Espace I GTX - czyli buduję sobie auto

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

Piguła, czyli Espace I GTX

Postprzez Tomek » 22 lis 2018, o 10:35

Póki co, mam tylko przedliftowy tył,dlatego wstrzymuję się z przekładką :D Do tego intercooler ledwo ledwo wchodzi w nosek po lifcie (jest dłuższy niż preFL) jak go pokroję i cofnę chłodnicę, a i tak pewnie skończy się na jeździe bez grilla :F
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Piguła, czyli Espace I GTX

Postprzez Pani Kontekstowa » 22 lis 2018, o 10:35

Pani Kontekstowa
 

Piguła, czyli Espace I GTX

Postprzez Tomek » 9 gru 2018, o 15:20

Łotpał :F
https://youtu.be/04nE3Y3zBHo

Teraz muszę jeszcze założyć półosie, skręcić zawias, spiąć biegi i można będzie testować. Mam nadzieję że zdążę przed śniegiem. Przegląd i jazda pewnie dopiero wiosną...

Stan na dziś
Obrazek
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Piguła, czyli Espace I GTX

Postprzez pawel615 » 9 gru 2018, o 19:19

Coś ty dziecko zrobił z tym samochodem :F
Avatar użytkownika
pawel615
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2991
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
Lokalizacja: za górami za lasami....
Pochwały: 7

Re: Piguła, czyli Espace I GTX

Postprzez Marcek » 9 gru 2018, o 20:05

Widać, że się chłopaki na PRz nudzą ;) W Rzeszowie czasem bywam, to może kiedyś będzie okazja zobaczyć tą bestię. Zwłaszcza, że przed zakupem Kangura byłem o krok od kupna Espace II, tylko mi sprzątnęli sprzed nosa ;)
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Piguła, czyli Espace I GTX

Postprzez Tomek » 15 gru 2018, o 23:11

pawel615 napisał(a):Coś ty dziecko zrobił z tym samochodem :F

Skasztaniłem :mrgreen:

Marcek, żałuj, mega wygodne auto. E2 jest już bardziej cywilizowane, ale w Jedynce widać że to była w dużej mierze ręczna produkcja :P Jedynie niektóre mniej typowe części ciężko już dostać. Ale da się żyć. W E1 często siedzę przy kompie grzebiąc po katalogach i tak np. łożyska kół przednich są z Dacii, a piasty tylne z Megane :D
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Piguła, czyli Espace I GTX

Postprzez Tomek » 12 sty 2019, o 18:02

Mam tłumik.
Właściwie to kawałek.
Wypuszczony pod progiem. :F
https://youtu.be/zjB1tBmywec

Silnik sobie dziś chodził na luzie. Ma jeszcze za wysokie obroty, lekko cieknie z jednego węża no i downpipe jest skręcony bez uszczelki, stąd tyle dymu w komorze. Grunt że jest na tyle cicho, że może stać odpalony koło garażu. :mrgreen: Teraz mogę go w końcu dobrze nagrzać żeby skręcić ostatecznie głowicę i wyregulowac zawory.
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Piguła, czyli Espace I GTX

Postprzez Tomek » 16 sty 2019, o 08:14

Tomek napisał(a):W wolnej chwili opiszę dokładniej co siedzi w środku

Minął prawie rok, mam chwilę :mrgreen: Będzie długi wpis i w końcu więcej zdjęć :yes:

No, więc od ogółu do szczegółu.
Sam słupek był w zaskakująco dobrym stanie. Po otwarciu bloku znalazłem zatarte panewki główne z tego co pamiętam na 4 i 5 podporze. Po pomiarach wyszło, że czopy wału nie kwalifikują się jeszcze na szlif :shock: Również tuleje dość ładnie trzymały wymiary.
Czwarty cylinder ma paskudnie wyglądające przetarcie, które w pierwszej chwili uznałem za oznaki zatarcia tłoka. Jednakże nie było to nawet wyczuwalne pod paznokciem, powierzchnia jest bardziej wypolerowana niż przetarta, dlatego zaryzykowałem nie ruszać tego.* Tłoków nie wyciągałem w całości (w tym silniku tłoki wyciąga się łącznie z tuleją i korbowodem, a rozkręca dopiero na stole), dlatego tu przyznam, że poszedłem na łatwiznę i zmierzyłem tylko wystające z tulei części... Z tego samego powodu pierścienie mierzyłem też tylko z jednego tłoka, wszystko o dziwo trzyma się w normie. Po wymierzeniu wszystkiego odetchnąłem z ulgą, bo wygląda na to, że przyczyną spadku mocy w dużej mierze była głowica.
* w niedalekiej przyszłości silnik będę musiał odprężyć. Tylko nie wiem jeszcze czy zrobię to pro tłokami, pół pro wałem korbowym**, czy odwalę amatorkę i pójdzie kanapka.
** wał z 2.0 to mój luźny pomysł, wchodzi w blok, ale silnik odpręża się wtedy bardzo radykalnie :F Muszę dorwać jeszcze do pomiarów korby z 2.1TD. Skok jak 2.2, blok bardzo podobny, ale sama korba jest prawdopodobnie krótsza. Jest szansa, że to się uda. :>

Skoro jesteśmy przy głowicy.
Plan zakładał montaż 12-zaworowej głowicy z Safrane, ALE z racji doładowania silnika odrzuciłem pomysł. W cenie głowicy 12V zrobiłem generalny remont swojej 8V. Stary został właściwie korpus i sprężynki :F

Obrazek
Obrazek

Składanie
W skrócie, nowe panewki i uszczelniacze wszystkiego. Podpory wału złożone na Dirco zamiast śmiesznych uszczelniaczy fabrycznych.
Nowy rozrząd, paski, UPG fabryczna. Rok miałem dość... aktywny :F toteż słupek leżał w garażu kilka ładnych miesięcy, dopiero w grudniu dostał osprzęt i wjechał do budy. Żałuję tylko kupna nowej kopułki rozdzielacza zapłonu, bo docelowo silnik będzie pracować na 4 cewkofajkach z T-jeta. No ale kopułkę mogę oddać do Renówki brata.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Plany
Właściwie to samochód składałem trochę na szybko bo wyjeżdżam z Polski, więc zrobię z 500km, a po powrocie silnik znowu wyjeżdża z budy bo będziemy kleić wiązkę pod ECUmastera :D
Kiedy wyciągałem silnik z budy, byłem mocno napalony na doładowanie go kompresorem. Planowałem Eatona M62, kupiłem M65 z dość słabymi łopatami, ale w dobrej cenie. :mrgreen: Konsultowałem to z dwoma osobami, jest szansa na ~180KM przy ok. 0.8B o ile mój kompresor będzie w stanie zbudować takie ciśnienie. A prawdopodobnie nie będzie :F Dlatego w zależności ile kasy przywiozę pójdę w K04, lub kompresor w stylu Rotrexa. Jest w Polsce firma która robi takie bajery na muszlach od turbo w dość rozsądnych pieniądzach.
Obrazek

Mam listę rzeczy do zrobienia od razu po powrocie. Taki stage 0.5:
- natryski na tłoki z diesla. Mam, muszę tylko zamontować.
- wiązka pod ECU
- cewkofajki z Fiata
- dołożyć czujnik położenia wałka rozrządu. Pewnie wykorzystam miejsce po rozdzielaczu zapłonu.
- trzeba będzie jakoś wkleić BOV'a w dolot
- wiązka pod sekwencję LPG. Póki co mam samą benzynę
- dmuchać ile wlezie moim kompresorem
- hamowanie

Spodziewam się 170-180KM, czyli jak fabryczne R21 Turbo.
Trochę mało :F
Docelowo bez odprężenia silnika zapewne się nie obejdzie. Ma być 250KM i *** :mrgreen:
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Piguła, czyli Espace I GTX

Postprzez tombo22 » 16 sty 2019, o 14:08

Będzie najszybsza lodówka w kraju :F Podziwiam cię że chce ci się modyfikować silnik w tak nie sportowej furze :mrgreen: Trzymam kciuki i liczę na niezłego sleepera :F
Avatar użytkownika
tombo22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 315
Dołączył(a): 20 sty 2011, o 18:34
Pochwały: 6
Pojazdy: Jawa TS 350 638.1 Passerati B6 140HP Romet Ogar 200x2

Piguła, czyli Espace I GTX

Postprzez igrek97 » 16 sty 2019, o 15:38

:mrgreen: ciekawe :F
muszę zacząć coś z vectrą robić bo mnie obejdziesz :F
Bez młota, to ch*j nie robota! :F
bedziesz sluchał @ igrek97, to zobaczysz jak skonczysz
Avatar użytkownika
igrek97
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3562
Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:59
Pochwały: 25
Pojazdy: sterta złomu

Piguła, czyli Espace I GTX

Postprzez Rudy102 » 20 sty 2019, o 16:14

Fajny projekt. :yes: Jak będzie jeździć na kompresorze to nagraj jakiegoś onboarda :F
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
Avatar użytkownika
Rudy102
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2581
Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
Lokalizacja: Pacanów
Pochwały: 7
Pojazdy: Illuminati

Piguła, czyli Espace I GTX

Postprzez Tomek » 20 sty 2019, o 20:10

tombo22 napisał(a):Podziwiam cię że chce ci się modyfikować silnik w tak nie sportowej furze

Nie jest aż tak źle. Pamiętam ostatni Rajd Arłamów, kiedy zaspałem i szef odcinka dobijał się gdzie jestem :F Przez zakręty na dojazdówce szedłem równo z A3 1.8 K***o, na prostej mi uciekał.
Swego czasu ciskałem koło Rzeszowa na odcinkach Rajdu Rzeszowskiego, w weekendy dużo fajnych aut tak jeździ. I tak na Hermanowej napsułem kiedyś nerwów kierowcy TT... także da się, tylko auto sprawia wrażenie jakby miało zaraz wydachować :D
Jedynie hamulce nie wyrabiają i tu będę musiał mocno namodzić. Na Załużu tarcze tak dostały po dupie, ze po pierwszym przegrzaniu się pokrzywiły, a po drugim w miarę wyprostowały :mrgreen:
Na szczęście ten sezon Piguła będzie miała już lżejszy, bo mam Puga. :P
igrek97, wrócę z Niderlandów to się ścigniemy :F
Rudy102, masz to jak w banku :D
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Piguła, czyli Espace I GTX

Postprzez Tomek » 31 sty 2019, o 07:14

Przez to, że skrzynia biegów siedzi na poduszkach 2cm niżej niż fabrycznie wybierak nie chciał współpracować. Szybko dał się przekonać :F
Obrazek

Muszę wykonać adapter i będzie dobrze.

Tak sobie jeżdżę i układam silnik. Cały czas mam problem z paliwem. Silnik pod obciążeniem zaczyna się krztusić i nie ma mocy. Podnosiłem już ciśnienie na listwie wtryskowej i to lekko pomogło. Później odpinałem krokowca oraz czujnik temperatury co pogarszało pracę.
Mam w garażu inne wtryski i wydajniejszą pompę paliwa kupione z myślą o Pugu. Zmienię je i mam nadzieję że to rozwiąże problem.
Tak to wygląda pod domem :D
Obrazek

Przód jeszcze nie do końca ogarnięty, trochę straszy po dzwonie. Grill mam na Podlasiu, zgarnę na powrocie do Polski i wjedzie na auto.
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Piguła, czyli Espace I GTX

Postprzez Romecik2t » 31 sty 2019, o 13:14

Tomek, trytrytka lifestyle :F
Masz juz zalozony komprsor? Moze lewe powietrze kajs bierze xd
Sam bedziesz stroil ecu? :D
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Piguła, czyli Espace I GTX

Postprzez Tomek » 1 lut 2019, o 05:01

Lewizna wykluczona. Martwi mnie brak poprawy na nowych wtryskach. Przez myśl przeleciał mi je*nięty rozrząd o jeden ząbek. Muszę to dziś sprawdzić. A sprawdza się ciężko, bo silnik nie ma znaków ani blokad :facepalm: :F
Romecik2t napisał(a):Sam bedziesz stroil ecu?

Właściwie to kolega bardziej ogarnia te tematy. Stroił dwa bolidy, Sexo, to i Pigułę wystroi. Z resztą podczas kompletacji osprzętu dużo mi pomaga, bo ma ogromną wiedzę o sterowaniu silnikami.
Wstępnie zrobimy mapy na dupohamowni (a warunki koło Rzeszowa są idealne :mrgreen: ), później wepnę się z gazem, a dopiero na końcu pojadę stroić ostatecznie silnik na hamowni.
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Piguła, czyli Espace I GTX

Postprzez Romecik2t » 1 lut 2019, o 11:21

Tomek, I prawidlowo, tylko nie upalaj za duzo na nie wystrojonym do konca bo bedo dziury w tloku a panewki w dachu :F
Edit: ale to jest koza :mrgreen:
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 129 gości