Tłok Simsona w Charcie.

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Postprzez Artur » 21 sty 2011, o 16:20

W sumie to, że simson ma 3.6 km a chart 2.8, to nie przez te 6 mm, inną budowę tłoka, w rzeczywistości w charcie też spokojnie możesz osiągnąć moc simka fabrycznego na rometowskim tłoku, większa moc simka jest ukryta w innym rozłożeniu kanałów, mocniejszym gaźniku i lepszym wydechu, więc naprawdę nic ci to nie da, przerób po prostu kanały poszerz je, wybij tulei, to więcej osiągniesz i załóż gaźnik od simsona albo jakiś inny o większej gardzieli, a cylindrowi chartowskiemu daj spokój i nie wymieniaj na simsonowski bo nic nie zyskasz, skąd to wiem, lata doświadczeń i siedzenia w rometach. Różnica tkwi też w tym, że w simsonie czy jawce masz tzw. kibel i stopień sprężania jest 9.5 a w charcie 8.0, ale to też nie kłopot po odpowiednim planie głowicy możesz prawie dojść do tych wartości, sprawdziłem to na własnym romecie. :wink:
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0

NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
Avatar użytkownika
Artur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4110
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
Lokalizacja: Lubin

Postprzez Pani Kontekstowa » 21 sty 2011, o 16:20

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Mariusz » 21 sty 2011, o 16:43

Różnica tkwi też w tym, że w simsonie czy jawce masz tzw. kibel


rozwiń ta myśl z kiblem, bo w sumie to że romet nie produkował skuterów nie powinno chyba przekładać się na sprawność silnika :F
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Kuba » 21 sty 2011, o 17:26

Danio, znać się nie musisz ;) po prostu korygujesz wszelkie okna na wzór simkowego cylka ;)
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Artur » 21 sty 2011, o 17:33

Mariusz napisał(a):
Różnica tkwi też w tym, że w simsonie czy jawce masz tzw. kibel


rozwiń ta myśl z kiblem, bo w sumie to że romet nie produkował skuterów nie powinno chyba przekładać się na sprawność silnika :F


Mariusz ty tego nie wiesz, to znaczy, że denko tłoka, w simsonie czy jawce jest prawie płaskie a głowica ma wyżłobienie, w w romecie masz denko tłoka wypukłe, aż strach mi mówić takie, rzeczy takiemu fachowcowi jak ty, obejźyj sobie głowicę od spodu, jawki czy simsona a rometa, to zrozumiesz o co mi chodzi. :)
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0

NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
Avatar użytkownika
Artur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4110
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
Lokalizacja: Lubin

Postprzez Kuba » 21 sty 2011, o 19:00

Artur ja tam się za fachowca nie uważam, ale takie określenie jak kibel to słyszę 1 raz :D
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Danio » 21 sty 2011, o 20:08

Tłok Simsona odpada, temat do zamknięcia.
Zapraszam do tego tematu:
http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?t=24420&postdays=0&postorder=asc&start=30
Avatar użytkownika
Danio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1586
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
Lokalizacja: Pruchna
Pochwały: 3
Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p

Poprzednia strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 270 gości