Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

Re: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Szatek » 8 sty 2019, o 15:32

Wszystkie profile zamknięte w chromowanych elementach, poprawiłem smarem sylikonowym z aplikatorem - smar biały jednak słabo się rozprowadził. Wytrzymałość temperaturowa tego smaru to 230 stopni Celsjusza.

Szkło przedniej lampy zostało ręcznie wypolerowane pastami polerskimi.

Zbiornik i osłonka instalacji po poprawkach:

Obrazek

Niestety, naklejki musiałem naklejać sam i nie wyszło tak jak bym chciał :( Musiałem ściągnąć poprzednie i jak najdokładniej trafić z nowymi w to samo miejsce. Klej po poprzednich jeszcze o dziwo trzymał, co mi to dodatkowo utrudniało. Metodą na mokro niestety nie da rady przykleić tych naklejek, bo klej jest za słaby - szkoda, bo to najskuteczniejsza metoda...

Kupiłem olej do mieszanki i skrzyni biegów:

Obrazek

Tak, do mieszanki kupiłem olej mineralny, dlatego że przez większość osób taki jest zalecany na okres docierania (czyli może w tym przypadku na zawsze :F). Jednak jest to olej o specyfikacji API TC, a nie jak Mixol TA/TB... Jeśli ktoś dotrze ten motorower, to potem może sobie stosować nawet full syntetyk.

Blacha siedzenia przed:

Obrazek

Zastosowałem ponownie patent joozka, czyli kedrę na rantach blachy, zapobiegającą przecięciu się skaju. Jednak, nieco ulepszyłem ten patent, a mianowicie zastosowałem taśmę klejącą dwustronną zamiast kleju. Dzięki temu, nie ma obaw o kapnięcie kleju na lakier, a przyczepność jest równie dobra.

Po docięciu nowej gąbki przez tapicera na wzór oryginalnej:

Obrazek

I całe siedzenie po obszyciu skajem:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Oryginalne siedzenie wyraźnie się błyszczy, a to jest matowe. Szukałem błyszczącego skaju, ale nie znalazłem. Tapicer też takiego nigdy nie widział i twierdzi, że oryginalny skaj też był prawdopodobnie matowy, a to że się błyszczy, to efekt jego stwardnienia i "polerowania" spodniami :D

Zleciłem dotoczenie, wprasowanie i rozwiercenie teflonowych tulejek przedniego zawieszenia pod lagi 24 mm:

Obrazek

Oraz wprasowanie tulejek metalowo-plastikowych wahacza (plastikowe trzeba było delikatnie przerobić - ach te zamienniki...):

Obrazek

Poskładałem też gdy mogłem kilka elementów. Tłumik szmerów ssania:

Obrazek

Wałek startera przed:

Obrazek

I po złożeniu:

Obrazek

Korek zbiornika przed:

Obrazek

I po złożeniu:

Obrazek

Kranik zbiornika przed:

Obrazek

I po złożeniu:

Obrazek

Odstojnik jest w środku matowy, bo nie był tam oczywiście lakierowany - zrobi się przejrzysty gdy wleci tam paliwo. Nie zastosowałem gumowej uszczelki przy gwincie, bo i tak ona by się rozpuściła od benzyny (zamiennik...) i nie jest tak na prawdę konieczna.

No i kupiłem sobie coś, co miałem do tej pory tylko w formie elektronicznej:

Obrazek

No i na razie to niestety tyle, bo ogólnie prawie wszystko mam już gotowe do składania, ale nie mam chwilowo do tego możliwości :/

Pozdro ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Re: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Pani Kontekstowa » 8 sty 2019, o 15:32

Pani Kontekstowa
 

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez dieludolfs » 8 sty 2019, o 16:03

miodzio :mrgreen:
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Szatek » 29 sty 2019, o 16:36

Zapomniałem dodać, że naklejki na zbiorniku są oczywiście ponownie pokryte lakierem bezbarwnym.

W międzyczasie, udało mi się coś zrobić - niestety nie za dużo :/ Pompka powietrza przed:

Obrazek

I po złożeniu:

Obrazek

Mojej uwadze umknęła jedna malutka uszczelka wężyka od strony wentyla - trudno, zostaje ta co jest... Wnętrze pompki pokryte smarem sylikonowym z aplikatora. Oczywiście pompka działa :)

Lusterko motoroweru przed:

Obrazek

Dodatkowo musiałem dokupić lustro o grubości 2 mm, którego szklarz nie miał:

Obrazek

I po docięciu szkła przez szklarza i założeniu kedry przeze mnie (pomógł wrzątek):

Obrazek

Jedna nakrętka jednak nie zmieściła się na pręcie - nie jest i tak konieczna.

Kupiłem sobie jeszcze takie coś (sam czujnik już mam): https://allegro.pl/statyw-magnetyczny-d ... 78880.html

Kto zgadnie do czego mi posłuży?

No i na razie niestety tylko tyle, pozdro ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Stachu.G » 29 sty 2019, o 21:08

Będzie centrowanie kół? :)
Pomogłem ? Kliknij pomógł
Stachu.G
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1036
Dołączył(a): 20 sty 2011, o 13:57
Lokalizacja: Podkarpackie
Pochwały: 42
Pojazdy: Romet Chart 210 70cmm

Re: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Szatek » 29 sty 2019, o 22:26

Nie, typujcie dalej :D
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Rudy102 » 30 sty 2019, o 03:25

Do bulbulatora statyw
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
Avatar użytkownika
Rudy102
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2581
Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
Lokalizacja: Pacanów
Pochwały: 7
Pojazdy: Illuminati

Re: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez majsterr » 30 sty 2019, o 17:56

Ale piękny romet.Co do tego kranika, to słyszałem że były takie tylko w WSK na export do UK i USA.W rometach nie było czasami białych?Bo mam kilka takich sztuk.
Avatar użytkownika
majsterr
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 804
Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
Pochwały: 9
Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang

Re: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Szatek » 30 sty 2019, o 19:49

Tego dokładnie nie wiem, bo katalog części jest czarno-biały, a na archiwalnych zdjęciach tego nie widać.

Jeśli posiadasz takie białe odstojniki, to bardzo chętnie je odkupię ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez dieludolfs » 30 sty 2019, o 19:51

Swego czasu widziałem kranik z takim odstojnikiem na motobazarze, myślałem, że może jakieś rzemiosło i odpuściłem sobie zakup :F
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Re: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Szatek » 30 sty 2019, o 20:09

Jeśli chodzi o sam kranik, to tak - dokładnie taki był w tym modelu :)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez majsterr » 30 sty 2019, o 22:43

Ciekawe w jakich konkretnie modelach były takie białe kraniki.Co do sprzedaży, to nwm chciałbym sobie je zatrzymać bo podobają mi się :F
Avatar użytkownika
majsterr
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 804
Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
Pochwały: 9
Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Szatek » 16 lut 2019, o 17:57

Powolutku do przodu :)

Napęd prędkościomierza przed:

Obrazek

I po złożeniu:

Obrazek
Obrazek

Trzy tulejki ślizgowe dotoczone z teflonu i wprasowane. Filcowy pierścień uszczelniający wycięty ploterem. Stalowy pierścień wciśnięty na prasie.

Gaźnik przed:

Obrazek

I po złożeniu:

Obrazek
Obrazek

Nowe i oryginalne dysze 0,40 mm - jedna rozwiercona na 0,55 mm.

Klakson przed:

Obrazek

I po złożeniu:

Obrazek
Obrazek

Początkowo miałem z nim problem, bo po zaklepaniu obejmy nie trąbił. Dzięki pomocy joozka, ustaliłem że blaszka która przyciąga i odpycha membranę, jest za blisko niej. Dogiąłem ją jak najbardziej do środka i klakson zaczął trąbić. No ale niestety, po moich zmaganiach z tym klaksonem, ułamałem sobie parę zaczepów od obejmy - o co bardzo łatwo. Z racji tego, że żeby mieć taką z zaczepami w nowym ocynku, musiałbym kupować cały klakson (a najlepiej dla pewności dwa) i potem wysyłać tylko tą obejmę do galwanizacji i czekać nie wiadomo ile - wyłamałem pozostałe zaczepy i przykleiłem membranę rantem (musi być przepływ prądu) a obejmę czołowo. Nie jestem z tego zadowolony, ale w tej sytuacji to chyba rozsądne rozwiązanie...

I tak, wiem że nit powinien być prawidłowo zaklepany tak jak jego główka, ale przy tak małych i delikatnych elementach, trudno to zrobić - jest ryzyko ich zgniecenia. Oczywiście mam odpowiednie przypory i nagłówniki :)

Starter przed:

Obrazek

I po złożeniu:

Obrazek

Koła po zapleceniu i wycentrowaniu:

Obrazek
Obrazek

No i na razie tyle, pozdro ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Re: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez majsterr » 18 lut 2019, o 00:11

No nieźle działasz?Gaźnik masz gm 13F?Wydaje mi się, że w gm13F powinien być jednoczęściowy filtr powietrza w kolorze czarnym.Ten filtr dwuczęściowy ( z blaszką trzymającą) był w pierwszych gm12F o ile się nie mylę :D
Avatar użytkownika
majsterr
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 804
Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
Pochwały: 9
Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang

Re: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Szatek » 18 lut 2019, o 09:15

Tak. W GM13F na początku też był ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Re: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Szatek » 28 lut 2019, o 17:30

Kolejne postępy:

Oprawka przedniej żarówki przed:

Obrazek

I po złożeniu:

Obrazek

Obrazek

Nie było tu mowy o formowaniu końcówki nita, bo nie ma na to miejsca - teraźniejsze podkładki M3 są troszkę szersze niż oryginale, a same plastikowe "dystanse", mają za wysokie ranty i dodatkowo bardzo łatwo o ich pęknięcie podczas zakuwania.

Element optyczny przed:

Obrazek

I po złożeniu:

Obrazek

Obrazek

Oprawka tylnej żarówki przed:

Obrazek

I po złożeniu:

Obrazek

Uchwyt na baterie klaksonu przed:

Obrazek

I po złożeniu:

Obrazek

Teraz nie powinno być na nim przebicia :)

Tylne amortyzatory przed:

Obrazek

I po złożeniu specjalnym przyrządem:

Obrazek

Prowadnica przesmarowana smarem miedzianym a plastikowe osłony z zewnątrz i z wewnątrz, oraz wnętrze stalowych tulejek - smarem sylikonowym. Nakrętki prowadnicy zastosowałem samohamowne, bo zwykłe często tam się odkręcają.

Gumowe tulejki są niestety współczesnej produkcji. Na szczęście firma Retro-Moto (http://www.retro-moto.pl) niedługo wypuści także swoje tulejki, które będą spełniać swoją funkcję.

No i z racji tego, że te tulejki latają na boki w główce amortyzatora, zastosowałem ponownie patent joozka, a mianowicie skrócenie stalowych tulejek (wewnątrz nich) o 3 mm. Przy montażu będą też założone szerokie podkładki M6, z otworem rozwierconym do 8 mm.

Ale niestety, jakby tego było mało, znowu coś poszło nie po mojej myśli... Teflonowe tulejki prowadzące w stalowych tulejkach, zostały dotoczone za krótkie o jakąś połowę (z mojej winy). Nie mierzyłem oryginalnych przed wypaleniem i wydawało mi się, że są na długość do zagniecenia na tulejce i że to zagniecenie tworzy dla nich próg. Okazało się, że oryginalnie były zagniecione w połowie. Przez to, po pierwszym złożeniu amortyzatorów, całość miała dobry 1 cm luzu i wszystko latało góra-dół... Oczywiście tak tego nie zostawiłem. Kupiłem nowy wałek teflonowy i zleciłem ponowne dotoczenie, wprasowanie i rozwiercenie - oczywiście nie dopisywałem tego do listy wydatków (100 zł). Ale to jeszcze nie koniec :) Osoba która to robiła, zagapiła się przy wciskaniu na prasie jednej tulejki i zgniotła tą stalową... Bez mojej wiedzy, dorobiła identyczną z aluminium (zdjęcia jeszcze z oryginalną) i wprasowała ponownie tulejkę. Plusem tej sytuacji jest to, że nie muszę kupować takiej tulejki (a pewnie musiałbym kupić całe dwa amortyzatory) i wysyłać jej do cynkowania.

No i na razie tyle, pozdro ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 158 gości