Minsk 125 tuning

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Minsk 125 tuning

Postprzez limbo » 4 lut 2011, o 22:22

Witam ostatnio kupiłem silnik minsk 125 i będę go montował do simsona i mam pary pytań.
1. Jaki mam gaźnik założyć na allegro jest cos takiego http://allegro.pl/k-650-rusek-minsk-125 ... 12335.html tylko 32mm średnicy to raczej nie będzie dobry pomysł do minka a niby oryginał
2. Czy podcinanie tłoka od strony kanału ssącego o 2/3 mm i odchudzenie to dobry pomysł ?
3.czy podpiłowanie denka tłoka od kanału ssącego o 1mm to dobra opcja miałem tak w simie i było gut
3. Czy podnoszenie okna wydechowego o kilka mm zaszkodzi czy polepszy osiągi ?
4.No i polerka płuków doloty i wydechowego to dobra opcja?
5.No i czy znacie jakiś inne modyfikacje jakie bym mógł zastosować ? :D
limbo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 4 lut 2011, o 20:41

Minsk 125 tuning

Postprzez Pani Kontekstowa » 4 lut 2011, o 22:22

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Kuba » 4 lut 2011, o 23:48

limbo witamy na forum ;)
1. plan głowicy ile się da
2. zgranie i poszerzenie kanałów
3. polerka to mit ;)
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Ktoś » 5 lut 2011, o 00:10

jak wyżej ale z tą głowicą to też nie do przesady bo rozsypie Ci się wał szybciutko. zależy czego oczekujesz od silnika (jakiej charakterystyki). Gaźnik - jesli okno jest odpowiedniej wielkości może być tylko wtedy nic nie podcinaj w tłoku bo większy gaźnik daje dokładnie taki sam efekt więc nie radzę. odchudzanie tłoka jeśli jest za ciężki to wręcz obowiązek a zapewne jest za ciężki bo prywaciarski. oryginalnego tez nei zaszkodzi odchudzić ale z nimi trzeba uważać bo mają dość cienkie ścianki i denka. nie polecam tłoków z almotu bo łatwi się zacierają i sa miękkie jak plastelina... ja mam teraz w MZ tłok noname nad którym musiałem się pomęczyć bo ważył prawie 2x tyle co oryginał ale przynajmniej jest ze stopu AK20, nie ma na nim żadnych śladów zatarcia jak na tłoku z almotu i nie puchnie.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez Mariusz » 7 lut 2011, o 04:40

AD1: przy 125ccm jeżeli ten gaźnik rzeczywiście miałby 32mm średnicy to aż nadto
AD2/3a/3b: zmiany wysokości okien oczywiście że przynoszą efekt o ile są dobrze przemyślane. Jeżeli boisz się że wtopisz i moto poleci gorzej możesz poprzestać na zgraniu i/lub poszerzeniu okien i kanałów.
AD4: efekt daje na pewno, czy odczuwalny? pewnie nie. W każdym razie najważniejsze są powierzchnie z którymi stykają się już spaliny bo i ciśnienia są tam największe a więc denko tłoka, głowica, kanał wydechowy, kolanko. Oczywiście z polerką czy bez ważne żeby NIGDZIE nie było niepotrzebnych progów, polerka jest dobrym momentem żeby się temu przyjrzeć. Tutaj uwaga żebyś miał idealnie podocinane uszczelki i gdybyś składał na silikon to nie może sobie ot tak wypływać do kanałów płuczących bo tylko ci pogorszy osiągi.
AD5: modyfikacje inne to jak w każdym dwusuwie, żaden z przedmówców ani ja o ile mi wiadomo mińska nigdy nie mieliśmy ale jak to w każdym dwusuwie niebagatelne znaczenie ma dobry wydech i wysoki st. sprężania (stąd podpisuję się pod propozycją planowania głowicy jednak proponowałbym zdecydowany umiar bo szkoda katować wał jeżeli to ma być motocykl do normalnego użytku), podobnie jak przedmówcy proponuję przyjrzeć się masie tłoka.

Do tego od siebie napiszę że cokolwiek byś nie modził poświęć popołudnie na regulacje i wystrojenie zestawu, jeżeli sporo zmieniasz najlepszymi ustawieniami mogą przestać być te seryjne dlatego poświęć czas żeby dobrać swoje ustawienia jak najlepiej. pamiętaj że niewyregulowany sprzęt nawet w najlepszej konfiguracji będzie chodził lipnie.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez limbo » 7 lut 2011, o 18:12

a czy potrzebny mi jest moduł aby uruchomić ten silnik ?
limbo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 4 lut 2011, o 20:41

Postprzez Mariusz » 7 lut 2011, o 23:04

jeżeli nie masz przerywacza to tak.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez mateusz46 » 7 lut 2011, o 23:17

tak do minska ptrzeba modułu
i specjalnej cewki :]
a pozatym zrób tylko remont a zobaczysz co ten snik potrafi bez tuningu :P wsk 175 przy nim wysiadają :F
a ten gaźnik jat do minska bo takie były w minskach no chyba ze w nowszych typach silników były z centrana komora ale to inna bajka
Avatar użytkownika
mateusz46
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1262
Dołączył(a): 24 maja 2007, o 19:49

Postprzez plaster6 » 10 lut 2011, o 21:16

No tu akurat się zgodzę ze ten silnik ma kopa bo jakiś czas temu miałem mińska i żałuje ze go sprzedałem...ale z wsk 175 moglem się śmiało ustawić.Ja bym na jego miejscy zrobił mu konkretnego spawaka,a moc się na pewno poprawi :D
Dużo części Romet,Komar,Jawa 350 !!!
Pisać GG lub pw!!!
PRZERABIAM CYLINDRY!!!
plaster6
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 576
Dołączył(a): 29 lut 2008, o 20:27
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez Ktoś » 10 lut 2011, o 22:22

wydech wcale aż tak dużo nie da w seryjnym silniku bez membrany. najwięcej daje w membranowcach a tu doda mu może 5% mocy a koszt spory.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2


Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 266 gości