Tak:
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Szatek napisał(a):Wróciła pierwsza partia części z chromowania:
Zapomniałem dodać, że chrom jest na miedzi i niklu.
Szatek napisał(a):Zleciłem wycięcie ploterem kilka uszczelek i podkładek które nie są w sprzedaży:
Oraz że uszczelki i podkładki są wycięte z gumy NBR (olejoodpornej) i fibry technicznej.
Kupiłem też kilka rodzai podkładek izolacyjnych:
I wróciły elementy z galwanizerni:
1. Stal
Przed:
I po cynkowaniu z bezbarwno-niebieską pasywacją:
Nowe i oryginalne części:
Nowe (i kilka używanych) i oryginalne wkręty z łbem kulistym (sprzedam):
2. Stal przed:
I po czernieniu:
Nowe i oryginalne części:
3. Stal przed:
I po cynkowaniu z oliwkową pasywacją:
4. Mosiądz przed:
I po cynkowaniu z oliwkową pasywacją:
5. Końcówki nowych i oryginalnych linek przed:
I po miedziowaniu, a następnie kadmowaniu z oliwkową pasywacją (będzie bezbarwno-niebieska):
Zmieniłem też te "żółte" puszki gaźników w dwóch Rometach, na te jak ta szara:
To chyba jednak nie była pierwotnie szara puszka, no chyba że zżółkła też od środka. Jak myślicie?
Pozdrawiam
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Szatek napisał(a):To chyba jednak nie była pierwotnie szara puszka, no chyba że zżółkła też od środka. Jak myślicie?
Ponawiam pytanie.
Jeszcze jeden element stalowy przed:
I po kadmowaniu bez pasywacji:
Kupiłem trochę:
Używanych i oryginalnych części:
Części z Gmoto:
Części ze Skuter Dębicy:
Nową i oryginalną linkę licznika:
Większy palnik:
Oraz oryginalny katalog części zamiennych do Rometa 50-T-1 i 50-TS-1:
Do tej pory miałem reprint z motonaklejek, w którym brakuje strony głównej, oraz schematu i opisu sprzęgła: http://motonaklejki.pl/literatura/2/24/
Zleciłem wykonanie przyporów/nagłówników do nitów pełnych i rurkowego:
Oraz nowych tulejek metalowych osi wahacza:
Złożyłem też kilka elementów, które już mogłem:
Komplet oryginalnych narzędzi, wraz z pokrowcem:
Zmieniacz biegów przed:
I po złożeniu, na smar grafitowy i miedziany:
Oprawka przedniej żarówki przed:
I po złożeniu:
Pokrywa komory pływakowej przed:
I po złożeniu:
Następnym razem chyba jednak przyspawam punktowo tę blaszkę, bo było ciężko dobrze ją zakuć.
Tłumik drgań przedniego mocowania zbiornika paliwa, jest już dostępny w sprzedaży na: http://skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=5297 Niedługo ma się pojawić u innych sprzedawców nowych części do Rometów.
Na razie tyle, pozdrawiam
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
miło się ogląda
fajnie jakby było takie oddzielne pomieszczenie tylko na remont
fajnie jakby było takie oddzielne pomieszczenie tylko na remont
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Marek.K., chodzi o to, że nie masz już miejsca u siebie?
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Szatek, otóż to, brak mijesca, w lato to dawałbym radę ale zimą ściśnięty jestem w każdy kąt
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Fajna spraw typowe pomieszczenie na remont jeden motor robisz i składasz tak zeby wszytstko tam dało się zrobić poza malowaniem.
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Gwint kranika paliwa, nowo zakupionego baku, przed:
I po naprawie:
Kupiłem:
Trochę używanych i oryginalnych części:
Części z Gmoto:
Elementy do wykonania instalacji elektrycznej:
Trochę chemii:
I inne:
Gaźnik przed:
Nowa i oryginalna dysza 0,40 mm rozwiercona do 0,55 mm. Po złożeniu:
Klakson przed:
Zapomniałem dołożyć jego "cewkę" do zdjęcia :-/ Po złożeniu:
Uchwyt na baterie przed:
Dałem inne podkładki izolujące. Po złożeniu:
Zeskanowałem oryginalny cyferblat licznika, poprawiłem w programie graficznym, wydrukowałem na papierze samoprzylepnym i wyciąłem:
Na razie tyle, pozdro
I po naprawie:
Kupiłem:
Trochę używanych i oryginalnych części:
Części z Gmoto:
Elementy do wykonania instalacji elektrycznej:
Trochę chemii:
I inne:
Gaźnik przed:
Nowa i oryginalna dysza 0,40 mm rozwiercona do 0,55 mm. Po złożeniu:
Klakson przed:
Zapomniałem dołożyć jego "cewkę" do zdjęcia :-/ Po złożeniu:
Uchwyt na baterie przed:
Dałem inne podkładki izolujące. Po złożeniu:
Zeskanowałem oryginalny cyferblat licznika, poprawiłem w programie graficznym, wydrukowałem na papierze samoprzylepnym i wyciąłem:
Na razie tyle, pozdro
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Cyferblat licznika wysłałem jednak do motonaklejki.pl
Zeskanują go, obrobią w programie graficznym, wydrukują jako naklejkę, wytną ploterem i umieszczą w swojej ofercie
Lakier jest w końcu poprawiony. Zapłaciłem za to jeszcze raz tyle, co za lakierowanie :-/ No ale trudno, teraz wiem kto będzie mi lakierował inne Romety
Większość elementów została tylko wypolerowana maszynowo, niektóre trzeba było pomalować od nowa/przemalować. W porównaniu do tego co było, to te na nowo polakierowane to cudo:
Kranik przed:
I po złożeniu:
Trzeba dużej siły żeby zapiąć te osłony. Musiałem kupić i założyć nową i oryginalną uszczelkę kurka, bo ta nieoryginalna jest minimalnie za gruba i obejmy nie da się zapiąć :-/ Trzeba było ją i tak lekko przyciąć a kurek chodzi ciężko.
Kupiłem:
Trochę używanych i oryginalnych części:
Nowy i oryginalny tłok oraz pierścienie R1 (mam nadzieję wystarczy jeden nadwymiar):
Łożyska do silnika:
To na wałek główny jest z gumowymi osłonkami, bo potrafi tam cieknąć olej, mimo dobrego simmeringu (ta od wewnątrz będzie zdjęta). Na wał są z luzem C3.
Łożyska do kół:
Oraz uszczelniacze do silnika:
Na razie tyle, pozdro
Zeskanują go, obrobią w programie graficznym, wydrukują jako naklejkę, wytną ploterem i umieszczą w swojej ofercie
Lakier jest w końcu poprawiony. Zapłaciłem za to jeszcze raz tyle, co za lakierowanie :-/ No ale trudno, teraz wiem kto będzie mi lakierował inne Romety
Większość elementów została tylko wypolerowana maszynowo, niektóre trzeba było pomalować od nowa/przemalować. W porównaniu do tego co było, to te na nowo polakierowane to cudo:
Kranik przed:
I po złożeniu:
Trzeba dużej siły żeby zapiąć te osłony. Musiałem kupić i założyć nową i oryginalną uszczelkę kurka, bo ta nieoryginalna jest minimalnie za gruba i obejmy nie da się zapiąć :-/ Trzeba było ją i tak lekko przyciąć a kurek chodzi ciężko.
Kupiłem:
Trochę używanych i oryginalnych części:
Nowy i oryginalny tłok oraz pierścienie R1 (mam nadzieję wystarczy jeden nadwymiar):
Łożyska do silnika:
To na wałek główny jest z gumowymi osłonkami, bo potrafi tam cieknąć olej, mimo dobrego simmeringu (ta od wewnątrz będzie zdjęta). Na wał są z luzem C3.
Łożyska do kół:
Oraz uszczelniacze do silnika:
Na razie tyle, pozdro
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Aż miło popatrzeć Co było skopane w poprzednim lakierowaniu, że musiałeś poprawiać? Kranik jest zrobiony bodajże ze znalu, z tego co widzę został ocynkowany, można bez żadnych obaw robić takie rzeczy?
Kiedy planujesz poskładać motorower w jedną całość?
Kiedy planujesz poskładać motorower w jedną całość?
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Dziękuję za pochwałę, dąże do ideału
Poprzedni lakiernik pomalował to tak, że wszędzie do lakieru poprzyklejały się zanieczyszczenia (na szczęście tylko do bezbarwnego), zrobił pare zacieków, "zakurzył" elementy (czyli malował w taki sposób że lakier utracił połysk), nie domalował wszędzie ramy i jeden element pomalował na nie ten kolor...
Tak, elementy ze ZnAl'u cynkowałem. Jakie obawy masz na myśli?
Wstępne składanie będzie gdy zrobię przednie i tylne zawieszenie - czyli już niedługo
Poprzedni lakiernik pomalował to tak, że wszędzie do lakieru poprzyklejały się zanieczyszczenia (na szczęście tylko do bezbarwnego), zrobił pare zacieków, "zakurzył" elementy (czyli malował w taki sposób że lakier utracił połysk), nie domalował wszędzie ramy i jeden element pomalował na nie ten kolor...
Tak, elementy ze ZnAl'u cynkowałem. Jakie obawy masz na myśli?
Wstępne składanie będzie gdy zrobię przednie i tylne zawieszenie - czyli już niedługo
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Kranik jak dostanie paliwa to będzie działał poprawnie
Gdzie kupiłeś org uszczelkę dźwigni?
Gdzie kupiłeś org uszczelkę dźwigni?
Pomogłem ? Kliknij pomógł
- Stachu.G
- MotoManiak
- Posty: 1036
- Dołączył(a): 20 sty 2011, o 13:57
- Lokalizacja: Podkarpackie
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Romet Chart 210 70cmm
Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Tutaj: http://allegro.pl/uszczelka-kranika-jun ... 31737.html
Ale to chyba nie jest do Rometa, bo musiałem ją lekko przyciąć żeby weszła
Ale to chyba nie jest do Rometa, bo musiałem ją lekko przyciąć żeby weszła
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 358 gości