Witam ostatnio kupiłem silnik minsk 125 i będę go montował do simsona i mam pary pytań.
1. Jaki mam gaźnik założyć na allegro jest cos takiego http://allegro.pl/k-650-rusek-minsk-125 ... 12335.html tylko 32mm średnicy to raczej nie będzie dobry pomysł do minka a niby oryginał
2. Czy podcinanie tłoka od strony kanału ssącego o 2/3 mm i odchudzenie to dobry pomysł ?
3.czy podpiłowanie denka tłoka od kanału ssącego o 1mm to dobra opcja miałem tak w simie i było gut
3. Czy podnoszenie okna wydechowego o kilka mm zaszkodzi czy polepszy osiągi ?
4.No i polerka płuków doloty i wydechowego to dobra opcja?
5.No i czy znacie jakiś inne modyfikacje jakie bym mógł zastosować ?
Minsk 125 tuning
Posty: 9
• Strona 1 z 1
limbo witamy na forum
1. plan głowicy ile się da
2. zgranie i poszerzenie kanałów
3. polerka to mit
1. plan głowicy ile się da
2. zgranie i poszerzenie kanałów
3. polerka to mit
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni
-
Kuba - Zwycięzca konkursu
- Posty: 6491
- Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
- Lokalizacja: Tworóg
- Pochwały: 2
jak wyżej ale z tą głowicą to też nie do przesady bo rozsypie Ci się wał szybciutko. zależy czego oczekujesz od silnika (jakiej charakterystyki). Gaźnik - jesli okno jest odpowiedniej wielkości może być tylko wtedy nic nie podcinaj w tłoku bo większy gaźnik daje dokładnie taki sam efekt więc nie radzę. odchudzanie tłoka jeśli jest za ciężki to wręcz obowiązek a zapewne jest za ciężki bo prywaciarski. oryginalnego tez nei zaszkodzi odchudzić ale z nimi trzeba uważać bo mają dość cienkie ścianki i denka. nie polecam tłoków z almotu bo łatwi się zacierają i sa miękkie jak plastelina... ja mam teraz w MZ tłok noname nad którym musiałem się pomęczyć bo ważył prawie 2x tyle co oryginał ale przynajmniej jest ze stopu AK20, nie ma na nim żadnych śladów zatarcia jak na tłoku z almotu i nie puchnie.
- Ktoś
- MotoManiak
- Posty: 988
- Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
- Lokalizacja: Augustów
- Pochwały: 2
AD1: przy 125ccm jeżeli ten gaźnik rzeczywiście miałby 32mm średnicy to aż nadto
AD2/3a/3b: zmiany wysokości okien oczywiście że przynoszą efekt o ile są dobrze przemyślane. Jeżeli boisz się że wtopisz i moto poleci gorzej możesz poprzestać na zgraniu i/lub poszerzeniu okien i kanałów.
AD4: efekt daje na pewno, czy odczuwalny? pewnie nie. W każdym razie najważniejsze są powierzchnie z którymi stykają się już spaliny bo i ciśnienia są tam największe a więc denko tłoka, głowica, kanał wydechowy, kolanko. Oczywiście z polerką czy bez ważne żeby NIGDZIE nie było niepotrzebnych progów, polerka jest dobrym momentem żeby się temu przyjrzeć. Tutaj uwaga żebyś miał idealnie podocinane uszczelki i gdybyś składał na silikon to nie może sobie ot tak wypływać do kanałów płuczących bo tylko ci pogorszy osiągi.
AD5: modyfikacje inne to jak w każdym dwusuwie, żaden z przedmówców ani ja o ile mi wiadomo mińska nigdy nie mieliśmy ale jak to w każdym dwusuwie niebagatelne znaczenie ma dobry wydech i wysoki st. sprężania (stąd podpisuję się pod propozycją planowania głowicy jednak proponowałbym zdecydowany umiar bo szkoda katować wał jeżeli to ma być motocykl do normalnego użytku), podobnie jak przedmówcy proponuję przyjrzeć się masie tłoka.
Do tego od siebie napiszę że cokolwiek byś nie modził poświęć popołudnie na regulacje i wystrojenie zestawu, jeżeli sporo zmieniasz najlepszymi ustawieniami mogą przestać być te seryjne dlatego poświęć czas żeby dobrać swoje ustawienia jak najlepiej. pamiętaj że niewyregulowany sprzęt nawet w najlepszej konfiguracji będzie chodził lipnie.
AD2/3a/3b: zmiany wysokości okien oczywiście że przynoszą efekt o ile są dobrze przemyślane. Jeżeli boisz się że wtopisz i moto poleci gorzej możesz poprzestać na zgraniu i/lub poszerzeniu okien i kanałów.
AD4: efekt daje na pewno, czy odczuwalny? pewnie nie. W każdym razie najważniejsze są powierzchnie z którymi stykają się już spaliny bo i ciśnienia są tam największe a więc denko tłoka, głowica, kanał wydechowy, kolanko. Oczywiście z polerką czy bez ważne żeby NIGDZIE nie było niepotrzebnych progów, polerka jest dobrym momentem żeby się temu przyjrzeć. Tutaj uwaga żebyś miał idealnie podocinane uszczelki i gdybyś składał na silikon to nie może sobie ot tak wypływać do kanałów płuczących bo tylko ci pogorszy osiągi.
AD5: modyfikacje inne to jak w każdym dwusuwie, żaden z przedmówców ani ja o ile mi wiadomo mińska nigdy nie mieliśmy ale jak to w każdym dwusuwie niebagatelne znaczenie ma dobry wydech i wysoki st. sprężania (stąd podpisuję się pod propozycją planowania głowicy jednak proponowałbym zdecydowany umiar bo szkoda katować wał jeżeli to ma być motocykl do normalnego użytku), podobnie jak przedmówcy proponuję przyjrzeć się masie tłoka.
Do tego od siebie napiszę że cokolwiek byś nie modził poświęć popołudnie na regulacje i wystrojenie zestawu, jeżeli sporo zmieniasz najlepszymi ustawieniami mogą przestać być te seryjne dlatego poświęć czas żeby dobrać swoje ustawienia jak najlepiej. pamiętaj że niewyregulowany sprzęt nawet w najlepszej konfiguracji będzie chodził lipnie.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
jeżeli nie masz przerywacza to tak.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
tak do minska ptrzeba modułu
i specjalnej cewki
a pozatym zrób tylko remont a zobaczysz co ten snik potrafi bez tuningu wsk 175 przy nim wysiadają :F
a ten gaźnik jat do minska bo takie były w minskach no chyba ze w nowszych typach silników były z centrana komora ale to inna bajka
i specjalnej cewki
a pozatym zrób tylko remont a zobaczysz co ten snik potrafi bez tuningu wsk 175 przy nim wysiadają :F
a ten gaźnik jat do minska bo takie były w minskach no chyba ze w nowszych typach silników były z centrana komora ale to inna bajka
-
mateusz46 - Zwycięzca konkursu
- Posty: 1262
- Dołączył(a): 24 maja 2007, o 19:49
No tu akurat się zgodzę ze ten silnik ma kopa bo jakiś czas temu miałem mińska i żałuje ze go sprzedałem...ale z wsk 175 moglem się śmiało ustawić.Ja bym na jego miejscy zrobił mu konkretnego spawaka,a moc się na pewno poprawi
Dużo części Romet,Komar,Jawa 350 !!!
Pisać GG lub pw!!!
PRZERABIAM CYLINDRY!!!
Pisać GG lub pw!!!
PRZERABIAM CYLINDRY!!!
- plaster6
- MotoManiak
- Posty: 576
- Dołączył(a): 29 lut 2008, o 20:27
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
wydech wcale aż tak dużo nie da w seryjnym silniku bez membrany. najwięcej daje w membranowcach a tu doda mu może 5% mocy a koszt spory.
- Ktoś
- MotoManiak
- Posty: 988
- Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
- Lokalizacja: Augustów
- Pochwały: 2
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 136 gości