Cała prawda o tuningu wg p. Sałka

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Postprzez Kuba » 24 lut 2010, o 22:20

a on mi na gg pisał, ze mu zrobiłeś na 38 xD :F
jak tak poczytałem, to mi się "trochę" śmiać zachciało
na jakim to wydechu lata? bo się dowiedziałem, że na gm13f i dysza 60
uważaj, bo ci go zatrze, z niego jest fajny kat xD
PS. dzięki za koła, bo to ponoć od ciebie :D
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Pani Kontekstowa » 24 lut 2010, o 22:20

Pani Kontekstowa
 

Postprzez plaster6 » 25 lut 2010, o 02:18

Spoko,ten cyl już był raz zatarty przezemnie...ogólnie trzeba by zrobić 4szlif żeby pierścionkowy tak nie ścinało bo z wydechem przesadziłem dałem go na 23,5mm...a on ma tłumik z jawki,nawet jedzie tylko musi go piłować trochę 8)
plaster6
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 576
Dołączył(a): 29 lut 2008, o 20:27
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez JanekZ » 25 lut 2010, o 19:45

Wybaczcie, ale co powyższa pisanina ma wspólnego z tuningiem wg p. Sałka?
Tak, prędzej czy później, rozwijają się wszystkie wątki na ten temat ;(
Do rzeczy proszę.
Kto ma jeszcze tak przerobiony silnik w Komarze, który jest w stanie jeździć?
Serwus
JanekZ
Avatar użytkownika
JanekZ
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 397
Dołączył(a): 29 sty 2009, o 14:04
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez wojtek278 » 25 lut 2010, o 23:33

Sam silnik (s38)mam już skończony tzn. oryginalny wypełniony wał, podkładka pod cyl i przeróbka kanałów, planowanie cylindra i głowicy oraz gaźnik z sima.
Wydech też mam już uspawany z opracowania. Ogółem pełny Sałek.

Brakuje mi rury od WSK'i i pływaka do gaźnika.
Sam silnik już pali.
Relacje zdam jak sklecę ramę z gratów i zdobędę resztę części, czyli okolice przyszłego tygodnia :wink:
wojtek278
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 472
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 16:20
Lokalizacja: Stróża
Pochwały: 3

Postprzez plaster6 » 2 mar 2010, o 12:35

Ja tez niedawno zrobiłem sałka na 019,prywaciarski cyl60/4,plan cylindra i głowicy i 3 papierowe podkładki pod cylinder....zapodam filmikiem na dniach jak mi się uda bo efekt dosyć ciekawy.
plaster6
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 576
Dołączył(a): 29 lut 2008, o 20:27
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez Kuba » 2 mar 2010, o 13:41

co? Kubicę wyprzedzasz? :>
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez plaster6 » 5 mar 2010, o 01:12

elo moto 1993 napisał(a):co? Kubicę wyprzedzasz? :>


No przyspieszenie wiele nie wzrosło ale obroty dosyć wysokie ciągnie na 3 biegu i więcej niż teraz to jedzie niecałe 65 km/h bo inaczej tłok przeszczeli główkę ramy.... 8)
plaster6
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 576
Dołączył(a): 29 lut 2008, o 20:27
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez Kuba » 5 mar 2010, o 17:58

jak już to przestrzeli :] Bubuś się dzisiaj w sql chwalił filmikiem, jak to niby jego komar, na mojej ramie idzie ponad 65km/h :P wiesz coś o tym? xD
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez plaster6 » 6 mar 2010, o 18:46

elo moto 1993 napisał(a):jak już to przestrzeli :] Bubuś się dzisiaj w sql chwalił filmikiem, jak to niby jego komar, na mojej ramie idzie ponad 65km/h :P wiesz coś o tym? xD


Jak jego idzie 65km/h to moje 019 idzie 70 heh :P dziś dałem mu moje 60/4 bo tłok buchnie strasznie w tych pryw.cylindrach i przesiadłem się na 50/4 i o niebo lepiej,jednak ZMD lepsze 8)
plaster6
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 576
Dołączył(a): 29 lut 2008, o 20:27
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez Kuba » 6 mar 2010, o 19:41

ja mam prywaciarski cyl i za niedługo będzie tłok ZMD po Konradowskich modyfikacjach :D i bydzie łogieeeń
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez plaster6 » 6 mar 2010, o 19:48

elo moto 1993 napisał(a):ja mam prywaciarski cyl i za niedługo będzie tłok ZMD po Konradowskich modyfikacjach :D i bydzie łogieeeń


ja bym zrobił sałka na cylindrze 019 tylko ze się za bardzo cylindra nie da już splanować bo po zebrach już jadę...mam tylko 50/4 by me,plan głowicy i k60b...tylko tłumika dobrego brak 8)
plaster6
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 576
Dołączył(a): 29 lut 2008, o 20:27
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez JanekZ » 15 kwi 2010, o 17:56

Wracając do rzeczy :)
Czy myślicie, ze modyfikacja cylindra i tłoka wg. p. Sałka, bez zmiany wydechu i gaźnika, da wzrost mocy S38?
Tak kombinuję, trochę z lenistwa (nie chce mi się spawać), trochę z braku kasy (gaźnika nie kupię), a planowanie i podkładkę jakoś sobie zrobię.
Serwus
JanekZ
Avatar użytkownika
JanekZ
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 397
Dołączył(a): 29 sty 2009, o 14:04
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Marcek » 15 kwi 2010, o 18:12

O wydechu się nie wypowiem, bo go nie mam :F
Jednak jak chodzi o gaźnik:
GM12F: http://www.youtube.com/watch?v=LDimkXMJjs8
K60B: http://www.youtube.com/watch?v=0t-3lDsmkZs
Myślę, że widać (a raczej słychać;)) różnicę.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Kuba » 15 kwi 2010, o 22:48

JanekZ ze spawakiem i na k60b sałek zrobiony na ZMD to istny szatan :D bez porównania lepiej, niż wcześniej :D w moim temacie o komarze są nowe fotky :D
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez c64club » 14 lip 2010, o 12:13

Prywaciarskie nie puchną pod warunkiem, że się je wygotuje w oleju, zrobi modyfikacje tłoka i dopiero odda do szlifu. W Jawce zrobiłem "pół Sałka" (niech się pan inżynier nie obraża, Wolt, Amper, Ohm i Watt to też nazwiska):
-zamiast planu głowicy o 0.5mm wywaliłem podkładkę spomiędzy cyla a karterów - denko poszło bliżej głowicy
-Ściąłem denko tłoka odrobinkę przy wydechu.
-ściąłem milimetr płaszcza na wdechu
-wyczyściłem kanały z gradów
-ogólne szlify/wygładzenia

Cyl i tłok przywaciarskie 55cc. Jawens miał odrobinę lepszego buta na oryginalnym wydechu i gaźniku

Takie przeróbki powinny i w Komarku dać radę, a w dodatku nie naruszają konstrukcji silnika, nie osłabiają go, są proste i dają radość z przeróby. Sałkowanie niestety doprowadzi do szybkiego wykończenia. Sam już nie wiem, którego z "Wielkich dwutaktowców" (panów inż. Sałka i inż. Wiatra) cytuję, ale po opisaniu takich właśnie lekkich przeróbek:
Dalsze modyfikacje spowodują, że otrzymamy silnik na jedną wyprawę w Bieszczady, mocniejszy ale po powrocie będzie się nadawał do zezłomowania
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 173 gości