Znów porobiłem kilka drobnostek przy "malcu" Na pierwszy ogień poszedł nieotwierający się termostat. Był sprężynowy, założyłem mieszkowy.
Następnie zabrałem się za świece. Bardzo ciężko się odkręcały, ale powoli się udało. Podejrzewam, że od nowości nie były zmieniane Elektrody środkowej praktycznie nie było, wypaliła się, a środkowa trzymała się na słowo honoru W sumie iskra musiała bić na prawie 2 mm. Jutro porobię zdjęcia, bo nie chce mi się specjalnie iść do garażu. Wpadły też nowe przewody w/n.
Następnie zdjąłem pokrywę zaworów i ustawiłem luzy. O ile zawory wydechowe miały minimalny luz, to ssące były podparte. Ustawiłem książkowe odpowiednio 0,25 i 0,2 mm. Na koniec wpadła nowa uszczelka pokrywy klawiatury.
Po tych wszystkich zabiegach rozgrzany silnik pali "z półobrotu" bez dodawania gazu i równo pracuje.
Zostało mi jeszcze zrobić rozrusznik, bo czasem bendiks się wiesza.
Edit: mam na oku pewną w miarę ładną WSK 125, wyrejestrowana, ale z kompletem umów i za dobre jak na dzisiejsze warunki pieniądze. Na dniach się okaże, czy coś z tego wyjdzie.
Fiat 126 el SX
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Fiat 126 el SX
Świece i regulacja zaworów to niby proste zabiegi, jednak często zapominane przez użytkowików, czego późniejszym efektem są problemy z pracą silnika Po takim serwisie bez obaw będzie można latać w dalsze trasy niż tylko okoliczne zloty
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Re: Fiat 126 el SX
Najciekawsze jest to, że ani świece, ani zawory nie dawały specjalnie o sobie znać. No może oprócz tego, że na ciepło trzeba było palić go z wciśniętym gazem i kilka razy obrócić rozrusznikiem. Po regulacjach to się zmieniło. Nie wiem, jak będzie jechał, bo cały czas padało i nie testowałem autka na drodze.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Re: Fiat 126 el SX
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Re: Fiat 126 el SX
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
-
Rudy102 - MotoManiak
- Posty: 2581
- Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
- Lokalizacja: Pacanów
- Pochwały: 7
- Pojazdy: Illuminati
Re: Fiat 126 el SX
Nie ma w tym nic z oddania auta państwu. Gdybym go miał zamiar sprzedawać czy przerabiać, to OK, jest to problem.
Brak konieczności płacenia OC czy dożywotni przegląd są dużymi plusami.
Brak konieczności płacenia OC czy dożywotni przegląd są dużymi plusami.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Fiat 126 el SX
Marcek napisał(a):Gdybym go miał zamiar sprzedawać czy przerabiać, to OK, jest to problem.
Czyli oddajesz swój samochód państwu
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
-
Rudy102 - MotoManiak
- Posty: 2581
- Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
- Lokalizacja: Pacanów
- Pochwały: 7
- Pojazdy: Illuminati
Re: Fiat 126 el SX
Mając działkę niewiele możesz na niej zbudować bez pozwolenia. W takim razie działka jest Twoja, czy państwa? W wypadku pojazdu w ewidencji, a nie rejestrze sprzedaż wystarczy zgłosić konserwatorowi. Nie jest konieczna zgoda. Jak mi przyjdzie ochota postawić malucha na rok, to sobie zawieszę OC. O przeglądach nie muszę pamiętać. Jak dla mnie jedyny minus to koszt takiej rejestracji.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Fiat 126 el SX
W tym popapranym państwie ''moja'' działka jest państwa.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
-
Rudy102 - MotoManiak
- Posty: 2581
- Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
- Lokalizacja: Pacanów
- Pochwały: 7
- Pojazdy: Illuminati
Fiat 126 el SX
Rudy102, strasznie wyolbrzymiasz Nie jest tak źle na żółtych blachach. Normalnie możesz jechać za granicę, sprzedać auto, zrobić mu remont (z resztą w teorii po to dostajesz żółte blachy, żeby utrzymać auto w należytym stanie). Przynajmniej na tym pułapie cenowym w jakim oscyluje przeciętny polski klasyk... Z drugiej strony rzuciły mi się w oczy zdjęcia z fb jak auta na żółtych stoją wrośnięte. Albo słynna Beczka z neonami i tygrysem w środku. Także nie jest to aż tak bardzo pilnowane.
Marcek, nie wiem czy to prawda, ale słyszałem, że przegląd na zabytki jest już terminowy No i niektóre rejony PL zaczynają robić schody z rejestracją aut typu 126p czy Polonez.
Marcek, nie wiem czy to prawda, ale słyszałem, że przegląd na zabytki jest już terminowy No i niektóre rejony PL zaczynają robić schody z rejestracją aut typu 126p czy Polonez.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Re: Fiat 126 el SX
Tomek, słyszałem o problemach, dlatego przed uruchomieniem procedury porozmawiałem z diagnostą na OSKP i Piotrem Kawałkiem. Na Podkarpaciu nie ma problemów.
Przegląd jest bezterminowy, chyba, że samochód wykorzystuje się zarobkowo. Problemy z rejestracją powoli się szykują, ale to w związku z projektem zmiany ustawy.
Póki co wysłałem zdjęcia i otrzymałem potwierdzenie, że rozpoczynają przygotowanie dokumentów. Wizyta kuriera "zaboli" finansowo, ale biorąc pod uwagę OC i przeglądy wróci się po niecałych 3 latach.
No i prestiż - bezcenny
Przegląd jest bezterminowy, chyba, że samochód wykorzystuje się zarobkowo. Problemy z rejestracją powoli się szykują, ale to w związku z projektem zmiany ustawy.
Póki co wysłałem zdjęcia i otrzymałem potwierdzenie, że rozpoczynają przygotowanie dokumentów. Wizyta kuriera "zaboli" finansowo, ale biorąc pod uwagę OC i przeglądy wróci się po niecałych 3 latach.
No i prestiż - bezcenny
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Fiat 126 el SX
Marcek jeśli możesz to powiedz ile to wszystko kosztuje te procedury i reszta na żółte blachy?
Jest:
Scirocco GT '87
Golf I '75 3d 1,1+lpg
Motorynka Pony m301 '87 - od niej się wszystko zaczeło
Były:
Polonez 1.5GLE '94
Golf I '80 5d 1.5d
Golf I '79 1,6d - sprzedany
Golf I '83 1,6GTI - rozbity
Golf I '77 1,1 - poszedł na żyletki
Golf II '90 1,3+lpg
Scirocco GT '87
Golf I '75 3d 1,1+lpg
Motorynka Pony m301 '87 - od niej się wszystko zaczeło
Były:
Polonez 1.5GLE '94
Golf I '80 5d 1.5d
Golf I '79 1,6d - sprzedany
Golf I '83 1,6GTI - rozbity
Golf I '77 1,1 - poszedł na żyletki
Golf II '90 1,3+lpg
-
Bartezz - MotoManiak
- Posty: 1049
- Dołączył(a): 5 lut 2008, o 17:53
- Lokalizacja: Porąbka
- Pochwały: 4
- Pojazdy: Scirocco GT, Golf I, Motorynka Pony 301, CZ 175
Re: Fiat 126 el SX
Całą dokumentację robi mi p. Piotr Kawałek. Koszt to 887 zł. Drogo, ale dokumenty są kompletne, potem zero problemów w urzędach. Rozmawiałem z lokalnymi rzeczoznawcami, byli o 200-300 zł tańsi, ale rozmowa się jakoś nie kleiła.
Poza tym przegląd - 99 zł i normalna rejestracja w WK - 200 zł.
Poza tym przegląd - 99 zł i normalna rejestracja w WK - 200 zł.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 397 gości