Zaplon na czujniku halla w wsk
Posty: 20
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Zaplon na czujniku halla w wsk
Witam ! Jako że dość już mam babrania się z zapłonem w moim wiatrze, pomyślałem czemu by nie zastosować czujnika halla. Jest to napewno do wykonania. Co o tym myślicie ? jakieś rady, z czego zastosować moduł ? ,może już ktoś wykonywał takie coś? Chodzi oczywiści o silnik 175 W2 z instalacją 12V
-Jeżech ślonzok i godom po naszymu-
WSK Świetlisty duch polskich szos, boskie tchnienie świdnickiej techniki!
Remont M21W2 SKOŃCZONY !!!!
Teraz czas na JAWE !
WSK Świetlisty duch polskich szos, boskie tchnienie świdnickiej techniki!
Remont M21W2 SKOŃCZONY !!!!
Teraz czas na JAWE !
-
waldoz3 - MotoManiak
- Posty: 189
- Dołączył(a): 28 gru 2007, o 20:07
- Lokalizacja: Gorzyce-Osiny (śląsk)
Myśle nad czyms takim do Dżawy. Obecnie mam dwa moduly tranzystorowe self made które współpracuja z przerywaczami. Prawdopodobnie wystarczy w miejsce przerywacza podpiąć ów hallotron. Najwięcej zabawy będzie chyba z zamocowaniem czujników i nadajnika (podobno podejdzie magnes z napędu cd) Trzeba zrobić jakąś płytkę i zamocować magnes na krzywce. WSK ma zapłon na tej samej zasadzie wiec też możesz próbować.
Prędkość może kiedyś zabije cię,
lecz dziś to ona żyć ci daje...
lecz dziś to ona żyć ci daje...
-
Kleofas - MotoManiak
- Posty: 1098
- Dołączył(a): 27 mar 2007, o 14:20
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
- Pochwały: 2
- Pojazdy: 2 Polonezy i 6 motórów ;)
Myślałem nad tym żeby wytoczyć na tokarce z plastiku taki wałeczek i wtopić w niego magnes i zamontować zamiast krzywki. A jaki moduł musi być żeby to działało ?
-Jeżech ślonzok i godom po naszymu-
WSK Świetlisty duch polskich szos, boskie tchnienie świdnickiej techniki!
Remont M21W2 SKOŃCZONY !!!!
Teraz czas na JAWE !
WSK Świetlisty duch polskich szos, boskie tchnienie świdnickiej techniki!
Remont M21W2 SKOŃCZONY !!!!
Teraz czas na JAWE !
-
waldoz3 - MotoManiak
- Posty: 189
- Dołączył(a): 28 gru 2007, o 20:07
- Lokalizacja: Gorzyce-Osiny (śląsk)
Fajne te zapłony tylko napewno będą chcieli niemożliwe pieniądze za to Napiszę do nich i zapytam.
-Jeżech ślonzok i godom po naszymu-
WSK Świetlisty duch polskich szos, boskie tchnienie świdnickiej techniki!
Remont M21W2 SKOŃCZONY !!!!
Teraz czas na JAWE !
WSK Świetlisty duch polskich szos, boskie tchnienie świdnickiej techniki!
Remont M21W2 SKOŃCZONY !!!!
Teraz czas na JAWE !
-
waldoz3 - MotoManiak
- Posty: 189
- Dołączył(a): 28 gru 2007, o 20:07
- Lokalizacja: Gorzyce-Osiny (śląsk)
http://www.bubba.yoyo.pl/elektronik.jpg
Sam zamierzam skorzystać z tego pomyslu. Tzn moduły już mam tylko po sezonie spróbuję z tymi hallotronami.
Sam zamierzam skorzystać z tego pomyslu. Tzn moduły już mam tylko po sezonie spróbuję z tymi hallotronami.
Prędkość może kiedyś zabije cię,
lecz dziś to ona żyć ci daje...
lecz dziś to ona żyć ci daje...
-
Kleofas - MotoManiak
- Posty: 1098
- Dołączył(a): 27 mar 2007, o 14:20
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
- Pochwały: 2
- Pojazdy: 2 Polonezy i 6 motórów ;)
Aukcja allegro:
http://wueska.pl/download/file.php?id=5195&mode=view
:http://wueska.pl/download/file.php?id=5197&mode=view
Witam na mojej aukcji.
Oferuję bezstykowy elektroniczny zapłon do motocykli SHL i WSK wyposażonych w iskrowniki 31-06. Dodatkowo jest to zapłon z automatycznie regulowanym kątem wyprzedzenia.
W poniższym rozwiązaniu zastosowano układ zapłonowy z gromadzenie energii w pojemności kondensatora, sterowany czujnikiem magneto-indukcyjnym poprzez znacznik na kole magnesowym. Elektroniczny moduł zapłonowy reguluje kąt wyprzedzenia zapłonu w zależności od obrotów silnika w zakresie od około 7 stopni przed ZZ przy obrotach biegu jałowego do 35 stopni przed ZZ dla prędkości obrotowej maksymalnej. Zakres regulacji automatycznej obejmuje więc 28 stopni. Są to wartości właściwe dla stopnia sprężania oryginalnego fabrycznego silnika. Startowe wyprzedzenie zapłonu można regulować przekręcając podstawę cewek w zakresie około +- 7 stopni. Umożliwia to niezwykle spokojną i miękką pracę silnika na obrotach biegu luzem i wyższą moc maksymalną niż dla stałych ustawień fabrycznych. Dodatkowym plusem jest znaczne zwiększenie trwałości silnika wyposażonego w regulator kąta zapłonu ze względu na zmniejszenie obciążeń korby i tłoka zbyt wczesnym zapłonem na niskich obrotach i zbyt późnym na najwyższych obrotach jak w przypadku stałego punktu zapłonu. Układ wyposażony jest w regulator napięcia 14V , co pozwala na zmianę napięcia zasilania całej instalacji elektrycznej motocykla na 12V i takiż akumulator. Wszystko to przy standardowych cewkach świateł 6V – możliwe jest to z tego względu iż napięcie alternatora (prądnicy tego typu) zależy ściśle od jego obciążenia. Moc maksymalna alternatora ze względu na dodatkową cewkę oraz zmianę napięcia na 12V wynosi około 70W. Układ po jednokrotnym ustawieniu punktu zapłonu jest CAŁKOWICIE BEZOBSŁUGOWY nie wymaga żadnych regulacji i konserwacji przez cały okres eksploatacji. Jest też praktycznie zupełnie bezawaryjny oraz wodoodporny.
Opis zmian w oryginalnej instalacji elektrycznej i sposób montażu poszczególnych elementów
1.W miejsce oryginalnej cewki zapłonowej pod kołem magnesowym zastosowano dodatkową cewkę świateł identyczną jak pozostałe dwie. Cewki te połączone są razem jak na schemacie.
2.W miejsce zdemontowanej cewki ładowania akumulatora zamontowano impulsator – nadajnik sygnałów zapłonowych.
3.Przerywacz , oś przerywacza, języczek filcowy , kondensator zostały usunięte.
4.Cewkę zapłonową 8 można zamontować pod podstawą iskrownika 31-06 wcześniej zabezpieczając ją cienką warstwą pianki lub mikrogumy od drgań i uszkodzeń.
5.Regulator napięcia i moduł zapłonowy podłączamy wg schematu. Regulator i moduł można umieścić wewnątrz lampy przedniej lub w rejonie akumulatora.
6.Stosujemy żarówki 12V. W reflektorze 25W/25W , postojowe przód 5W , tył 5W , Stop 10W , podświetlenie 2W.
7.Motocykl można uruchomić bez akumulatora lub z akumulatorem rozładowanym. Zalecam stosowanie akumulatorów żelowych bez obsługowych, zapobiega to korozji elementów motocykla spowodowanych kwaśnymi oparami , jak też ułatwia eksploatację bowiem nawet po roku nie ulega bez konserwacji całkowitemu rozładowaniu. Oczywiście cała instalacja ma napięcie 12V. Regulator utrzymuje stałe napięcie w rejonie 14 V.
W skład zestawu oferowanego na tej aukcji wchodzi: Cewka zapłonowa z kablem i fajką , regulator napięcia, moduł zapłonowy , czujnik położenia wału korbowego, Schemat elektryczny zmian oraz ich opis słowny.
Aby całość poprawnie działała potrzebne są tylko niewielkie zmiany w instalacji elektrycznej właściwie polegające na dołączeniu regulatora napięcia i modułu.
Po zakupie zestawu należy przesłać na adres firmy podstawę iskrownika - w celu zamontowania w odpowiednim miejscu czujnika położenia wału , oraz koło magnesowe celem zamontowania znacznika. Cena z aukcji obejmuje montaż tych elementów. Do dokładnego ustawienia wyprzedzenia zapłonu już w motocyklu przydaje się nawet najprostsza lampa stroboskopowa jaką można kupić za kilkanaście złotych na allegro. Mogę też przyjąć cały silnik do zamontowania i wyregulowania.
Oczywiście to rozwiązanie zapłonu zostało przetestowane i nadal jest na kilku silnikach min. cały czas eksploatuję je w mojej SHL M11W. Można to obejrzeć osobiście u mnie w firmie - zapraszam.
Zmiany są opracowane dla silników SHL M11 , M11W , WSK 125 i innych wyposażonych w iskrownik 31-06. i jak widać niewidoczne z zewnątrz bowiem cewka zapłonowa kryje się w silniku.
Zapraszam do zadawania pytań w razie wątpliwości - chętnie odpowiem.
http://wueska.pl/download/file.php?id=5195&mode=view
:http://wueska.pl/download/file.php?id=5197&mode=view
Witam na mojej aukcji.
Oferuję bezstykowy elektroniczny zapłon do motocykli SHL i WSK wyposażonych w iskrowniki 31-06. Dodatkowo jest to zapłon z automatycznie regulowanym kątem wyprzedzenia.
W poniższym rozwiązaniu zastosowano układ zapłonowy z gromadzenie energii w pojemności kondensatora, sterowany czujnikiem magneto-indukcyjnym poprzez znacznik na kole magnesowym. Elektroniczny moduł zapłonowy reguluje kąt wyprzedzenia zapłonu w zależności od obrotów silnika w zakresie od około 7 stopni przed ZZ przy obrotach biegu jałowego do 35 stopni przed ZZ dla prędkości obrotowej maksymalnej. Zakres regulacji automatycznej obejmuje więc 28 stopni. Są to wartości właściwe dla stopnia sprężania oryginalnego fabrycznego silnika. Startowe wyprzedzenie zapłonu można regulować przekręcając podstawę cewek w zakresie około +- 7 stopni. Umożliwia to niezwykle spokojną i miękką pracę silnika na obrotach biegu luzem i wyższą moc maksymalną niż dla stałych ustawień fabrycznych. Dodatkowym plusem jest znaczne zwiększenie trwałości silnika wyposażonego w regulator kąta zapłonu ze względu na zmniejszenie obciążeń korby i tłoka zbyt wczesnym zapłonem na niskich obrotach i zbyt późnym na najwyższych obrotach jak w przypadku stałego punktu zapłonu. Układ wyposażony jest w regulator napięcia 14V , co pozwala na zmianę napięcia zasilania całej instalacji elektrycznej motocykla na 12V i takiż akumulator. Wszystko to przy standardowych cewkach świateł 6V – możliwe jest to z tego względu iż napięcie alternatora (prądnicy tego typu) zależy ściśle od jego obciążenia. Moc maksymalna alternatora ze względu na dodatkową cewkę oraz zmianę napięcia na 12V wynosi około 70W. Układ po jednokrotnym ustawieniu punktu zapłonu jest CAŁKOWICIE BEZOBSŁUGOWY nie wymaga żadnych regulacji i konserwacji przez cały okres eksploatacji. Jest też praktycznie zupełnie bezawaryjny oraz wodoodporny.
Opis zmian w oryginalnej instalacji elektrycznej i sposób montażu poszczególnych elementów
1.W miejsce oryginalnej cewki zapłonowej pod kołem magnesowym zastosowano dodatkową cewkę świateł identyczną jak pozostałe dwie. Cewki te połączone są razem jak na schemacie.
2.W miejsce zdemontowanej cewki ładowania akumulatora zamontowano impulsator – nadajnik sygnałów zapłonowych.
3.Przerywacz , oś przerywacza, języczek filcowy , kondensator zostały usunięte.
4.Cewkę zapłonową 8 można zamontować pod podstawą iskrownika 31-06 wcześniej zabezpieczając ją cienką warstwą pianki lub mikrogumy od drgań i uszkodzeń.
5.Regulator napięcia i moduł zapłonowy podłączamy wg schematu. Regulator i moduł można umieścić wewnątrz lampy przedniej lub w rejonie akumulatora.
6.Stosujemy żarówki 12V. W reflektorze 25W/25W , postojowe przód 5W , tył 5W , Stop 10W , podświetlenie 2W.
7.Motocykl można uruchomić bez akumulatora lub z akumulatorem rozładowanym. Zalecam stosowanie akumulatorów żelowych bez obsługowych, zapobiega to korozji elementów motocykla spowodowanych kwaśnymi oparami , jak też ułatwia eksploatację bowiem nawet po roku nie ulega bez konserwacji całkowitemu rozładowaniu. Oczywiście cała instalacja ma napięcie 12V. Regulator utrzymuje stałe napięcie w rejonie 14 V.
W skład zestawu oferowanego na tej aukcji wchodzi: Cewka zapłonowa z kablem i fajką , regulator napięcia, moduł zapłonowy , czujnik położenia wału korbowego, Schemat elektryczny zmian oraz ich opis słowny.
Aby całość poprawnie działała potrzebne są tylko niewielkie zmiany w instalacji elektrycznej właściwie polegające na dołączeniu regulatora napięcia i modułu.
Po zakupie zestawu należy przesłać na adres firmy podstawę iskrownika - w celu zamontowania w odpowiednim miejscu czujnika położenia wału , oraz koło magnesowe celem zamontowania znacznika. Cena z aukcji obejmuje montaż tych elementów. Do dokładnego ustawienia wyprzedzenia zapłonu już w motocyklu przydaje się nawet najprostsza lampa stroboskopowa jaką można kupić za kilkanaście złotych na allegro. Mogę też przyjąć cały silnik do zamontowania i wyregulowania.
Oczywiście to rozwiązanie zapłonu zostało przetestowane i nadal jest na kilku silnikach min. cały czas eksploatuję je w mojej SHL M11W. Można to obejrzeć osobiście u mnie w firmie - zapraszam.
Zmiany są opracowane dla silników SHL M11 , M11W , WSK 125 i innych wyposażonych w iskrownik 31-06. i jak widać niewidoczne z zewnątrz bowiem cewka zapłonowa kryje się w silniku.
Zapraszam do zadawania pytań w razie wątpliwości - chętnie odpowiem.
-
mateusz46 - Zwycięzca konkursu
- Posty: 1262
- Dołączył(a): 24 maja 2007, o 19:49
Ja właśnie "mykam", a dokładniej mam zaawansowaną koncepcję
Z tym, że raczej nie z impulsatorem, ale układem optycznym.
Od strony elektroniki to banał, cały problem w mądrym rozlokowaniu tego w oryginalnym iskrowniku.
Z tym, że raczej nie z impulsatorem, ale układem optycznym.
Od strony elektroniki to banał, cały problem w mądrym rozlokowaniu tego w oryginalnym iskrowniku.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Marcek ja ci się tam nie wtranżalam w koncepcję, ale optyka w komarze to poroniony pomysł miesiąc temu zdjąłem cały zapłon, pokrywkę zębatki i całą resztę w celu odsyfienia owego obszaru za pomocą karchera i wiesz co? znowu jest syf... w związku z tym każda optyka będzie do czyszczenia po niedługim czasie co raczej nie jest zaletą takiego rozwiązania
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni
-
Kuba - Zwycięzca konkursu
- Posty: 6491
- Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
- Lokalizacja: Tworóg
- Pochwały: 2
kolego SofCHJanek umiał byś wytworzyć taki wynalazek do wsk 175 ? Byłbym zainteresowany
-Jeżech ślonzok i godom po naszymu-
WSK Świetlisty duch polskich szos, boskie tchnienie świdnickiej techniki!
Remont M21W2 SKOŃCZONY !!!!
Teraz czas na JAWE !
WSK Świetlisty duch polskich szos, boskie tchnienie świdnickiej techniki!
Remont M21W2 SKOŃCZONY !!!!
Teraz czas na JAWE !
-
waldoz3 - MotoManiak
- Posty: 189
- Dołączył(a): 28 gru 2007, o 20:07
- Lokalizacja: Gorzyce-Osiny (śląsk)
elo moto 1993 napisał(a):w związku z tym każda optyka będzie do czyszczenia po niedługim czasie co raczej nie jest zaletą takiego rozwiązania
Nie zauważyłem u siebie nadmiernego brudzenia iskrownika. Owszem, było nieciekawie kiedy nie miałem osłony na zębatkę i uszczelki pokrywy silnika. Po uzupełnieniu braków jest stosunkowo czysto.
Zresztą ja nie mam zamiaru tego robić na handel, tylko dla siebie. Tak więc będzie sporo czasu na eksperymenty i wybór optymalnego rozwiązania.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Posty: 20
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 351 gości