zamiana silnika
Posty: 12
• Strona 1 z 1
zamiana silnika
panowie czy da radę do Rometa K125 zamontować silnik dwusuwowy Minska 125 bez jakiś znacznych przeróbek i ingerencji w ramę ?
___///___|||___
-
ls2 - MotoManiak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 21 lip 2011, o 18:49
- Pojazdy: suzuki gs 500
zamiana silnika
Heh pewnie że się da ale nie
Mocowania silnika nie sądzę żeby pasowały. Z elektryką należałoby się pomęczyć i ogólnie jak to zwykle bywa przy takich operacjach może wyniknąć 100 problemów o które ciężko przewidzieć. Zacznij od tego czy łańcuch i wydech mają po tej samej stronie.
ls2 napisał(a): bez jakiś znacznych przeróbek i ingerencji w ramę ?
Mocowania silnika nie sądzę żeby pasowały. Z elektryką należałoby się pomęczyć i ogólnie jak to zwykle bywa przy takich operacjach może wyniknąć 100 problemów o które ciężko przewidzieć. Zacznij od tego czy łańcuch i wydech mają po tej samej stronie.
Prędkość może kiedyś zabije cię,
lecz dziś to ona żyć ci daje...
lecz dziś to ona żyć ci daje...
-
Kleofas - MotoManiak
- Posty: 1098
- Dołączył(a): 27 mar 2007, o 14:20
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
- Pochwały: 2
- Pojazdy: 2 Polonezy i 6 motórów ;)
zamiana silnika
Mocowania trzeba przerobić pod silnik Mińska a to już jest ingerencja w rame ale "dla chcącego nic trudnego" Ale nie wiem czy to ma sens bo podobno ciężko o części do Mińska
Jest:
Scirocco GT '87
Golf I '75 3d 1,1+lpg
Motorynka Pony m301 '87 - od niej się wszystko zaczeło
Były:
Polonez 1.5GLE '94
Golf I '80 5d 1.5d
Golf I '79 1,6d - sprzedany
Golf I '83 1,6GTI - rozbity
Golf I '77 1,1 - poszedł na żyletki
Golf II '90 1,3+lpg
Scirocco GT '87
Golf I '75 3d 1,1+lpg
Motorynka Pony m301 '87 - od niej się wszystko zaczeło
Były:
Polonez 1.5GLE '94
Golf I '80 5d 1.5d
Golf I '79 1,6d - sprzedany
Golf I '83 1,6GTI - rozbity
Golf I '77 1,1 - poszedł na żyletki
Golf II '90 1,3+lpg
-
Bartezz - MotoManiak
- Posty: 1049
- Dołączył(a): 5 lut 2008, o 17:53
- Lokalizacja: Porąbka
- Pochwały: 4
- Pojazdy: Scirocco GT, Golf I, Motorynka Pony 301, CZ 175
zamiana silnika
ls2, po kiego grzyba Ci silnik Mińska w takim romecie...
-
Krylunio - MotoManiak
- Posty: 2299
- Dołączył(a): 1 lut 2008, o 20:27
- Lokalizacja: Wola Rzędzińska
- Pochwały: 7
- Pojazdy: Komar 2350, Passat B6, Road Star 1700
zamiana silnika
Do Mińska praktycznie nie ma części. Ja bym proponował silnik z etz 150.
-
Danio - MotoManiak
- Posty: 1586
- Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
- Lokalizacja: Pruchna
- Pochwały: 3
- Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p
zamiana silnika
Ja rozumiem odwrotną zamianę, ale pakować się w smrodliwą, paliwożerną, awaryjną jednostkę z 30-watową elektryką 6V, do której brak części w miejsce cichego i bezawaryjnego pięciobiegowego czterosuwa z elektryką 90W to już wykracza poza moją percepcję. Po kiego grzyba?
Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
-
c64club - MotoManiak
- Posty: 1408
- Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
- Lokalizacja: Katowice
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym
zamiana silnika
c64club napisał(a):Ja rozumiem odwrotną zamianę, ale pakować się w smrodliwą, paliwożerną, awaryjną jednostkę z 30-watową elektryką 6V
Wcale nie smrodliwa, chyba że ktoś jeździ na mixolu. Paliwożerny? Za to moc większa, no i eletryka 14v ~65W jak nie więcej, nie pamiętam dokładnie. Psuć się nie psuje, części jeszcze zostało dość dużo, a silnik ma potencjał.
-
Marcin:D - MotoManiak
- Posty: 316
- Dołączył(a): 31 paź 2009, o 18:39
- Lokalizacja: Kolbuszowa (Trześń)
zamiana silnika
Dwusuw zawsze smrodzi, nawet na syntetyku. Trwałość dwusuwa, nawet najlepszego, to ułamek trwałości czterosuwa. Szczególnie dość już leciwego sprzęcika. Jeśliby zacząć wykorzystywać potencjał, to masz sprzęta do latania po wsi, żeby w razie W za daleko nie wracać pchając.
Nie mówię, że Komaryną, WSK czy Mińskiem bym się nie przejechał czy że to klimatu nie ma itd, ale to jest sprzęt spacerowy :) Jedziesz z plecakiem części i narzędzi na przejażdżkę po okolicy jak masz całą niedzielę dla siebie. Albo na zlocik i liczysz się z tym, że wróci na przyczepie.
No ale ja jestem stary i mam wygórowane wymagania :D
Ale psucie K125 przez zmianę generatora ciągu na taki, co 2x szybciej bak opróżnia, jest dla mnie wymysłem co najmniej masochistycznym. Elektryka jeśli ma tylko 65W, to słabiej niż oryginalna w K125.
Jeśli już koniecznie chcieć zwiększyć moc Romana, to kupić silnik Diabolini 250cc z OHC. Wymiana praktycznie plug&play, zużycie wzrasta do 3 litrów przy 18 koniach (bez tuningu) i nie trzeba wozić warsztatu. Koszt całej imprezy to 1699 złotych. Odpada ciągła wymiana świec, pierścieni, olej do paliwa (dobry kosztuje), częste wizyty na stacji karmienia pojazdów, ciągłe wymiany simmeringów i cała ta paleta kosztów (bo zabawa z takim moto "do grzebania" jest przednia :P). Jestem ciekaw, czy TCO silnika z Mińska nie jest nawet większe niż TCO silnika Diabolini.
Nie mówię, że Komaryną, WSK czy Mińskiem bym się nie przejechał czy że to klimatu nie ma itd, ale to jest sprzęt spacerowy :) Jedziesz z plecakiem części i narzędzi na przejażdżkę po okolicy jak masz całą niedzielę dla siebie. Albo na zlocik i liczysz się z tym, że wróci na przyczepie.
No ale ja jestem stary i mam wygórowane wymagania :D
Ale psucie K125 przez zmianę generatora ciągu na taki, co 2x szybciej bak opróżnia, jest dla mnie wymysłem co najmniej masochistycznym. Elektryka jeśli ma tylko 65W, to słabiej niż oryginalna w K125.
Jeśli już koniecznie chcieć zwiększyć moc Romana, to kupić silnik Diabolini 250cc z OHC. Wymiana praktycznie plug&play, zużycie wzrasta do 3 litrów przy 18 koniach (bez tuningu) i nie trzeba wozić warsztatu. Koszt całej imprezy to 1699 złotych. Odpada ciągła wymiana świec, pierścieni, olej do paliwa (dobry kosztuje), częste wizyty na stacji karmienia pojazdów, ciągłe wymiany simmeringów i cała ta paleta kosztów (bo zabawa z takim moto "do grzebania" jest przednia :P). Jestem ciekaw, czy TCO silnika z Mińska nie jest nawet większe niż TCO silnika Diabolini.
Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
-
c64club - MotoManiak
- Posty: 1408
- Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
- Lokalizacja: Katowice
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym
zamiana silnika
Fakt - ja po dosiadaniu mojego 4T już nigdy nie wrócę do 2T. Praktycznie 4-suw jest lepszy pod każdym względem od 2T, no może pod względem mocy wypada nieco słabiej lecz za to jest elastyczny od samego dołu. W życiu babrania się już z olejem do paliwa.
Stella poszła w świat - 29.08.2007 - 7.06.2010, przez ten czas nigdy mnie nie zawiodła. Salmo kupione!!!
Salmo - aktualny przebieg: 17679km.
(sezon 2010 - 3321km)
(sezon 2011 - 6870km)
(sezon 2012 - 7467km)
(sezon 2013 - 21km)
Salmo - aktualny przebieg: 17679km.
(sezon 2010 - 3321km)
(sezon 2011 - 6870km)
(sezon 2012 - 7467km)
(sezon 2013 - 21km)
-
Michalk001 - MotoManiak
- Posty: 436
- Dołączył(a): 31 mar 2008, o 19:13
- Lokalizacja: Piastów
Re: zamiana silnika
nie zapominajcie też o "delikatności" i płynności działania 2 suwa, niektórym poprostu nie odpowiada to szarpanie 4 suwa przy puszczaniu gazu czy wolnej jeździe co często zdarza się przy 1 cylindrowcach to co kto woli zależy też od upodobań ale akurat myślę że zamiana na silnik mińska to słaby pomysł.
- Ktoś
- MotoManiak
- Posty: 988
- Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
- Lokalizacja: Augustów
- Pochwały: 2
zamiana silnika
Fakt, dwutakta się fajniej wkręca i wykręca z obrotów. Ale nie lubię tych silników i jak nie muszę, korzystam z 4T.
Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
-
c64club - MotoManiak
- Posty: 1408
- Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
- Lokalizacja: Katowice
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym
zamiana silnika
zawsze można dokupić lekkie magneto i silnik kręci prawie jak 2T. http://www.youtube.com/watch?v=MxIfDCwp1fc
Do 125cc pasuje.
Do 125cc pasuje.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 382 gości