V-power

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Postprzez Konrad » 26 sty 2010, o 16:10

Marek.K. napisał(a):w dwusuwach jest odwrotnie czym więcej oktan ów tym większa możliwość spalania stukowego

To nie prawda, zresztą na jakiej podstawie tak twierdzisz ?

Tak jak już na początku Janekz powiedział im większa liczba oktanowa tym paliwo bardziej odporne na spalanie stukowe i tym większy stopień sprężania można stosować w silniku.

Gdy do naszego mopeda z stopniem sprężania 1:7 nalejemy v-powera albo nawet zwykłej 95/98 punkt zapłonu powinien zostać przyspieszony. Paliwo te wolniej się spala i z tąd różnica w momencie zapłonu.
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Pani Kontekstowa » 26 sty 2010, o 16:10

Pani Kontekstowa
 

Postprzez RedBull » 26 sty 2010, o 16:22

czyli morał taki że lepiej lać paliwo z mniejszą liczbą oktanów?
Od za małej bluzy z za dużym logo
Po luksusową marynarę Burberry
Avatar użytkownika
RedBull
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 702
Dołączył(a): 25 sty 2010, o 23:51
Pochwały: 1
Pojazdy: TDR 125 / Megane II

Postprzez ślizgi » 26 sty 2010, o 16:34

liczba oktanowa to odporność paliwa na spalanie detonacyjne:tzn im większy stopień sprężania tym zalecane paliwo o większej liczbie oktanowej,jeżeli nie planujesz mocno głowicy to raczej nie powinieneś lać 98 czy 100
ślizgi
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 24 sty 2010, o 19:55
Lokalizacja: zduńska wola

Postprzez ptak1992 » 26 sty 2010, o 19:25

ja teraz leje v power 95 i jest git
ptak1992
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 255
Dołączył(a): 12 gru 2009, o 22:42

Postprzez irek_02gf » 26 sty 2010, o 19:33

A ja leje jak najtańszy olej i benzynę; może to i przyczyna kłopotów z pojazdami :?
Jak laliśmy Pb95 na BP to było git i w samochodzie i Komarze :) Do Komara lałem Pb95+Mobil Super i latało gites, nawet nagaru nie zostawiał zbytnio :) .
Teraz leje Pb95 na taniej stacji+Lotos taki tani 15W40 i gó*** , w samochodzie źle przepłukuje i w ogóle, jak będziemy w Ładzie robić uszczelniacze zaworowe to wypłucze silnik z tego gó*** i wleje chociaż olej 10W40 za 70-80-zł albo znów Mobil Super, zostanie 1,5l będzie do Komara :yes:
A w Komarze w cholerę nagaru itd :roll:
Na innej stacji sporo lepszej jest paliwo o 2gr droższe i na tą stację trzeba się przerzucić :wink:
Także nie ma co oszczędzać :yes: Wystarczy dobra Pb95+dobry olej :yes:
Zły olej to zło i tyle, tak samo benzyna :yes:
Liczy się jakość nie oktany :idea:
irek_02gf
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1596
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 18:34
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Postprzez JanekZ » 27 sty 2010, o 19:20

Do Komara była etylina 78 - niebieska. Pod koniec lat 70tych zastąpiono ja et. 86.
Mądrzy ludzie mówią, że aby nisko sprężony silnik dobrze pracował na wysokooktanowych paliwach należy zwiększyć wyprzedzenie zapłonu (np. z 3 mm na 3,?mm -nie piszę ile bo nie wiem:). Robi się to doświadczalnie: przy rozgrzanym silniku trochę luzujemy śruby iskrownika, tak żeby sam się nie ruszał, ale dało się go przestawić lekkimi stuknięciami młotkiem przez jakiś pręt i próbujemy jeździć na różnych ustawieniach zapłonu. Wybieramy to najlepsze i dociągamy śruby. Tak ustawiałem zapłon w swoim 017 i sprawdziło się.
Serwus
JanekZ
Avatar użytkownika
JanekZ
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 397
Dołączył(a): 29 sty 2009, o 14:04
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Marek.K. » 27 sty 2010, o 20:07

zgadza się. jak nalałem 80 musiałem przestawić zapłon bo nie dąło się jeździć. Teraz mam 95 znów ;/ i musze przestawić znów zapłon bo jest trochę za późny
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8494
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 16
Pojazdy: Pare Komarów :D

Poprzednia strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 145 gości