Ogar 200 tuning mechaniczny/Problem.

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Ogar 200 tuning mechaniczny/Problem.

Postprzez plaster6 » 1 mar 2011, o 21:51

Siema,parę dni temu dostałem ogara 200 no i po doprowadzeniu do stanu postanowiłem dłubnac cylinder,ściągam ...głowice tłok,cylinder i zabieram się za mierzenie kanałów.

ssący 68mm aktualnie 69,5mm
wydech 30mm aktualnie 29mm
płuki akurat w tym cylindrze 34mm co mnie bardzo zdziwiło bo z tego co wiem są na 36mm.Odchodziłem tez tłok 3p.
Króciec odblokowany z dysza główna 68
zapłon na 1,6 GMP.
tłumik odblokowany

Zrobiłem mały tuning i po założeniu zdziwiłem się bo nie było prawie żadnej poprawy,wręcz na odwrót jest bardziej mułowate :roll: jedzie może 55-60km/h

Z góry dzięki za pomoc 8)
Dużo części Romet,Komar,Jawa 350 !!!
Pisać GG lub pw!!!
PRZERABIAM CYLINDRY!!!
plaster6
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 576
Dołączył(a): 29 lut 2008, o 20:27
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Ogar 200 tuning mechaniczny/Problem.

Postprzez Pani Kontekstowa » 1 mar 2011, o 21:51

Pani Kontekstowa
 

Postprzez adrian » 1 mar 2011, o 22:24

z kanałami uważaj jak masz 3p tłok mi 2 razy chwyciło na wydechowym bodajerze
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7

Postprzez Ktoś » 1 mar 2011, o 22:45

tłok 3 pierścieniowy to totalny bezsens w silniku pojemności 50ccm w dodatku wysokoobrotowym... poza tym z tego co mówisz różnica między wydechem a płukami jest zdecydowanie za mała to blokuje Ci obroty po 1 po 2 poprostu podnosząc to i tamto bez dobrego planu możesz spiepszyć a nie polepszyć :). samo podnoszenie kątów otwarcia okien (a to właśni zrobiłeś) nie zwiększa momentu obrotowego a jedynie przesuwa go wyżej ewentualnie jeszcze go zmniejszając co w rezultacie daje niewielkie podniesienie mocy które żeby poczuć musiałbyś zmienić przełożenie. zapłon też przyspiesz i ogolnie pokombinuj z jego ustawieniem, może coś się polepszy. ustawianie zapłonu na książkowy jest dobre ale do to jest takie "aby jeździł" żeby prawidłogo go ustawić należy sprawdzić cały możliwy zakres czyli w jawce od 2mm przed. podnosząc wydech zmniejszyłes rzeczywisty stopień sprężania który wynosi teraz mało na niskich obrotach a swoją "realną" wartość osiąga przy rezonansie układu wydechowego. tuning to nie taka prosta sprawa jak by się mogło wydawać. aby dobrze zestroić silnik będziesz musiał jeszcze trochę pogrzebać :). kombijuj z nastawami zapłonu i długością wydechu. POWODZENIA!
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez plaster6 » 3 mar 2011, o 21:02

Okazało się ze pierścionki tez nie były najlepsze wiec wymieniłem no i kompresja faktycznie znacznie się poprawiła,zapłon dałem 1,8 GMP zębatka 11z, no i na wszystkich trzech biegach rozpędza się ale to nie to co ma być v-max śmieszny bo 50-55km/h przy obrotach 4,5 K i dalej już nie chce kręcić :?

"Ktos" czyli mam kombinować z zapłonem od 2 mm GMP w zwysz ? bo książkowo jest do 2 mm dalej nie testowałem,a co z pierścionkami mam zostawić te 3 czy 2 i czy nie będzie to robić różnicy znacznej w tym silniku ?
i jeszcze co z oknem wydechowym podnieść/poszerzyć jeszcze czy zostawić tak jak jest ? i co masz na myśli mówiąc długość wydechu ?

Z góry dzięki 8)
Dużo części Romet,Komar,Jawa 350 !!!
Pisać GG lub pw!!!
PRZERABIAM CYLINDRY!!!
plaster6
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 576
Dołączył(a): 29 lut 2008, o 20:27
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez Ktoś » 3 mar 2011, o 22:47

zapłon wiele osób "omija" ustawiając tak jak kazała książka a to spory błąd, naprawde można zyskać 20% mocy przestawiając zapłon o 0,2mm! przy zapłonie ze stałym kątem wyprzedzenia zazwyczaj wyprzedzenie musi być dopasowane do obrotów mocy max ale też nie może powodować spalania stukowego na niższych obrotach. skoro kręci Ci tak niskie obroty to coś jest nie tak jak trzeba. czy po dodaniu gazu na "luzie" też ma jakieś problemy z wkręcaniem się wyżej? czym mierzysz obroty? długośc wydechu jest to długość od płaszcza tłoka do punktu średniego stożka w układzie wydechowym. w silniku 2 suwowym jest to bardzo ważna wartość bo odpowiada za strojenie układu wydechowego. układ wydechowy dodaje do 100% mocy silnikowi 2 suwowemu więc nie wolno go ignorować. próbowałeś zmieniać nastawy gaźnika? z tego co widę jesteś totalnie zielony w tuningu i ogólnie silnikach 2 suwowych ale każdy od czegoś zaczyna :) damy radę :). tłok najlepiej kup 2 pierścieniowy bo jeśli zdejmiesz poprostu 1 pierścień to będziesz miał mocne przedmuchy ze skrzyni korbowej w wydech.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez plaster6 » 5 mar 2011, o 00:22

No wiec tak przyspieszyłem zapłon na 2,0 gmp i wkręca się jeszcze lepiej i wyżej...lecz na 3 biegu dalej jest ten muł,ale kreci wyżej niż kręcił jak już zaznaczyłem wcześniej.Z gaźnikiem tez już kombinowałem...a co do długości wydechu,stożka w tym tłumiku niema chyba ze przegrodę tłumiącą nazywasz stożkiem i niema za bardzo pola do popisu z regulacja,kolano skróciłem tak by wchodziło w tłumik 3-4cm.

A co do tuningu to może nie wiem wszystkiego,ale umiem to robić
8)
Dużo części Romet,Komar,Jawa 350 !!!
Pisać GG lub pw!!!
PRZERABIAM CYLINDRY!!!
plaster6
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 576
Dołączył(a): 29 lut 2008, o 20:27
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez Tomciosz » 5 mar 2011, o 09:39

plaster6 napisał(a):11z



plaster6 napisał(a):50-55km/h


Jeszcze się dziwisz? ;P Daj 12 zębów, chyba, że lubisz jeździć "w terenie".

Powiedz jaka przerwa na platynkach?
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Postprzez plaster6 » 6 mar 2011, o 23:21

Powiedz jaka przerwa na platynkach?[/quote]

Przerwa 0,4 tak jak w książkach pisać :D ...mam jeszcze 13z ale teraz są nowe pierścionki wiec może pójdzie na niej 8)
Dużo części Romet,Komar,Jawa 350 !!!
Pisać GG lub pw!!!
PRZERABIAM CYLINDRY!!!
plaster6
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 576
Dołączył(a): 29 lut 2008, o 20:27
Lokalizacja: Tarnowskie Góry


Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 257 gości