a on mi na gg pisał, ze mu zrobiłeś na 38 xD :F
jak tak poczytałem, to mi się "trochę" śmiać zachciało
na jakim to wydechu lata? bo się dowiedziałem, że na gm13f i dysza 60
uważaj, bo ci go zatrze, z niego jest fajny kat xD
PS. dzięki za koła, bo to ponoć od ciebie
Cała prawda o tuningu wg p. Sałka
Posty: 63
• Strona 2 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Spoko,ten cyl już był raz zatarty przezemnie...ogólnie trzeba by zrobić 4szlif żeby pierścionkowy tak nie ścinało bo z wydechem przesadziłem dałem go na 23,5mm...a on ma tłumik z jawki,nawet jedzie tylko musi go piłować trochę
- plaster6
- MotoManiak
- Posty: 576
- Dołączył(a): 29 lut 2008, o 20:27
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Wybaczcie, ale co powyższa pisanina ma wspólnego z tuningiem wg p. Sałka?
Tak, prędzej czy później, rozwijają się wszystkie wątki na ten temat ;(
Do rzeczy proszę.
Kto ma jeszcze tak przerobiony silnik w Komarze, który jest w stanie jeździć?
Tak, prędzej czy później, rozwijają się wszystkie wątki na ten temat ;(
Do rzeczy proszę.
Kto ma jeszcze tak przerobiony silnik w Komarze, który jest w stanie jeździć?
Serwus
JanekZ
JanekZ
-
JanekZ - MotoManiak
- Posty: 397
- Dołączył(a): 29 sty 2009, o 14:04
- Lokalizacja: Wrocław
Sam silnik (s38)mam już skończony tzn. oryginalny wypełniony wał, podkładka pod cyl i przeróbka kanałów, planowanie cylindra i głowicy oraz gaźnik z sima.
Wydech też mam już uspawany z opracowania. Ogółem pełny Sałek.
Brakuje mi rury od WSK'i i pływaka do gaźnika.
Sam silnik już pali.
Relacje zdam jak sklecę ramę z gratów i zdobędę resztę części, czyli okolice przyszłego tygodnia
Wydech też mam już uspawany z opracowania. Ogółem pełny Sałek.
Brakuje mi rury od WSK'i i pływaka do gaźnika.
Sam silnik już pali.
Relacje zdam jak sklecę ramę z gratów i zdobędę resztę części, czyli okolice przyszłego tygodnia
- wojtek278
- MotoManiak
- Posty: 472
- Dołączył(a): 24 sie 2008, o 16:20
- Lokalizacja: Stróża
- Pochwały: 3
elo moto 1993 napisał(a):co? Kubicę wyprzedzasz?
No przyspieszenie wiele nie wzrosło ale obroty dosyć wysokie ciągnie na 3 biegu i więcej niż teraz to jedzie niecałe 65 km/h bo inaczej tłok przeszczeli główkę ramy....
- plaster6
- MotoManiak
- Posty: 576
- Dołączył(a): 29 lut 2008, o 20:27
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
jak już to przestrzeli Bubuś się dzisiaj w sql chwalił filmikiem, jak to niby jego komar, na mojej ramie idzie ponad 65km/h wiesz coś o tym? xD
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni
-
Kuba - Zwycięzca konkursu
- Posty: 6491
- Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
- Lokalizacja: Tworóg
- Pochwały: 2
elo moto 1993 napisał(a):jak już to przestrzeli Bubuś się dzisiaj w sql chwalił filmikiem, jak to niby jego komar, na mojej ramie idzie ponad 65km/h wiesz coś o tym? xD
Jak jego idzie 65km/h to moje 019 idzie 70 heh dziś dałem mu moje 60/4 bo tłok buchnie strasznie w tych pryw.cylindrach i przesiadłem się na 50/4 i o niebo lepiej,jednak ZMD lepsze
- plaster6
- MotoManiak
- Posty: 576
- Dołączył(a): 29 lut 2008, o 20:27
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
ja mam prywaciarski cyl i za niedługo będzie tłok ZMD po Konradowskich modyfikacjach i bydzie łogieeeń
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni
-
Kuba - Zwycięzca konkursu
- Posty: 6491
- Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
- Lokalizacja: Tworóg
- Pochwały: 2
elo moto 1993 napisał(a):ja mam prywaciarski cyl i za niedługo będzie tłok ZMD po Konradowskich modyfikacjach i bydzie łogieeeń
ja bym zrobił sałka na cylindrze 019 tylko ze się za bardzo cylindra nie da już splanować bo po zebrach już jadę...mam tylko 50/4 by me,plan głowicy i k60b...tylko tłumika dobrego brak
- plaster6
- MotoManiak
- Posty: 576
- Dołączył(a): 29 lut 2008, o 20:27
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Wracając do rzeczy
Czy myślicie, ze modyfikacja cylindra i tłoka wg. p. Sałka, bez zmiany wydechu i gaźnika, da wzrost mocy S38?
Tak kombinuję, trochę z lenistwa (nie chce mi się spawać), trochę z braku kasy (gaźnika nie kupię), a planowanie i podkładkę jakoś sobie zrobię.
Czy myślicie, ze modyfikacja cylindra i tłoka wg. p. Sałka, bez zmiany wydechu i gaźnika, da wzrost mocy S38?
Tak kombinuję, trochę z lenistwa (nie chce mi się spawać), trochę z braku kasy (gaźnika nie kupię), a planowanie i podkładkę jakoś sobie zrobię.
Serwus
JanekZ
JanekZ
-
JanekZ - MotoManiak
- Posty: 397
- Dołączył(a): 29 sty 2009, o 14:04
- Lokalizacja: Wrocław
O wydechu się nie wypowiem, bo go nie mam :F
Jednak jak chodzi o gaźnik:
GM12F: http://www.youtube.com/watch?v=LDimkXMJjs8
K60B: http://www.youtube.com/watch?v=0t-3lDsmkZs
Myślę, że widać (a raczej słychać;)) różnicę.
Jednak jak chodzi o gaźnik:
GM12F: http://www.youtube.com/watch?v=LDimkXMJjs8
K60B: http://www.youtube.com/watch?v=0t-3lDsmkZs
Myślę, że widać (a raczej słychać;)) różnicę.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
JanekZ ze spawakiem i na k60b sałek zrobiony na ZMD to istny szatan bez porównania lepiej, niż wcześniej w moim temacie o komarze są nowe fotky
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni
-
Kuba - Zwycięzca konkursu
- Posty: 6491
- Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
- Lokalizacja: Tworóg
- Pochwały: 2
Prywaciarskie nie puchną pod warunkiem, że się je wygotuje w oleju, zrobi modyfikacje tłoka i dopiero odda do szlifu. W Jawce zrobiłem "pół Sałka" (niech się pan inżynier nie obraża, Wolt, Amper, Ohm i Watt to też nazwiska):
-zamiast planu głowicy o 0.5mm wywaliłem podkładkę spomiędzy cyla a karterów - denko poszło bliżej głowicy
-Ściąłem denko tłoka odrobinkę przy wydechu.
-ściąłem milimetr płaszcza na wdechu
-wyczyściłem kanały z gradów
-ogólne szlify/wygładzenia
Cyl i tłok przywaciarskie 55cc. Jawens miał odrobinę lepszego buta na oryginalnym wydechu i gaźniku
Takie przeróbki powinny i w Komarku dać radę, a w dodatku nie naruszają konstrukcji silnika, nie osłabiają go, są proste i dają radość z przeróby. Sałkowanie niestety doprowadzi do szybkiego wykończenia. Sam już nie wiem, którego z "Wielkich dwutaktowców" (panów inż. Sałka i inż. Wiatra) cytuję, ale po opisaniu takich właśnie lekkich przeróbek:
-zamiast planu głowicy o 0.5mm wywaliłem podkładkę spomiędzy cyla a karterów - denko poszło bliżej głowicy
-Ściąłem denko tłoka odrobinkę przy wydechu.
-ściąłem milimetr płaszcza na wdechu
-wyczyściłem kanały z gradów
-ogólne szlify/wygładzenia
Cyl i tłok przywaciarskie 55cc. Jawens miał odrobinę lepszego buta na oryginalnym wydechu i gaźniku
Takie przeróbki powinny i w Komarku dać radę, a w dodatku nie naruszają konstrukcji silnika, nie osłabiają go, są proste i dają radość z przeróby. Sałkowanie niestety doprowadzi do szybkiego wykończenia. Sam już nie wiem, którego z "Wielkich dwutaktowców" (panów inż. Sałka i inż. Wiatra) cytuję, ale po opisaniu takich właśnie lekkich przeróbek:
Dalsze modyfikacje spowodują, że otrzymamy silnik na jedną wyprawę w Bieszczady, mocniejszy ale po powrocie będzie się nadawał do zezłomowania
Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
-
c64club - MotoManiak
- Posty: 1408
- Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
- Lokalizacja: Katowice
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym
Posty: 63
• Strona 2 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 173 gości