Kwadratowy cylinder w s38

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Kwadratowy cylinder w s38

Postprzez Rodrigo » 2 cze 2011, o 09:10

Mam pytanie czy ktos z was juz tego próbował i czy to ma wogóle sens, mam silnik i potrzebne części, ale nie wiem czy to ma szanse odpalić i jakie ewentualnie by trzeba zrobić modyfikacje zeby to zaskoczyło
Avatar użytkownika
Rodrigo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 13:57
Lokalizacja: Warszawa

Kwadratowy cylinder w s38

Postprzez Pani Kontekstowa » 2 cze 2011, o 09:10

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Tomciosz » 2 cze 2011, o 09:13

Kat króćca gaźnika jest inny tzn. króciec musisz spiłować. Oraz może być inny kąt króćca wydechowego. Nie wiem jak tam z kanałami płuczącymi.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Postprzez Rodrigo » 2 cze 2011, o 11:12

no właśnie o kanały mi chodzi głównie, bo z resztą dam sobie rade
Avatar użytkownika
Rodrigo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 13:57
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Ktoś » 2 cze 2011, o 14:38

kanały płuczące są większe w kwadraciaku więc będziesz miał duży próg ale działać będzie, same kanały powinny się pokrywać.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez Kuba » 2 cze 2011, o 15:27

żadnego progu nie będzie... właśnie się całość będzie idealnie zgrywać ^^
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez JanekZ » 2 cze 2011, o 17:02

Widziałem takie coś jeżdżące. Właściciel zmienił tylko kąt mocowania gaźnika. Dzięki pokryciu się kanałów w karterze i cylindrze "wzrosła Moc". No i nie dziwota, powinna o całe 0,3 KM.
Serwus
JanekZ
Avatar użytkownika
JanekZ
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 397
Dołączył(a): 29 sty 2009, o 14:04
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Rodrigo » 3 cze 2011, o 08:36

0,3KM to będzie jarał gume jak wściekły ;). Po waszych odpowiedziach widze ze warto zaryzykować, i ze na urlopie sie troche pobawie
Avatar użytkownika
Rodrigo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 13:57
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Ktoś » 3 cze 2011, o 10:13

to komarowski silnik ma inne kanały tylko w cylindrze? w karterach są jak w kwadracie?
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez wojtek278 » 3 cze 2011, o 14:54

Dokładnie Ktoś tak jest tam zrobione. Kanały w karterach są identyczne jak w 023.
wojtek278
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 472
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 16:20
Lokalizacja: Stróża
Pochwały: 3

Postprzez Kuba » 3 cze 2011, o 18:02

:yes:
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Ktoś » 3 cze 2011, o 23:23

:O kto te silniki projektował... i dlaczego to było tak produkowane... takie rzeczy to tyko w polsce :D
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez Michalk001 » 4 cze 2011, o 07:18

To było projektowane w innych czasach - miało tylko jeździć z zadowalającą trwałością i być w miarę tanie. Takie były wtedy priorytety - no i nie było pieniędzy na zaawansowane prace projektowe. Jakby opracowywali silnik z idealnie dopasowanymi elementami konstrukcyjnymi - to te nasze motorki byłyby wtedy 2 razy droższe, za to trwałością dorównywałyby najlepszym 2T z tamtych czasów. Lecz wtedy nikt by ich nie kupił za tą cenę - jakby dobre nie były. Kraj w latach 50 - 60 XX wieku dźwigał się dopiero ze zniszczeń wojennych - wtedy ludzie marzyli o rowerach, więc trzeba było opracować szybko tani środek transportu który mógłby być szybko wyprodukowany w dużej ilości. Poza tym Romet (z całym szacunkiem do niego) to tylko mopik - więc po co było tworzyć zaawansowany technicznie silnik do motoroweru. Nawet samochody były wtedy młotkiem klepane.
Stella poszła w świat - 29.08.2007 - 7.06.2010, przez ten czas nigdy mnie nie zawiodła. Salmo kupione!!!
Salmo - aktualny przebieg: 17679km.
(sezon 2010 - 3321km)
(sezon 2011 - 6870km)
(sezon 2012 - 7467km)
(sezon 2013 - 21km)
Avatar użytkownika
Michalk001
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 436
Dołączył(a): 31 mar 2008, o 19:13
Lokalizacja: Piastów

Postprzez Kuba » 4 cze 2011, o 07:33

z tego co mi wiadomo to inż. Wiatrak ten silnik projektował :D
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez ABRUZZI » 4 cze 2011, o 08:10

a nie było by ciekawiej pobawić sie z cylindrem od simka króciec by był bez zmian tylko trochę roboty by było ze szpilkami ale skoro Adi wpasował go do 023 to do S38 tym bardziej będzie pasował bo nie ma kombinacji z króccem ssącym bo już jest dobrze ustawiony a przyrost mocy większy
Avatar użytkownika
ABRUZZI
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1011
Dołączył(a): 19 lip 2007, o 09:32
Lokalizacja: Rogowo

Postprzez JanekZ » 4 cze 2011, o 09:58

Michalk001, to trochę nie tak :)
Pierwsze silniki 50 ccm naszej produkcji miały zgrane te kanały, i motorowery jeździły tak do 60 km/h, ale wprowadzono ustawowe ograniczenie szybkości motoroweru i trzeba było silniki osłabić, żeby wyciągały tylko 40 km/h. Prostym chwytem było zmniejszenie wlotu do płuków w cylindrze S38. Zmniejszono też średnicę wylotu przy mocowaniu kolanka. Nie wiem tylko dlaczego później w kwadraciakach zrezygnowali z tej blokady, przepisy się przecież nie zmieniły? Może zmniejszono V-max na przełożeniach?
Serwus
JanekZ
Avatar użytkownika
JanekZ
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 397
Dołączył(a): 29 sty 2009, o 14:04
Lokalizacja: Wrocław

Następna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 242 gości