Ogar 205 po tuningu

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Ogar 205 po tuningu

Postprzez maresca644 » 25 mar 2011, o 22:12

Witam chcialbym usprawnić mojego ogara 205 mechanicznie czyli jaki silniczek wybrać?
Od Simsona[3-4biegowy],od charta,czy kwadraciak 3 biegi[019]?
Chodzi o moc oraz łatwość montażu to znaczy w 019 nie ma problemu ale jak u charta i Simsona?
Marek
maresca644
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 19 mar 2011, o 11:28
Pojazdy: Romet Ogar 205 , Komar

Ogar 205 po tuningu

Postprzez Pani Kontekstowa » 25 mar 2011, o 22:12

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Oko95 » 25 mar 2011, o 23:00

Zdecydowanie silnik Simsona 4 biegi, nie wiem dokładnie jak z mocowaniami ale są bardzo podobne i ni powinno być większego problemu z włożeniem tego silnika do Rometa 205...
Avatar użytkownika
Oko95
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 233
Dołączył(a): 15 lut 2010, o 23:15
Lokalizacja: Dobrodzień
Pochwały: 1
Pojazdy: Simson s51

Postprzez Przemysław » 25 mar 2011, o 23:15

Zdecydowanie silnik Simsona 4 biegi, nie wiem dokładnie jak z mocowaniami ale są bardzo podobne i ni powinno być większego problemu z włożeniem tego silnika do Rometa 205...

Własnie jeden z użytkowników miał silnik z simsona w ogarze podajrze ''Hubert'' i dużo nie przerabiał :wink:
Obrazek
Avatar użytkownika
Przemysław
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 555
Dołączył(a): 20 sie 2009, o 21:57
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez Adamas1 » 25 mar 2011, o 23:20

zostaw orginalne 023, kup nowy wał, łożyska, daj cylinder do szlifu i będzie miodnie latał ;)
Adamas1
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1734
Dołączył(a): 5 lip 2009, o 09:22
Lokalizacja: okolice Chojnic
Pojazdy: 2x OGAR 200, OGAR 205, Komar 2350, Delta, rower Goplana 1966

Postprzez plaster6 » 26 mar 2011, o 18:25

Ja osobiście bym zostawił tego 023 na twoim miejscu i zrobił bym jakiś set 50/4 strojony na 8,5K + gaźnik 16n1,spawak i mocy masz co najmniej 3,5-4 KM ...a co do silnika Simsona to tez włożysz bez problemu,wystarczy przyciąć trochę mocowania silnika i nawiercić nowe dziury.
Dużo części Romet,Komar,Jawa 350 !!!
Pisać GG lub pw!!!
PRZERABIAM CYLINDRY!!!
plaster6
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 576
Dołączył(a): 29 lut 2008, o 20:27
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez Mariusz » 27 mar 2011, o 05:04

żaden z nich ci nie wejdzie plug&play, 019 ma chyba szersze mocowania, chart ma śruby w innych miejscach a simson to już wogóle inna historia bo łańcuch z drugiej strony i hamulec trzeba jakoś smerfnie kombinować. Poza tym montując mocniejszy silnik przydałyby się lepsze hamulce, robią hamulce wymienisz zawieszenie, i tak jedno po drugim a na końcu okaże się że romet ma z rometa tylko ramę a kasy ci wywiało więcej z portfela niż gdybyś całego charta czy jawke kupił.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez maresca644 » 27 mar 2011, o 15:10

Wiec jaki silnik mam wlozyc ?Aktualnie mam okraglaka biegi w raczce ,ale 1 bieg uszkodzony.Wiec chart 019 czy simson?
Marek
maresca644
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 19 mar 2011, o 11:28
Pojazdy: Romet Ogar 205 , Komar

Postprzez Danio » 27 mar 2011, o 17:13

Bez przeróbek wejdzie tylko 019.
Avatar użytkownika
Danio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1586
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
Lokalizacja: Pruchna
Pochwały: 3
Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p

Postprzez Mariusz » 27 mar 2011, o 17:29

No właśnie coś mi się przypomina że nie do końca, prosiłbym o potwierdzenie kogoś kto ma 019 i komarka czy coś podobnego bo chyba miał szerszą tą część do mocowania w ramie (zresztą cały silnik też był szerszy) więc chcąc zamontować musiałbyś przerabiać całość.

Jeżeli ktoś chce odginać/rozciągać te łapki w ramie to średnia opcja bo one już w standardzie potrafią puścić i się urwać a co dopiero po rozciąganiu (średnie spawy, obciążenie silnikiem i podnóżkami, wibracje etc)
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez plaster6 » 27 mar 2011, o 18:28

Co do 019 rozstaw śrub i szerokość mocowań jest taka sama jak w 023 i s38... 8)
Dużo części Romet,Komar,Jawa 350 !!!
Pisać GG lub pw!!!
PRZERABIAM CYLINDRY!!!
plaster6
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 576
Dołączył(a): 29 lut 2008, o 20:27
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez Marcin:D » 27 mar 2011, o 20:55

Ja mam silnik od charta w Komarze i nie mogę narzekać :D
Avatar użytkownika
Marcin:D
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 316
Dołączył(a): 31 paź 2009, o 18:39
Lokalizacja: Kolbuszowa (Trześń)

Postprzez maresca644 » 27 mar 2011, o 21:38

Marcin:D napisał(a):Ja mam silnik od charta w Komarze i nie mogę narzekać :D


A co przerabiałeś że od charta wlozyles?Dlugo czasu ci to zajęło?Powiedz co dokladnie przerabiales I może ktoś z was wkładał do komarka silnik od Simsona?
Marek
maresca644
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 19 mar 2011, o 11:28
Pojazdy: Romet Ogar 205 , Komar

Postprzez plaster6 » 28 mar 2011, o 21:02

Ja włożyłem do 50T-1 027,mocowanie trzeba poszerzać, wypoziomować silnik i nawiercić nowe dziury...do tego głowica simsona gaźnik 16n1 i wydech rezo i na brak mocy nie można narzekać 8)
Dużo części Romet,Komar,Jawa 350 !!!
Pisać GG lub pw!!!
PRZERABIAM CYLINDRY!!!
plaster6
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 576
Dołączył(a): 29 lut 2008, o 20:27
Lokalizacja: Tarnowskie Góry


Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 280 gości