To i ja się pochwalę ciągniczkiem ;)

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

Postprzez rolnik1234 » 8 lis 2008, o 21:36

Korzenie najlepiej się wyrywa 60tką :D Miałem takie przypadki ze przodek uniósł się do góry a korzeń ani drgnął. Trzeba było pod kopać go i to sporo. Drzewa z rowów też fajnie się wyciąga. :D
Marcek napisał(a):Tak jak pisałem - tylko klatka z rur, głównie chodzi o ochronę przed spadającymi gałęziami (na razie głównym jego przeznaczeniem będzie zwożenie/ściąganie drewna).

Do tego może być jakiś blaszany daszek i będzie gitara :wink: A zawsze jest zabezpieczenie przed gałęzią. :?
rolnik1234
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2234
Dołączył(a): 12 kwi 2007, o 16:37

Postprzez Pani Kontekstowa » 8 lis 2008, o 21:36

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Mr.Rezystor » 9 lis 2008, o 00:06

Wyciąganie korzeni takim sprzętem to duże ryzyko. Możesz sobie zniszczyć most. Ja w swoim SAMie mam most ze stara 29m skrzynię biegów ze stara 200 i sprzęgło również ze stara, więc jest czym ciągnąć. Silnik też nie jest najgorszy bo ma 40KM i moment obrotowy znacznie wyższy niż w C-330. Być może ma wartość momentu obrotowego C-360.
http://motoalbum.pl/uzytkownik/4057/pojazdy

Kategoria A,B zdana za pierwszym strzałem :D
Avatar użytkownika
Mr.Rezystor
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 28 kwi 2007, o 07:32
Lokalizacja: Witkowice 20km od Częstochowy.
Pojazdy: Audi 100 2.8

Postprzez rolnik1234 » 9 lis 2008, o 00:27

Mr.Rezystor napisał(a):i moment obrotowy znacznie wyższy niż w C-330. Być może ma wartość momentu obrotowego C-360.

Moment obrotowy silnika czy moment na kole bo w ciągniku liczy się moment na kole który zależy od przełożenia. :yes: Ciągnik rolniczy to jeden wielki reduktor. W 30tce moment na kole jest na pierwszym biegu 266 razy większy niż moment silnika. :yes: A ciągniki rolnicze fachowo dzieli się pod względem siły uciągu :yes:
rolnik1234
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2234
Dołączył(a): 12 kwi 2007, o 16:37

Postprzez Marcek » 9 lis 2008, o 11:58

Mr.Rezystor napisał(a):Możesz sobie zniszczyć most.

Nie katowałem go zanadto - było mokro, więc szybko sie zakopywał, na skrzyni i moście nie było aż tak wielkich przeciążeń. Jak pień nie wychodził, to nie ciągnąłem na siłę, tylko cofałem i od nowa, potem podcinałem/podkopywałem. Co innego, gdyby to działo się na ubitym, suchym podłożu.
Poza tym podzespoły z Żuka też są dość mocne, sąsiad babci miał taki samochód, nie raz traktował go gorzej, niż ciągnik, a on i tak jeździł i to całkiem nieźle ;)
Bardziej w tyłek dostał silnik, mimo zakopania kół i tak go nie zdusiło.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez gołąb » 9 lis 2008, o 13:07

Poza tym podzespoły z Żuka też są dość mocne, sąsiad babci miał taki samochód, nie raz traktował go gorzej, niż ciągnik, a on i tak jeździł i to całkiem nieźle
Bardziej w tyłek dostał silnik, mimo zakopania kół i tak go nie zdusiło.
no w pobliskiej wiosce koles mam uaza przerobionego do of roadu i tam ma mostu od zuka, silnik chyba 120 koni, i nawet w miare wytrzymuja tylko nieraz pekaja poloski. wogole startuje nim w roznych rajdach i wygrywa
Avatar użytkownika
gołąb
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 281
Dołączył(a): 28 mar 2007, o 10:43
Lokalizacja: Śliwica/e

Postprzez rolnik1234 » 9 lis 2008, o 13:38

Przy takiej robocie most nie powinien zaraz siąść. Więc nie masz co się o to obawiać. A silnik widać mocny ze go nie zadusiło :wink:
rolnik1234
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2234
Dołączył(a): 12 kwi 2007, o 16:37

Postprzez Marcek » 9 lis 2008, o 20:21

Kryniu napisał(a):A silnik widać mocny ze go nie zadusiło

Jak będę wyciągał kolejne pniaki (a jeszcze trochę zostało), to postaram się zorganizować jakiś filmik :)
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez rolnik1234 » 9 lis 2008, o 21:27

O było by fajnie chętnie zobaczę tego ciapka w akcji :D
rolnik1234
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2234
Dołączył(a): 12 kwi 2007, o 16:37

Postprzez Mr.Rezystor » 9 lis 2008, o 21:33

Marcek napisał(a):Mr.Rezystor napisał:
i moment obrotowy znacznie wyższy niż w C-330. Być może ma wartość momentu obrotowego C-360.

Moment obrotowy silnika czy moment na kole bo w ciągniku liczy się moment na kole który zależy od przełożenia. :yes: Ciągnik rolniczy to jeden wielki reduktor. W 30tce moment na kole jest na pierwszym biegu 266 razy większy niż moment silnika. :yes: A ciągniki rolnicze fachowo dzieli się pod względem siły uciągu :yes:


No fakt. Ale tutaj chodziło mi moment obrotowy na kole zamachowym.
http://motoalbum.pl/uzytkownik/4057/pojazdy

Kategoria A,B zdana za pierwszym strzałem :D
Avatar użytkownika
Mr.Rezystor
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 28 kwi 2007, o 07:32
Lokalizacja: Witkowice 20km od Częstochowy.
Pojazdy: Audi 100 2.8

Postprzez Łukasz. » 9 lis 2008, o 21:35

Kryniu napisał(a):O było by fajnie chętnie zobaczę tego ciapka w akcji :D

No ja bym też chętnie zobaczył siłę tej bestii :D
Obrazek

"...gdy ktoś, kto mi jest światełkiem, gaśnie nagle w biały dzień..."
Avatar użytkownika
Łukasz.
@admin
@admin
 
Posty: 4771
Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:20
Lokalizacja: WLKP -> PWL
Pochwały: 13
Pojazdy: Renault megane phI classic '97, MZ etz 150 '87

Postprzez Marcek » 6 maja 2009, o 13:20

Najwyższy czas na odkop ;)
Korzystając z odwołanych zajęć, wstałem dziś przed 6 i trochę przy nim porobiłem.
Od kilku dni szukałem, gdzie jest filtr oleju. Ojciec mówił, że pewnie jest odśrodkowy, ale mi nie dawało to spokoju. W końcu wczoraj po odkręceniu tajemniczej pokrywki znalazłem filtr. Jest on umieszczony nie poziomo ale pionowo w ten sposób:
Obrazek
Ponieważ oryginalny filtr jest zaprasowany, więc nie dało się wyjąć wkładu. Jednak dość dokładnie go umyłem w benzynie, po tym zabiegu przynajmniej widać, jaki ma kolor.
Wszystko skręciłem, nalałem świeżego oleju (Lotos mineralny), odpaliłem, a tu niespodzianka - leje spod pokrywy filtra. Wyjąłem go jeszcze raz, okazało się, że filtr krzywo siadł w pokrywce. Założyłem go, odpaliłem, ciśnienie było minimalnie wyższe niż na Selektolu.
Jednak na letnim silniku w zasadzie nic ono nie mówi. Dlatego zapiąłem dwukółkę i zrobiłem 3 kursy po pocięte drewno (w sumie 2 duże jabłonie). Przejechałem ok. 6 km. Potem wyrwałem jeszcze zabetonowany słupek. Temperatura silnika wynosiła ok. 80 stopni, co przy non-stop chodzącym wiatraku jest dość wysoką wartością. Silnik pracował około godziny w zasadzie bez gaszenia.
Ciśnienie oleju wynosiło: przy wolnych obrotach - ok. 1,2 atm., po lekkim dodaniu gazu - ok. 3 atm., przy wyższych (ale nie maksymalnych) obrotach - 4,5 atm.
O ile ciśnienie na wolnych jest podobne jak na Selektolu, to przy wyższych obrotach jest wyraźnie lepsze. Może to wrażenie, ale wydaje mi się, że silnik chodzi bardziej "miękko".
Selektol był dobry na przepłukanie silnika po długim bezruchu, ale do normalnej pracy już go nie wleję (mimo, że na pewno przewyższa on wymagania tego silnika).
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Marcek » 12 lip 2009, o 10:35

Kolejny odkop - w ubiegłą sobotę znajomy wykosił nam trawę, pod nią było trochę kamieni, gałęzi i podobnych świństw. Oczywiście mogłem to sprzątnąć korzystając z taczek, ale po pierwsze nie chciało mi się łazić po chaszczach na piechotę :D, po drugie chciałem trochę rozruszać i wypróbować traktor, bo przez ostatnie tygodnie znów poświęciłem mu trochę czasu. Po pierwsze ustawiłem mu nieco bogatszą mieszankę i obniżyłem wolne obroty. Teraz co prawda trochę kopci na ssaniu, ale przynajmniej mam pewność, że nie jest za uboga.
Ciśnienie oleju nie spada poniżej 1 atm., nawet, jak ledwo "pyrka".
Poza tym pomalowałem na nieco jaśniejszy kolor maskę i błotniki, założyłem nowe lusterko (wreszcie coś widać z tyłu), ostatecznie uporałem się z elektryką (w planach moduł zapłonowy- to nie jest żart), pospawałem nowy stelaż trójkąta, dołożyłem odblaski.
Na koniec filmy:
http://www.youtube.com/watch?v=NHsbRF0U58k
http://www.youtube.com/watch?v=iv9jJVkNgKQ
http://www.youtube.com/watch?v=8nO44aBqpOI
i zdjęcia:
[img][570:490]http://www.stronamarcina.yoyo.pl/ciagnik/ciagnik19.jpg[/img]
[img][570:500]http://www.stronamarcina.yoyo.pl/ciagnik/ciagnik20.jpg[/img]
Być może za jakiś czas załatwię wóz albo przyczepkę, więc skończy się ta prowizorka z wózkiem ;)
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez endek » 12 lip 2009, o 10:51

gołąb napisał(a):no w pobliskiej wiosce koles mam uaza przerobionego do of roadu i tam ma mostu od zuka, silnik chyba 120 koni, i nawet w miare wytrzymuja tylko nieraz pekaja poloski. wogole startuje nim w roznych rajdach i wygrywa

jak odkop to odkop :]
a co do siadania półosiek to sie nie dziwie (a ten gosc tez za duzo pojecia nie ma skoro załozył most od zuka do uaza ,no chyba ze nie miał albo nie mogł znalezc ,ale mimo wszsytko powinien szukac oryginała )

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Marcek » 13 lip 2009, o 11:18

Most Żuka wbrew pozorom może wiele wytrzymać, np. u mnie taki jest (nie wiem, czy to ma znaczenie, ale to stary typ), za bardzo nie huczy, a czasem trochę dostał po tyłku. Może dlatego, że dziadek poskładał go w zasadzie od nowa na oryginałach. Szkoda tylko, że nie ma blokady :/
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4


Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 121 gości