zamiana silnika

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

zamiana silnika

Postprzez ls2 » 23 lip 2011, o 17:58

panowie czy da radę do Rometa K125 zamontować silnik dwusuwowy Minska 125 bez jakiś znacznych przeróbek i ingerencji w ramę ? :/
___///___|||___
Avatar użytkownika
ls2
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 21 lip 2011, o 18:49
Pojazdy: suzuki gs 500

zamiana silnika

Postprzez Pani Kontekstowa » 23 lip 2011, o 17:58

Pani Kontekstowa
 

zamiana silnika

Postprzez Kleofas » 23 lip 2011, o 21:38

Heh pewnie że się da ale nie
ls2 napisał(a): bez jakiś znacznych przeróbek i ingerencji w ramę ?

Mocowania silnika nie sądzę żeby pasowały. Z elektryką należałoby się pomęczyć i ogólnie jak to zwykle bywa przy takich operacjach może wyniknąć 100 problemów o które ciężko przewidzieć. Zacznij od tego czy łańcuch i wydech mają po tej samej stronie.
Prędkość może kiedyś zabije cię,
lecz dziś to ona żyć ci daje...
Avatar użytkownika
Kleofas
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1098
Dołączył(a): 27 mar 2007, o 14:20
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Pochwały: 2
Pojazdy: 2 Polonezy i 6 motórów ;)

zamiana silnika

Postprzez Bartezz » 23 lip 2011, o 22:55

Mocowania trzeba przerobić pod silnik Mińska a to już jest ingerencja w rame ale "dla chcącego nic trudnego" :wink: Ale nie wiem czy to ma sens bo podobno ciężko o części do Mińska ;/
Jest:
Scirocco GT '87
Golf I '75 3d 1,1+lpg
Motorynka Pony m301 '87 - od niej się wszystko zaczeło :P
Były:
Polonez 1.5GLE '94
Golf I '80 5d 1.5d
Golf I '79 1,6d - sprzedany
Golf I '83 1,6GTI - rozbity ;/
Golf I '77 1,1 - poszedł na żyletki ;/
Golf II '90 1,3+lpg
Avatar użytkownika
Bartezz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1049
Dołączył(a): 5 lut 2008, o 17:53
Lokalizacja: Porąbka
Pochwały: 4
Pojazdy: Scirocco GT, Golf I, Motorynka Pony 301, CZ 175

zamiana silnika

Postprzez Krylunio » 27 lip 2011, o 09:52

ls2, po kiego grzyba Ci silnik Mińska w takim romecie...
Avatar użytkownika
Krylunio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2299
Dołączył(a): 1 lut 2008, o 20:27
Lokalizacja: Wola Rzędzińska
Pochwały: 7
Pojazdy: Komar 2350, Passat B6, Road Star 1700

zamiana silnika

Postprzez Danio » 27 lip 2011, o 10:16

Do Mińska praktycznie nie ma części. Ja bym proponował silnik z etz 150.
Avatar użytkownika
Danio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1586
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
Lokalizacja: Pruchna
Pochwały: 3
Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p

zamiana silnika

Postprzez c64club » 16 sie 2011, o 16:33

Ja rozumiem odwrotną zamianę, ale pakować się w smrodliwą, paliwożerną, awaryjną jednostkę z 30-watową elektryką 6V, do której brak części w miejsce cichego i bezawaryjnego pięciobiegowego czterosuwa z elektryką 90W to już wykracza poza moją percepcję. Po kiego grzyba?
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

zamiana silnika

Postprzez Marcin:D » 12 wrz 2011, o 22:41

c64club napisał(a):Ja rozumiem odwrotną zamianę, ale pakować się w smrodliwą, paliwożerną, awaryjną jednostkę z 30-watową elektryką 6V


Wcale nie smrodliwa, chyba że ktoś jeździ na mixolu. Paliwożerny? Za to moc większa, no i eletryka 14v ~65W jak nie więcej, nie pamiętam dokładnie. Psuć się nie psuje, części jeszcze zostało dość dużo, a silnik ma potencjał.
Avatar użytkownika
Marcin:D
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 316
Dołączył(a): 31 paź 2009, o 18:39
Lokalizacja: Kolbuszowa (Trześń)

zamiana silnika

Postprzez c64club » 13 wrz 2011, o 09:52

Dwusuw zawsze smrodzi, nawet na syntetyku. Trwałość dwusuwa, nawet najlepszego, to ułamek trwałości czterosuwa. Szczególnie dość już leciwego sprzęcika. Jeśliby zacząć wykorzystywać potencjał, to masz sprzęta do latania po wsi, żeby w razie W za daleko nie wracać pchając.
Nie mówię, że Komaryną, WSK czy Mińskiem bym się nie przejechał czy że to klimatu nie ma itd, ale to jest sprzęt spacerowy :) Jedziesz z plecakiem części i narzędzi na przejażdżkę po okolicy jak masz całą niedzielę dla siebie. Albo na zlocik i liczysz się z tym, że wróci na przyczepie.
No ale ja jestem stary i mam wygórowane wymagania :D

Ale psucie K125 przez zmianę generatora ciągu na taki, co 2x szybciej bak opróżnia, jest dla mnie wymysłem co najmniej masochistycznym. Elektryka jeśli ma tylko 65W, to słabiej niż oryginalna w K125.

Jeśli już koniecznie chcieć zwiększyć moc Romana, to kupić silnik Diabolini 250cc z OHC. Wymiana praktycznie plug&play, zużycie wzrasta do 3 litrów przy 18 koniach (bez tuningu) i nie trzeba wozić warsztatu. Koszt całej imprezy to 1699 złotych. Odpada ciągła wymiana świec, pierścieni, olej do paliwa (dobry kosztuje), częste wizyty na stacji karmienia pojazdów, ciągłe wymiany simmeringów i cała ta paleta kosztów (bo zabawa z takim moto "do grzebania" jest przednia :P). Jestem ciekaw, czy TCO silnika z Mińska nie jest nawet większe niż TCO silnika Diabolini.
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

zamiana silnika

Postprzez Michalk001 » 1 lis 2011, o 19:35

Fakt - ja po dosiadaniu mojego 4T już nigdy nie wrócę do 2T. Praktycznie 4-suw jest lepszy pod każdym względem od 2T, no może pod względem mocy wypada nieco słabiej lecz za to jest elastyczny od samego dołu. W życiu babrania się już z olejem do paliwa.
Stella poszła w świat - 29.08.2007 - 7.06.2010, przez ten czas nigdy mnie nie zawiodła. Salmo kupione!!!
Salmo - aktualny przebieg: 17679km.
(sezon 2010 - 3321km)
(sezon 2011 - 6870km)
(sezon 2012 - 7467km)
(sezon 2013 - 21km)
Avatar użytkownika
Michalk001
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 436
Dołączył(a): 31 mar 2008, o 19:13
Lokalizacja: Piastów

Re: zamiana silnika

Postprzez Ktoś » 5 lis 2011, o 10:11

nie zapominajcie też o "delikatności" i płynności działania 2 suwa, niektórym poprostu nie odpowiada to szarpanie 4 suwa przy puszczaniu gazu czy wolnej jeździe co często zdarza się przy 1 cylindrowcach to co kto woli zależy też od upodobań ale akurat myślę że zamiana na silnik mińska to słaby pomysł.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

zamiana silnika

Postprzez c64club » 5 lis 2011, o 14:41

Fakt, dwutakta się fajniej wkręca i wykręca z obrotów. Ale nie lubię tych silników i jak nie muszę, korzystam z 4T.
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

zamiana silnika

Postprzez Tomek » 5 lis 2011, o 14:56

zawsze można dokupić lekkie magneto i silnik kręci prawie jak 2T. http://www.youtube.com/watch?v=MxIfDCwp1fc
Do 125cc pasuje.
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F


Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 193 gości