4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Uuu majster, grubo się bawisz Jak wyszły naklejki pod lakierem bezbarwnym? Mógłbyś podesłać jakąś fotkę z bliska?
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Po prostu staram się robić wszystko jak najlepiej
Właściwie, to nie widać że jest na nich lakier bezbarwny, ale dzięki niemu, wytrzymają znacznie dłużej. Fotkę zrobię jak przywiozę wszystko po poprawkach od lakiernika
Właściwie, to nie widać że jest na nich lakier bezbarwny, ale dzięki niemu, wytrzymają znacznie dłużej. Fotkę zrobię jak przywiozę wszystko po poprawkach od lakiernika
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Lakier nie jest jeszcze poprawiony, dlatego na razie nie daję jego dokładniejszych zdjęć. Osłona łańcucha będzie jednak szara.
Przetoczonych śrub ze stali nierdzewnej nie będę zakładał.
Kupiłem trochę używanych i oryginalnych części:
Oraz parę przydatnych narzędzi:
Zawiozłem większość elementów do galwanizerni:
1. Stal
Przed:
I po cynkowaniu z bezbarwno-niebieską pasywacją:
Szprychy po kadmowaniu z bezbarwno-niebieską pasywacją (po ocynku zostawały czarne ślady):
Przed:
I po cynkowaniu z oliwkową pasywacją:
Przed:
I po kadmowaniu bez pasywacji:
Przed:
I po czernieniu:
Nie wiem czy dobrze zrobiłem, można czernić takie elementy? Mogę to ponownie wytrawić jeśli nie.
2. Mosiądz
Przed:
I po cynkowaniu z oliwkową pasywacją:
3. Miedź
Przed:
I po miedziowaniu z pasywacją:
Niektóre elementy będą miały jeszcze zmieniane powłoki, ale to przy zawiezieniu do galwanizerni brakujących.
Poza tym, wszystkie 50-T-1 mają aktualnie gaźniki GM13F.
Romet z 76-go dostał także nowe dysze gaźnika (0,40 i 0,55 mm), oraz został wyregulowany przy pomocy świecy diagnostycznej.
Na razie tyle, pozdro.
Przetoczonych śrub ze stali nierdzewnej nie będę zakładał.
Kupiłem trochę używanych i oryginalnych części:
Oraz parę przydatnych narzędzi:
Zawiozłem większość elementów do galwanizerni:
1. Stal
Przed:
I po cynkowaniu z bezbarwno-niebieską pasywacją:
Szprychy po kadmowaniu z bezbarwno-niebieską pasywacją (po ocynku zostawały czarne ślady):
Przed:
I po cynkowaniu z oliwkową pasywacją:
Przed:
I po kadmowaniu bez pasywacji:
Przed:
I po czernieniu:
Nie wiem czy dobrze zrobiłem, można czernić takie elementy? Mogę to ponownie wytrawić jeśli nie.
2. Mosiądz
Przed:
I po cynkowaniu z oliwkową pasywacją:
3. Miedź
Przed:
I po miedziowaniu z pasywacją:
Niektóre elementy będą miały jeszcze zmieniane powłoki, ale to przy zawiezieniu do galwanizerni brakujących.
Poza tym, wszystkie 50-T-1 mają aktualnie gaźniki GM13F.
Romet z 76-go dostał także nowe dysze gaźnika (0,40 i 0,55 mm), oraz został wyregulowany przy pomocy świecy diagnostycznej.
Na razie tyle, pozdro.
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Szatek, podaj koszta tej zabawy, da się też jakbym wysłał do Ciebie swoje rzeczy naprzykład i byś zrobił to w tej firmie ? tak tylko orientacyjnie pytam
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Za cynkowanie, kadmowanie, czernienie i miedziowanie zapłaciłem 50 zł, ale to po znajomości - normalnie byłoby z 5x tyle
Marek.K., nie ma problemu. I tak będę zawoził jeszcze raz brakujące części i te do zmiany powłoki, więc mógłbym wziąć też Twoje
Marek.K., nie ma problemu. I tak będę zawoził jeszcze raz brakujące części i te do zmiany powłoki, więc mógłbym wziąć też Twoje
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Szatek, jeszcze bedziesz robił jakieś projekty, bo aktualnie kompletuje jak zawsze
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Ok, to jak już wszystko skompletujesz, to daj znać
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Szatek, SSuper bo widze ze naprawde niezła robota az kusi
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Kupiłem trochę używanych i oryginalnych części:
I parę nowych i oryginalnych:
Oraz trochę środków smarnych:
Wysłałem widoczne niżej części do chromowania:
ZnAl, przed:
I po cynkowaniu z bezbarwno-niebieską pasywacją:
Przepustnicę ocynkowałem przez pomyłkę - będzie bez powłoki.
Zrobiłem błąd, bo nie wymyłem wcześniej wszystkich elementów w myjce ultradźwiękowej. ZnAl przed cynkowaniem jest krótko trawiony i odtłuszczany, bo ma w sobie aluminium które w kwasie solnym i ługu się rozpuszcza. Wymyłem je tylko w miarę możliwości pędzelkiem z rozpuszczalnikiem NITRO i brud który był w środku pozostał (a nawet przyległ jeszcze bardziej). Myjka już tego nie doczyściła, pozostaje chyba jedynie czyszczenie mechaniczne, które sobie daruję.
Aluminium (a właściwie silumin), przed:
I po piaskowaniu, a następnie szkiełkowaniu:
Korpusu manetek, przed:
I po piaskowaniu:
I na koniec, element (jeden z wielu) który w przyszłym miesiącu pojawi się na Allegro (u retro19):
Pozdro.
I parę nowych i oryginalnych:
Oraz trochę środków smarnych:
Wysłałem widoczne niżej części do chromowania:
ZnAl, przed:
I po cynkowaniu z bezbarwno-niebieską pasywacją:
Przepustnicę ocynkowałem przez pomyłkę - będzie bez powłoki.
Zrobiłem błąd, bo nie wymyłem wcześniej wszystkich elementów w myjce ultradźwiękowej. ZnAl przed cynkowaniem jest krótko trawiony i odtłuszczany, bo ma w sobie aluminium które w kwasie solnym i ługu się rozpuszcza. Wymyłem je tylko w miarę możliwości pędzelkiem z rozpuszczalnikiem NITRO i brud który był w środku pozostał (a nawet przyległ jeszcze bardziej). Myjka już tego nie doczyściła, pozostaje chyba jedynie czyszczenie mechaniczne, które sobie daruję.
Aluminium (a właściwie silumin), przed:
I po piaskowaniu, a następnie szkiełkowaniu:
Korpusu manetek, przed:
I po piaskowaniu:
I na koniec, element (jeden z wielu) który w przyszłym miesiącu pojawi się na Allegro (u retro19):
Pozdro.
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Szatek, manetki polecam młotkowy kolorek, jest ***
a to tulejka wachacza co jest w ramie ?
a to tulejka wachacza co jest w ramie ?
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Korpusy manetek będą lakierowane proszkowo
To jest guma przedniego mocowania baku.
To jest guma przedniego mocowania baku.
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Szatek, wreszcie coś się dzieje
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Szatek napisał(a):Wysłałem widoczne niżej części do chromowania:
Zapomniałem dodać, że jest to dopiero pierwsza partia części która będzie chromowana.
Szatek napisał(a):ZnAl, przed:
Oraz że przylgnia króćca gaźnika została splanowana przed cynkowaniem.
Kupiłem trochę używanych i oryginalnych części:
Oraz trochę nowych i oryginalnych:
Wszystkie elementy które były piaskowane a następnie szkiełkowane (oraz kilka dodatkowych), zostały wysłane do chromianowania (czyli pasywacji, nie mylić z chromowaniem).
Dzięki temu, na aluminium i jego stopach (nie dotyczy ZnAl'u), tworzy się bezbarwno-niebieska powłoka, która chroni przed korozją (utlenianiem), odciskami palców i jest odporna na wysoką temperaturę.
Powłoka chromianowa zwiększa też przyczepność farb, może być stosowana jako powłoka dekoracyjna oraz w celu zabezpieczenia efektu polerowanego aluminium (moim przypadku jest to zatapiacz pływaka).
Pokrywa zapłonu została wcześniej wyszkiełkowana i chromianowana:
Silumin (stop aluminium, głównie z krzemem) będzie po chromianowaniu troszkę ciemniejszy. Jeśli ma w sobie stalowe elementy, to pojawi się na nich lekki nalot rdzy:
Ja stalowe elementy odrdzewiłem i zakonserwowałem konwerterem rdzy "Fertan'":
Na razie tyle, pozdro.
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Nie ma lipy Korpusy manetek też mogłeś wrzucić w ocynk, ładnie by się prezentowały
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Jeden korpus jest ze ZnAlu, a drugi to silumin
Będą lakierowane, może jednak z pistoletu?
Będą lakierowane, może jednak z pistoletu?
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 381 gości