Cześć.
Ostatnio długo nic nie robiłem przy 50-T-1 ze względu na mój nowy nabytek - a jest nim Romet 50-TS-1, kupiony od syna pierwszego właściciela 8-go listopada w województwie łódzkim. Nie był używany od ponad 15-stu lat, przebieg 3696 km (stan faktyczny nie znany - nie sprawny ślimak i brak linki prędkościomierza). Niestety nie posiada dokumentów.
Stan u poprzedniego właściciela:
Motorower nie był na chodzie. Na szczęście część zdemontowanych części znajdowała się w pudle które razem z nim dostałem, prawię całą resztę miałem u siebie. Znajdowały się w nim także resztki zmieniacza biegów starego typu (niestety został zastąpiony nowym typem), zniszczony korpus gaźnika GM13F i sprzęgło trzytarczowe (które aktualnie jest zamontowane, wszystkie jego wymiary zgadzają się z tymi które podałem w tym temacie: viewtopic.php?f=11&t=33771&start=30). Dostałem także nową oponę Stomil z epoki.
Założyłem: manetki; linkę gazu; przełącznik świateł; wężyk paliwa; gaźnik; baterie do klaksonu; żarówki; łańcuch; świecę; klin; fajkę i kabel wysokiego napięcia.
Wymieniłem: gumy przedniego zawieszenia; cewkę; przerywacz; kondensator; linkę sprzęgła; kranik; przednią i tylną zębatkę; simmeringi; uszczelkę pod głowicą, cylindrem i króćcem a gaźnikiem.
Zrobiłem instalację elektryczną wraz z klaksonem; wkleiłem szkło przedniej lampy i złożyłem reflektor; złożyłem, założyłem i ustawiłem zapłon; ustawiłem gaźnik; wyregulowałem biegi; wyczyściłem tłumik i kolanko; naprawiłem bagażnik (co nie było takie proste, aktualnie jest pomalowany jedynie czarnym podkładem aby nie rdzewiał - oryginalnie był pomarańczowy).
Mankamenty: wyłamany dolny ogranicznik stopki centralnej; pęknięty spaw tylnego mocowania baku; krzywy tylny błotnik; ułamany rant żebra głowicy; zjechana tylna opona.
Doprowadzenie go do aktualnego stanu zajęło mi prawie dwa miesiące, głównie ze względu na problemy z pracą motoroweru które już nie występują. Obecnie jest w pełni sprawny.
Stan na dzień dzisiejszy:
Typ 2362. Nie jest to czyjś wymysł, no chyba że pracowników OBR-u bo z tego co wiem, to dwuosobowe modele (numerowane według starego sposobu) powinny mieć "siódemkę" na trzecim miejscu w oznaczeniu - tak jak 2370 i 2375.
Tak czy inaczej, takie oznaczenie zostało nadane wszystkim 50-TS-1 - jeśli ktoś chcę, to mogę udowodnić.
Ciekawy jest też fakt, że na ostatnim miejscu w numerze widnieje także niewyraźne "0", co może oznaczać pomyłkę, lub to, że rama 50-TS-1 to przerobiona rama Komara Sport (w co wątpię).
Prawy karter silnika został zmieniony (z nieznanych mi powodów):
Na szczęście oryginalny był w kartonie:
Oczywisty brak dolnego wspornika tłumika w ramie:
Więcej zdjęć: http://www.fotosik.pl/u/xxSzatekxx/album/2279525
Przy okazji przedstawię dokładnie wydech i bagażnik tego modelu:
Układ wydechowy
1. Tłumik w tym modelu to przerobiony tłumik z pierwszych wersji 50-T-1 (chromowany z dwoma nacięciami pod obejmę kolanka).
Przeróbka polegała na spłaszczeniu tłumika od wewnętrznej strony (tak aby nie opierał się o pokrywkę schowka narzędziowego i amortyzator tylny); zrobieniu gwintu pod nakrętkę w miejscu obejmy (nakrętka chyba z cylindra silników dwubiegowych, jest mniejsza od tej z cylindra 019 - nie widzę w tym sensu bo jej nakręcenie nic nie daje...); dospawaniu uchwytów pod osłonę i wspornika mocującego tłumik do wahacza; usunięciu mocowania tłumika do dolnego wspornika ramy, zmianie ostatniej przegrody tłumika.
2. Kolanko zostało zaprojektowane specjalnie do tego modelu - kolanka z motorynek mają inne kąty zgięcia.
3. Osłona tłumika została prawdopodobnie zapożyczona z motorynki - długość 63 cm.
4. Górny wspornik tłumika oraz dystans także nie występowały w innych Rometach.
Zdemontowany:
Fabryczne wgniecenie:
Wnętrze:
Zamontowany:
Odstęp między kolankiem a prawą pokrywą silnika:
Bagażnik:
Niestety oryginalny bagażnik został przerobiony przez poprzedniego właściciela w sposób widoczny na zdjęciach. Na resztkach oryginalnego udało się przywrócić mu dawny wygląd:
Bagażnik, oprócz tego że jest oryginalnie skrócony, posiada także mniejsze "uszy" niż bagażnik w 50-T-1 z pierwszych wersji:
Dodam też trzy ciekawostki o 50-TS-1:
1. Rok produkcji to prawdopodobnie jedynie 1975-ty.
W krótkim czasie zaprzestano produkcji modelu, nie ze względu na mały popyt bądź zbyt drogą produkcję, ale ze względu na brak wystarczającą liczbe silników 019 na jednoczesną produkcję dwóch motorowerów wyposażonych w ten silnik.
2. Ilość egzemplarzy to prawdopodobnie tylko około 490 lub nawet 160 sztuk.
Na województwo łódzkie zostało przeznaczonych tylko 10 takich motorowerów. Jeśli założyć, że na pozostałe województwa przeznaczono ich tyle samo, to mamy liczbę 490 sztuk (w latach 1975-1998 w Polsce istniało 49 województw). No chyba że bierzemy pod uwagę teraźniejsze województwo łódzkie (mało prawdopodobne) - wtedy mamy jedynie 160 sztuk.
3. Informacje o rzekomych innych przełożeniach w skrzyni biegów silnika 019, wzięły się prawdopodobnie jedynie z różnicy w ilości zębów trybu drugiego biegu (18 i 19 zębów). Jest to nawet udokumentowane w jakiejś literaturze dotyczącej Rometów. Tryby 19z występowały prawdopodobnie na początku produkcji. Posiadam taki, nowy ZMD:
Na koniec łączne zdjęcie moich prawie wszystkich Rometów i sprawnego 2362:
Pozdrawiam
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Ostatnio edytowano 23 lut 2018, o 09:37 przez Szatek, łącznie edytowano 3 razy
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
-
pawel615 - MotoManiak
- Posty: 2991
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
- Lokalizacja: za górami za lasami....
- Pochwały: 7
Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka
Panie, opdpal wszystkie naraz.
Aż jestem ciekaw czy udałoby się wstrzelić aby pracowały w tym samym cyklu pracy.
Piękna kolekcja, tylko czemu wszystkie w tym samym kolorze?
Aż jestem ciekaw czy udałoby się wstrzelić aby pracowały w tym samym cyklu pracy.
Piękna kolekcja, tylko czemu wszystkie w tym samym kolorze?
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka
Pozdro same czerwone Powinien mój zielony tam stać.
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Re: Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka
pawel615 napisał(a)::shock: sztos
Się wie
Tomciosz napisał(a):Panie, opdpal wszystkie naraz.
Aż jestem ciekaw czy udałoby się wstrzelić aby pracowały w tym samym cyklu pracy.
Piękna kolekcja, tylko czemu wszystkie w tym samym kolorze?
Myślałem nad tym, ale ten z Tułowic ma gaźnik od s-38 z śrubką od regulacji obrotów w poziomie i jakoś nie mogę go przez to wyregulować - trzeba gazować żeby nie zgasł
Może i by się udało odpalić je żeby pracowały w tym samym cyklu, ale to raczej przy odpaleniu czterech w tym samym momencie
Dzięki, jeszcze na pewno się powiększy
Wszystkie są pomarańczowe, bo to była dominująca barwa na którą je malowali i trudniej jest znaleźć takie w innym kolorze Pierwsze wersje były jeszcze czerwone, niebieskie i żółte.
janosikmz19822 napisał(a):Pozdro same czerwone Powinien mój zielony tam stać.
Pomarańczowe
Jak nim przyjedziesz to będzie stał
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka
Ładny rodzynek wyłowiłeś. Taka wisienka na torcie
Mnie zawsze ciekawiło, czy w TS dało się zdjąć pokrywę schowka z tym wydechem. W końcu znalazłem kogoś, kto będzie w staie odpowiedzieć na to pytanie. A więc jak to tam jest?
Mnie zawsze ciekawiło, czy w TS dało się zdjąć pokrywę schowka z tym wydechem. W końcu znalazłem kogoś, kto będzie w staie odpowiedzieć na to pytanie. A więc jak to tam jest?
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka
Tak na prawdę, to trafiłem na niego przypadkowo. Nie miałem zamiaru kupować nic nowego, ale skoro się już trafił, to nie mogłem sobie go odpuścić Mam nadzieję, że tych wisienek będzie więcej
Pokrywę schowka oczywiście da się zdjąć bez zdejmowania tłumika. Jest mało miejsca, ale jeszcze mniej jest przy prawej pokrywie silnika (5 mm?). Na szczęście tę pokrywę też da radę wyjąć bez zdejmowania kolanka
Pokrywę schowka oczywiście da się zdjąć bez zdejmowania tłumika. Jest mało miejsca, ale jeszcze mniej jest przy prawej pokrywie silnika (5 mm?). Na szczęście tę pokrywę też da radę wyjąć bez zdejmowania kolanka
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka
Rarytas
Bez młota, to ch*j nie robota!
bedziesz sluchał @ igrek97, to zobaczysz jak skonczysz
-
igrek97 - MotoManiak
- Posty: 3562
- Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:59
- Pochwały: 25
- Pojazdy: sterta złomu
Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka
Pare ciekawostek:
Romet LM-1 (Pierwszy, lekki motocykl)
Na zdjęciu syn konstruktora jednego z prototypów w.w. pojazdu (lata 80-te):
Zdjęcie silnika:
Data i jakość zdjęcia wskazuje na to, że silnik dotrwał do dzisiejszych czasów. Podobny cylinder i głowica były w prototypie WSK-i Barron.
Przednie zawieszenie także zostało uratowane przed zniszczeniem, posiada je Bresio95 z innego forum w swoim Romecie (możliwe że nie tylko zawieszenie).
Późniejsze wersje prototypów silników były prawdopodobnie wyposażone w gaźnik GM16F: viewtopic.php?f=7&t=30679
Niestety, nie mam więcej informacji na temat tego motocykla.
Na zdjęciu prototyp Rometa 50-TS-1 z 1974 roku, z programu telewizyjnego "MY 74", emitowanego tego samego roku (niestety, TVP nie ma zapisu w archiwum). Pozostałe pojazdy to także prototypy:
Jest to jeden z takich egzemplarzy (sugeruje się inna naklejką na baku, wysoko uniesionym przednim błotnikiem, ale też innym chlapaczem tylnego błotnika):
Z wysoko uniesionego błotnika przedniego zrezygnowano, prawdopodobnie ze względu na problemy z jego montażem, lub dlatego, że nie pasował on do stylistyki "cafe racera", tylko do "enudro".
Ostatecznie motorower stał się połączeniem tych rodzai motocykli - cafe racer'a (prosta kierownica i normalnie zamontowanego błotnik przedni) i enduro (wysoko uniesiony tłumik).
Romet LM-1 (Pierwszy, lekki motocykl)
Na zdjęciu syn konstruktora jednego z prototypów w.w. pojazdu (lata 80-te):
Zdjęcie silnika:
Data i jakość zdjęcia wskazuje na to, że silnik dotrwał do dzisiejszych czasów. Podobny cylinder i głowica były w prototypie WSK-i Barron.
Przednie zawieszenie także zostało uratowane przed zniszczeniem, posiada je Bresio95 z innego forum w swoim Romecie (możliwe że nie tylko zawieszenie).
Późniejsze wersje prototypów silników były prawdopodobnie wyposażone w gaźnik GM16F: viewtopic.php?f=7&t=30679
Niestety, nie mam więcej informacji na temat tego motocykla.
Na zdjęciu prototyp Rometa 50-TS-1 z 1974 roku, z programu telewizyjnego "MY 74", emitowanego tego samego roku (niestety, TVP nie ma zapisu w archiwum). Pozostałe pojazdy to także prototypy:
Jest to jeden z takich egzemplarzy (sugeruje się inna naklejką na baku, wysoko uniesionym przednim błotnikiem, ale też innym chlapaczem tylnego błotnika):
Z wysoko uniesionego błotnika przedniego zrezygnowano, prawdopodobnie ze względu na problemy z jego montażem, lub dlatego, że nie pasował on do stylistyki "cafe racera", tylko do "enudro".
Ostatecznie motorower stał się połączeniem tych rodzai motocykli - cafe racer'a (prosta kierownica i normalnie zamontowanego błotnik przedni) i enduro (wysoko uniesiony tłumik).
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka
o prosze, nigdy nie słyszalem o tym prototype, wiadomo jaka pojemnosc tego silnika?
-
pawel615 - MotoManiak
- Posty: 2991
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
- Lokalizacja: za górami za lasami....
- Pochwały: 7
Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka
Co do barona to tam był silnik od włoskiego producenta (silnik minarelli 125 firmy moto-marelli. silnik miał 14 KM ) ,ten typ układu żeber był wtedy popularny cz crossowe tak miał np .
CZ 516 .Tu chodzi pewnie o rodzaj chłodzenia żeby młody konstruktora mógł po krzakach jeździć z racji wieku .
Informacje o silniku są z forum wsk ,po drugie czytam tam od czasu do czasu tematy i jeden użytkownik forum zakupił ramę samą od wski baron a silnik nabył z zza granicy ten dany typ minarelli .
A przednie zawieszenie kojarzy mi się z tym od rysia mr 1 .
http://www.wueska.pl/download/file.php? ... &mode=view
http://www.indiandirtbikeparts.com/idyourindian.html
Tak wiec silnik mógł być stylizowany na baronie .
CYTUJE Mr .Szatek New Yorkgłowno .
Z wysoko uniesionego błotnika przedniego zrezygnowano, prawdopodobnie ze względu na problemy z jego montażem, lub dlatego, że nie pasował on do stylistyki "cafe racera", tylko do "enudro".
Ostatecznie motorower stał się połączeniem tych rodzai motocykli - cafe racer'a (prosta kierownica i normalnie zamontowanego błotnik przedni) i enduro (wysoko uniesiony tłumik).[/quote]
Moje wywody .
A ja bym się z tobą nie zgodził ts jest dla mnie odpowiednikiem crossa ale po opuszczeniu błotnika podciągam go pod scrambler .
Odpowiednikiem cofe racera jest komar sport .
Honda scrambler
Ts1
Norton Fastback Cafe Race
Komra 2360
Uproszczona wersja nadal ładna 2361 z pierwszych lat produkcji
Też 2361 ale późniejsze wersje zwykły gwałt i popsucie produkcji sporta .
CZ 516 .Tu chodzi pewnie o rodzaj chłodzenia żeby młody konstruktora mógł po krzakach jeździć z racji wieku .
Informacje o silniku są z forum wsk ,po drugie czytam tam od czasu do czasu tematy i jeden użytkownik forum zakupił ramę samą od wski baron a silnik nabył z zza granicy ten dany typ minarelli .
A przednie zawieszenie kojarzy mi się z tym od rysia mr 1 .
http://www.wueska.pl/download/file.php? ... &mode=view
http://www.indiandirtbikeparts.com/idyourindian.html
Tak wiec silnik mógł być stylizowany na baronie .
CYTUJE Mr .Szatek New Yorkgłowno .
Z wysoko uniesionego błotnika przedniego zrezygnowano, prawdopodobnie ze względu na problemy z jego montażem, lub dlatego, że nie pasował on do stylistyki "cafe racera", tylko do "enudro".
Ostatecznie motorower stał się połączeniem tych rodzai motocykli - cafe racer'a (prosta kierownica i normalnie zamontowanego błotnik przedni) i enduro (wysoko uniesiony tłumik).[/quote]
Moje wywody .
A ja bym się z tobą nie zgodził ts jest dla mnie odpowiednikiem crossa ale po opuszczeniu błotnika podciągam go pod scrambler .
Odpowiednikiem cofe racera jest komar sport .
Honda scrambler
Ts1
Norton Fastback Cafe Race
Komra 2360
Uproszczona wersja nadal ładna 2361 z pierwszych lat produkcji
Też 2361 ale późniejsze wersje zwykły gwałt i popsucie produkcji sporta .
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka
pawel615 napisał(a):wiadomo jaka pojemnosc tego silnika?
Szatek napisał(a):Niestety, nie mam więcej informacji na temat tego motocykla.
janosikmz19822 napisał(a):Tak wiec silnik mógł być stylizowany na baronie .
Nie tyle silnik, co cylinder i głowica
Głowica tego silnika wygląda bardzo podobnie do tej z WSK Barron, cylinder nie ma już takich dwóch "nacięć" na boku. Możliwe że zapożyczyli lub wzorowali się na głowicy z tego silnika. W końcu Dezamet robił silniki zarówno do Rometów, jak i WSKek (oczywiście nie wszystkie, ale mogli mieć ten u siebie).
janosikmz19822 napisał(a):A przednie zawieszenie kojarzy mi się z tym od rysia mr 1 .
Możliwe że się na nim wzorowali. W końcu Ryś to pierwszy polski motorower jednoosobowy, a 50-T-1 dwuosobowy
janosikmz19822 napisał(a):CYTUJE Mr .Szatek New Yorkgłowno .
Teraz to pojechałeś
janosikmz19822 napisał(a):A ja bym się z tobą nie zgodził ts jest dla mnie odpowiednikiem crossa
Byłby, gdyby nie spaprali sprawy z kierownicą. Wystarczyłoby, żeby dali kierownice z 50-T-1 i miałby crossowy/sportowy (nawet po opuszczeniu przedniego błotnika) wygląd.
Przypominam też, że przedni błotnik, nie dość że miał być uniesiony do góry, to miał być też krótszy. Nie wiem co oni chcieli uzyskać.
Ja to widzę tak:
Płaska kierownica - cafe racer
Wysoka kierownica - turystyk/cross/sportowy
Nisko zamontowany przedni błotnik - turystyk (normalny)/sportowy (normalny/krótki)/cafe racer (krótki)
Wysoko zamontowany przedni błotnik - cross (normalny)
Wysoko zamontowany wydech - cross/sportowy/ewentualnie cafe racer
Nisko zamontowany wydech - turystyk/cafe racer
Brak bagażnika - cafe racer/cross/sportowy
janosikmz19822 napisał(a):Odpowiednikiem cofe racera jest komar sport .
Tak
janosikmz19822 napisał(a):zwykły gwałt i popsucie produkcji sporta .
A czym go popsuli bo nie znam się?
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
Re: Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka
janosikmz19822 napisał(a):zwykły gwałt i popsucie produkcji sporta .
A czym go popsuli bo nie znam się? [/quote]
Jak to czym plastikową lampa i kolorystyka niektórych sportów ostatnich jest z dupy .
Ostatnio edytowano 6 sty 2016, o 20:54 przez janosikmz19822, łącznie edytowano 1 raz
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka
Kilka małych poprawek:
Wnuka.
Rometu.
A także drugiej przegrody oraz małe przesunięciu górnego uchwytu pod wspornik, w stronę wylotu.
Ktoś mógłby zmierzyć długość takiej osłony tłumika motorynki?
Środkowe koło zębate wałka pośredniczącego, montowane razem z w.w. trybem, było prawdopodobnie mniejsze.
Była także odlana z białego plastiku, jak pokrywy schowka.
Jednego z pięciu.
Lub Jikov (nie wiem konkretnie który) a GM16F mógł być jednak w WSK-ach.
Silnik nadal istnieje i jest sprawny. Jest to polski silnik, o pojemności 50 cm3 i pięciobiegowej skrzyni biegów.
Gaźnik do tego silnika to Jikov (zdemontowany).
Został nazwany "lekkim motocyklem", ze względu na to, że można nim było osiągnąć prędkość 90 km/h, co kwalifikowało go już jako motocykl.
Jest jeszcze jeden możliwy powód, o którym zapomniałem - wysoko uniesiony błotnik po prostu nie chronił przed błotem
Jest to pomyłka w fabryce, ponieważ tabliczki znamionowe zakładano dopiero po ukończeniu motoroweru.
Pozdrawiam
Szatek napisał(a):kupiony od syna pierwszego właściciela
Wnuka.
Szatek napisał(a):Nie jest to czyjś wymysł, no chyba że pracowników OBR-u
Rometu.
Szatek napisał(a):Przeróbka polegała na...zmianie ostatniej przegrody tłumika.
A także drugiej przegrody oraz małe przesunięciu górnego uchwytu pod wspornik, w stronę wylotu.
Szatek napisał(a):3. Osłona tłumika została prawdopodobnie zapożyczona z motorynki - długość 63 cm.
Ktoś mógłby zmierzyć długość takiej osłony tłumika motorynki?
Szatek napisał(a):3. Informacje o rzekomych innych przełożeniach w skrzyni biegów silnika 019, wzięły się prawdopodobnie jedynie z różnicy w ilości zębów trybu drugiego biegu (18 i 19 zębów). Jest to nawet udokumentowane w jakiejś literaturze dotyczącej Rometów. Tryby 19z występowały prawdopodobnie na początku produkcji. Posiadam taki, nowy ZMD:
Środkowe koło zębate wałka pośredniczącego, montowane razem z w.w. trybem, było prawdopodobnie mniejsze.
Szatek napisał(a):Tak samo wyglądała sytuacja z lakierowaniem przedniej lampy w 50-TS-1 i 50-T-1, też była tylko w wersjach "pokazowych".
Była także odlana z białego plastiku, jak pokrywy schowka.
Szatek napisał(a):Na zdjęciu syn konstruktora jednego z prototypów w.w. pojazdu (lata 80-te):
Jednego z pięciu.
Szatek napisał(a):Późniejsze wersje prototypów silników były prawdopodobnie wyposażone w gaźnik GM16F
Lub Jikov (nie wiem konkretnie który) a GM16F mógł być jednak w WSK-ach.
Szatek napisał(a):Niestety, nie mam więcej informacji na temat tego motocykla.
Silnik nadal istnieje i jest sprawny. Jest to polski silnik, o pojemności 50 cm3 i pięciobiegowej skrzyni biegów.
Gaźnik do tego silnika to Jikov (zdemontowany).
Został nazwany "lekkim motocyklem", ze względu na to, że można nim było osiągnąć prędkość 90 km/h, co kwalifikowało go już jako motocykl.
Szatek napisał(a):Z wysoko uniesionego błotnika przedniego zrezygnowano, prawdopodobnie ze względu na problemy z jego montażem, lub dlatego, że nie pasował on do stylistyki "cafe racera", tylko do "enudro".
Jest jeszcze jeden możliwy powód, o którym zapomniałem - wysoko uniesiony błotnik po prostu nie chronił przed błotem
Szatek napisał(a):Ciekawy jest też fakt, że na ostatnim miejscu w numerze widnieje także niewyraźne "0", co może oznaczać pomyłkę, lub to, że rama 50-TS-1 to przerobiona rama Komara Sport (w co wątpię).
Jest to pomyłka w fabryce, ponieważ tabliczki znamionowe zakładano dopiero po ukończeniu motoroweru.
Pozdrawiam
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 407 gości