Z racji tego że za niedługo muszę u siebie zrobić szlif, myślałem żeby zastosować tłok i głowice z simsona, ale jest mały problem.
A mianowicie wymiary tych tłoków się troszkę różnią (wymiar zaznaczony na obrazku):
Odległość od osi sworznia do górnej krawędzi tłoka:
Simson 31mm
Romet 25mm (Co do tego wymiaru jeśli ktoś ma ten tłok pod ręką to by mógł sprawdzić)
Co daje nam 6mm różnicy, więc tłok wystawał by 6mm nad cylinder.
Wyeliminować można by to było w taki sposób dając 6mm podkładkę pod cylinder.
I tu moje pytanie, czy taka podkładka nie pogorszy osiągów
Tłok Simsona w Charcie.
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
-
Danio - MotoManiak
- Posty: 1586
- Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
- Lokalizacja: Pruchna
- Pochwały: 3
- Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p
oj chłopie namieszałbyś strasznie, miałbyś takie OWK wszystkich kanałów, że ja pierdziu, dla wydechu by to może i było dobre, ale dolot i płuki by ucierpiały, więc nie jest to zbyt dobry pomysł, już lepiej załóż cały cylek, i resztę bebechów z simka rozstaw szpilek jest taki sam
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni
-
Kuba - Zwycięzca konkursu
- Posty: 6491
- Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
- Lokalizacja: Tworóg
- Pochwały: 2
Nie wiem czy dobrze myślę, ale ta podkładka 6mm pod cylkiem miała by być właśnie po to żeby tłok chodził tak samo jak ten z rometa i otwierał kanały tak samo. A głowica po to że denko tłoka simsona jest płaskie i głowica ma chyba mniejsza komorę spalania.
Też o tym pomyślałem ale jest już za późno, dlatego ze tuleja simsona jest ciut grubsza i trzeba powiększyć otwór pod nią. Ale silnik mam już po kapitalce i nie chce go znowu rozpoławiać.
Wszystkie informacje jakie tu pisze pochodzą z różnych for.
już lepiej załóż cały cylek, i resztę bebechów z simka rozstaw szpilek jest taki sam
Też o tym pomyślałem ale jest już za późno, dlatego ze tuleja simsona jest ciut grubsza i trzeba powiększyć otwór pod nią. Ale silnik mam już po kapitalce i nie chce go znowu rozpoławiać.
Wszystkie informacje jakie tu pisze pochodzą z różnych for.
-
Danio - MotoManiak
- Posty: 1586
- Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
- Lokalizacja: Pruchna
- Pochwały: 3
- Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p
no dobra, wszystko cacy, ale sprawdź długość płaszcza od osi gniazda sworzniowego w obu tłokach to też jest ważne, poza tym te 6mm to sporo, musaiłbyś poza tym zrobić podkładkę w kształcie uszczelki a nie pierścień, po kolejne wydłużysz drogę mieszanki, już lepiej wstaw zwykły rometowski tłok
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni
-
Kuba - Zwycięzca konkursu
- Posty: 6491
- Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
- Lokalizacja: Tworóg
- Pochwały: 2
możesz w przybliżeniu policzyć ile stracisz chociażby powiększając szkodliwą pojemność skrzyni korbowej i tak jak elomoto pisał wydłużysz drogę mieszanki co już w mniejszym stopniu ale oczywiście wpłynie na osiągi. gdyby był to 1mm to można stoczyć denko bo te tłoki mają je zdecydowanie za grube. nie polecam też tłokow z almotu bo to zacieraki w mz miałem tłok z almotu, jeździłem na nim może 2000km po wyjęciu miał prawie na całej powierzchni od strony ssania ślady zacierania.
- Ktoś
- MotoManiak
- Posty: 988
- Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
- Lokalizacja: Augustów
- Pochwały: 2
To niestety ten pomysł odpada.
Chciałem założyć ten tłok firmy MZA bo jest dobrej jakości i ma średnice 41mm taki jest potrzebny do 60cm3 (tak naprawdę 55cm3).
A do rometa dostać dobry tłok graniczy z cudem, jedynie oryginalny ZMD który jest ciężko dostać i to jeszcze rozmiar na szlif.
Chciałem założyć ten tłok firmy MZA bo jest dobrej jakości i ma średnice 41mm taki jest potrzebny do 60cm3 (tak naprawdę 55cm3).
A do rometa dostać dobry tłok graniczy z cudem, jedynie oryginalny ZMD który jest ciężko dostać i to jeszcze rozmiar na szlif.
-
Danio - MotoManiak
- Posty: 1586
- Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
- Lokalizacja: Pruchna
- Pochwały: 3
- Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p
po co dawać podkładki, a nie da rady tego załatwić tak że po prostu te 6mm górnego denka tłoka zetrzeć papierem ściernym czy czymś??
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
jak zatrzesz 6mm to denka już nie będzie, zostanie tylko dziura . a co do tłoków to fakt, jest bardzo ciężko. szukaj z jak najtwardszych stopów ak20 byłby dobry tylko zapewne takiego nie znajdziesz. nawet w motocyklach w których fabrycznie były montowane tłoki z takiego stopu zamiennikow nie ma albo są bardzo trudno dostępne wszystko teraz to ak12 ewentualnie tylko tak mają wybite bo może to być jeszcze gorsza kupa... tłok z almotu który mam normalnie się wygina więc nie wiem z czego oni go zrobili...
- Ktoś
- MotoManiak
- Posty: 988
- Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
- Lokalizacja: Augustów
- Pochwały: 2
Będę szukał jakiegoś tłoka ZMD może znajdę.
Ale skocze dzisiaj do kumpla pomierzyć dokładnie tłok rometowski i poszukam może z jakiegoś motora podpasuje.
Znalazłem jeden tłok który może podpasuje ale muszę dokładnie pomierzyć ten rometowski.
Ale skocze dzisiaj do kumpla pomierzyć dokładnie tłok rometowski i poszukam może z jakiegoś motora podpasuje.
Znalazłem jeden tłok który może podpasuje ale muszę dokładnie pomierzyć ten rometowski.
-
Danio - MotoManiak
- Posty: 1586
- Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
- Lokalizacja: Pruchna
- Pochwały: 3
- Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p
tu są oryg tłoki http://skuterdebica.hg.pl/index.php?p=chart&str=2
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni
-
Kuba - Zwycięzca konkursu
- Posty: 6491
- Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
- Lokalizacja: Tworóg
- Pochwały: 2
Dzięki elo moto 1993, jak nic innego nie znajdę to kupię ten na czwarty szlif. Szkoda trochę robić zaraz na czwarty szlif jak teraz jest nominał.
-
Danio - MotoManiak
- Posty: 1586
- Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
- Lokalizacja: Pruchna
- Pochwały: 3
- Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p
no ale po co ci te 55? zmodzić nieco 50 na oknach i już masz zrekompensowane te 5cm^3
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni
-
Kuba - Zwycięzca konkursu
- Posty: 6491
- Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
- Lokalizacja: Tworóg
- Pochwały: 2
W Simsonie jak zrobiłem szlif na te 55cm3 to była zauważalna różnica.
A w przeróbki cylindra się nie bawię bo nie znam się na tym za bardzo.
A w przeróbki cylindra się nie bawię bo nie znam się na tym za bardzo.
-
Danio - MotoManiak
- Posty: 1586
- Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
- Lokalizacja: Pruchna
- Pochwały: 3
- Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
te ze skuterdebica tłoki różnią się dość znacznie od tych oryginalnie montowanych w komarach chociażby, pomimo podobnych wymiarów zewnętrznych mają znacznie grubsze ścianki co powoduje ze są cięższe. choć jeżeli chodzi o nowe tłoki nic lepszego do rometa raczej nie znajdziesz
jeśli chodzi o montowanie tłoka z simsona wszystko chyba zostało wyjaśnione, jeżeli chodzi o montowanie głowicy to przynajmniej otwory masz już tak jak być powinny, co do tego jak będzie wyglądać komora spalania to nie orientuję się ale jako że tłok simsona ma znacznie bardziej płaskie denko też nie będzie to ideał.
jeśli chodzi o montowanie tłoka z simsona wszystko chyba zostało wyjaśnione, jeżeli chodzi o montowanie głowicy to przynajmniej otwory masz już tak jak być powinny, co do tego jak będzie wyglądać komora spalania to nie orientuję się ale jako że tłok simsona ma znacznie bardziej płaskie denko też nie będzie to ideał.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 255 gości