Mój nieco "dziwny" projekt retro

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Mój nieco "dziwny" projekt retro

Postprzez Adamo » 23 lut 2011, o 17:09

http://www.albatrosmt.narod.ru/temi/obo ... r-1920.jpg

Mam zamiar zbudować motorower który przypominał by stare motocykle z pocz. 20 wieku. chcę zachachmęcić w ten sposób żeby uninkąć rejestracji że przespawam dużą ramę rowerowa zostawię napęd na pedała - co nie odbiega od oryg. bo te starocie tez tak miały i wtedy wg. prawa będzie to rower z silnikiem pomocniczym i w razie "w" można zgasić silnik i jechać na pedałach po ścieżkach rowerowych a w "plenerze" RURA :D

Założenia są takie

Waga do 40-45kg
prędkość tak ~70km/h może więcej :wink:
Koła 26 cali rowerowe ale z hamulcami bębnowymi takimi jak w rowerach holenderskich felgi porządne alu 3 komorowe .Rama przespawana i wzmocniona.

Zawieszenie przód stinger albo trapez tył sztywny

Silnik nie wiem jeszce jaki wolałbym 4 -suw Myślę nad takim stosowanym w agregatach kosiarkach etc.. są na allegro takie za 3-4 stówy o poj 160cm i mocy ok 5-6KM. Może jednak 2-suw ale musi być mały

Teraz prośba pomierzcie kartery różnych PROSTYCH silników motorowerowych motocyklowych jakie macie.

Chodzi mi głównie o szerokość karterów w najszerszym miejscu

Z góry dzięki za odzew



8)
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
Adamo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 743
Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
Lokalizacja: Słupsk

Mój nieco "dziwny" projekt retro

Postprzez Pani Kontekstowa » 23 lut 2011, o 17:09

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Kuba » 23 lut 2011, o 17:39

Adamo napisał(a):Zawieszenie przód stinger

jakie to? można foto prosić?
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Adamo » 23 lut 2011, o 17:44

źle napisałem.Chodziło mi oczywiście o Springer :oops:

http://prostreetconcepts.com/springer_f ... verted.htm

coś w ten deseń
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
Adamo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 743
Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez tara512 » 23 lut 2011, o 18:42

Jeśli to ma być zgodne z prawem to poj. silnika nie może przekraczać 50cm3
Ogar 200 aktualnie
Jawa 50 Mustang 1973rok simson s51 w częściach i ETZ 150 został tylko simek
Avatar użytkownika
tara512
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 732
Dołączył(a): 13 sty 2008, o 13:27
Lokalizacja: Łowicz

Postprzez Adamo » 23 lut 2011, o 18:51

A co pałecjanty mi będą mierzyć pojemność ?? :D Silniczki o poj 100ccm używane np. w aparatach do oprysków czy w najmniejszych agregatach są malutkie za chiny nie widać że to 100ccm ! A moc ok 3KM ma 8) no i waga koło 6kg !!!
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
Adamo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 743
Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez tara512 » 23 lut 2011, o 19:05

Do czegoś takiego dobry by był silnik od komara z biegami w rączce łańcuch ma z lewej strony no i ze zmianą biegów by nie było problemów a i osiągi były by wystarczające ktoś kiedyś na forum pokazywał takiego górala z silnikiem s38 i na zębatce od drynki podobno 80km/h wyciągał :D
Ogar 200 aktualnie
Jawa 50 Mustang 1973rok simson s51 w częściach i ETZ 150 został tylko simek
Avatar użytkownika
tara512
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 732
Dołączył(a): 13 sty 2008, o 13:27
Lokalizacja: Łowicz

Postprzez Adamo » 23 lut 2011, o 19:35

Też tak myślałem...ale kusi mnie 4-suw. łańcuch może być z obojętnie której strony bo ten rowerowy możne przełożyć na 2-gą stronę bez problemu.
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
Adamo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 743
Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez tara512 » 23 lut 2011, o 20:40

A jak chcesz przełożyć łańcuch w rowerze na drugą stronę bo ja jakoś sobie tego nie wyobrażam ? suport ok ale koła chyba się nie da ?
Ogar 200 aktualnie
Jawa 50 Mustang 1973rok simson s51 w częściach i ETZ 150 został tylko simek
Avatar użytkownika
tara512
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 732
Dołączył(a): 13 sty 2008, o 13:27
Lokalizacja: Łowicz

Postprzez Adamo » 23 lut 2011, o 20:51

Jak masz piastę typu "torpedo" taką z hamulcem nożnym i bez "tykającego" wolnobiegu to się normalnie da przełożyć wyjmujesz z piasty bebechy i przekładasz na drugą stronę i po ptokach . Nie wiem w czym tu problem
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
Adamo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 743
Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez tara512 » 23 lut 2011, o 20:55

A to nawet nie wiedziałem że tak można :D skoro tak to może ja też coś pomyśle bo mam wolnego górala i silnik od jawki hehe
Ogar 200 aktualnie
Jawa 50 Mustang 1973rok simson s51 w częściach i ETZ 150 został tylko simek
Avatar użytkownika
tara512
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 732
Dołączył(a): 13 sty 2008, o 13:27
Lokalizacja: Łowicz

Postprzez Adamo » 23 lut 2011, o 21:01

Ps.Ale w piastach z wolnobiegiem kasetą nie da się odwrócić !! w piaście typu "Torpedo" masz możliwośc dowolnych niemal kombinacji wewn. części stąd można zrobić tak jak mówiłem , zaś w piaście z kasetą/wolnobiegiem przekręcając koło na drugą stronę musiałbyś pedałować i jechać do tyłu Pamiętaj o tym że takie piasty się nie nadają !!!!
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
Adamo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 743
Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez tara512 » 23 lut 2011, o 21:57

To znaczy że w takim kole jak w góralu z kilkoma zębatkami się nie da ale a takim kole jak w składaku tak ?
Ogar 200 aktualnie
Jawa 50 Mustang 1973rok simson s51 w częściach i ETZ 150 został tylko simek
Avatar użytkownika
tara512
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 732
Dołączył(a): 13 sty 2008, o 13:27
Lokalizacja: Łowicz

Postprzez Adamo » 23 lut 2011, o 22:03

Dokładnie tak ! Tylko musisz bebechy w piaście odp. poprzekładać do tego musisz rozebrać całe torpedo dosłownie w pył ! i nie każda piasta się nadaje musi być taka typu "romet" co ma zabierak z rolkami w środku.
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
Adamo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 743
Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez tara512 » 23 lut 2011, o 22:10

Ok dzięki za info. :)
Ogar 200 aktualnie
Jawa 50 Mustang 1973rok simson s51 w częściach i ETZ 150 został tylko simek
Avatar użytkownika
tara512
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 732
Dołączył(a): 13 sty 2008, o 13:27
Lokalizacja: Łowicz

Postprzez Adamo » 24 lut 2011, o 21:10

No więc update :

Silnik już jest , heh zamierzam umieścić 4 suwa o pojemności 160cm3 w rowerze , ma toto 6KM przy 3500 obr/min i po usunięciu zbiornika paliwa
fabrycznego tłumika, szarpaka na linkę niepotrzebnych osłon i po odchudzeniu koła magnesowego waży razem z olejem TYLKO 9,7KG !!! a silnik komara waży 11kg przy poj 50ccm !!!! Ale będzie rakieta :twisted:
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
Adamo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 743
Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
Lokalizacja: Słupsk

Następna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 311 gości