Ogar 205 i lekki tuning.

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Postprzez sebasuper » 21 maja 2011, o 21:59

W kole pękła sprężyna zaraz koło "rozpychacza", dałem inną. Prędkość to dalej bite 45km/h. Coś mi się zdaje że wróce do 12z...
edit. Kuba jaką masz dysze główną w k60b? Może ona jest przyczyną, ja mam 62.
Avatar użytkownika
sebasuper
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 5 kwi 2011, o 20:39
Lokalizacja: Kamienna Góra
Pochwały: 1
Pojazdy: Ogar 205

Postprzez Pani Kontekstowa » 21 maja 2011, o 21:59

Pani Kontekstowa
 

Postprzez sebasuper » 10 cze 2011, o 17:18

Zamontowałem obrotomierz ze skody (mera lumel). Na luzie kręci do ośmiu. Na dwójce gdy idzie już 45km/h obrotek wskazuje 6000 obrotów. Czy tak ma być czy innaczej?
Avatar użytkownika
sebasuper
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 5 kwi 2011, o 20:39
Lokalizacja: Kamienna Góra
Pochwały: 1
Pojazdy: Ogar 205

Postprzez housemdt » 10 cze 2011, o 22:18

sebasuper napisał(a):Zamontowałem obrotomierz ze skody (mera lumel). Na luzie kręci do ośmiu. Na dwójce gdy idzie już 45km/h obrotek wskazuje 6000 obrotów. Czy tak ma być czy innaczej?



8tys. hahahah
housemdt
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 27 maja 2010, o 13:15
Lokalizacja: Chojnice

Postprzez Piotrek.P » 10 cze 2011, o 22:57

seryjn y ogar kumpla z palcem w tłumiku jedzie bite 55 więcej nie da rady a 45 to jechałem z nim jako kierowca
Obrazek
komara może mieć każdy, Deltę nieliczni...

ale ja mam i to i to :mrgreen:
Avatar użytkownika
Piotrek.P
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1535
Dołączył(a): 8 mar 2010, o 22:45
Lokalizacja: Dubicze Cerkiewne
Pojazdy: dleta rmr 24 i wieeeeeele wiele innych :)

Postprzez Kuba » 10 cze 2011, o 23:24

oj jeska, trochę zawyża, bo z 4-suwa pochodzi, proste? proste....
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez housemdt » 11 cze 2011, o 13:06

Kuba napisał(a):oj jeska, trochę zawyża, bo z 4-suwa pochodzi, proste? proste....


troszkę? normalnie kręci się do niecałych 5k a nie 8. To duża różnica. Jakby powiedzieć, że ogar śmiga mi 80km/h
housemdt
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 27 maja 2010, o 13:15
Lokalizacja: Chojnice

Postprzez sebasuper » 11 cze 2011, o 13:32

W obrotku kondensator wymieniony na 470nf. Jak sie jedzie nim 45 to jak by tak rurą wydechową rzucało na boki i w ogóle wtedy mocy nie ma, nie raz tak jak by przestaje i ciągnie do przodu do 50km/h. Jak będzie zupa to wymienię pierścienie i sprawdze zapłon jeszcze raz. Już nie wiem co z nim zrobić...
Avatar użytkownika
sebasuper
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 5 kwi 2011, o 20:39
Lokalizacja: Kamienna Góra
Pochwały: 1
Pojazdy: Ogar 205

Postprzez Joke16 » 11 cze 2011, o 14:18

housemdt przy 5k to on ma najlepszą moc, a kręci trochę więcej, ale napewno nie 8k :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Joke16
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 665
Dołączył(a): 25 sty 2009, o 15:14
Lokalizacja: Internet

Postprzez Kuba » 11 cze 2011, o 14:21

no dokładnie tak jak joke napisał ;)
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Mariusz » 11 cze 2011, o 14:35

ale że ogar 205 niby na luzie bez żadnego obciążenia niby nie dokręci 8 tyś? a czemu niby nie? ileż to mocy potrzeba żeby rozkręcić do takich obrotów dobrze łożyskowany wał korbowy, koło magnesowe i troche sprzęgła? I tak ważniejsze są te obroty które potrafi osiągnąć pod obciążeniem czyli jak np jedzie pod górke, wtedy jakoś was nie dziwi 5500 obr/min...

Poza tym gdyby problem był z obrotomierzem (że niby od 4T) to zawyżał by o jakąś n-krotność (gdzie n to np 1, 2, 4 czy coś w podobie), a nikt chyba nie powie że silnik 2T nawet z takiego romecika nie dokręci się do 4 tysięcy...
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez sebasuper » 11 cze 2011, o 14:36

No jak wrzucę luz i dam gaz na max to na obrotku pokazuje 8k, silnik wtedy z ramy odlatuje :)
Avatar użytkownika
sebasuper
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 5 kwi 2011, o 20:39
Lokalizacja: Kamienna Góra
Pochwały: 1
Pojazdy: Ogar 205

Postprzez housemdt » 12 cze 2011, o 12:18

sebasuper napisał(a):No jak wrzucę luz i dam gaz na max to na obrotku pokazuje 8k, silnik wtedy z ramy odlatuje :)


brak chłodzenia na luzie powoduje, że niszczysz ten silnik, potem się dziwisz, że nie osiąga super v-max-u
housemdt
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 27 maja 2010, o 13:15
Lokalizacja: Chojnice

Postprzez sebasuper » 12 cze 2011, o 12:23

Ja tam tak ciągle nie robie, tylko robiłem na sprawdzenie obrotka. Tylko jest jedna ciekawa rzecz, z nawet wysokiej góry on nie będzie jechał więcej niż te 45km/h. Teraz czyściłem wydech, widać jeszcze troszke nagaru ale nie jest zapchany, wymieniłem pierścienie i sprawdze jeszcze zapłon. Potem z 200km docierania.
Avatar użytkownika
sebasuper
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 5 kwi 2011, o 20:39
Lokalizacja: Kamienna Góra
Pochwały: 1
Pojazdy: Ogar 205

Postprzez Ktoś » 12 cze 2011, o 21:53

wymiana samych pierścieni to grzech, może być słabszy niż był... a z tymi obrotami i ich granicą na luzie... opory toczenia łożysk akurat mają najmniejszy, bliski pomijalnemu wpływ na maxymalne obroty silnika na luzie, chodzi głównie o opory "pompowania" - zasysania mieszanki, przeciskania jej przez kanały płuczące i szybkość wylotu spalin które czasem poprostu nie zdążą wylecieć z cylindra a wtedy ciśnienie w cylindrze jest zbyt duże żeby wtłoczyć mieszankę ze skrzyni korbowej i silnik się "zapycha". ale 8tys rpm na luzie to mało który silnik nie wykręci :) więc nie ma co się dziwić że tyle wykręcił tylko nie ma co nawet myśleć o tym że da rade do takich obrotów dociągnąć na biegu... a co do tego że zarżnie tak silnik... gdyby piłował go tak 10 minut to pewnie by tak było, cylinder ma swoją bezwładnośc cieplną, poza tym te silniki raczej są wystarczająco chłodzone.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez sebasuper » 12 cze 2011, o 23:35

Nie chce wymieniać tłoka bo jest oryginał, zmd. O wymianie pierścieni przeczytałem w pewnej książce o rometach. Pisali tam że na jeden tłok pierścienie wymienia się ok 2 razy. Pojeżdżę z 50km/h i sprawdzę jaki jest v/max.
Avatar użytkownika
sebasuper
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 5 kwi 2011, o 20:39
Lokalizacja: Kamienna Góra
Pochwały: 1
Pojazdy: Ogar 205

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 248 gości