Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka

Postprzez adambur1 » 30 sty 2016, o 15:20

Romecik pierwsza klasa :) a ten romet z silnikiem minarelli nawet fajnie wygląda , zwłaszcza z tym przednim zawieszeniem :D Szkoda tylko że nie wszedł do produkcji seryjnej :(
Pozdrawiam Adam
Avatar użytkownika
adambur1
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 10 mar 2009, o 15:16
Lokalizacja: Mokra k.Lubska
Pojazdy: Romet 50-T-1, Simson S50

Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka

Postprzez Pani Kontekstowa » 30 sty 2016, o 15:20

Pani Kontekstowa
 

Re: Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka

Postprzez Szatek » 30 sty 2016, o 15:46

Dzięki :)

To jest polski silnik, wyprodukowany przez Zakład Doświadczalny Nowej Dęby.
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka

Postprzez Szatek » 26 lut 2016, o 18:59

Mogę zaprezentować kilka ciekawych zdjęć:

Obrazek

Konstruktor Rometu na swoim wyścigowym Komarze. Ścigał się też innym Rometem z silnikiem 019 z 6-cioma biegami.

Obrazek

Wyścig na Komarach.

Obrazek

Wyżej wspomniany konstruktor na swoim prototypie motorynki.

Obrazek

Oraz jego syn na tej motorynce.

Podczas przeglądania części które dostałem razem z 50-TS-1, natrafiłem na uszkodzony tryb drugiego biegu, o 17-stu zębach:

Obrazek

Także jak widać, stosowano tryby drugiego biegu także o takiej ilości zębów.

Pozdro ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka

Postprzez Tomek » 26 lut 2016, o 19:05

Star C21!

Szatek, imponuje mi Twoja wiedza o Rometach. Zaskakuje też ilość unikalnych zdjęć jaką zdołałeś zgromadzić. Wielki szacun :)
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka

Postprzez Szatek » 27 lut 2016, o 14:29

Informacje mam głównie dzięki temu, że prawie od 10-ciu lat się nimi wnikliwie interesuje. Poza tym, z własnych doświadczeń oraz kontaktów z osobami które również posiadają takie motorowery, bądź mają większą wiedzę na ich temat (m.in. byli konstruktorzy Rometu).
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Re: Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka

Postprzez jacor » 4 mar 2016, o 13:19

Pan na motorynce jak sie nazywa> to ten pan od Mauta czy któryś z pozostałych konstruktorów?
www.jacomoto.pl
www.jacomoto.prv.pl
Pojazdy:
Ryś Mr1B,
Żak Mr 2
Komary: 231B, 2320, 2330, 2350, 2351, 2361,
Romety: 301 Pony, 50T1x2, Pegazy: 700, 710, 750 oraz 760 Polo
Simson Sr4 -4
jacor
*supporting
*supporting
 
Posty: 140
Dołączył(a): 26 kwi 2007, o 22:47

Re: Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka

Postprzez Szatek » 5 mar 2016, o 11:32

To któryś z pozostałych konstruktorów. Nie wiem czy mogę podać jego dane :(
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Re: Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka

Postprzez Szatek » 31 mar 2016, o 14:33

Nagrałem dwa filmiki, tym razem w lepszej jakości:

Prezentacja: https://www.youtube.com/watch?v=0Pp2to51GX8

Niestety, powróciły problemy z pracą silnika 50-TS-1. Motorower bardzo przerywa na wysokich obrotach. Ustawiłem mu wyższe, bo na niższych przygasa albo w ogóle gaśnie. Pracuje lepiej na światłach, które teraz słabiej świecą. Jazda jest prawie nie możliwa. W pierwszym poście napisałem co wymieniłem i zrobiłem. Podejrzewam, że za bardzo zeszlifowałem magnesy chińskiej cewki zapłonowej, która od nowości ocierała.

Problem z pracą silnika: https://www.youtube.com/watch?v=LyRSQ-pACDo
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka

Postprzez janosikmz19822 » 31 mar 2016, o 17:03

Po prostu założyć musisz inna cewke ale wątpię w taką opcję .
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3661
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 42
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Re: Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka

Postprzez Szatek » 5 kwi 2016, o 09:19

Na razie raczej nie będę już nic z tym robił bo po co, skoro i tak tylko stoi.

Na pewno jest to coś z zapłonem, bo wcześniej od razu gasł na światłach a żadnego zwarcia nie było. Pomogło ustawienie przerywy 0,25 mm na świecy (tak wiem, powinno być jeszcze raz tyle) ale zaczął przerywać.
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Drugi Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka

Postprzez Szatek » 1 paź 2017, o 16:39

Cześć.

Na wstępie muszę wspomnieć, że mój pierwszy 50-TS-1 niestety został sprzedany. Dlaczego? Dlatego że nie było innych chętnych na mojego 50-T-1 po renowacji (oczywiście za tę kwotę :(), a warunkiem jedynego zainteresowanego, był także zakup 50-TS-1. Zgodziłem się, bo potrzebowałem szybko dużej sumy pieniędzy, a także wiedziałem, że czeka już na mnie kolejny. Sprzedany za 3000 zł, danych kupującego nie ujawniam - na jego prośbę.

A teraz o kolejnym 50-TS-1. Został kupiony wczoraj, w okolicach Bydgoszczy. Wiedziałem o nim już od prawie dwóch lat, jednak dopiero teraz udało się sfinalizować transakcję. Jest zarejestrowany ;

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek

Ponownie nabite "0" przy typie na tabliczce znamionowej:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Ślimak z 1974-go roku, raczej oryginalny:

Obrazek

Siedzenie z już lekko widocznym napisem "PREDOM ROMET":

Obrazek

Pod oryginalnym, pomarańczowym lakierem, znajduje się oryginalny żółty (chyba tylko na pokrywach schowka):

Obrazek

Więcej zdjęć: https://www.fotosik.pl/u/xxSzatekxx/album/2470048

Razem z Rometem, dostałem pudło części - niestety w większości od Ogara 200 i Komara. Od 50-TS-1, jest tylko kilka nieistotnych elementów.

Minusy:
1. Stan;
2. Zdekompletowanie;
3. Brak oryginalnego górnego uchwytu tłumika;
4. Brak silnika (znam jego oryginalne numery);
5. Ucięte mocowanie głowicy;
6. Brak podnóżek kierowcy (na szczęście mam zapasowe);
7. Nieoryginalny tylny bęben i lekko uszkodzony przedni.

Plusy:
1. Unikatowy;
2. Zarejestrowany;
3. Zachowana większość unikalnych dla tego modelu części.

Jego renowacja będzie przeprowadzona za kilka miesięcy :)

Pozdrawiam.
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Drugi Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka

Postprzez janosikmz19822 » 1 paź 2017, o 19:53

Kolego znowu chcesz w je ba ć wur pieniędzy e rometa który jest rometem? U

Jak patrzę po zdjęcia to tylko czyszczenie konserwacja i naprawa boczku wymiana lampy nie wiem czy bym ruszał resztę bo to oryginał i w dodatku ts 1 będzie super Romet plus remont silnika bez czernienia środka silnika jedynie co ja bym poczernil to wałek kopniaka i wałek biegów. Zastanów się co robisz bo kasę nie problem wydać a urokiem rometa są jego małe niedoskonałości.
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3661
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 42
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Re: Drugi Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka

Postprzez Szatek » 1 paź 2017, o 20:27

Tak, wydam na niego tyle, ile będzie potrzeba. Co to ma do rzeczy, że to jest tylko Romet? Do każdego zabytkowego pojazdu podchodzę tak samo. Ja nie mam na tym zarobić, ba, ja nawet nie wyjdę na tym na zero, ale chyba są jakieś większe wartości niż tylko kasa?

Jaka naprawa boczku? Do naprawy jest dużo więcej niż Ci się wydaje, to nawet widać na zdjęciach - przyjrzyj się dokładnie...

Nie, urokiem Rometa nie są jego małe niedoskonałości (jedynie w przypadku na prawdę bardzo dobrze zachowanych egzemplarzy). Po prostu ludziom szkoda wydawać na te motorowery większych sum i robić na ideał, "no bo to tylko Komarek" - szkoda że należysz też do tego grona...

Każdy pojazd którego podejmę się renowacji, będzie robiony przeze mnie najlepiej jak będę potrafił i bez żadnego oszczędzania...
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Drugi Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka

Postprzez dieludolfs » 1 paź 2017, o 22:08

Szatek, wariat :mrgreen: Dziwię się tylko, że potem sprzedajesz to wszystko nie zarabiając na tym żadnej sumy ;) Mi by było szkoda.
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Drugi Romet 2362, czyli 50-TS-1 od Szatka

Postprzez Szatek » 1 paź 2017, o 22:20

Mi nie szkoda :) Po co mają u mnie tylko zajmować miejsce? Poza tym, nie zarabiam aż tyle, żeby sobie na to pozwolić, no i po sprzedaży będę miał większość pieniądzy na renowację nastepnego :)

To jest dla mnie po prostu przyjemność, a jak wiadomo, na przyjemności nie szkoda nam tak kasy ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 162 gości

cron