Odchudzenie tłoka

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Postprzez Kajo » 29 sty 2010, o 14:31

Kuwa chłopie umiesz czytac? Pisalem jak byk ze to samo działo się z łożyskami jak sim kręcił na platynach do 10k..............
Kajo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 236
Dołączył(a): 8 sty 2010, o 13:14
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez Pani Kontekstowa » 29 sty 2010, o 14:31

Pani Kontekstowa
 

Postprzez MarQS » 29 sty 2010, o 14:33

ta tlyko wtedy ten silnik mialeś na odpie***l zrobiony nie oszukujmy sie ;p
REGENERUJĘ GWINTY POD ŚWIECE M14x1,25 oraz M6 SZCZEGÓŁY
viewtopic.php?f=41&t=27367
Avatar użytkownika
MarQS
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1228
Dołączył(a): 14 wrz 2007, o 23:29
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez Kajo » 29 sty 2010, o 14:35

:lol3: co ty mi w silnik patrzyłeś? hahahahahahahahahahahahahhahahahhaha. Też był na ciepło składany więc jedna rada nie pisz nic bo im więcej pierdzielisz głupot to mi się bardziej chce śmiać jak pomyśle o tobie.
Kajo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 236
Dołączył(a): 8 sty 2010, o 13:14
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez MarQS » 29 sty 2010, o 14:38

spoko magneto sie urywało na kilku nitach trzyma wał trze o kape to było porządnie ... nie mówiac o szlifach papierem sciernym 0_o

Lepiej wróć na simsony net i pogadaj sobei ze swoimi jakt o mówisz znafcami

woaj wiedza opiera sie tlyko na tym co napisali na simsony net wiec jaki jest ses tego tematu ? żaden

Ciezko pojac ze kto inny tez ma racje rozumiem ...
REGENERUJĘ GWINTY POD ŚWIECE M14x1,25 oraz M6 SZCZEGÓŁY
viewtopic.php?f=41&t=27367
Avatar użytkownika
MarQS
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1228
Dołączył(a): 14 wrz 2007, o 23:29
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez Kajo » 29 sty 2010, o 14:42

Teraz to przegiąłeś. Wiedzę zdobywałem z różnych źródeł. Co do silnika ze swojego doświadczenia na s.net ogarnąłem tylko wiedzę n.t tuningu. 3 lata temu to ty mnie nawet nie znałeś wiec nie wiem co ty mi piertolisz o tym jak ja silnik składałem. Teraz fakt wszystko było na szybko robione ważne, że jeździło ale to było teraz nie 2-3 lata temu... Poza tym wiedza do tego tematu wzięła się z własnych przemyśleń na temat działania układu korbowego. Nie trzeba do tego szperać w książkach czy czytać forum, wystarczy pomyśleć... Ale przecież niektórym trudno nawet coś takiego zrobić.
Kajo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 236
Dołączył(a): 8 sty 2010, o 13:14
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez MarQS » 29 sty 2010, o 14:48

znalem Cie juz jak ten silnik był fabryka wiec nie gadaj ;p

Wał wiadomo że wał jest wyważany pod tłok wieć każde dotkniecie tłoka (czy to zakladnie wiekszego czy odchudzanie) jest szkodliwe dla wału ... przecież to po jakiś CH** było projektowane ...

Oczywiścei w mniejszym lub większym znaczeniu szkodliwe
REGENERUJĘ GWINTY POD ŚWIECE M14x1,25 oraz M6 SZCZEGÓŁY
viewtopic.php?f=41&t=27367
Avatar użytkownika
MarQS
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1228
Dołączył(a): 14 wrz 2007, o 23:29
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez Kajo » 29 sty 2010, o 14:55

No to o to nam chodzi. Może nie szkodliwe w dużym stopniu dla wału ale łozysk w karterach. Bo w tedy to bicie które się pojawi z powodu tego braku wyważenia przeniesie się na te łożyska... Ale tego kolega Konrad nie może pojąć. Bankowo nie znałem was wcześniej jak miałem 60ddr.
Kajo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 236
Dołączył(a): 8 sty 2010, o 13:14
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez Kamil22 » 29 sty 2010, o 15:08

W jednym się z Konradem zgadzam że wyważanie dzisiejszych wałów jest na opak przykładowo dajesz na regeneracje majstrowi wał i ot to masz zrobiony na nowym łożysku w dole korby ale kuźwa gdzie wyważenie pod tłok jak mu nie dawałeś? no chyba że bierze jakąś ogólną normę do tego etapu,ale wątpie.
Avatar użytkownika
Kamil22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1029
Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 07:17

Postprzez MarQS » 29 sty 2010, o 15:14

Znaczy sorry nie tak powino się z wagą tłoka wracać do niminalnej przykaldowo tłok na 4 szlif doprowadzić wagą do tłoka nominalnego

Znaliśmy sie :D NA działce siedzielismy wtedy :D
REGENERUJĘ GWINTY POD ŚWIECE M14x1,25 oraz M6 SZCZEGÓŁY
viewtopic.php?f=41&t=27367
Avatar użytkownika
MarQS
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1228
Dołączył(a): 14 wrz 2007, o 23:29
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez Konrad » 29 sty 2010, o 17:11

Potrafię to pojąć bo troszkę już w tym siedzę. Skoro tak bardzo pragniesz udowodnić mi co ma wpływ na żywotność łożysk biorąc pod uwagę tylko wyważenie wału i wagę tłoka to jesteś nie poważny. Wyważenie tyczy się rozkładu sił w wale korbowym, to ono decyduje o przyspieszeniu wału w odpowiednim momencie. Im większy ciężar wału tym większa bezwładność, im większa waga tłoka tym większe obciążenie dla podparcia i tym większa bezwładność całości. Jeżeli zmniejszymy wagę tłoka łożyskom jest lżej, zmniejsza się bezwładność układu, nawroty mogą nastąpić szybciej i mniej inwazyjnie. Jest to chyba zrozumiałe ?

Skoro dalej chcesz drążyć temat porównaj sobie układy korbowo tłokowe motocykli szosowo turystycznych które zostały poddane przeróbką. Jak widać w wielu przypadkach wyważenie wału pozostaje a tłok w przypadku dużych pojemności (500,250,350) jest lżejszy nieraz o 100g. Jak się to ma w przypadku 50 ? Odpowiedz sobie sam . . .

BTW. jaki masz owal gniazd, wyważenie magneta, kosza sprzęgłowego, wycentrowanie wału ?
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Kajo » 30 sty 2010, o 19:48

Wał jest do zamieniania ruchu posuwisto zwrotnego tak? No to jeżeli będzie on chciał wyrzucić tłok (gdy tłok jest zbyt lekki do wyważenia przeciwwagi) lub wbić go do wewnątrz (gdy za ciężki) to ma to ogromny wpływ na łożyska. Wszystko w porządku z gniazdami łożysk magnetem koszem sprzeglowym i centrowaniem walu. Problemy zaczęły sie po zmianie wału z s51-s70.
Kajo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 236
Dołączył(a): 8 sty 2010, o 13:14
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez kuba_74 » 30 sty 2010, o 21:01

http://www.zss.lublin.pl/html/motor/9.2 ... orbowy.pdf

Kajo napisał(a):No to jeżeli będzie on chciał wyrzucić tłok (gdy tłok jest zbyt lekki do wyważenia przeciwwagi) lub wbić go do wewnątrz (gdy za ciężki) to ma to ogromny wpływ na łożyska.


Tłok "wyrzucaja" w górę siły bezwładności wału i części korbowodu biorącego udział w ruchu okrężnym.

Wspominając zły wpływ "wyrzucania" tłoka w górę na łozyska nie powinieneś brać pod uwagi sił bezwładności wału i części korbowodu,lecz siłę bezwładności tłoka i części korbowodu biorącego udział w ruchu posuwisto-zwrotnym.Im mniejsza masa, tym mniejsze siły bezwładności.
Moje Forum Jednośladem.pl - http://jednosladem.pl
Zapraszam :D
Mój Mińsk 125-zdjęcia i jego historia(nowe fotki) viewtopic.php?t=19660
Mój Komarek http://motoalbum.pl/pojazd/4107
Kadet M-780 Lux http://motoalbum.pl/pojazd/4189
Romet Mińsk 125 http://motoalbum.pl/pojazd/4548
Obrazek
Avatar użytkownika
kuba_74
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 362
Dołączył(a): 15 sie 2009, o 22:23
Lokalizacja: Klonowa pow. Sieradz

Postprzez Konrad » 30 sty 2010, o 21:16

Mówisz tak bo to sprawdzałeś czy to tylko subiektywne odczucia ?
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez kuba_74 » 30 sty 2010, o 21:21

W simku u brata jest odchudzony tłok i śmiga jak miło.Łożyska są rok i luzu żadnego..A po za tym na lekcji o siłach w korbowodzie gadałem na ten temat i mówił mi ze nic łożyskom nie zaszkodzi.A zalety wiadomo jakie są.
Moje Forum Jednośladem.pl - http://jednosladem.pl
Zapraszam :D
Mój Mińsk 125-zdjęcia i jego historia(nowe fotki) viewtopic.php?t=19660
Mój Komarek http://motoalbum.pl/pojazd/4107
Kadet M-780 Lux http://motoalbum.pl/pojazd/4189
Romet Mińsk 125 http://motoalbum.pl/pojazd/4548
Obrazek
Avatar użytkownika
kuba_74
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 362
Dołączył(a): 15 sie 2009, o 22:23
Lokalizacja: Klonowa pow. Sieradz

Postprzez Kajo » 30 sty 2010, o 21:46

Nadal nie rozumiecie o co mi chodzi. Jeżeli zaburzysz to wyważenie, to będzie to powodowało efekt "bicia" wału bo z jednej strony będzie on lżejszy albo cięższy tylko o to mi chodzi.
Kajo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 236
Dołączył(a): 8 sty 2010, o 13:14
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 119 gości