Tłok Simsona w Charcie.

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Tłok Simsona w Charcie.

Postprzez Danio » 21 sty 2011, o 10:20

Z racji tego że za niedługo muszę u siebie zrobić szlif, myślałem żeby zastosować tłok i głowice z simsona, ale jest mały problem.
A mianowicie wymiary tych tłoków się troszkę różnią (wymiar zaznaczony na obrazku):
Obrazek
Odległość od osi sworznia do górnej krawędzi tłoka:
Simson 31mm
Romet 25mm (Co do tego wymiaru jeśli ktoś ma ten tłok pod ręką to by mógł sprawdzić)
Co daje nam 6mm różnicy, więc tłok wystawał by 6mm nad cylinder.
Wyeliminować można by to było w taki sposób dając 6mm podkładkę pod cylinder.
I tu moje pytanie, czy taka podkładka nie pogorszy osiągów :hmm:
Avatar użytkownika
Danio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1586
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
Lokalizacja: Pruchna
Pochwały: 3
Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p

Tłok Simsona w Charcie.

Postprzez Pani Kontekstowa » 21 sty 2011, o 10:20

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Kuba » 21 sty 2011, o 10:27

oj chłopie namieszałbyś strasznie, miałbyś takie OWK wszystkich kanałów, że ja pierdziu, dla wydechu by to może i było dobre, ale dolot i płuki by ucierpiały, więc nie jest to zbyt dobry pomysł, już lepiej załóż cały cylek, i resztę bebechów z simka ;) rozstaw szpilek jest taki sam
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Danio » 21 sty 2011, o 10:37

Nie wiem czy dobrze myślę, ale ta podkładka 6mm pod cylkiem miała by być właśnie po to żeby tłok chodził tak samo jak ten z rometa i otwierał kanały tak samo. A głowica po to że denko tłoka simsona jest płaskie i głowica ma chyba mniejsza komorę spalania.

już lepiej załóż cały cylek, i resztę bebechów z simka ;) rozstaw szpilek jest taki sam

Też o tym pomyślałem ale jest już za późno, dlatego ze tuleja simsona jest ciut grubsza i trzeba powiększyć otwór pod nią. Ale silnik mam już po kapitalce i nie chce go znowu rozpoławiać.

Wszystkie informacje jakie tu pisze pochodzą z różnych for.
Avatar użytkownika
Danio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1586
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
Lokalizacja: Pruchna
Pochwały: 3
Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p

Postprzez Kuba » 21 sty 2011, o 12:08

no dobra, wszystko cacy, ale sprawdź długość płaszcza od osi gniazda sworzniowego w obu tłokach ;) to też jest ważne, poza tym te 6mm to sporo, musaiłbyś poza tym zrobić podkładkę w kształcie uszczelki a nie pierścień, po kolejne wydłużysz drogę mieszanki, już lepiej wstaw zwykły rometowski tłok :)
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Ktoś » 21 sty 2011, o 12:21

możesz w przybliżeniu policzyć ile stracisz chociażby powiększając szkodliwą pojemność skrzyni korbowej i tak jak elomoto pisał wydłużysz drogę mieszanki co już w mniejszym stopniu ale oczywiście wpłynie na osiągi. gdyby był to 1mm to można stoczyć denko bo te tłoki mają je zdecydowanie za grube. nie polecam też tłokow z almotu bo to zacieraki :) w mz miałem tłok z almotu, jeździłem na nim może 2000km po wyjęciu miał prawie na całej powierzchni od strony ssania ślady zacierania.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez Danio » 21 sty 2011, o 12:44

To niestety ten pomysł odpada.
Chciałem założyć ten tłok firmy MZA bo jest dobrej jakości i ma średnice 41mm taki jest potrzebny do 60cm3 (tak naprawdę 55cm3).
A do rometa dostać dobry tłok graniczy z cudem, jedynie oryginalny ZMD który jest ciężko dostać i to jeszcze rozmiar na szlif.
Avatar użytkownika
Danio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1586
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
Lokalizacja: Pruchna
Pochwały: 3
Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p

Postprzez Romecik2t » 21 sty 2011, o 12:44

po co dawać podkładki, a nie da rady tego załatwić tak że po prostu te 6mm górnego denka tłoka zetrzeć papierem ściernym czy czymś?? :D
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Postprzez Ktoś » 21 sty 2011, o 13:02

jak zatrzesz 6mm to denka już nie będzie, zostanie tylko dziura :). a co do tłoków to fakt, jest bardzo ciężko. szukaj z jak najtwardszych stopów ak20 byłby dobry tylko zapewne takiego nie znajdziesz. nawet w motocyklach w których fabrycznie były montowane tłoki z takiego stopu zamiennikow nie ma albo są bardzo trudno dostępne wszystko teraz to ak12 ewentualnie tylko tak mają wybite bo może to być jeszcze gorsza kupa... tłok z almotu który mam normalnie się wygina więc nie wiem z czego oni go zrobili...
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez Danio » 21 sty 2011, o 13:11

Będę szukał jakiegoś tłoka ZMD może znajdę.
Ale skocze dzisiaj do kumpla pomierzyć dokładnie tłok rometowski i poszukam może z jakiegoś motora podpasuje.
Znalazłem jeden tłok który może podpasuje ale muszę dokładnie pomierzyć ten rometowski.
Avatar użytkownika
Danio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1586
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
Lokalizacja: Pruchna
Pochwały: 3
Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p

Postprzez Kuba » 21 sty 2011, o 13:15

2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Danio » 21 sty 2011, o 13:21

Dzięki elo moto 1993, jak nic innego nie znajdę to kupię ten na czwarty szlif. Szkoda trochę robić zaraz na czwarty szlif jak teraz jest nominał.
Avatar użytkownika
Danio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1586
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
Lokalizacja: Pruchna
Pochwały: 3
Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p

Postprzez Kuba » 21 sty 2011, o 13:35

no ale po co ci te 55? :) zmodzić nieco 50 na oknach i już masz zrekompensowane te 5cm^3
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Danio » 21 sty 2011, o 13:42

W Simsonie jak zrobiłem szlif na te 55cm3 to była zauważalna różnica.
A w przeróbki cylindra się nie bawię bo nie znam się na tym za bardzo.
Avatar użytkownika
Danio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1586
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
Lokalizacja: Pruchna
Pochwały: 3
Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p

Postprzez Romecik2t » 21 sty 2011, o 13:51

Danio może był dojechany cyl lekko :wink:
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Postprzez Mariusz » 21 sty 2011, o 15:09

te ze skuterdebica tłoki różnią się dość znacznie od tych oryginalnie montowanych w komarach chociażby, pomimo podobnych wymiarów zewnętrznych mają znacznie grubsze ścianki co powoduje ze są cięższe. choć jeżeli chodzi o nowe tłoki nic lepszego do rometa raczej nie znajdziesz



jeśli chodzi o montowanie tłoka z simsona wszystko chyba zostało wyjaśnione, jeżeli chodzi o montowanie głowicy to przynajmniej otwory masz już tak jak być powinny, co do tego jak będzie wyglądać komora spalania to nie orientuję się ale jako że tłok simsona ma znacznie bardziej płaskie denko też nie będzie to ideał.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Następna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 255 gości