KOMAR 2350-2 kolejny Robak

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

KOMAR 2350-2 kolejny Robak

Postprzez joozek » 25 sie 2016, o 23:57

Był czas się przywitać i zaprezentować moje Robaki, a teraz pora na przedstawienie kolejnego.
Panie i Panowie ... KOMAR 2350-2 z 1975 roku - pieszczotliwie nazywam go pół-sportem :roll:
Więcej informacji o tym modelu, możecie poczytać http://www.jacomoto.pl/komar2350.html
Autor podaje, że ten konkretny model był sprzedawany tylko w 1975, ale znam jeszcze 2 takie modele z 1977 i 1978 roku.
Mój konkretny model kupiłem od handlarza części, kupując w całości, gdyż nie miał pojęcia co sprzedaje. Niestety był bez papierów, a kwota jaką wydałem to 500 zł, około 1,5 roku temu.
Na podstawie zdjęć i po dokonaniu rozbiórki mogę śmiało napisać - Oryginał :roll:

Fotki z dnia zakupu
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na tabliczce znamionowej typ 2350 (bez - 2), rok 1975.
Po kilku miesiącach zanabyłem właściwe dokumenty od Komara 2350 z tego samego roku, nawet 3 pierwsze cyfry się zgadzały.
W momencie zakupu silnik na chodzie, choć bardzo słabiutki. Z ciekawostek, to obręcze kół od modelu 50-T1, czyli szerokość 53 mm x 19 cali, z prostokątnym wewnętrznym rantem - tak jak potem w Ogarach.
Przyszedł w końcu czas na jego cukierkowy remont.
W pierwszej kolejności jednak zrobiłem przegląd i zarejestrowałem owada, a potem remont silnika.
Serduszko, to S38 ZB4, niskie nr karterów 49. Zdjęcia poniżej już po remoncie, a na końcu obok drugiego S38 do mojego 2361 z 1973, którego wątek wkrótce.

Obrazek
Obrazek

Numery silnika będą zgodne z nr ramy i DR :wink:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W silnikach zrobione; mycie, szkiełkowanie, planowanie karterów, regeneracja oryginalnych wałów, szlif cylindra do R1, tłok i sworzeń ZMD + pierścienie Almot, nowe polskie łożyska, japońskie uszczelniacze, nowa zębatka zdawcza 12 ZZR, samodzielnie wykonane uszczelki z gambitu 0,5. Złożony na Hermetyk - kartery, a cylinder, głowica i pokrywy - uszczelki nasączone olejem. Reszta części oryginalne, po za współczesnymi tarczami sprzęgła.
To chyba tyle, dodam tylko, że rozebrany i złożony bez użycia młotka, nawet gumowego i beż żadnego śrubokręta :evil: Wszystko zrobione metodą ciepło/zimno :twisted:

Co do prac blacharskich; ruszyły do przodu. Po rozebraniu reszty w drobny mak :wink: i weryfikacji części, jedynie tylny błotnik domagał się wymiany wzmocnień, a także pod-spawania ogranicznik stopki centralnej.

Obrazek
Obrazek

Na koniec, wszystko trafiło do piaskowania korundem i w tej chwili czeka na pistolecik .... lakiernika :mrgreen:
Aha, w między czasie do kupki części, dołączył zbiornik paliwa po ocynku zewnętrznym i wewnętrznym jako zabezpieczenie antykorozyjne - zdecydowanie polecam.

Ok, kolejne zdjęcia

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Kończąc ten trochę przydługi post, chciałem napisać, że cały Komar będzie przywrócony do oryginału, kolory również.
Zapraszam do komentowania i zadawania pytań, chętnie odpowiem
joozek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 14 sie 2016, o 21:02
Pojazdy: Komary, Romet-y i Yamaha XV 750 Virago

KOMAR 2350-2 kolejny Robak

Postprzez Pani Kontekstowa » 25 sie 2016, o 23:57

Pani Kontekstowa
 

KOMAR 2350-2 kolejny Robak

Postprzez dieludolfs » 26 sie 2016, o 00:59

2350-2, naprawdę rzadkość w oryginale :) Czy na tabliczce znamionowej posiada wybite dokładnie takie oznaczenie?
Obręcze od modelu 50-T1 były zakładane przez fabrykę, jeżeli tak, to oznaczałoby to, że komar jest dwuosobowy?
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

KOMAR 2350-2 kolejny Robak

Postprzez igrek97 » 26 sie 2016, o 12:24

Będzie ciekawa pierdziawa :mrgreen:
czekam na efekt końcowy
Bez młota, to ch*j nie robota! :F
bedziesz sluchał @ igrek97, to zobaczysz jak skonczysz
Avatar użytkownika
igrek97
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3562
Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:59
Pochwały: 25
Pojazdy: sterta złomu

KOMAR 2350-2 kolejny Robak

Postprzez joozek » 26 sie 2016, o 21:43

Napisałem wyżej, na tabliczce znamionowej 2350, bez 2.
Wszystkie, znane mi te modele, tak miały.
Rocznik mojego 2350-2 1975, jak najbardziej oryginalny. Potwierdzają go; rocznik na tabliczce znamionowej, rocznik na kubku prędkościomierza i ślimaku, jedna opona też z tego roku.
Co do obręczy, nie wiem, czy ktoś przekładał od T-1, raczej wątpliwe, wszystko co odkręcałem było dziewicze :roll:
Tak, ten profil rawki i szerokość 53 mm, sugeruje, że do pojazdu 2-osobowego. Tylko, że w tym modelu zastosowano siedzenie raczej 1-osobowe, no może 1,5 :wink: bo jeśli przednie jego mocowanie na sztycy ramy, daje radę, to drugie w połowie długości, już raczej nie, ale to moja teoria.
Gdzieś kiedyś czytałem, że Sporty nie od razu dobrze się sprzedawały, zwłaszcza w latach 73, 77. W tym czasie wybór Romet-ów i innych Komarów był duży.
joozek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 14 sie 2016, o 21:02
Pojazdy: Komary, Romet-y i Yamaha XV 750 Virago

KOMAR 2350-2 kolejny Robak

Postprzez pawel615 » 29 sie 2016, o 17:52

Dobrze sie zapowiada 8)
Avatar użytkownika
pawel615
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2991
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
Lokalizacja: za górami za lasami....
Pochwały: 7

KOMAR 2350-2 kolejny Robak

Postprzez Romecik2t » 2 wrz 2016, o 14:26

Grubo.
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45


Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 153 gości