Romet z 76-go dostał także nowe dysze gaźnika (0,40 i 0,55 mm), oraz został wyregulowany przy pomocy świecy diagnostycznej.

Na razie tyle, pozdro. ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Marek.K. » 19 wrz 2016, o 16:52

Szatek, podaj koszta tej zabawy, da się też jakbym wysłał do Ciebie swoje rzeczy naprzykład i byś zrobił to w tej firmie ? tak tylko orientacyjnie pytam ;)
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8494
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 16
Pojazdy: Pare Komarów :D

Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 19 wrz 2016, o 17:04

Za cynkowanie, kadmowanie, czernienie i miedziowanie zapłaciłem 50 zł, ale to po znajomości - normalnie byłoby z 5x tyle :)

Marek.K., nie ma problemu. I tak będę zawoził jeszcze raz brakujące części i te do zmiany powłoki, więc mógłbym wziąć też Twoje ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Marek.K. » 19 wrz 2016, o 21:00

Szatek, jeszcze bedziesz robił jakieś projekty, bo aktualnie kompletuje jak zawsze ;)
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8494
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 16
Pojazdy: Pare Komarów :D

Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 19 wrz 2016, o 21:09

Ok, to jak już wszystko skompletujesz, to daj znać :)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Marek.K. » 19 wrz 2016, o 21:43

Szatek, SSuper bo widze ze naprawde niezła robota :) az kusi :)
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8494
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 16
Pojazdy: Pare Komarów :D

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 28 wrz 2016, o 13:58

Kupiłem trochę używanych i oryginalnych części:

Obrazek

I parę nowych i oryginalnych:

Obrazek

Oraz trochę środków smarnych:

Obrazek

Wysłałem widoczne niżej części do chromowania:

Obrazek

ZnAl, przed:

Obrazek

I po cynkowaniu z bezbarwno-niebieską pasywacją:

Obrazek

Przepustnicę ocynkowałem przez pomyłkę - będzie bez powłoki.

Zrobiłem błąd, bo nie wymyłem wcześniej wszystkich elementów w myjce ultradźwiękowej. ZnAl przed cynkowaniem jest krótko trawiony i odtłuszczany, bo ma w sobie aluminium które w kwasie solnym i ługu się rozpuszcza. Wymyłem je tylko w miarę możliwości pędzelkiem z rozpuszczalnikiem NITRO i brud który był w środku pozostał (a nawet przyległ jeszcze bardziej). Myjka już tego nie doczyściła, pozostaje chyba jedynie czyszczenie mechaniczne, które sobie daruję.

Aluminium (a właściwie silumin), przed:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I po piaskowaniu, a następnie szkiełkowaniu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Korpusu manetek, przed:

Obrazek

I po piaskowaniu:

Obrazek

I na koniec, element (jeden z wielu) który w przyszłym miesiącu pojawi się na Allegro (u retro19):

Obrazek

Pozdro. ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Marek.K. » 28 wrz 2016, o 18:27

Szatek, manetki polecam młotkowy kolorek, jest *** :)

a to tulejka wachacza co jest w ramie ?
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8494
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 16
Pojazdy: Pare Komarów :D

Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 28 wrz 2016, o 19:05

Korpusy manetek będą lakierowane proszkowo :)

To jest guma przedniego mocowania baku.
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Marek.K. » 28 wrz 2016, o 19:10

Szatek, 8) 8) wreszcie :) coś się dzieje
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8494
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 16
Pojazdy: Pare Komarów :D

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 18 paź 2016, o 12:25

Szatek napisał(a):Wysłałem widoczne niżej części do chromowania:


Zapomniałem dodać, że jest to dopiero pierwsza partia części która będzie chromowana.

Szatek napisał(a):ZnAl, przed:


Oraz że przylgnia króćca gaźnika została splanowana przed cynkowaniem.

Kupiłem trochę używanych i oryginalnych części:

Obrazek

Oraz trochę nowych i oryginalnych:

Obrazek

Wszystkie elementy które były piaskowane a następnie szkiełkowane (oraz kilka dodatkowych), zostały wysłane do chromianowania (czyli pasywacji, nie mylić z chromowaniem).

Dzięki temu, na aluminium i jego stopach (nie dotyczy ZnAl'u), tworzy się bezbarwno-niebieska powłoka, która chroni przed korozją (utlenianiem), odciskami palców i jest odporna na wysoką temperaturę.

Powłoka chromianowa zwiększa też przyczepność farb, może być stosowana jako powłoka dekoracyjna oraz w celu zabezpieczenia efektu polerowanego aluminium (moim przypadku jest to zatapiacz pływaka).

Pokrywa zapłonu została wcześniej wyszkiełkowana i chromianowana:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Silumin (stop aluminium, głównie z krzemem) będzie po chromianowaniu troszkę ciemniejszy. Jeśli ma w sobie stalowe elementy, to pojawi się na nich lekki nalot rdzy:

Obrazek

Ja stalowe elementy odrdzewiłem i zakonserwowałem konwerterem rdzy "Fertan'":

Obrazek

Obrazek

Na razie tyle, pozdro. :)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez dieludolfs » 18 paź 2016, o 20:04

Nie ma lipy :D Korpusy manetek też mogłeś wrzucić w ocynk, ładnie by się prezentowały ;)
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 18 paź 2016, o 20:31

Jeden korpus jest ze ZnAlu, a drugi to silumin :)

Będą lakierowane, może jednak z pistoletu? ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 171 gości