Komar Cross

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Postprzez Adi.G. » 30 sty 2010, o 15:40

Adamo napisał(a):Przy maksymalnym tuningu da się z tego silnika wyciągnąć ponad 9KM



Nie ma się co podniecać, z silnika simsona wyciągnie o wiele więcej mocy, zakładając choćby nawet set 80-90ccm na membramie i gaźniku 21-24mm

Rekord Polski simsonem wynosił około 120.

To jest jak kłócenie się który lizak jest smaczniejszy. Każdy rzeźbi w swoim.
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Pani Kontekstowa » 30 sty 2010, o 15:40

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Adamo » 30 sty 2010, o 15:49

Adi.G. napisał(a):
Adamo napisał(a):Przy maksymalnym tuningu da się z tego silnika wyciągnąć ponad 9KM



Nie ma się co podniecać, z silnika simsona wyciągnie o wiele więcej mocy, zakładając choćby nawet set 80-90ccm na membramie i gaźniku 21-24mm

Rekord Polski simsonem wynosił około 120.

To jest jak kłócenie się który lizak jest smaczniejszy. Każdy rzeźbi w swoim.


Ale silnik simsona to już inny świat i inna technika ! chodzi o to że polskie silniki 50ccm nie nadają się do "sportu" bo są zbyt mułowate mają mały moment obrotowy niską moc itd... przerabianie ogra 205 albo 50T1 na enduro to tak jakby wfm125 na enduro przerabiać :twisted: Zaś silnik 223 lekko zmodyfikowany plus lekka rama oraz dopasowane do jego mocy ogumienie o odp rzeźbie plus odp. zawieszenie oraz kierowca ważący 60-70kg dadzą w wyniku lekki motorek "zabawowy" do niezbyt agresywnej jazdy po polach/lasach .
Zaś z silnikiem polskim otrzymamy muła udającego wyczynowy sprzęt.
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
Adamo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 743
Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez Adi.G. » 30 sty 2010, o 15:52

http://www.youtube.com/watch?v=lUvxCJlI1gM

Muł to raczej nie jest.

Dzięki cylowi i gaźnikowi simsona ma praktycznie taką samą charakterystykę jak M541.

Ps. polecam także inne filmiki z mojego konta nt. ponki
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Adamo » 30 sty 2010, o 16:02

Adi.G. napisał(a):http://www.youtube.com/watch?v=lUvxCJlI1gM

Muł to raczej nie jest.

Dzięki cylowi i gaźnikowi simsona ma praktycznie taką samą charakterystykę jak M541.


Nie rozumiesz różnicy !! Tu masz przysłowiową połowę silnika od simsona !
A ja mówię że dodając lepszy wydech do oryginalnego czeskiego silnika 223 masz od razu na gotowo 4,5km mocy.Podczas gdy polski silnik z lepszym wydechem osiągnie ledwie ze 2,5km. Warto dodać że do połowy lat 70-tych 223 był najmocniejszym silnikiem wbudowywanym do seryjnych motorowerów oczywiście mowa o bloku wschodnim (polska,czechosłowacja, zsrr,węgry ,nrd),a jego konstrukcja pochodzi z połowy lat 50-tych, nie wspominając że 223 w wersji seryjnej czeskiej ma tylko 0,5km mocy mniej niż shl m04 i o jednego do półtora konia mniej niż m05 i wfm 125 ! Najmocniejszy seryjny silnik simsona ma 4,58km to mniej więcej tyle co nieprzerabiane 223 z odp. wydechem !! Moja jawka miała niemal takie same osiągi jak 4 biegowy simson o mocy 4,58km simek na 4 biegu był szybszy o dokładnie 4km/h wyciągał 78 a moja pancerka 74 poza tym wydaje mi się że jawka na 1 biegu była mocniejsza niż simson a jeździłem i na jednym i na drugim.Jestem mechanikiem moto już nie jeden egzemplarz widziałem i wiem co mówię.
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
Adamo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 743
Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez Kamil » 30 sty 2010, o 18:25

Najlepiej daj pseudosporta i będziesz miał 10, ta motorynka ma 2x lepsze przyspieszenie od jawki.
Avatar użytkownika
Kamil
*supporting
*supporting
 
Posty: 952
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 17:55
Lokalizacja: Rbk/ okolice.

Postprzez Adamo » 30 sty 2010, o 19:06

Kamil napisał(a):Najlepiej daj pseudosporta i będziesz miał 10, ta motorynka ma 2x lepsze przyspieszenie od jawki.


Może od takiej dobitej czy zablokowanej ma , ale zapewniam Cię że moja jawka miała podobnego jak nie większego kopa.Jeździłeś kiedyś czeskim oryginałem w idealnym stanie ?? Moja jawa stawała bez problemu na koło a jak się odkręciło mocno gaz przy starcie z 1 biegu to aż cały przód na boki latał że kierownicę trudno było utrzymać a w ciągu jakichś dosłownie 2-3 minut wyciskała swoją max prędkość czyli 74km/h ze mną na pokładzie tj z chłopem ważącym ponad 80kg ! Jak kupiec po nią przyjechał z 3-miasta to od razu chciał pojeździć wcześniej miał ogara 200 niby odblokowanego i po ruszeniu wywalił niezłego zrywa i poszedł że o mało by co w samochody na parkingu nie przy_ebał później stwierdził że nie spodziewał się tego po tym moim czeskim skuterku :) .

Ps.Szkoda że nie mam już tamtej pancerki - bo chciałbym dać się karnąć każdemu kto wychwala simsony i twierdzi że ta dryna z filmu ma lepsze *** przy starcie gwarantuje że niejeden po takiej jeździe zmienił by zdanie. Nie wiem czemu tak nie docenia się tego silnika 223 w KLASYCZNYM CZESKIM wydaniu jest dość mocny a po zmianie wydechu i niewielkich modyfikacjach ma niesamowitego kopa jak na 50ccm.Tyle że silnik musi być złożony z ORYGINALNYCH czeskich podzespołów i w bdb stanie.W Polsce niewiele jest motorowerów JAWA sprowadzonych w oryginale z CZECH dlatego niewielu ludzi się spotkało z taką wyrywną maszynką.Powiem więcej odblokowana jawka czy ogar to nie to samo ! Jest więcej różnic niż się wydaje i żeby całkiem zrobić silnik na czeski oryginał to trzeba dużo zmienić ! Żałuję teraz że sprzedałem bo fajnie było zrobić niespodziankę wszelakim simsoniarzom czy właścicielom dzisiejszych plastikowych kibelków , mój kumpel posiadający wsk125 niewiele mógł mnie wyprzedzić szliśmy niemal łeb w łeb a różnica w prędkości max to było ze 7-8km na h.


Jeździliście kiedyś na ORYGINALNEJ czeskiej Jawie w dobrym stanie ??
Ja sam się mocno zdziwiłem jak zobaczyłem jak to zapieprza przy tych swoich 50ccm.Na forach tysiąc tematów o tym jak zwiększyć moc czy wyciągnąć 80km/h z ogara 200 wykonując z tysiąc przeróbek a ja oryginalną maszynką jedynie z "tuningowym" tłumikiem osiągnąłem niemal to samo i to na zwykłym paliwie 95 żadnego planowania zmiany gaźników czy przekładania cylindrów ! Kierownica mi się notorycznie luzowała przy ostrym ruszaniu więc w końcu do niej dospawałem kawał płaskownika i przykręciłem na 2 śruby m8 do półki lagów - po założeniu osłony lampy nie było widać przeróbki :D
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
Adamo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 743
Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez Kamil » 30 sty 2010, o 19:18

Jeździłem kolega ma czeski ideał 4 lata bez awarii i simson bierze go z palcem w 4 literach
Avatar użytkownika
Kamil
*supporting
*supporting
 
Posty: 952
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 17:55
Lokalizacja: Rbk/ okolice.

Postprzez Adamo » 30 sty 2010, o 19:30

Kamil napisał(a):Jeździłem kolega ma czeski ideał 4 lata bez awarii i simson bierze go z palcem w 4 literach


No to nie taki ideał bo ja swoją szedłem łeb w łeb z 4 biegowym SR51 kiedy wrzucałem 2-jkę simson mnie wyprzedzał kiedy zmieniałem na 3-jkę doganiałem go po chwili po czym znów szliśmy łeb w łeb po jakimś czasie wyprzedzał mnie ale gdy tylko na sekundę -dwie odpuszczał gaz to znów szliśmy łeb w łeb.Nie wiem być może jeszcze coś było zmieniane w mojej jawie jak ją kupiłem to miała już inne dysze niż fabryczne w gaźniku i sportowy tłumik taki jak czesi stosowali w jawach mustang przeznaczonych do sportu dla młodzików/juniorów może miałem gardziel przeszlifowaną na więcej ?? nie wiem warto dodać że głowicę miałem nieco inną niż w większości jawek ale komora spalania niby tej samej wielkości ale inne użebrowanie się ciut różniło i w miejscu styku z cylindrem miała wtłoczoną żółtą blaszkę . Może faktycznie nie kazda jawa ma takie osiągi jednak ten mój egzemplarz szedł jak dziki .
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
Adamo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 743
Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez Konik » 30 sty 2010, o 20:44

Adamo który to jest tłumik? http://www.sklepmotonet.pl/p/pl/mi0469/ ... lumik.html to nie czasami taki?
Jak możesz to opisz te różnice pomiędzy odblokowaną jawką a czeską seryjną, gdzie są wszystkie różnice? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Konik
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 5415
Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 08:34
Pojazdy: Jawa 50, WSK 125 M06-Z, Octavia RS, Honda Civic VI 5D MB2 97'

Postprzez Adamo » 30 sty 2010, o 20:54

Nie ! Ten tłumik jest podobny ale nie taki sam .Mój był krótszy jeszcze i składał się z 2 a nie z 3 części w środku była ozdobna opaska z ukrytą śrubka za pomocą niej można było rozłożyć tłumik .Poza tym na moim tłumiku na była taka niby "pieczęć" owal z napisem JAWA a pod nim symbol tłumika i napis sport).Róźnice są takie:

należy:

-rozpiłować króciec
-zmienić tłok na oryginalny 3 pierścieniowy czeski - jest też nieco lżejszy od tych montowanych w większości zablokowanych jawek
-Zmienić dysze w gaźniku na właściwe nie pamiętam już rozmiarów
-Zmienić zębatkę zdawczą oraz odbiorczą na tylnym kole
-W ostatnich latach produkowania ogara 200 stosowano inny niż w czechach cylinder nieco inne kąty owatrcia okien oraz inny kształt 2 z okien ! Gdzieś na forum było pokazana różnica

Poza tym w moim silniku było więcej otworków oliwiących panewki/łożyska oraz panewki były wykonane z innego materiału .
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
Adamo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 743
Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez irek_02gf » 30 sty 2010, o 21:06

Wracając do przeróbki na krosa tu taki przykład nieźle wykonanego :arrow: Zapraszamy do zaprezentowania pojazdu w forumowym serwisie - www.MotoAlbum.pl  /Romet/Komar/22740">  Zapraszamy do zaprezentowania pojazdu w forumowym serwisie - www.MotoAlbum.pl  /Romet/Komar/22740
Choć lepiej zamiast 2 amortyzatorów na tył typu komar dać pojedyćze od WSK-i albo Simsona i dać wydech tłumik od Motorynki idący górą i wtedy fajnie będzie to wyglądało :yes: :wink:
do tego drobna kuracja wzmacniająca silnik (polecałbym 023): chociaż krótszy tłok, ewentualnie odchudzony, krótkie kolanko, zmiany w gaźniku (dysza,filtr), albo zmiana gaźnika, plan głowicy albo głowica od 019, pełniejszy wał (wzmacniany-cena ok 60 zł) itp i powinno miarę latać, do tego optymalne przełożenie tak 11-12z/41 z :yes:
irek_02gf
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1596
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 18:34
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Postprzez RedBull » 30 sty 2010, o 21:15

oO nie powiem jedyna przeróbka na crossa która mi się podoba.chodź ta lampa dużo zepsuła (tył) Dokładnie tłumik od motoryny no i eh silnik... tutaj już zostawię dla siebie przemyślenia.
Od za małej bluzy z za dużym logo
Po luksusową marynarę Burberry
Avatar użytkownika
RedBull
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 702
Dołączył(a): 25 sty 2010, o 23:51
Pochwały: 1
Pojazdy: TDR 125 / Megane II

Postprzez irek_02gf » 30 sty 2010, o 21:23

Jak by tłumik był od dryny i inne amory był by świetny kros w stylu lat 60-tych :D
irek_02gf
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1596
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 18:34
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Postprzez Adamo » 30 sty 2010, o 21:32

Przecież to jest tragedia ! To ledwie będzie jeździło ! Przy tej wielkości sprzętu 4km to minimum żeby się dało tym jakoś jeździć silnik 223 w nieblokowanej czeskiej wersji to niezbędne minimum. Poza tym rama od komara przy większym hopie się posypie , Kiedyś próbowałem skakać po dołach rometem 50T1 (b. podobna rama ) i po 2-3 górkach urwałem wahacz i cała rama się lekko zwichrowała Strach pomyśleć co z tą ramą by się stało wszak nie ma górnej belki na zbiornik więc jest jeszcze łatwiejsza do pogięcia ! .No ale z takim silnikiem i oponą z tyłu na szczęście nie da się tym wjechać na większe wzniesienie więc może właśnie to uchroni tą lichą ramę.

Albo ładuje się silnik przynajmniej 4konny wąskie opony o odp bieżniku albo jest g_wno a nie jazda terenowa.Chyba że to ma tylko wyglądać jak enduro i nie będzie nikomu szkodziło że pod większe górki trzeba pomagać sobie nogami :D
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
Adamo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 743
Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez RedBull » 30 sty 2010, o 21:37

Adamo dlatego nie przerabiam, kupiłem sobie chińczyka 125 niby 12 koni a jest calkiem śmiesznie i przyjemnie na górkach itp ^^
Od za małej bluzy z za dużym logo
Po luksusową marynarę Burberry
Avatar użytkownika
RedBull
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 702
Dołączył(a): 25 sty 2010, o 23:51
Pochwały: 1
Pojazdy: TDR 125 / Megane II

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 202 gości