Modyfikacje 019

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Modyfikacje 019

Postprzez Tomo eS. » 30 mar 2011, o 23:10

Witam.
Ostatnio myślę nad lekką poprawą osiągów silnika 019 i ogólnym podleczeniem go. Woził mnie przez niecałe 7tys. km, to mu się należy... Może przedstawię wam moje pomysły, a wy ocenicie, czy coś z tego wyjdzie czy nie.

1. A więc pierwsze, myślałem żeby wsadzić tłumik od Simsona. Słyszałem, że robili bdb tłumiki, więc może będzie poprawa...?
2. Mam cylinder ZMD z nalotem jakieś 6-7 tys. km. Miałem oryginalny tłok, ale pękł dziad jeden wzdłuż płaszcza... Czy dobrym pomysłem byłoby założenie tłoka od Simsona? Czy wymiary są takie same?
3. Czy mogę przełożyć kondensator z iskrownika do lampy przedniej i zamontować taki od malucha?
4. Wyprzedzenie zapłonu ustawić na 3mm przed GMP, czy inaczej?
Avatar użytkownika
Tomo eS.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 329
Dołączył(a): 8 kwi 2010, o 23:13
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 3
Pojazdy: BMW e36, Audi A4 B7

Modyfikacje 019

Postprzez Pani Kontekstowa » 30 mar 2011, o 23:10

Pani Kontekstowa
 

Postprzez wojtek278 » 31 mar 2011, o 15:28

Kondensator możesz przełożyć bez problemu do lampy, może być od malucha.
Tłok z simsona jest wyższy to znaczy jeżeli założysz go na korbę będzie ci wystawał ponad cylinder, po prostu nie pasuje. Za to wydech powinien sie spisać.
Co do cylindra sprawdź czy jest to cylek od 019, jeżeli nie to popraw w nim okna zgodnie z oryginalnymi wymiarami i powiększ kanał wydechowy.
Jeżeli masz gaźnik 12mm to też przydało by się coś lepszego>większego.

Zapłon ustaw w okolicach książkowych, potestuj i doreguluj.
wojtek278
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 472
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 16:20
Lokalizacja: Stróża
Pochwały: 3

Postprzez plaster6 » 31 mar 2011, o 16:23

Jak masz cylinder 019 to wydech daj na 30/29 mm najlepiej,odchodź tłok i kanał ssący daj 1,5mm w duł ...z tłumikiem Simsona będzie to się fajnie zgrywało 8)
Dużo części Romet,Komar,Jawa 350 !!!
Pisać GG lub pw!!!
PRZERABIAM CYLINDRY!!!
plaster6
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 576
Dołączył(a): 29 lut 2008, o 20:27
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez Tomo eS. » 31 mar 2011, o 21:22

Te 30/29mm to od górnej krawędzi cylka do górnej krawędzi okna, tak?

Słuchajcie, gdzie mogę kupić dobry tłok, który nie puchnie? Jakiej firmy? Chyba, że ktoś ma oryginalny ZMD... :)

Jeszcze takie pytanko. Co zrobić z przednim zawieszeniem, bo mi dobija na byle dziurce...

[ Dodano: 31 Mar 2011, 21:51 ]

http://moto.allegro.pl/orginalny-tlok-k ... 85491.html

To jest oryginał, czy podróba?
Życie jest zbyt krótkie, by nie kręcić pod czerwone pole :F
Avatar użytkownika
Tomo eS.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 329
Dołączył(a): 8 kwi 2010, o 23:13
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 3
Pojazdy: BMW e36, Audi A4 B7

Postprzez Marcin:D » 31 mar 2011, o 23:04

Oryginał
Avatar użytkownika
Marcin:D
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 316
Dołączył(a): 31 paź 2009, o 18:39
Lokalizacja: Kolbuszowa (Trześń)

Postprzez alus » 1 kwi 2011, o 16:29

PanMandacik napisał(a):Co zrobić z przednim zawieszeniem,

wymień sprężyny.

[ Dodano: 01 Kwi 2011, 16:33 ]

PanMandacik napisał(a):http://moto.allegro.pl/orginalny-tlok-k...85491.html

To jest oryginał, czy podróba?


Mam 5 takich tłoków ;) od tego sprzedawcy.
@@% Super MotO.

Motór

Miewam chwile zwątpienia aż do pierwszego odpalenia.
Avatar użytkownika
alus
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 30 lis 2008, o 01:46
Lokalizacja: Myszków (śląsk)

Postprzez Tomo eS. » 1 kwi 2011, o 22:05

alus napisał(a):
PanMandacik napisał(a):http://moto.allegro.pl/orginalny-tlok-k...85491.html

To jest oryginał, czy podróba?


Mam 5 takich tłoków ;) od tego sprzedawcy.

Czyli mam rozumieć, że można mu zaufać?

Pierścieni szukać jakiś dobrych, czy mogę wsadzić byle jakie chińskie?
Avatar użytkownika
Tomo eS.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 329
Dołączył(a): 8 kwi 2010, o 23:13
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 3
Pojazdy: BMW e36, Audi A4 B7

Postprzez dooman30 » 2 kwi 2011, o 09:12

Kanał wydechu i dolotu możesz poszerzyć o 1 mm, tłok skrócić (nie pamiętam ile mm w romecie, wszystko znajdziesz na necie :F), odchudzić go, wypolerować denko, głowice, dodatkowo splanować głowice, jeżeli masz kase to nieś cylek do tokarza i niech ci dorobi dodatkowe płuki, wywal ten polski gaźnik i daj K60B lub 16n1 (simsonowski), tłumik od simsona masz racje - da sporo, kondek oczywiście paszoł won do lampy ale stary zostaw bo ma on filc który smaruje krzywkę... uffć ale sie rozpisałem... A co do tłoka to nawet nie chce mi sie myśleć czy simsonowski pasuje czy nie - kup normalny do rometa na który tam szlif chcesz i zrób to co opisałem wyżej z tym tłokiem. Oczywiście tłok staraj sie wybrać jak najdroższy (najlepszy) bo u mnie w sklepie to mają np po 10 i po 15 i te po 10 puchną a po 15 całkiem dobre ;] A najlepiej to ZMD szukaj. Puki co tyle...

[ Dodano: 02 Kwi 2011, 09:13 ]

A guzik... bo jeszcze płuki w tulei możesz powiększyć (rozpiłować). hehehe da sie z tych silniczków sporo wycisnąć ale nie uzywaj go po tuningu jako crossa, nie pal gumy itp bo zajedziesz go szybko :/

[ Dodano: 02 Kwi 2011, 09:19 ]

A co do pierścieni to nie ma dobrych lub złych. Są jedne :) Ew mogą być z powierzchnią jakby chropowatą lub też błyszczącą. Błyszcząca lepsza oczywiście ;]
Avatar użytkownika
dooman30
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 148
Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 14:30
Pojazdy: ogar200, jawka mustang, komar2351

Postprzez Kuba » 2 kwi 2011, o 09:32

najlepszy kond to poliestrowy...
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez dooman30 » 2 kwi 2011, o 13:15

zgadza sie ale jakiego by nie dał i gdzie go nie umiejscowił to stary musi zostać (najlepiej odłączony) bo na nim jest taka blaszka z filcem, który to powinien być nasączony olejem i smarować krzywke
Avatar użytkownika
dooman30
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 148
Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 14:30
Pojazdy: ogar200, jawka mustang, komar2351

Postprzez plaster6 » 2 kwi 2011, o 19:03

PanMandacik napisał(a):Te 30/29mm to od górnej krawędzi cylka do górnej krawędzi okna, tak?

Słuchajcie, gdzie mogę kupić dobry tłok, który nie puchnie? Jakiej firmy? Chyba, że ktoś ma oryginalny ZMD... :)


30/29mm od górnej krawędzi cylindra,a tłok jak będziesz podcinał to 1,5mm tylko tak by miał dobre prowadzenie tak jak tutaj http://www.bikepics.com/pictures/2166688/. A co do tłoka to polecam firmy Apex czy ampex jakoś tak się to nazywa na allegro znajdziesz na pewno,mi nie puchły nawet jak odchudzałem 8)
Dużo części Romet,Komar,Jawa 350 !!!
Pisać GG lub pw!!!
PRZERABIAM CYLINDRY!!!
plaster6
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 576
Dołączył(a): 29 lut 2008, o 20:27
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez Tomo eS. » 3 kwi 2011, o 23:40

Wiecie, przy okazji tych modyfikacji chciałbym zachować obecne spalanie, w granicach 2...2,2l. Tłumik z Simsona mam, więc mogę założyć. Dłubanie z cylindrem zostawię, pierwsze muszę zdobyć oryginalny tłok, bo niestety teraz jeżdżę na jakimś syfie.

Kondensator w sumie mam prawie nowy, plusem umieszczenia go w lampie jest możliwość szybkiej wymiany w trasie. Czy może on być podpięty poprzez kabel od gaszenia silnika? Elektrycznie tak, ale czy tak długi kabel nie zakłóci poprawnej pracy silnika?

Po 15tym będę do niego wchodził. Teraz nie mam nawet, żeby go zatankować, a co dopiero kupić części...
Życie jest zbyt krótkie, by nie kręcić pod czerwone pole :F
Avatar użytkownika
Tomo eS.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 329
Dołączył(a): 8 kwi 2010, o 23:13
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 3
Pojazdy: BMW e36, Audi A4 B7

Postprzez Kleofas » 4 kwi 2011, o 11:42

Kondek może być podpięty do gaszenia i powinien działać, ale zawsze jest jakiś opór kabli i połączenia na obudowie też nie pomagają. Ja jestem za opcją zostawienia konda w oryginale i ew dorobienia mocowania na drugi w lampie. W razie awarii przez otwór w magnecie przecinasz kabelek od konda, podwijasz jakoś żeby nigdzie nie obcierał i podpinasz awaryjny w lampie.
Prędkość może kiedyś zabije cię,
lecz dziś to ona żyć ci daje...
Avatar użytkownika
Kleofas
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1098
Dołączył(a): 27 mar 2007, o 14:20
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Pochwały: 2
Pojazdy: 2 Polonezy i 6 motórów ;)

Postprzez dooman30 » 4 kwi 2011, o 11:58

A co do tłoka to polecam firmy Apex czy ampex jakoś tak się to nazywa na allegro znajdziesz na pewno,mi nie puchły nawet jak odchudzałem


Chyba o firme Cross Impex Ci chodziło (na tłokach i cylindrach mają wybite CX) a tłok po odchudzeniu to normalne że nie będzie puchnąć ale będzie lżejszy.

PanMandacik napisał(a):chciałbym zachować obecne spalanie, w granicach 2...2,2l


Czyli nie ruszaj gaźnika i dysz :)

PanMandacik napisał(a):niestety teraz jeżdżę na jakimś syfie.


znam temat... z oryginałem będzie ciężko...

PanMandacik napisał(a):Czy może on być podpięty poprzez kabel od gaszenia silnika? Elektrycznie tak, ale czy tak długi kabel nie zakłóci poprawnej pracy silnika?


Pewnie że może, nic sie nie stanie.

Kleofas napisał(a):ale zawsze jest jakiś opór kabli i połączenia na obudowie też nie pomagają.


ale to nie sprawdza sie w praktyce ;] ja w motorynie też przeniosłem kondek do lampy i oprócz tego że był do niego bardzo łątwy dostęp nic sie nie zmieniło, no i oczywiście nie grzał sie ;] ewentualnie daj go do puszki narzedziowej z tym że będziesz musiał prowadzić dodatkowy kabelek, jak wolisz. A kondek polecam od ferrari 126p a stary zostawić ale odłączyć bo filc musi smarować krzywke
Avatar użytkownika
dooman30
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 148
Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 14:30
Pojazdy: ogar200, jawka mustang, komar2351

Postprzez Mariusz » 4 kwi 2011, o 14:23

można zachować spalanie w granicach max 2,5 litra przy k60b, tłumiku simsona i podniesionych/obniżonych kanałach pi razy drzwi o jakieś 2mm. kwestią wtedy jest odpowiednie wyregulowanie.

Nie wiem czy przeoczyłem coś czy nei było napomknięte, ale przy tych silnikach ogromną różnicę daje podniesienie stopnia sprężania-nie będę dawał konkretnych wartości bo to każdy sobie dobiera do tego jak chce używać rometa, ale w każdej sytuacji się to opłaca, choćby i podnieść go niewiele (kwiestia zdecydowanie innego paliwa niż w czasach produkcji tych silników)

Co do zapłonu mogę szczerze polecić układ tyrystorowy który montuje Marcek-nie wiem czy się tym jeszcze zajmuje, ale działał wyśmienicie, i przekładało się to na kulturę pracy silnika.

A jeśli chodzi o tłoki to nie wiem czy trafialiście na lepszą serie tych cross impexów że je polecacie, ale ja po swoich bataliach z tłokami mogę polecić tylko almotowskie tłoki robione na wzór tych ZMD-po odchudzeniu (bo obecne mają grubszą ściankę) dostajemy prawie to samo co oryginalny tłok (który na obecną chwilę jest najlepszy, jeszcze nie widziałem na rynku tłoków które mogły by się równać z seryjnymi)


jeszcze jedna rzecz-jeżeli modyfikujesz silnik, a szczególnie gdy planujesz głowicę czy zmieniasz wysokość wydechu, to oryginalne ustawienia zapłonu z książki się deaktualizują. Wtedy wyprzedzenie zapłonu ustawiasz doświadczalnie, tak żeby motorek jak najlepiej chodził, i tyle.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Następna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 298 gości