Ogar 200 - swap silnika 4T.

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Postprzez Sławek. » 31 sie 2010, o 22:36

c64club napisał(a):przewinalem cewke swietlna

Sam?
Obrazek
Avatar użytkownika
Sławek.
#mod
#mod
 
Posty: 3622
Dołączył(a): 16 lip 2008, o 22:33
Lokalizacja: Kwidzyn, Łódź
Pochwały: 18
Pojazdy: Opel Vectra C 2.8T 169kW 2006r.

Postprzez Pani Kontekstowa » 31 sie 2010, o 22:36

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Michaus » 1 wrz 2010, o 07:28

Michalk001 napisał(a):Po co Ci to?

Bo mam sprawę mało z przerejestrowaniem i muszę być pewien ze nie ma nr silnika lub jeśli są to nie będą nigdzie wpisane.
Avatar użytkownika
Michaus
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 768
Dołączył(a): 14 paź 2009, o 20:48

Postprzez c64club » 1 wrz 2010, o 11:07

McGiver1 napisał(a):
c64club napisał(a):przewinalem cewke swietlna

Sam?

Oczywiscie, ze nie. asastowalo mi pol dzielnicy a wczesniej byla ogolnomiejska burza mozgow, na ktorej wybrano najznamienitszych przedstawicieli to tej misji :P
Jasne, ze sam. Przewiniecie cewki (a w zasadzie czterech) na wieksza moc to zadanie dla szympansa. Tym bardziej, ze jest tam sporo miejsca jeszcze na tych karaksach. Odwijasz drut istniejacy liczac zwoje i nawijasz tyle samo grubszym. Zmienilem drut 0.6 na 0.8.

W tym silniku jesli masz cewke pieciosekcyjna mozesz zwiekszyc sobie moc dwukrotnie poprzez przepiecie cewek, ale wymaga to zbudowania dwukanalowego regulatora napiecia. Nolmarnie jest tam 5 cewek w szeregu. 4 z nich laczysz w ukladzie 2x2 i dajesz tam regulator 12-woltowy. Do piatej dowijasz ze 20 zwojow i wykorzystujesz jako cewke ladowania dajac 14.5-woltowy regulator.
Oba regulatory skladaja sie z 7 element kazdy, w dodatku nie wymagaja izolowania tyrystora od masy.
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Postprzez c64club » 23 wrz 2010, o 09:30

Haaaa :D Ogór ma nowe serducho :D
http://www.polska jazda.pl/Motocykle/Romet/Ogar_200/92811
Przez zimę mała rekonwalescencja, od wiosny znów na drogach
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Postprzez Bronas » 23 wrz 2010, o 09:50

Gratulacje :) Nawet wiele od oryginału nie odstaje, bo silnik też poziomy :D
Polska to taki kraj, że jak nie weźmiesz wszystkiego w swoje ręce i czasem nie zakombinujesz, to długo nie pociągniesz.
Avatar użytkownika
Bronas
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 276
Dołączył(a): 24 sie 2009, o 13:52
Lokalizacja: Łowin
Pojazdy: Ogar 205

Postprzez c64club » 6 paź 2010, o 13:56

I pierwszy "bugfix" za mną. Mała przebudowa wymuszona chorobą wieku dziecięcego tej konstrukcji. Otóż silnik był "zbyt poziomo" ustawiony i brał olej, kopcąc jak dwusuw. Musiałem usunąć rozrusznik elektryczny, zaślepić dziurę po nim i cylinder do góry nieco podnieść, także kopułka mechanizmu rozrusznika jest teraz obok ramy. Bez rzeźbienia w oryginalnych elementach nie dałoby się zachować rozrusznika, a jak wiadomo, projekt zakładał nienaruszanie Ogara. Teraz lata bez zarzutu.
Do tego doszła przeróbka króćca ssącego, bo przy tak podniesionym silniku gaźnik nie mieścił się pod ramę i trzeba było zmienić kąt i obrócić rurę. Nie miałem palnika do alumwelda, więc załatwiłem to wspornikami i uszczelniłem kitem motoryzacyjnym.
podnóżki kierowcy poszły pod silnik, przykręcone do jego "brzucha", w którym oryginalnie są dziury gwinowane i aż się prosiło. Dużo lepsza pozycja kierowcy, który ode mnei jest jednak parę cm wyższy. Dźwignia/pedał hamulca wykonany od nowa, jako osi używa podnóżka kierowcy, Cięgno przedłużone specjalnie wykonaną przedłużką, żeby nie naruszać oryginalnego. Działa idealnie, nie cofając i nie zmuszając stopy do zbytniego wygięcia.
Tłumik wykonany z rzemieślniczego tłumika od Komara. Rurka kolanka nieobcięta, tylko na końcu (ostatnie 10cm) nawierciłem 150 otworków 3mm (wyszło sitko) i upchałem w to druciak kuchenny. W tłumik rurka wchodzi na 15cm. Za tą rurką jest 15-centymetrowa przestrzeń zatkana przegrodą z otworami, których suma światła odpowiada przekrojowi kolanka. Następne 17 cm rury tłumika jest po prostu pustym kawałkiem rury średnicy 60mm. Efektem jest wspaniały, głęboki jak na 50-kę dźwięk, do czego z resztą zobowiązuje ten pojazd, oryginalnie wyposażony również w silnik dużo lepiej brzmiący niż Dezamety. Głośność też akceptowalna (nie większa niż oryginał 223).
Jeśli nie przejdzie badań, upcham w tej końcówce druciak (względnie szmatę) i zaślepię drugą przegrodą. Będzie bardziej "pierdzikowaty", ale wiadomo, że dB-killera się nie montuje na stałe.
Jeździ, świeci, mruga kierunkami, jeszcze tylko stopkę centralną poprawić i mamy wspaniały potorower, nie gorszy niż Ogar 200 był w 1987 roku. W tym tygodniu jadę na badania techniczne i trzymajta kciuki za homologację. Aż mi go teraz żal komuś do jazdy dawać, lubię tego żółtego grata :D

Artykuł opisujacy swap ukaże się na mojej stornie po uzyskaniu wpisu z badań technicznych, żeby dopiąć wszystko na ostatni guzik.
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Postprzez Bronas » 6 paź 2010, o 15:24

Miejmy nadzieję, że przegląd przejdzie bez problemu. Niby silnik to część zamienna, ale to jednak Polska. Tu mozliwe staje sie niemozliwe i na odwrót :)
Polska to taki kraj, że jak nie weźmiesz wszystkiego w swoje ręce i czasem nie zakombinujesz, to długo nie pociągniesz.
Avatar użytkownika
Bronas
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 276
Dołączył(a): 24 sie 2009, o 13:52
Lokalizacja: Łowin
Pojazdy: Ogar 205

Postprzez c64club » 6 paź 2010, o 15:44

Silnik i całe wyposażenie poza rolgazem i klamką sprzęgła wymieniłem.
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Postprzez adrian » 6 paź 2010, o 21:44

trochę inaczej sobie go wyobrażałem ale jest spoko :D
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7

Postprzez endek » 6 paź 2010, o 22:05

po uzyskaniu wpisu z badań technicznych, żeby dopiąć wszystko na ostatni guzik.

a to wczesniej ogarek nie był rejestrowany ?

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez c64club » 7 paź 2010, o 12:06

Byl i ma wpisane badanie "bezterminowo", ale one juz sa niewazne od 23 wrzesnia.
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Postprzez hajduk » 22 paź 2010, o 22:26

Jak tam? Przeszedł przegląd?
Obserwuję temat od początku i przyznam, że zainteresowała mnie ta konstrukcja. Kolega wstawiłby więcej zdjęć jak owy pojazd się prezentuje no i może jakiś filmik. :>
hajduk
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 168
Dołączył(a): 2 sie 2007, o 21:39
Pochwały: 2

Poprzednia strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 249 gości