remont silnika 223 [usprawnienia]
Posty: 44
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
ciężko mi się wypowiadać na temat mocy maksymalnej bo nigdy żadnej jawki nie hamowałem, ale elastyczność sporo zyskuje po zastosowaniu chyba jakiegokolwiek gaźnika innego niż jikov :F pamiętam że jednemu gościowi montowaliśmy gm12F do w pełni zablokowanego ogara 200 i osiągów to to jak można się domyślić nie miało ale za to na niskich obrotach chodził równiutko, można było ruszyć na półgazie i toczyć się na bardzo niskich obrotach praktycznie bez problemów (sporo zyskał na elastyczności, było to odczuwalne szczególnie na niskich obrotach, na średnich jednak 12mm już dostawało zadyszki) i bez problemu dało się to wyregulować. Romecik należał do gościa na oko 70 letniego więc z przeróbki był bardzo zadowolony bo mógł sobie potem pyrkać 35 na trójce środkiem pasa wkurzając wszystkie pojazdy dookoła z PKSami i rowerzystami włącznie.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Co do elastyczności to się zgadzam ale na wspomnianym gaźniku od 5OT1 niewielka dynamika jazdy a v-max to ledwie 40km/h czyli tyle co komar wydaje mi się że nie po to silnik 223 ma oryg 3KM żeby go gaźnikiem dławić do połowy mocy Jak ktoś chce się kulać 35km/h na dwójce to niech sobie zwykle 023 albo S38 z dezametu zakłada.Dla mnie cały "Fun" jazdy jawką był właśnie w wyjacym w niebogłosy silniku , prędkości bo jak wspominałem moja jawka po niewielkiej modyfikacji dobijała na płaskim nawet do 75km/h
co jak na motorower z tamtego okresu jest dobrym wynikiem. albo rybki albo pipki. albo spore zużycie paliwa + huk niemiłosierny = dobre osiągi albo stosując skuteczniejszy tłumik i mniejszej gardzieli gaźnik i uzyskujemy osiągi komara.
co jak na motorower z tamtego okresu jest dobrym wynikiem. albo rybki albo pipki. albo spore zużycie paliwa + huk niemiłosierny = dobre osiągi albo stosując skuteczniejszy tłumik i mniejszej gardzieli gaźnik i uzyskujemy osiągi komara.
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
- Adamo
- MotoManiak
- Posty: 743
- Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
- Lokalizacja: Słupsk
Adamo a z doświadczenia to wiesz? jeśli nie to byłbym zobowiązany cię prosić, żebyś nie pisał swoich wywodów niepopartych praktyką
Każdy gaźnik jest lepszy niż JIKOV z jawki, gaźnik z sima ma dokładnie 16mm, a pole powierzchni JIKOVa odpowiada okręgowi o średnicy 15,3mm, chcesz-możesz zmierzyć i przeliczyć, bo w końcu dla ciebie to pikuś.
Co do wydechu, to A0A1 jest o niebo! lepsze od seryjnego jawkowego wydechu. Mi w ogarze wujka na gaźniku 20mm dellorto z kosiarki z obrotową przepustnicą, wydechu A0A1 zgranych oknach i zębatke 45z udało się osiągnąć ponad 70km/h z niewielką stratą dynamiki. Jeżeli chcesz tak otwarcie pisać swoje poglądy, to prosiłbym o poparcie tego konkretnymi argumentami
EDIT: pisząc tego posta nie było jeszcze postu twojego i Mariusza
Każdy gaźnik jest lepszy niż JIKOV z jawki, gaźnik z sima ma dokładnie 16mm, a pole powierzchni JIKOVa odpowiada okręgowi o średnicy 15,3mm, chcesz-możesz zmierzyć i przeliczyć, bo w końcu dla ciebie to pikuś.
Co do wydechu, to A0A1 jest o niebo! lepsze od seryjnego jawkowego wydechu. Mi w ogarze wujka na gaźniku 20mm dellorto z kosiarki z obrotową przepustnicą, wydechu A0A1 zgranych oknach i zębatke 45z udało się osiągnąć ponad 70km/h z niewielką stratą dynamiki. Jeżeli chcesz tak otwarcie pisać swoje poglądy, to prosiłbym o poparcie tego konkretnymi argumentami
EDIT: pisząc tego posta nie było jeszcze postu twojego i Mariusza
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni
-
Kuba - Zwycięzca konkursu
- Posty: 6491
- Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
- Lokalizacja: Tworóg
- Pochwały: 2
Każdy gaźnik nie jest lepszy, każdy z gardzielą przynajmniej 16-17 owszem będzie lepszy.WSZYSTKO CO NAPISAŁEM WIEM Z TZW.AUTOPSJI ! Miałem 2 jawki jedną prezentowałem na forum .Różne cuda robiłem z tym silnikiem aż w końcu się wkurzyłem na ten czeski wynalazek i sprzedałem pancerkę i kupiłem włoską VESPĘ tyle że taką starą z końca lat 70-tych.Jak ją sprzedawałem to miałem założony jakiś ruski gaźnik z centralną komorą pływakową o gardzieli 18mm - z wyglądu podobny do K60B tyle że większa gardziel i inaczej skonstruowane ssanie.Jawa paliła tyle co z IKOV-em ale regulacja była bezproblemowa i wreszcie nic z gaźnika nie ciekło.Tłumik miałem oryginalny z czech - krótszy niż oryginalny z kaczuchy składany z 2 części z możliwością nasuwania ich na siebie a blokowało się go śrubą motylkową na końcu przez cały tłumik szedł pręt co to trzymał w kupie.Wizualnie wyglądał on jak miniaturka tłumika z nowszych CZ . Moto było na tym pieruńsko głośne dosłownie własnych myśli nie słyszałem ale szło bez zająknięcia 75km/h i szybciej wkręcało się na obroty przez co nie musiałem już tak piłować między 2 a 3-jką zaś na 1-ce miało takiego buta że aż cały przód latał na boki jak się dało w palnik trzeba było uważać żeby w coś nie *** jak się startowało z parkingu
Wszystko co piszę na forum jest poparte realnymi doświadczeniami i wiedzą ! Nigdy nie piszę na temat na którym się nie znam - np. nie piszę o naprawie maszyn rolniczych ciągników itd...
PS.Widziałem IKOVA który miał gardziel właśnie o średnicy 15,5mm !! To jest prawda ale widziałem też takie mające ok 17mm jak mój nie wiem czym to jest spowodowane być moze te ,mniejsze to po prostu podróbki rzemieślnicze !
Wszystko co piszę na forum jest poparte realnymi doświadczeniami i wiedzą ! Nigdy nie piszę na temat na którym się nie znam - np. nie piszę o naprawie maszyn rolniczych ciągników itd...
PS.Widziałem IKOVA który miał gardziel właśnie o średnicy 15,5mm !! To jest prawda ale widziałem też takie mające ok 17mm jak mój nie wiem czym to jest spowodowane być moze te ,mniejsze to po prostu podróbki rzemieślnicze !
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
- Adamo
- MotoManiak
- Posty: 743
- Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
- Lokalizacja: Słupsk
Jeszcze były takie z dolotem w kształcie trąbki (taki lejek) i ze zwykłym w kształcie ruły (tzn okrągłym).
-
muciek - MotoManiak
- Posty: 142
- Dołączył(a): 26 lip 2008, o 11:51
- Lokalizacja: Radziechowy koło Żywca
- Pochwały: 3
http://www.youtube.com/watch?v=BA2JNsywNQ8 na dellorto z kosiary bez jakichkolwiek regulacji i kalibracji + bez filtra dlatego efekt nieco mizerny, teraz oggie zasuwa jak "natchniony"
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni
-
Kuba - Zwycięzca konkursu
- Posty: 6491
- Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
- Lokalizacja: Tworóg
- Pochwały: 2
-
muciek - MotoManiak
- Posty: 142
- Dołączył(a): 26 lip 2008, o 11:51
- Lokalizacja: Radziechowy koło Żywca
- Pochwały: 3
Nieźle bardzo ładnie wchodzi na obroty Jednak moja pancerka wyżej się kręciła ale podobnie wchodziła z obrotami.Mam obrotomierz optyczny montuje się tarcze z przesłoną na element obracający sie razem z wałem - w jawce było to koło magnesowe,i stawia sie na stojaku moduł który rejestruje 1 obrót po przecięciu wiązki światła przez przesłonę ze stoperem w ręku odmierzamy 1 minutę i naciskamy przycisk po czym odczytujemy liczbę która stanowi liczbę obrotów wału na minutę.Moja jawka kręciła się na biegu jałowym do ok 8450 obrotów jak mówiłem szła po płaskim ok 75km/h z oryg zębatką zdawczą nie zmieniałem jej na większą bo jestem dość ciężki
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
- Adamo
- MotoManiak
- Posty: 743
- Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
- Lokalizacja: Słupsk
muciek spoko, jak śnieg stopnieje i mróz odpuści wujek skąpił grosza na waszkę i ciężko było potem cokolwiek nagrać, bo 2 litry poszły na regulacje i testruny
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni
-
Kuba - Zwycięzca konkursu
- Posty: 6491
- Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
- Lokalizacja: Tworóg
- Pochwały: 2
-
muciek - MotoManiak
- Posty: 142
- Dołączył(a): 26 lip 2008, o 11:51
- Lokalizacja: Radziechowy koło Żywca
- Pochwały: 3
jest stożek w puszce wrzucony i zamiast rurki jest stożek im szybciej się jedzie tym jawka ma wiecej luftu
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni
-
Kuba - Zwycięzca konkursu
- Posty: 6491
- Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
- Lokalizacja: Tworóg
- Pochwały: 2
w pełni odblokowana jawka ma 3,5KM co pozwala osiągnąć najwyżej 60km/h z górki a nie 75km/h do takiej prędkości trzeba około 5KM jakie modyfikacje w niej przeprowadziłeś?
- Ktoś
- MotoManiak
- Posty: 988
- Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
- Lokalizacja: Augustów
- Pochwały: 2
jest stożek w puszce wrzucony i zamiast rurki jest stożek im szybciej się jedzie tym jawka ma wiecej luftu
rób jak chcesz ale w gaźnikowcach N/A to to nie jest najlepszy patent.
I właściwie nie widzi się żadnych konstrukcji z gaźnikiem i dolotem typu "pod wiatr jak najwięcej" bo zwykle kończy się to zubożeniem mieszanki przy większych prędkościach, obecnie w motocyklach sportowych są doloty tego typu ale tam jest wtrysk (więc komputer sam sobie dobiera ile ma rzucić paliwa na podstawie tego jaki przepływ powietrza zbadał) a w przypadku tych dolotów z amerykańskich filmów wystających ponad maskę to tam jeszcze pod spodem był kompresor.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Mariusz Ale i tak są jeszcze zawirowania na filtrze i rurze dolotowej, więc efekt aż taki mocny nie jest, coś podobnego stosowało Kawasaki do gaźnikowców, system się nazywał Ram Air
Ktosiu, A0A1 z wbitym nieco głębiej stożkiem, ten gaźnik z kosiary, dolot obniżony o mm, poszerzony do 0,6D, płuki poszerzone, wydech poszerzony i 2mm do góry więcej nic, silnik był po remoncie na w miarę dobrych częściach przez kuzynów, jedynie cyl to porażka bo moto-impex, trza go bylo doprowadzić do czeskiego układu i potem dopiero modyfikować aa no i jeszcze głowica splanowana jak się dało
Ktosiu, A0A1 z wbitym nieco głębiej stożkiem, ten gaźnik z kosiary, dolot obniżony o mm, poszerzony do 0,6D, płuki poszerzone, wydech poszerzony i 2mm do góry więcej nic, silnik był po remoncie na w miarę dobrych częściach przez kuzynów, jedynie cyl to porażka bo moto-impex, trza go bylo doprowadzić do czeskiego układu i potem dopiero modyfikować aa no i jeszcze głowica splanowana jak się dało
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni
-
Kuba - Zwycięzca konkursu
- Posty: 6491
- Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
- Lokalizacja: Tworóg
- Pochwały: 2
Każdy się tak spuszccza nad wielkością gaźnika a wystarczy popatrzeć na współczesne motorki(klasa 50 ccm), osiągi rzędu 80-100 km/h a seryjne gaźniki zazwyczaj 12-16 mm nie więcej! Żadna firma nie daje większych seryjnie gaźników. Jikov do niczego się nie nadaje, z założenia podaje zbyt bogatą mieszankę, stąd legenda że "jawka zimna pali z pierwszego a ciepła z dziesiątego". Ci szczęśliwcy którym pali z pierwszego rozgrzana mają po prostu nie zużytego jikova, ale ten gaźnik i tak nie zrobi dużego przebiegu Z autopsji wiem że mało zużyty gaźnik(nie wytarta przepustnica itp) to klucz do niskiego spalania i optymalne
Chce przekazać to że nie chodzi o ilość a o JAKOŚĆ mieszanki dostarczanej do silnika!! Jikov po prostu zalewa silnik paliwem, fakt może to dodaje jakiś ułamek mocy ale nie adekwatny do spalania i pracy silnika.
W moim ogarze po założeniu gaźnika z simsona byłem zadziwiony jak równo może chodzić ten silnik i odpalać z pierwszego na ciepłym! I o dziwo straty mocy nie zaobserwowałem...
Co do zapłonu bezstykowego, pozwala on wyeliminować przerywacz który na wysokich obrotach neistety się troche gubi przez luzy na łożyskach na wale itp. Silnik nie kręci na maksa a my się *** Także warto o tym pomyśleć
Chce przekazać to że nie chodzi o ilość a o JAKOŚĆ mieszanki dostarczanej do silnika!! Jikov po prostu zalewa silnik paliwem, fakt może to dodaje jakiś ułamek mocy ale nie adekwatny do spalania i pracy silnika.
W moim ogarze po założeniu gaźnika z simsona byłem zadziwiony jak równo może chodzić ten silnik i odpalać z pierwszego na ciepłym! I o dziwo straty mocy nie zaobserwowałem...
Co do zapłonu bezstykowego, pozwala on wyeliminować przerywacz który na wysokich obrotach neistety się troche gubi przez luzy na łożyskach na wale itp. Silnik nie kręci na maksa a my się *** Także warto o tym pomyśleć
Hi!
Wykonuję osprzęty do silników, tłumiki(dyfuzory), końcówki, króćce! kontakt: gg: 7047182 Co do ceny to na pewno się dogadamy
Wykonuję osprzęty do silników, tłumiki(dyfuzory), końcówki, króćce! kontakt: gg: 7047182 Co do ceny to na pewno się dogadamy
-
Garry1 - MotoManiak
- Posty: 139
- Dołączył(a): 25 lut 2008, o 22:09
- Lokalizacja: Konin
Posty: 44
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 236 gości