Romet Ogar 200 Tuning

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Romet Ogar 200 Tuning

Postprzez adrian » 14 wrz 2009, o 19:37

Witajcie.
Postanowiłem pobawic sie z moim 2 silnikiem (jawa 223) i postanowiłem zrobic tak.
1.50/4
2.odchudzenie tłoka
3.wiekszy gaźnik
4.podkowa
5.spawak
6.podniesienie okien itp.
7.splanowanie głowicy

Noi mam pytania.

1. Jak zrobić te 50/4 wybic tuleje i co dalej?

2. Wiem coś o tym bo robiłem ale nie którzy jeszcze piłuja denko itp. w czym to pomaga? Iczy jest opłacalne?

3. Jaki moge zastosowac gaźnik? mam na stanie 16N3-4 podejdzie?

5.Bedzie nadawał sie spawak do ogara? po wszyscy go robią do simona a do ogara? obecnie posiadam w romecie wydech z simona. Wiecie może jakie ogar ma konty OKW (jakoś tak do obliczneia spawaka)

6. Prosił bym o jakas mapke o ile i co podnieśc.

Po takich przeróbkach ile powinien ciagnąc ten silnik?
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7

Romet Ogar 200 Tuning

Postprzez Pani Kontekstowa » 14 wrz 2009, o 19:37

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Konrad » 14 wrz 2009, o 21:08

Ja jak dorabiam kanały to uzbrajam się w dobre wiertła najlepiej kobaltowe - grunt niech będą byle jakie ale dobrze zaostrzone. Różnej średnicy od 2 do bodajże 10. Potem 2 dłutka dobrze zaostrzone, jedno malutkie a drugie nieco większe. Frezy diamentowe na miniszlifierkę. Fajne kanały da się wykonać nie wybijając tuleji ale my nie o tym :P Więc jak już wybijesz tuleje musisz wszystko dokładnie zwymiarować tj suwmiarka z głęboościomierzem w dłoń :D Gdy już będziesz miał całość rozrysowaną staraj się jak najwięcej wstępnego materiału usunąc dłutem ew. wiertłami osczędzi to wiele przydatnych i - jak na sztuki - drogich frezów :wink: Całość ostatecznie wykańczasz frezami, nie żadne kamienie slzifierskie bo się szybko zalepią aluminium i nic z nimi nie będzie- te przydają się do wykańczania tuelji :wink: Resztę spraw musisz sobie wyjaśnić samemu - co chcesz osiągnąć i jakie masz środki.
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Koszmar3 » 14 wrz 2009, o 23:01

Nom dokładnie, ja dzisiaj (!) cylinder do jawki męczyłem na 4 płuczące... Jak wykazałem da się samymi kamieniami zrobić ale polecam raczej odważnym bądź bardzo znudzonym :F Przedłuże czasu otwarcia poszczególnych okien możesz uzyskać albo zwiększając ich wysokość w cylindrze albo skracając tłok, który wcześniej je wtedy otwiera. Gaźnik simsonowski należy do lepszych jeśli chodzi o jakość pracy, ale już średnica gardzieli w stosunku do ikova jest mniejsza (16 wobec 17mm). Sam mam zamiar zainstalować G20 z WSK 125. Jakość i łatwość ustawiania znośne, duża gardziel. Eksperymentowałem kiedyś z ikovem rozszlifowanym na 18mm, ale nie dokończyłem projektu, po ustawieniu efekt też pewnie byłby ok :roll:
Koszmar3
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 2 sie 2009, o 22:31

Postprzez adrian » 15 wrz 2009, o 09:23

Quniuś znowu wytłuaczył wszystko profesjonalnie :D Dzieki :)

Wiec tak jak już wybije tuleje to zaznaczam gdzie mają iśc te kanały w tuleich i zaczynam wiertać potem biorę szlifierkę i dopieszczam kanały. A czy w cylindzrze tez trzeba coś robić?

I niech sie ktos jeszcze wypowie przeciesz mamy tylu speców od spawaków, dorabiana kanałów. Bardzo prosił bym o jakieś porady :)

[ Dodano: 15 Wrz 2009, 15:14 ]

jak powinien zachowywac się ogar na gaxniku 16N3-4? bo załozyłem go uszczelniłem (brał lewe powietrze i na wolnych miał prawie ful obrotu) i ku mojemu zdziwieniu motorek zaczoł elegandzko palic, zrywny jest na nizszych partiach, przyspiehe ma nawet nawet ale motorek z 70km/h wyciąga na tym gazniku 40 albo 50 i nie wiem czy tak ma być? czym on sie rózni od 16n1?
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7

Postprzez Jarwis » 15 wrz 2009, o 17:17

W cylu jawki jest trochę lipna sprawa jeśli chodzi o 4 płuki.Przyjmując że cylinder ma mieć 4 płuki, nie da się prawidłowo zasilić 2 dodatkowych okien płuczących(ogranicza to otwór na szpilkę), chyba że zasilając je z membrany, ale my mówimy o symetryku. Dlatego proponuje zostać przy 2 oknach płuczących, ale odpowiednio poszerzonych i podniesionych.
Obrazek
Przerabiam cylindry na wielokanałowe.
Jarwis
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 259
Dołączył(a): 21 lip 2008, o 09:50
Lokalizacja: Międzybrodzie Bialskie

Postprzez adrian » 15 wrz 2009, o 19:10

kurcze ale inni robia 50/4 wiec? niewiem proponujesz żebym pozostał by standardowch kanałach i je tylko zmodyfikował? uzyskam mocy na tym?
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7

Postprzez tara512 » 15 wrz 2009, o 19:50

Te 2 dodatkowe kanały będą i tak miały małe zasilanie i przy dorabianiu zasilania łatwo jest zepsuć cylinder po za tym trzeba zasilanie jeszcze robić w tulei a to zmniejsza ilość możliwych szlifów więc ogólnie jak by nie patrzył lepiej zrobić porządne 2 kanały.
Ogar 200 aktualnie
Jawa 50 Mustang 1973rok simson s51 w częściach i ETZ 150 został tylko simek
Avatar użytkownika
tara512
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 732
Dołączył(a): 13 sty 2008, o 13:27
Lokalizacja: Łowicz

Postprzez adrian » 15 wrz 2009, o 20:13

wiec pozostane przy 2 kanałach i jes skoryguje

[ Dodano: 15 Wrz 2009, 20:50 ]

znalazłem taka mapke czy jak przerobie kanały według niej to będzie dobrze czy macie jakąs lepsza?

Obrazek

i czy taki tłumik da mi duzo?

[img][500:500]http://images40.fotosik.pl/195/967c5d098ec9bc6f.jpg[/img]
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7

Postprzez Jarwis » 15 wrz 2009, o 20:52

Zawsze mówiłem że cylinder z dwoma płukami (odpowiednio zasilonymi i skorygowanymi), może łatwo wytyrać kiepsko wykonanego i zasilonego czteropłuka.
Obrazek
Przerabiam cylindry na wielokanałowe.
Jarwis
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 259
Dołączył(a): 21 lip 2008, o 09:50
Lokalizacja: Międzybrodzie Bialskie

Postprzez tara512 » 15 wrz 2009, o 20:59

http://brezniewmoto.republika.pl/silnik.htm obczaj tą stronkę koleś nie ma membrany,spawaka,innego gaźnika,podkowy, 4kanałów a wynik ma niezły z tego co wiem to schemat tego tłumika jest do seryjnego cylindra.
Ogar 200 aktualnie
Jawa 50 Mustang 1973rok simson s51 w częściach i ETZ 150 został tylko simek
Avatar użytkownika
tara512
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 732
Dołączył(a): 13 sty 2008, o 13:27
Lokalizacja: Łowicz

Postprzez adrian » 15 wrz 2009, o 21:09

czytałem on poprosu ma w odblokowanym silniku zrobione kanały(skorygowane) splanowana głowice i inny wydech i watpie że to w realu szło 90 ten licznik na bank kłamał
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7

Postprzez tara512 » 15 wrz 2009, o 21:24

Mi ogar 100% seria na polskim cylindrze,tłoku i głowica nie wiem jakoś daleko od cylindra jest jedzie 70km/h na 13z a 75 jak sie pochylę więc dla mnie te 80km/h mógł osiągnąć wiem że sama głowica daje sporo powera gdyż jawka po założeniu takiej głowica stała się od razu żywsza a do ogara jeszcze nie założyłem.
Ogar 200 aktualnie
Jawa 50 Mustang 1973rok simson s51 w częściach i ETZ 150 został tylko simek
Avatar użytkownika
tara512
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 732
Dołączył(a): 13 sty 2008, o 13:27
Lokalizacja: Łowicz

Postprzez adrian » 15 wrz 2009, o 21:30

mhh a co z gaźnikiem? jaka w ogóle srednice ma JIKOV? i czy ten gaźnik z sima bedzie dobry?
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7

Postprzez tara512 » 16 wrz 2009, o 18:03

JIKOV ma chyba 17mm a z sima sobie ludzie chwalą.
Ogar 200 aktualnie
Jawa 50 Mustang 1973rok simson s51 w częściach i ETZ 150 został tylko simek
Avatar użytkownika
tara512
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 732
Dołączył(a): 13 sty 2008, o 13:27
Lokalizacja: Łowicz

Postprzez adrian » 16 wrz 2009, o 19:04

Dobra podsumujmy co bede robił
- korekta kanałów i polerka na lustro
- odchudzenie tłoka i spiłowanie nózki o 1mm
- głowice dam do splanowania o 2,5mm
- gaźnik z sima (jak niezda egzaminu to pomysle o rozwierceniu Jikova)
- jeżeli wszystko bedzie grało i działało zrobie remont (łozyska itp) przy okazji może założe podkowe:D

I tu mam pytania.

1. Ile romet po takich przerówbkach powinien ciągnac? z 80, 75km/h?
2. Znacie kogos kto zajmuje sie planoaniem głowic?
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7

Następna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 215 gości

cron