Witam - zawsze marzyłem o jakimś Romecie i o tym aby doprowadzić go do stanu w miarę fabrycznego. W zeszłym roku udało mi się nabyć Stellę w stanie dosyć oryginalnym i dość dobrym. Pomimo tego że kilka rzeczy było źle zmontowanych i silnik wskazywał potrzebę przeprowadzenia remontu to nie było się co zastanawiać, gdyż była pełna dokumentacja i ogólnie była na chodzie.
Przez zimę polowałem na oryginalne części silnikowe i wyposażenie a obecnie w najbliższych dniach dokonam pełnego remontu silnika na oryginalnych częściach z Nowej Dęby - chociaż zdobyłem oryginalny tłok cylinder pierścienie i sworzeń to na razie poczekają, do czasu końca zestawu "60" - jak się zużyje to zamontuję oryginały.
Poza tym udało mi się już zrobić następujące rzeczy:
1 - Wymiana tłumika i kolanka na simsonowskie w celu wyciszenia pracy silnika.
2 - Po dłuższej zabawie w ślusarza zamontowałem tylną zębatkę od motorynki przez co prędkość wzrosła z 40 do 52 km/h.
Obecnie też podczas remontu silnika położę nową elektrykę.
Oto link do zdjęć proszę o komentarze opinie i wskazówki za które będę wdzięczny. http://www.uploader.pl/?d=CE6EA1BB1 Pozdrawiam.
Moja STELLA - powoli coraz lepsza. Czas na następcę - Salmo
Moja STELLA - powoli coraz lepsza. Czas na następcę - Salmo
Ostatnio edytowano 12 cze 2010, o 20:30 przez Michalk001, łącznie edytowano 1 raz
-
Michalk001 - MotoManiak
- Posty: 436
- Dołączył(a): 31 mar 2008, o 19:13
- Lokalizacja: Piastów
Do tej pory udało się zdobyć oryginalne plastiki: przednią owiewkę, boczki.
w kwietniu przyjdzie sporo części nawet takich bardzo rzadkich jak tylny korek rury ramy. Niestety brak mi jeszcze tylnego plastiku błotnika - mój jest dorabiany,oraz takich małych podkładek "łezek" na mocowaniu tylnego wahacza które likwidują jego luz. Będę wdzięczny jeżeli ktoś pomoże mi w ich zdobyciu. Poza tym w czerwcu wybiorę się w podróż do mojej rodziny w okolice Warszawy i wtedy dokonam ostatniego dzieła - położenia lakieru. Zakończenie prac ok. 10 czerwca. Pozdrawiam wszystkich miłośników starych Rometów i będe wdzięczny za wszelkie opinie i wskazówki oraz dziękuję za pomoc wszystkim których wkład pozwolił mi na osiągnięcie celu i tym którzy pozwolą mi na to w przyszłości.
w kwietniu przyjdzie sporo części nawet takich bardzo rzadkich jak tylny korek rury ramy. Niestety brak mi jeszcze tylnego plastiku błotnika - mój jest dorabiany,oraz takich małych podkładek "łezek" na mocowaniu tylnego wahacza które likwidują jego luz. Będę wdzięczny jeżeli ktoś pomoże mi w ich zdobyciu. Poza tym w czerwcu wybiorę się w podróż do mojej rodziny w okolice Warszawy i wtedy dokonam ostatniego dzieła - położenia lakieru. Zakończenie prac ok. 10 czerwca. Pozdrawiam wszystkich miłośników starych Rometów i będe wdzięczny za wszelkie opinie i wskazówki oraz dziękuję za pomoc wszystkim których wkład pozwolił mi na osiągnięcie celu i tym którzy pozwolą mi na to w przyszłości.
Stella poszła w świat - 29.08.2007 - 7.06.2010, przez ten czas nigdy mnie nie zawiodła. Salmo kupione!!!
Salmo - aktualny przebieg: 17679km.
(sezon 2010 - 3321km)
(sezon 2011 - 6870km)
(sezon 2012 - 7467km)
(sezon 2013 - 21km)
Salmo - aktualny przebieg: 17679km.
(sezon 2010 - 3321km)
(sezon 2011 - 6870km)
(sezon 2012 - 7467km)
(sezon 2013 - 21km)
-
Michalk001 - MotoManiak
- Posty: 436
- Dołączył(a): 31 mar 2008, o 19:13
- Lokalizacja: Piastów
Wiem, ale nie dało się inaczej zamontować. Chociaż zdjęcie trochę jakby go wydłużyło - nie jest aż tak długi wystaje może max. 20 cm, ale mi nie przeszkadza. Zmieniłem bo oryginalny był głośny i bardzo "pierdział". Poza tym zdjęcia są już trochę nieaktualne - dodane kierunki, plastikowe boczki z oryginalnymi naklejkami "Stella" z obu stron i taka mała oryginalna owiewka z przodu. Nowe zdjęcia dam w czerwcu po zakończeniu prac.
Ostatnio edytowano 2 kwi 2008, o 21:33 przez Michalk001, łącznie edytowano 2 razy
-
Michalk001 - MotoManiak
- Posty: 436
- Dołączył(a): 31 mar 2008, o 19:13
- Lokalizacja: Piastów
-
marcing17 - MotoManiak
- Posty: 3722
- Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe
STELLA skompletowana - oto link do nowych fotek:
http://www.uploader.pl/?d=5AE364F01
Proszę o oceny , kilka rzeczy jest nieco odmiennych niż w oryginale, lecz czasem trzeba nieco poprawić fabrykę - np. ulepszone bardzo wygodne w obsłudze włączniki i dźwigienka kierunkowskazów i nowe szczelne łączenie tłumika z kolankiem ze złączki hydraulicznej. Pozdrawiam - został tylko nowy lakier do zrobienia w czerwcu i dokupić jakiś lepszy komplet lusterek pasujących do takiego sprzętu. (prawdopodobnie pojadę do swojej rodziny pod Warszawę - ok. 250 km) Silnik jest po kapitalce na częściach ZMD (wał , tłok , pierścionki , cylek a skrzynia została gdyż jest w doskonałym stanie) i łożyskach SKF. Pozdrawiam wszystkich motomaniaków.
http://www.uploader.pl/?d=5AE364F01
Proszę o oceny , kilka rzeczy jest nieco odmiennych niż w oryginale, lecz czasem trzeba nieco poprawić fabrykę - np. ulepszone bardzo wygodne w obsłudze włączniki i dźwigienka kierunkowskazów i nowe szczelne łączenie tłumika z kolankiem ze złączki hydraulicznej. Pozdrawiam - został tylko nowy lakier do zrobienia w czerwcu i dokupić jakiś lepszy komplet lusterek pasujących do takiego sprzętu. (prawdopodobnie pojadę do swojej rodziny pod Warszawę - ok. 250 km) Silnik jest po kapitalce na częściach ZMD (wał , tłok , pierścionki , cylek a skrzynia została gdyż jest w doskonałym stanie) i łożyskach SKF. Pozdrawiam wszystkich motomaniaków.
Ostatnio edytowano 3 maja 2008, o 12:11 przez Michalk001, łącznie edytowano 1 raz
-
Michalk001 - MotoManiak
- Posty: 436
- Dołączył(a): 31 mar 2008, o 19:13
- Lokalizacja: Piastów
Michalk001 napisał(a):swojej rodziny pod Warszawę - ok. 250 km)
OT W jakiej dokładnie miejscowości?
A Stella bardzo ładna i zadbana
-
parcelak - MotoManiak
- Posty: 2696
- Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
- Lokalizacja: Górzno kol.
Miałem gaźnik binga lecz zdobycie cylindra z taką końcówką na Binga graniczy z cudem. Stary był już totalnie zjechany. Ale gaźnik poszedł w dobre ręce do Sławka90 dzięki niemu zdobyłem wszystkie części które zostały uzupełnione a nawet o wiele więcej. A co do miejscowości to jest to Boża Wola niedaleko Błonia na zachód od W-wy. Sprzęt na pewno nie zawiedzie - jednak elektroniczny zapłon swoje daje. Prawdopodobny termin 30 maja, a na początku czerwca totalna rozbiórka i nowy lakier. Zapomniałem dodać że cała elektryka też jest w 100% nowa.
-
Michalk001 - MotoManiak
- Posty: 436
- Dołączył(a): 31 mar 2008, o 19:13
- Lokalizacja: Piastów
Na zdjęciach wygląda ładnie, ale niestety jest podrapany, poobijany, a miejscami bez połysku. Patrzyłem wstępnie jaką trasą jechać to możliwe że to będzie bardzo blisko Łowicza.
-
Michalk001 - MotoManiak
- Posty: 436
- Dołączył(a): 31 mar 2008, o 19:13
- Lokalizacja: Piastów
Może akurat podczas podróży dałoby radę, sprzęt miałby odpoczynek - a co mu jest? Na 2 - 3 godziny dałbym radę zajrzeć.
-
Michalk001 - MotoManiak
- Posty: 436
- Dołączył(a): 31 mar 2008, o 19:13
- Lokalizacja: Piastów
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 363 gości