Tuning s-38

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Tuning s-38

Postprzez adrian » 26 cze 2011, o 16:11

Witajcie z racji tego ze nabyłem dawno temu komara (jeszcze się nie chwaliłem :D) robię mu remont silnika i chciałem wykonać prawie cały tuning według pana W. Wiatraka no i opisuje on ze pod cylinder trzeba dać podkładkę 1,5mm i tu moje pytanie czy ta podkładka musi być aluminiowa? bo tata załatwił mi taki fajny twardy bakielit do uszczelek (złożyło się że ma 1,5m ^^) nada sie? materiał jest taki ze benzyna go nie wypłuka ani nie nasiąknie
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7

Tuning s-38

Postprzez Pani Kontekstowa » 26 cze 2011, o 16:11

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Kuba » 26 cze 2011, o 20:41

nada się nada ;) lepiej walnij 50/4 bo tamto wg wiatraka jak i sałka to pic ;)
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez adrian » 26 cze 2011, o 21:10

myślałem ale to nie ma być komar wyczynowy tylko chce poprawić fabrykę żeby to jakoś jechało bo będę go tylko wykorzystywał na jakieś zloty, do kościoła, na rybki bo do codziennej jazdy mam inny nowy sprzęt ale to za niedługo :D
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7

Postprzez Kuba » 26 cze 2011, o 21:11

dobra to jak już chcesz poprawiać fabryke, to zrób porządek z kanałem wydechowym, rozwierć go na średnicę kolanka, tego chyba u wiatraka nie ma
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez adrian » 26 cze 2011, o 21:55

ale tylko kanał bez okna mam powiększyć, bo wydechowy już jest o 1mm w górę teraz muszę załatwić sobie gaźnik najlepiej K60B albo jakaś 16
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7

Postprzez Romecik2t » 26 cze 2011, o 22:00

1mm w góre wystarczy, teraz poszerz na boki po ok 1.5mm na strone
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Postprzez Artur » 27 cze 2011, o 07:04

4 płuki było by bardzo dobrze, ale powiem ci tak, w komarze, żeby osiągnąć jakiś efekt trzeba bardzo kanały poszerzyć, bo są bardzo małe, króciec od cylindra od razu na 16 chociaż, i gażnik od simsona, bo na k60b więcej jak 50 km/h nie wyciśniesz, już lepszy jest gaźnik z charta, ale nie ważne, ważniejsze to kanały, oczywiście wał przydało by się wypełnić, wydechowy na 29 nawet 28 można dać, tu jest sprawa prosta czym wyżej podnosisz wydechowy tym masz coraz większego wysoko-obrotowca, ale tracisz kompresję, coś za coś, w charcie jest np. na 30 co daje dobre efekty, bo jest elastyczne, na 29 też jest bardzo dobrze, a Sałek kazał na 31,5 to jaki to efekt, ssący też jest ważny, mówię zajmij się cylem to największy efekt osiągniesz. :)

Kuba napisał(a):dobra to jak już chcesz poprawiać fabrykę, to zrób porządek z kanałem wydechowym, rozwierć go na średnicę kolanka, tego chyba u wiatraka nie ma


To prawda.

I na koniec plan głowicy, ale to oczywista oczywistość. :wink:

Aha, pytałeś o podkładkę, po pierwsze, wcale nie musi być 1.5 mm, można walnąć nawet 2.5 mm dużo lepszy efekt będzie, żeby chociaż wydechowy na 30 podnieś tak jak jest w charcie np. :)
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0

NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
Avatar użytkownika
Artur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4110
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
Lokalizacja: Lubin

Postprzez Kuba » 27 cze 2011, o 08:48

Artur napisał(a):bo na k60b więcej jak 50 km/h nie wyciśniesz,

a chcesz się zdziwić?
Artur napisał(a):już lepszy jest gaźnik z charta

HAHAHAHAHAA! 14 lepsza od 15 HAHAHAHAHAHA
Artur napisał(a):wydechowy na 29 nawet 28 można dać

i z podkładką będzie miał 27,5 nawet 26,5 :facepalm:
Artur napisał(a):, tu jest sprawa prosta czym wyżej podnosisz wydechowy tym masz coraz większego wysoko-obrotowca, ale tracisz kompresję

kompresję tracisz?! :F :F :F padłem!! tracisz dół, a nie kompresję!
Artur napisał(a):a Sałek kazał na 31,5 to jaki to efekt

Tak, bo ty oczywiście wiesz jaki na 31,5 jest efekt ^^
Artur napisał(a):Aha, pytałeś o podkładkę, po pierwsze, wcale nie musi być 1.5 mm, można walnąć nawet 2.5 mm

i w ten piękny sposób spier*olisz cały dolot, gratulacje ^^

adrian broń Boże nie postępuj zgodnie z jakąkolwiek poradą Artura, bo sobie tylko zmaścisz cylinder!
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Artur » 27 cze 2011, o 14:36

Kuba napisał(a):Tak, bo ty oczywiście wiesz jaki na 31,5 jest efekt ^^


Wiem efekt jest marny, w charcie masz wydechowy na 30, w seryjnym simsonie czy jawce jeszcze wyżej, ale to nie ważne, w standardowym komarze masz na 34+1.5 podkładka=32.5 i piłujesz o mm do góry z tąd te 31.5, w ogóle Sałek to totalne bzdura, nie będzie żadnych 4 km, na tych modyfikacjach, w charcie masz dużo więcej zrobione a masz dopiero 2.8 KM. :)

I co najważniejsze, mimo, że k60b, jest to 15, to gorszego gażnika nie widziałem, mi gorzej romet na nim chodził jak na rozwierconym na 13 gm12, a gaźnik z charta mimo, że 14, jest inaczej zrobiony, a nie tak jak to ruskie cóś.
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0

NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
Avatar użytkownika
Artur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4110
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
Lokalizacja: Lubin

Postprzez Kuba » 27 cze 2011, o 15:51

Artur napisał(a):mimo, że k60b, jest to 15, to gorszego gażnika nie widziałem

to se spójrz do czinkusia ^^ K60b jest IDEALNY! do komara, jak się ustawić nie umie to się marudzi i opinię psuje, ale co ja tam wiem o tuningu, ty to normalnie jestes protuner, wiesz wszystko o tuningu komara, awe ci nasz wielki arturze
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Artur » 27 cze 2011, o 16:43

Kuba, chodziło mi tylko o to, że są różne wersje tuningu 2t, 4 płuki inne wynalazki, ale ja uważam, że cały ten tjun Sałka, to w kij dmuchał, i nie będzie choćby się trzymać tego tych 4 km, ale góra 3, jak się uda komarem dojść do tej mocy co ma np. chart to już jest dobrze o simsonie nie wspominając, dało by się, ale tak, podkładka 3 mm, stoczyć cyl o 3 mm, duże poszerzenie kanałów, gaźnik od simsona, wydech od simsona, albo pseudo sport, do tego plan głowicy, wał wypełniony, to może by było te 4km, ale kto jest w stanie to wykonać. :]
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0

NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
Avatar użytkownika
Artur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4110
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
Lokalizacja: Lubin

Postprzez Kuba » 27 cze 2011, o 17:44

Boże, widzisz i nie grzmisz... :facepalm:
Artur napisał(a):gaźnik od simsona, wydech od simsona,

to może od razu cały silnik z simsona?
Artur napisał(a):ale kto jest w stanie to wykonać.

poczekaj aż skończe, posrasz się z wrażenia
Artur napisał(a):uważam, że cały ten tjun Sałka, to w kij dmuchał

ekhem, widać jak czytasz ^^
Kuba napisał(a):bo tamto wg wiatraka jak i sałka to pic

Wysłany: 26 Cze 2011, 20:41

i patrzaj artuś co i kiedy napisałem...
podyskutowałbym jeszcze trochę, ale nie ma z kim... a to ci peszek :(
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2


Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 351 gości

cron