Witam!
Mam stary cylek 50 i wymyśliłem że się troche z nim pobawie.Więc daje tłok odchudzony i podpiłowany od strony ssania 1,5 mm ,okno ssące podpiłowane niestety na oko bo nie mam takiej małej suwmiarki. Co się stanie jak przedobrzyłem z tym podpiłowywaniem okna?
Simson- Okno wydechowe
Posty: 53
• Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
No w końcu coś gdzie mogę pomóc. Więc ziomuś żeby coś z tego wycisnąć potrzebna jest jeszcze korekta okna wydechowego i kanałów płuczących. Podaj wysokości tych okien. I z oknem dolotowym to jest tak, że powiększa się je pod dany gaźnik. Można spokojnie kilka mm w dól zjechać. Co i tak nie da lepszego efektu gdyż w środku kanału dolotowego jest bardzo wąska gardziel.
- Kajo
- MotoManiak
- Posty: 236
- Dołączył(a): 8 sty 2010, o 13:14
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Opuszcając okno zmieniasz fazy rozrządu, cykl otwarcia okien trwa dłużej więc cylinder wcześniej napełniany jest świerzą mieszanką. Wypadało by nie robić tego na oko tylko wziąć kątomierz i dane z silnika na jakim się wzorujemy i ustalić właściwe otwarcie okna w kątach OWK.
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
Może inaczej. Niech ktoś napisze co zmienia podwyższenie/obniżenie poszerzenie okna wydechowego, podwyższenie/obniżenie poszerzenie płuków i kanału ssącego. Napewno się to przyda.
-
Konik - MotoManiak
- Posty: 5415
- Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 08:34
- Pojazdy: Jawa 50, WSK 125 M06-Z, Octavia RS, Honda Civic VI 5D MB2 97'
Obniżenie okna dolotwego wpływa na elastyczność silnika. Przy podpiłowaniu o 1mm można odczuć znacznie większą chęć do przyspieszania. Podniesienie okna wydechowego zwiększa zakres max obrotów silnika, nie należy z tym przesadzać bo możemy ustawić taką wartość że silnik max moc będzie osiągał przy 12000obr/min a nigdy tej prędkości obrotowej nie osiągnie.
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
Quniuś dajmy na to , że w jawce dół nie należy do zbyt dobrych. Czyli po obniżeniu okna dolotowego silnik lepiej będzie ciągnął z niskich obrotów? A czy nie spadnie moc na wysokich obrotach?
-
Konik - MotoManiak
- Posty: 5415
- Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 08:34
- Pojazdy: Jawa 50, WSK 125 M06-Z, Octavia RS, Honda Civic VI 5D MB2 97'
No i tu już kłania się specyfika silnika. Jawka należy do wysokoobrotowych, ma rozjechane fazy rozrządu i można dokonać jedynie drobnej korekty okien. Za duże podpiłowanie okna przyniesie marny skutek - będziemy zmuszeni wymienić cylinder.
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
Quniuś niestety nie ma czegoś z niczego. Musimy się liczyć z tym, że po podniesieniu okna wydechowego moc przeniesie się wyżej, ale bez przesady u siebie mam okno baardzo wysoko bo na 24mm od GMP (184 stopnie) i nie odczuwam braku mocy na niskich obrotach z powodu, że dobrałem tak przełożenia aby silnik podczas przyspieszania pracował w obrotach gdzie jest najwyższa moc. Jeżeli chcecie uzyskać moc bez podnoszenia okien i strojenia pozostaje większa pojemność.
- Kajo
- MotoManiak
- Posty: 236
- Dołączył(a): 8 sty 2010, o 13:14
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Jak się nie mylę to cylindry wdł. TT mają okno wydechowe na 25mm a silniki były stosowane do motocrosu
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
- Kajo
- MotoManiak
- Posty: 236
- Dołączył(a): 8 sty 2010, o 13:14
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Wczoraj założyłem mój pseudo tuningowy cylinder podpiłowany wydech na ok 29mm oraz tłok almot odchudzony.Po odchudzeniu w obawie że może puchnąć wygotowałem go.Tłok miał tylko 1 pierścionek - górny.Jak już zakładałem całość to oczywiście przekręciłem gwint na szpilce cylindra. Po odpaleniu zagrzałem go chwile , przejechałem się i nagle zaczął strzelać.Pierwszy raz coś takiego słyszałem, myślałem że sie ten jeden pierścień rozwalił.Ale zdjąłem cyl i pierścień jest cały.Ogólnie fajnie, dosyć wysoko się kręcił,ale nie miał mocy z tzrech wzgledów cyl był dojechany,1 pierścień i nie dokręcona głowica przez urwany gwint.Co moglo tak strzelać?
-
kadet94 - MotoManiak
- Posty: 588
- Dołączył(a): 12 lut 2008, o 11:06
- Lokalizacja: Wrocław/Miękinia
Zle wyprzedzenie zapłonu się kłania. Podniosłeś okno zapłon masz za puźny wcześniej następuje wyprużnianie i wtedy masz bum. Może też być za wczesny ale musisz sprecyzować czy strzela w wydech czy gaźnik.
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
Nie, nie o takie strzelanie chodzi,jak coś z zapłonem to tak jakby "kichał" a to strzelało jak mała petarda z różna częstotliwością a dźwięk dochodził chyba ze środka cylindra .Poza tym jak by był zapłon źle ustawiony to by się nie kręcił na wysokie a on tak strzelał tylko na wysokich a dosyć wysoko się wkręcał.
-
kadet94 - MotoManiak
- Posty: 588
- Dołączył(a): 12 lut 2008, o 11:06
- Lokalizacja: Wrocław/Miękinia
Posty: 53
• Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 147 gości