4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez pawel615 » 3 cze 2017, o 21:56

W pokojach motory trzymajo :F wariaty :D
Avatar użytkownika
pawel615
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2991
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
Lokalizacja: za górami za lasami....
Pochwały: 7

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Pani Kontekstowa » 3 cze 2017, o 21:56

Pani Kontekstowa
 

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 12 cze 2017, o 13:55

Pompka przed złożeniem:

Obrazek

Jednak uszczelka z gumy NBR (wycięta ploterem) się nie sprawdziła i zastosowałem przelotkę. Użyłem też dłuższego wkrętu i drugiej powiększanej podkładki M5. Wnętrze pompki wysmarowane smarem silikonowym. Uszczelka wężyka (mniejsza) wycięta ploterem z gumy NBR.

Kupiłem zewnętrzny zbiornik do paliwa:

Obrazek

Romet już po pierwszym odpaleniu :) Miał być filmik, no ale nie wyszedł :F

Mieszanka na docieranie w stosunku 1:20 z olejem Orlen Oil 2T Semisynthetic.

Zapłon wyregulowany przy pomocy lampy stroboskopowej, czujnika zegarowego i szczelinomierza - 3 mm przed GMP, przerywacz na 0,4 mm i świeca Iska F100 na 0,5 mm. Czy to źle, że zapłon wyszedł na maksymalnie przesuniętej w lewo podstawie?

Gaźnik miał być wyregulowany przy pomocy świecy diagnostycznej COLORTUNE, ale niebieski płomień pokazywał się gdy silnik nie chodził prawidłowo. Iglica na najniższym położeniu, wkręt od powietrza wykręcony na pół obrotu. Płomień przy takim ustawieniu jest żółty (czyli mieszanka jest zbyt bogata), ale silnik chodzi prawidłowo - czy to normalne podczas docierania?

Romet trafił do garażu, ponieważ po odpaleniu śmierdziało już spalinami :P

Do skrzyni wlałem olej LUX 10, no i niestety gdzieś wycieka :-/ Chyba z wałka głównego lub wałka kopstartera. Przypominam, że dałem łożysko z gumową osłonką z jednej strony i prawidłowo osadziłem simmering, a oring wałka kopstartera jest na pewno dobry.

Filmik nagram gdy Romet będzie gotowy do rejestracji :)

Na razie tyle, pozdro. ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Tomciosz » 12 cze 2017, o 14:28

Panie kochaniutki!

Regulacja na dane fabryczne jest orientacyjna. Każdy silnik trzeba regulować indywidualnie. ;) Dlatego poświęć jemu kiedyś 1 weekend. ;)
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 12 cze 2017, o 15:00

Oj nie wydaje mi się, że to są tylko dane orientacyjne :) Według mnie, to zdrowy silnik powinien chodzić idealnie na tych parametrach, a dla innych, można je trochę zmienić ;)

No i po co mam znowu go regulować, skoro chodzi idealnie? :F
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Tomciosz » 12 cze 2017, o 15:09

No chyba, że tak. :P Tego nie sprecyzowałeś :P


Jakie to drogie, te colortune... :o
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 27 cze 2017, o 16:28

Już nie długo, Romet będzie w pełni skończony. Cały czas się coś dzieje - niestety powoli :(

Zewnętrzny zbiornik paliwa przyda się też, gdy oryginalny bak nie nadaje się do użytku ;)

Świeca Iska F100 jest nowa z PRLu.

Jednak wlałem paliwo do oryginalnego baku - prawie pod sam korek :D Musiałem też przełożyć rurki od kranika, bo odwrotnie je założyłem :F

Linmot dorobił mi też linkę gazu i hamulca, na podstawie tych:

http://www.rooader.pl/produkt/linka-gaz ... zarna.html
http://www.rooader.pl/produkt/linka-ham ... zarna.html

Linka gazu, oryginalnie ma za długi środek (stalową część) - skrócony o 20 mm. Mimo tego, pancerz jest jeszcze za długi, ale nada się. Myślę że stalowa część krótsza o 30 mm, byłaby w sam raz.

Linka hamulca, oryginalnie ma za krótki środek - wydłużona o 10 mm. Przy tej sprzedawanej, przy maksymalnie wkręconej regulacji, nie dało się zaczepić jej o ramię rozpieraka. Myślę że jest dobra w przypadku zużytych okładzin :) Następnym razem, dorobię ją o 5 mm dłuższą, bo 10 mm to jednak troszkę za dużo ;)

Co do rejestracji, to biała karta jest już prawie gotowa - brakuje mi tylko zdjęć :)

Na razie tyle, pozdo ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez pawel615 » 27 cze 2017, o 16:38

Jakie koszty dorabiania linek?
Avatar użytkownika
pawel615
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2991
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
Lokalizacja: za górami za lasami....
Pochwały: 7

Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 27 cze 2017, o 16:59

20 zł sztuka :)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez janosikmz19822 » 27 cze 2017, o 19:52

Kolego co do linki, jak masz wysprzeglik w romecie w deklu możesz przecież regulować położenie tego elementu co pod deklem wchodzi linka w niego.
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3661
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 42
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 27 cze 2017, o 20:21

Wiem Łukasz, ale chodzi przecież o linkę hamulca ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez dieludolfs » 28 cze 2017, o 00:58

Szatek, jak to jest, że Romet 2 biegowy pracuje na świecy F80, a 3 biegowy na F100? Nigdy nie interesowałem się tym tematem, ale taki silnik dysponuje większą mocą niż zwykłe 023?
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez janosikmz19822 » 28 cze 2017, o 08:38

Cylinder jest troche inny ma wiekszy otwor wydechowy od gaźnika wejscie chyba o 1mm wieksze gaźnik gmf13 .
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3661
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 42
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 28 cze 2017, o 10:35

Tak, ten silnik jest mocniejszy: http://jacomoto.pl/silnik_019.html
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 13 lip 2017, o 17:48

Nowa i oryginalna Iskra F100 niestety skończyła swój żywot :F Zamiast niej, zamontowany będzie Isolator M14-260 (jej odpowiednik).

Lusterko po renowacji:

Obrazek

Obrazek

Aluminiowa cześć: piaskowanie -> podkład epoksydowy -> podkład akrylowy -> lakier akrylowy -> lakier bezbarwny

Stalowy pręt: kadmowanie galwaniczne bez pasywacji -> podkład epoksydowy -> podkład akrylowy -> lakier akrylowy -> lakier bezbarwny

Uchwyt do kierownicy ocynkowany. Śruby, podkładki i zawleczka ze stali nierdzewnej A2. Szkło 2 mm dorobione przez szklarza.

Romet miał problem z podawaniem paliwa. Okazało się, że winna była ocynkowana pokrywka komory pływakowej gaźnika, która zmniejszyła swój wewnętrzny przelot - już jest założona inna, po szkiełkowaniu. Także ten, nie polecam cynkować tych pokrywek :F

Ogólnie, to mam jeszcze pare rzeczy do zrobienia przy tym Romecie, więc czas do zakończenia renowacji się niestety wydłuża :)

Na razie tyle, pozdro ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek

Postprzez Szatek » 29 lip 2017, o 17:33

Już nie długo, wstawię zdjęcia i filmik z zakończonej renowacji :)

Miałem problem z wyskakującym pierwszym biegiem przy wyższych obrotach. Okazało się, że przez pomyłkę założyłem odwrotnie tryb pierwszego biegu :s Musiałem rozpołowić silnik i odwrócić ten tryb...

Ostatecznie, wyszło to jednak na dobre, bo dzięki temu skróciłem tulejkę lewego karteru (tę z brązu) i mogłem wstawić za nią zaślepkę.

Dokręciłem także do oporu nakrętkę osi koła pośredniego, oraz dałem tam podkładkę fibrową - niestety, nadal cieknie tędy olej... Wcześniej nie dokręcałem tej nakrętki na maksa, bo blokowało się wtedy koło zębate osadzone na tej osi (na szczęście to się teraz wyrobiło) i myślałem że to jest przyczyną...

Została też dorobiona nowa tulejka ze stali, w której pracuje dźwignia zmieniacza starego typu, która skasowała jej luzy prawie do zera, zapobiegając wypadaniu biegów ;)

Podawałem też wcześniej momenty dokręcania poszczególnych elementów silnika. W przypadku śrub karterów i nakrętek szpilek cylindra okazały się zbyt małe - okręciłem je bez dostatecznego oporu. Tym razem dokręciłem je według swojego uznania.

Romet już po pierwszej wyciecze - zrobiłem ponad 50 km. Pod koniec trasy zaczął co jakiś czas przerywać i musiałem stawać i przygazować parę razy - prawdopodobnie zrobiłem za bogatą mieszankę (1:20 z olejem Orlen OIL 2T Semisynthetic) i olej zarzucał świecę...

Niestety, zatrzymał się też licznik kilometrów na 3,7 km (prędkościomierz działa). Działa to na takiej zasadzie, że stalowa ośka (na której są osadzone plastikowe koła zębate z cyframi) napędza koło zębate od metrów poprzez mosiężne "ramię". Te elementy nie są ze sobą połączone na stałe. Po naniesieniu nowych powłok galwanicznych zrobiły się śliskie i w tej chwili prawdopodobnie się ślizgają. Próbowałem je skleić, ale jest ryzyko sklejenia przy okazji ze sobą innych części, które muszą się obracać (nie ma tam za dużo miejsca). Nie wiem co mógłbym z tym zrobić...

Poza tymi dwoma dolegliwościami, nie zauważyłem innych - Romet jeździ tak jak powinien :)

Na razie tyle, pozdro ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 115 gości