Espace I GTX - czyli buduję sobie auto

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

Renault Espace I GTX z cyklu: klasyk na codzień.

Postprzez Tomek » 10 kwi 2016, o 14:43

Uwaga, wpis będzie długi, soczysty i obfitujący w fotki, także może się chwilę ładować :)

5 kwietnia minęły 2 miesiące od kupna Renówki. Był to środek tygodnia, dlatego dopiero dziś coś skrobnę. Będzie w miarę chronologicznie.
Luty/marzec- rejestracja + OC. Blisko 900zł na start.
Obrazek

Jakoś na początku marca dorobiłem sobie kpl kluczyków ponieważ miałem tylko jeden= 50zł
Obrazek

Dalej nic szczególnego się nie działo ponieważ odbijałem się od dna po kupnie OC :mrgreen:
W końcu nazbierałem na kolejne zakupy.
Przed Wielkanocą:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Z pamięci...
Tarcze ~110/szt
Klocki 90/kpl
Filtry 25 i 20.
Napinacz 240
pasek 100
Wszystko oprócz oleju z Intercarsu ponieważ obecnie tylko tam mogę kupić grubsze części i mam 30% zniżki.
Olej z promocji w Tesco- 40zł/4.5l :D

I przyszła słoneczna Wielkanoc. Tydzień wolnego, powrót do domu.

Na pierwszy ogień poszły hamulce. Miały dojeździć do świąt, ale udało się średnio ponieważ miałem niespodziewany wyjazd i klocki skończyły się wcześniej.
Obyło się bez problemów. Sam byłem zaskoczony że prowadnice się nie zapiekły.
Prawa strona.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nie wyglądają źle, prawda?
Obrazek

Więc co hałasowało?
Lewa strona :F
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nie chciało mi się malować zacisków. Bez piaskowania to nie ma sensu.

Rozrząd.
Obyło się bez spuszczania płynu. Właściwie kolejnym razem zajmie mi to pewnie 45 minut, bo dostęp jest bajeczny.
6 śrub od pasa przedniego, 4 wkręty w grilu. Dalej chłodnica wysuwa się w z prowadnic w górę, luzuję alternator i zostaje 5 nakrętek od obudowy rozrządu :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W trakcie nie mam nic. Poprzednia rolka też była z SKF i pasek Conti. Widać, że auto było dopieszczane.
Filtr był lekko stary, ale czysty.
Obrazek

Jeszcze przewód odmy
Obrazek

Zmieniałem tez przewody i świece. Wyżej są fotki nowego zestawu, ale wtedy zmieniłem tylko dwa uszkodzone. Do wymiany świec najwygodniej było odkręcić listwę wtryskową oraz przepustnicę, pracy niemal tyle co podczas zmiany paska rozrządu :F

Później miałem chwilę przerwy i od wtorku ogień.

Przełączniki szyb.
Próbowałem coś z nimi robić, jednak dalej nie działały. Na te od szyby pasażera pomogło dopiero rozebranie i szlifowanie.
Obrazek

Włącznika kierowcy nie uratowałem. Daje + jednocześnie w obie strony. Z tego powodu silnik szyby okazał się spalony. Na szczęście silniki Espace 1 po lifcie i E2 przed liftem są w zasadzie takie same :P
Oryginalne nagłośnienie Philipsa.
Obrazek

Dziewicze drzwi.
Obrazek
Obrazek

Problem był w tym, że rozbite drzwi z poprzedniej Renówki były prawe i silnik był odbiciem lustrzanym. Trzeba było modzić:
Obrazek

Wreszcie poskładałem sprawny silnik, który obecnie czeka na włącznik, a to towar delikatnie mówiąc deficytowy.
Obrazek

Późnym wieczorem bawiłem się z oświetleniem. Nie świeciło, a te sprawne działały jak chciały.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nie działały jeszcze włączniki w drzwiach i klapie. Układ najprostszy z możliwych.
Obrazek
Obrazek

Następny dzień, silnik wycieraczki tylnej. Był odłączony, trzeba było go ożywić. Rozmontowałem go, oszlifowałem wałek, nasmarowałem i skręciłem. Niestety dość opornie działa co znaczy że może być nadpalony :/ Nie miałem już czasu na sprawdzanie szczotek.
Obrazek
Obrazek

Kolejne były cieknące szybry. Nie ma tu odpływów i całość wody jest zatrzymywana przez uszczelkę. Chwilowo pomogło natarcie ich gliceryną. Muszę szukać nowych...

Ostatni dzień, ogarnianie wnętrza i zewnętrza :mrgreen:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W trakcie mycia wyszedł nieprzyjemny incydent.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Podczas zdejmowania grila nie zauważyłem aby był rozklejony, a szkło było trzymane właśnie przez gril, zderzak i kierunek.

Suszarką usunąłem klej. Skleiłem bezbarwnym silikonem i dla pewności okręciłem bezbarwną taśmą bo do wyjazdu miałem z grubsza dwie godziny.
Reflektory są tylko w oryginale. Z regulacją hydro kosztuje blisko 800zł/szt, ręczna 500. Używki? Nieosiągalne, a jeśli są, to też kombinowane. Także zbieram hajs na regenerację bo mam zamiar napylić nową powłokę i skleić tak jak powinny być.

W domu myłem go ręcznie, szamponem z woskiem. W Rzeszowie trochę się pobrudził i wymagał kolejnej wizyty na myjni. 25* to chyba dobry pretekst do zrobienia fotek :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Z grubych rzeczy zostało:
- obite drzwi i tył prawego progu
- pęknięty zderzak (dokładka)
- lakier. Minimum polerka. Idealnie byłoby położyć nowy bo jest naprawdę źle.
- dwie opony
- regeneracja reflektorów

Fotki w pełnych rozmiarach
https://www.flickr.com/gp/115563371@N02/q1Cv08

I taki tam filmik...
https://www.youtube.com/watch?v=fRMjfpmRcW8
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Renault Espace I GTX z cyklu: klasyk na codzień.

Postprzez Pani Kontekstowa » 10 kwi 2016, o 14:43

Pani Kontekstowa
 

Re: Renault Espace I GTX z cyklu: klasyk na codzień.

Postprzez janosikmz19822 » 10 kwi 2016, o 20:21

Tomek napisał(a):dieludolfs, mój to najuboższa wersja chociaż widziałem takie bez szyberdachów i uchylnych szyb z tyłu :mrgreen: Mogły być jeszcze el. lusterka, klimatyzacja, sterowanie wieżą (radio 2din z equalizerem) z kierownicy, webasto itd. A to i tak nic, Renault 25 miało w tym czasie gadający komputer pokładowy :F
Szyby to podstawa. Przecież u hamburgerów już w latach 70 można było dołożyć klimę :P

U hamburgerow to w latach 50 mieli klime .
Podoba mi się to auto bardzo faje warto je doinwestowac :D
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3661
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 42
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Renault Espace I GTX z cyklu: klasyk na codzień.

Postprzez Romecik2t » 10 kwi 2016, o 21:02

Tos doinwestowal :F Teraz to bedziesz musial nim jezdzic :D
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Re: Renault Espace I GTX z cyklu: klasyk na codzień.

Postprzez Konik » 10 kwi 2016, o 21:38

Ciekawy klasyk, po tylu latach w dosyć dobrej kondycji ;) Nic tylko dbać i jeździć. :yes:
Obrazek
Avatar użytkownika
Konik
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 5415
Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 08:34
Pojazdy: Jawa 50, WSK 125 M06-Z, Octavia RS, Honda Civic VI 5D MB2 97'

Renault Espace I GTX z cyklu: klasyk na codzień.

Postprzez tombo22 » 10 kwi 2016, o 21:47

No to panie podziałałeś 8) Szukałem go wzrokiem ostatnio pod akademikiem bo stałem w korku na kwiatkowskiego na przeciwko parkingu :D
Avatar użytkownika
tombo22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 315
Dołączył(a): 20 sty 2011, o 18:34
Pochwały: 6
Pojazdy: Jawa TS 350 638.1 Passerati B6 140HP Romet Ogar 200x2

Re: Renault Espace I GTX z cyklu: klasyk na codzień.

Postprzez Norbinuss » 12 kwi 2016, o 10:10

Dałeś po robocie. :F Lubię takie rzeczowe posty, aktualizacje. Fajnie się ogląda i czyta. :P
Norbinuss
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 872
Dołączył(a): 30 sty 2013, o 20:23
Pochwały: 4

Renault Espace I GTX z cyklu: klasyk na codzień.

Postprzez Tomek » 14 kwi 2016, o 15:19

janosikmz19822 napisał(a):Podoba mi się to auto bardzo faje warto je doinwestowac :D

Warto, jednak zastanawiam się czasem czy nie przesadzam.

tombo22, przecież Kwiatkowskiego jest po drugiej stronie Wisłoka :F Teraz stawiam go bliżej grzybka, bo wtedy jest pod oknem :D

Norbinuss, sam lubię wrócić po jakimś czasie do swoich postów :) Pomijam już dowód jaki daje taki temat przy ew. sprzedaży. Chociaż ja tu o sprzedaży, a po takich inwestycjach będzie mi się amortyzował ze 4 lata :mrgreen:

Wczoraj byłem w domu. Tzn pojechałem we wtorek wieczorem, a dziś nad ranem wróciłem :D Powód:
Obrazek

Po ataku szarańczy :F
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
+ 3 fotele na tył i jeden przedni.
Może tego nie widać, ale wywiozłem wczoraj części na kwotę 500zł. W maju jeśli jeszcze będzie jadę po resztę.

Z bajerów które mogłem zamontować od razu:
- korek wlewu paliwa z kluczykiem (mój miał wyrwany zamek)
- kratka nawiewu (zacinała się)
- korek zbiorniczka płynu hamulcowego, bo był od Nysy :F
- fotel z obrotnicą, bo obrotnic nie mam

Z tego jestem najbardziej zadowolony, bo dosyć ciężko je dostać na rynku.
Obrazek

Początkowo miałem przełożyć samą obrotnicę i szyny, jednak w ostateczności zamieniłem cały szkielet z powodu pęknięcia w poprzednim fotelu. Ze starego przełożyłem tylko dolną poduszkę, pokrowiec i zagłówek
Obrazek
Obrazek

Popełniłem pewien błąd myślowy montując obrotnicę pod fotelem kierowcy. W wolnej chwili wstawię ją u pasażera, bo wtedy fotel rozkłada się na płasko. Po lewej przeszkadza kierownica :)

BTW, wczoraj pykło też 5tys km. Jak na razie bez poważnych problemów.
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Renault Espace I GTX z cyklu: klasyk na codzień.

Postprzez Romecik2t » 14 kwi 2016, o 15:27

Wykrecil wszystko co dalo sie srubokretem i bylo luzem :F :F :F :F
No niezly polow, dobra okazja :D
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Renault Espace I GTX z cyklu: klasyk na codzień.

Postprzez tombo22 » 14 kwi 2016, o 21:52

Tomek, Akademiki mi się pomyliły :F :F

Niezły połów :) Widzę że lampy wychaczyłeś :D Sam bym chciał tyle rzeczy do auta za 500zł kupić :F
Avatar użytkownika
tombo22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 315
Dołączył(a): 20 sty 2011, o 18:34
Pochwały: 6
Pojazdy: Jawa TS 350 638.1 Passerati B6 140HP Romet Ogar 200x2

Renault Espace I GTX z cyklu: klasyk na codzień.

Postprzez Tomciosz » 14 kwi 2016, o 23:09

Kup sobie jakieś 3 takie żęchy. :P Za 1500 :D
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Renault Espace I GTX z cyklu: klasyk na codzień.

Postprzez fachman » 19 kwi 2016, o 12:42

ładnie uzbierałeś :)
fachman
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 347
Dołączył(a): 4 lut 2015, o 19:50
Pochwały: 1

Renault Espace I GTX z cyklu: klasyk na codzień.

Postprzez igrek97 » 19 kwi 2016, o 18:00

Widziałem w niedzielę takiego białego espasa pod tesco w Rzeszowie :F
Bez młota, to ch*j nie robota! :F
bedziesz sluchał @ igrek97, to zobaczysz jak skonczysz
Avatar użytkownika
igrek97
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3562
Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:59
Pochwały: 25
Pojazdy: sterta złomu

Renault Espace I GTX z cyklu: klasyk na codzień.

Postprzez Tomek » 17 lip 2016, o 12:28

:>
Obrazek
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Renault Espace I GTX z cyklu: klasyk na codzień.

Postprzez dieludolfs » 17 lip 2016, o 12:53

Wyczuwam alufelgi :D
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Renault Espace I GTX z cyklu: klasyk na codzień.

Postprzez Romecik2t » 17 lip 2016, o 13:10

dieludolfs, No shit sherlock :F
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 156 gości

cron