Espace I GTX - czyli buduję sobie auto

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

Renault Espace I GTX z cyklu: klasyk na codzień.

Postprzez Bartezz » 8 sty 2017, o 19:45

Tomek napisał(a):No tak, wrzuciłem fotki z warsztatu nie pisząc co wtedy robiłem.

Pewnie piłeś jak to na większości warsztatów bywa :F

Nie no żart ;) Fajnie, że tak doinwestowałeś bryke, a zwrócić się zwróci chociażby bezawaryjną eksploatacja że żadna usterka nie wyskoczy :) Jeśli można wiedzieć ile dałeś za butle z zaworem? :)
Jest:
Scirocco GT '87
Golf I '75 3d 1,1+lpg
Motorynka Pony m301 '87 - od niej się wszystko zaczeło :P
Były:
Polonez 1.5GLE '94
Golf I '80 5d 1.5d
Golf I '79 1,6d - sprzedany
Golf I '83 1,6GTI - rozbity ;/
Golf I '77 1,1 - poszedł na żyletki ;/
Golf II '90 1,3+lpg
Avatar użytkownika
Bartezz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1049
Dołączył(a): 5 lut 2008, o 17:53
Lokalizacja: Porąbka
Pochwały: 4
Pojazdy: Scirocco GT, Golf I, Motorynka Pony 301, CZ 175

Renault Espace I GTX z cyklu: klasyk na codzień.

Postprzez Pani Kontekstowa » 8 sty 2017, o 19:45

Pani Kontekstowa
 

Renault Espace I GTX z cyklu: klasyk na codzień.

Postprzez Tomek » 8 sty 2017, o 21:52

Butlę kupiłem za 245zł na wyprzedaży rocznika 2016 z darmową wysyłką przed świętami. Wielozawór zamawiałem później i kosztował 157zł z wysyłką.
Cały zestaw kosztował równe 460zł, a obejmował:
- butlę ze śrubami montażowymi,
- wielozawór z obudową, kablem zasilającym i śrubkami,
- uszczelki wielozaworu i elektrozaworu pod maską,
- baryłki z nakrętkami pod zawór tankowania i wylot z butli,
- zestaw do regeneracji reduktora,
- filtr,
- puszkę baranka,
- wysyłkę :D
Można powiedzieć, że to będzie nowa instalacja. Wszystkie zakupy robiłem w sklepie Jacuś LPG i z całego serca polecam. Wielozawór zamówiłem w poniedziałek o 11, we wtorek o 12 był u mnie. :)
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Renault Espace I GTX z cyklu: klasyk na codzień.

Postprzez Bartezz » 9 sty 2017, o 21:09

To bardzo tanio :) Okazja dobra ;) Ja za samą butlę o wiele mniejszą bez zaworu kupowałem nową do golfa 1 w 2012 roku za 250 zł :) Do tego chyba ze 200 zł za zawór bo stary nie pasował ;) Golfa rozbili mi 2 tyg potem, butla leżała chyba ze 2 lata, kupiłem potem Scirocco, przerobiłem na LPG to się w końcu przydała :F
A reduktora nie boisz się sam rozbierać i regenerować? Ja słyszałem, że są tam jakieś membranki czy sprężynki i potem ciężko to poskładać :/
Jest:
Scirocco GT '87
Golf I '75 3d 1,1+lpg
Motorynka Pony m301 '87 - od niej się wszystko zaczeło :P
Były:
Polonez 1.5GLE '94
Golf I '80 5d 1.5d
Golf I '79 1,6d - sprzedany
Golf I '83 1,6GTI - rozbity ;/
Golf I '77 1,1 - poszedł na żyletki ;/
Golf II '90 1,3+lpg
Avatar użytkownika
Bartezz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1049
Dołączył(a): 5 lut 2008, o 17:53
Lokalizacja: Porąbka
Pochwały: 4
Pojazdy: Scirocco GT, Golf I, Motorynka Pony 301, CZ 175

Renault Espace I GTX z cyklu: klasyk na codzień.

Postprzez Tomek » 10 sty 2017, o 02:01

Głównie chodzi właśnie o wymianę membrany. Nie ma tam nic strasznego. Jak umiesz poskładać silnik, to i reduktor poskładasz :D
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Renault Espace I GTX z cyklu: klasyk na codzień.

Postprzez Bartezz » 10 sty 2017, o 09:07

Tomek, mam takiego jednego delikwenta co odkąd w latach 90 założyli mu gaz jeździł do końca stale na elpidżi :P Ten reduktor to wiesz jak wygląda po 20 latach? Cały w jakimś biało-niebieskim osadzie jest jakby był z soli :F Wolnych się nie da ustawić, pali jak sobie chce, śrubkami można kręcić i nie reaguje :F Chyba kiedyś wezmę się na odwagę i go "otworzę" z ciekawości co tam żyje :P

Daj znać i zrób jakieś foto jak będziesz z tym robił, jestem ciekaw jak to wygląda w środku i jak się za to profesjonalnie zabrać zanim sam się zabiorę i popsuję to całkiem :F O ile da się to jeszcze bardziej zepsuć :F
Jest:
Scirocco GT '87
Golf I '75 3d 1,1+lpg
Motorynka Pony m301 '87 - od niej się wszystko zaczeło :P
Były:
Polonez 1.5GLE '94
Golf I '80 5d 1.5d
Golf I '79 1,6d - sprzedany
Golf I '83 1,6GTI - rozbity ;/
Golf I '77 1,1 - poszedł na żyletki ;/
Golf II '90 1,3+lpg
Avatar użytkownika
Bartezz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1049
Dołączył(a): 5 lut 2008, o 17:53
Lokalizacja: Porąbka
Pochwały: 4
Pojazdy: Scirocco GT, Golf I, Motorynka Pony 301, CZ 175

Re: Renault Espace I GTX z cyklu: klasyk na codzień.

Postprzez rox » 22 sty 2017, o 15:45

:mrgreen:
rox
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 22 sty 2017, o 15:45

Renault Espace I GTX z cyklu: klasyk na codzień.

Postprzez Tomek » 22 sty 2017, o 18:43

Bartezz, znam to z poprzedniej Renówki. Reduktor raczej nie był nowy już w czasie montażu 10 lat temu :mrgreen: Był na tyle słaby, że ułamała mi się rurka do której przykręcany był elektromagnes.
W środku musisz mieć niezły sajgon. Zrób fotki :D Ale reduktor to na tyle proste urządzenie, że na 100% wystarczy mu czyszczenie, zmiana membrany i uszczelnienie jeśli tylko nie jest uszkodzony mechanicznie.

Fotki porobię, mam zamiar sklecić jakiś tutorial. Może film jak się to robi. Po sesji będę miał więcej czasu na warsztat :D
A, dorobiłem kosz z nierdzewki :F
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Renault Espace I GTX z cyklu: klasyk na codzień.

Postprzez Bartezz » 22 sty 2017, o 19:01

Tomek, specjalnie zrobię zdjęcie z dedykacją dla Ciebie tego parownika :F jak oczywiście wbije do stodoły i przebiję się przez tony pajęczyn oraz kurzy gdzie ten grat stoi :mrgreen: to mi powiesz czy to w ogóle warto rozbierać choćby z ciekawości co jest w środku (bo jak narazie to się boję, że tam w środku zastane obce, rozwinięte na wysokim poziomie życie) :mrgreen:
Jest:
Scirocco GT '87
Golf I '75 3d 1,1+lpg
Motorynka Pony m301 '87 - od niej się wszystko zaczeło :P
Były:
Polonez 1.5GLE '94
Golf I '80 5d 1.5d
Golf I '79 1,6d - sprzedany
Golf I '83 1,6GTI - rozbity ;/
Golf I '77 1,1 - poszedł na żyletki ;/
Golf II '90 1,3+lpg
Avatar użytkownika
Bartezz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1049
Dołączył(a): 5 lut 2008, o 17:53
Lokalizacja: Porąbka
Pochwały: 4
Pojazdy: Scirocco GT, Golf I, Motorynka Pony 301, CZ 175

Renault Espace I GTX z cyklu: klasyk na codzień.

Postprzez Tomek » 22 sty 2017, o 20:12

Bartezz napisał(a):to mi powiesz czy to w ogóle warto rozbierać choćby z ciekawości co jest w środku

Zawsze warto :F Tym bardziej, że nawet jak coś urwiesz, to nowy parownik do małego silnika kupisz za lekko ponad stówkę. Najlepiej gdybyś znalazł na nim jakiś numer, model, nazwę. Wtedy jest duża szansa, że za małą kasę go zregenerujesz :D
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Renault Espace I GTX z cyklu: klasyk na codzień.

Postprzez Bartezz » 22 sty 2017, o 20:24

To spoko :) I tak już prawdopodobnie to nigdy na drogi nie powróci to jak zepsuje to bardziej to żadna strata :F A parownik wygląda jak z lat 90-tych z pierwszych instalacji i ciekawe czy w ogóle do tak starego typu dostane jakieś części :P
Jest:
Scirocco GT '87
Golf I '75 3d 1,1+lpg
Motorynka Pony m301 '87 - od niej się wszystko zaczeło :P
Były:
Polonez 1.5GLE '94
Golf I '80 5d 1.5d
Golf I '79 1,6d - sprzedany
Golf I '83 1,6GTI - rozbity ;/
Golf I '77 1,1 - poszedł na żyletki ;/
Golf II '90 1,3+lpg
Avatar użytkownika
Bartezz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1049
Dołączył(a): 5 lut 2008, o 17:53
Lokalizacja: Porąbka
Pochwały: 4
Pojazdy: Scirocco GT, Golf I, Motorynka Pony 301, CZ 175

Renault Espace I GTX z cyklu: klasyk na codzień.

Postprzez Tomek » 22 sty 2017, o 21:09

Landi Renso i Lovato robią zestawy do chyba wszystkich swoich modeli. Nie wiem jak inne firmy :D
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Renault Espace I GTX z cyklu: klasyk na codzień.

Postprzez Krylunio » 27 mar 2017, o 00:20

Obrazek

Jedyne co to felgi byś wyczyścił

:F
Avatar użytkownika
Krylunio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2299
Dołączył(a): 1 lut 2008, o 20:27
Lokalizacja: Wola Rzędzińska
Pochwały: 7
Pojazdy: Komar 2350, Passat B6, Road Star 1700

Renault Espace I GTX z cyklu: klasyk na codzień.

Postprzez Tomek » 27 mar 2017, o 10:45

W ogóle stoi zapuszczony :roll: :F
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Renault Espace I GTX z cyklu: klasyk na codzień.

Postprzez Marek.K. » 31 mar 2017, o 19:12

wyłysiał, schudł :F
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8494
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 16
Pojazdy: Pare Komarów :D

Renault Espace I GTX z cyklu: klasyk na codzień.

Postprzez Tomek » 4 kwi 2017, o 16:22

Obrazek
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 163 gości

cron