kolejny gupi pomysł

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

kolejny gupi pomysł

Postprzez maciekhu » 16 sie 2011, o 09:11

kolejny mój idiotyczny pomysł to podłączenie chłodnicy z auta do akumulatora ze skutera (zipp) na 12V i mam pytanie-czyakumulator to uciągnie i czy wytrzyma
maciekhu
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 82
Dołączył(a): 9 sie 2011, o 22:30
Lokalizacja: Zagórz
Pojazdy: romet pony

kolejny gupi pomysł

Postprzez Pani Kontekstowa » 16 sie 2011, o 09:11

Pani Kontekstowa
 

kolejny gupi pomysł

Postprzez maciekhu » 16 sie 2011, o 09:13

chłodnice znajde na złomie bo tam jest silnik na silniku i wystarczy zabrać ze sobą klucze i wyciągnąć
maciekhu
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 82
Dołączył(a): 9 sie 2011, o 22:30
Lokalizacja: Zagórz
Pojazdy: romet pony

kolejny gupi pomysł

Postprzez Marcek » 16 sie 2011, o 09:53

O ile w ogóle da potrzebny prąd, to i tak długo nie pociągnie.
Swoją drogą rozumiem, że chcesz przerabiać na chłodzenie cieczą, w przeciwnym wypadku chłodnica ma jeszcze mniejszy sens, jak wiatrak z komputera.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

kolejny gupi pomysł

Postprzez c64club » 16 sie 2011, o 16:20

Ojj, Marcku. Wiatrak z komputera to nie jest takie byle co. Gdyby nie taka pogardzana chłodniczka siedmiołopatkowa, to bym przed niejedną przełęczą musiał się poddać z powodu przegrzania silnika.

Maciekh - po odpowiednim przewinięciu/przepięciu cewek w prądnicy pewnie samą chłodnicę z małego auta byś napędził. Najważniejsze, żeby wydajność prądnicy była większa niż pobór prądu przez wszystkie odbiorniki stałe (światła przód/tył, CB, chłodnica czy co tam ma być do pracy ciągłej :P).
Np. 72cc bez chłodnicy pasywnej (czasem z pomocą wiatraka) długo nie pociągnie na większych trasach, zwłaszcza np. z pasażerem. Choć spokojnie przejechać 90km po jurze z zasłoniętą chłodnicą się dało, co sprawdziłem w niedzielę. Gdyby jednak jej nie było wcale, parę postojów trzeba by było zrobić.
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

kolejny gupi pomysł

Postprzez Marcek » 16 sie 2011, o 21:29

c64club napisał(a):Ojj, Marcku. Wiatrak z komputera to nie jest takie byle co.

Dobry to on jest jako przenośna klima dla człowieka, o czym zresztą pisałem w temacie:
viewtopic.php?f=2&t=26423&p=383769&hilit=klima#p383769
Owszem, na postoju w motorku mógłby coś tam dać, zwłaszcza przy docieraniu, ale w czasie jazdy niekoniecznie. Zresztą przy dobrym oleju dotarty motorek raczej nie powinien się zatrzeć z przegrzania. Do dziś pamiętam, jak parę lat temu zrobiłem w upale prawie 30 km po mieście praktycznie bez przerwy, jedynie kilkuminutowy postój na załatwienie sprawy, z tego sporo stania w korkach (nie jestem z tych, co omija na szerokość lusterka). Na nogach czułem gorąco z silnika, ale mimo to pracował normalnie.

EDIT:
Wiatrak prądnicy w samochodzie pobiera wg tego, co piszą ludzie 5-15A w zależności od samochodu. Sam nie mierzyłem, więc nie wiem, jak to jest w Tico. Dużo mniejszego wiatraka raczej nie znajdziesz.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

kolejny gupi pomysł

Postprzez c64club » 17 sie 2011, o 07:23

Wspinanie się obciążonym motorowerem na przełęcze znaczy darcie się pod górę na jedynce i to na wyższych obrotach żeby nie zgasł. Wtedy o przegrzanie nietrudno, a duży (120mm) wiatrak w chłodnicę i drugi na cylek naprawdę robi różnicę. Nie pamiętam ile miały m3/h, ale nie były to śmieszne wartości
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

kolejny gupi pomysł

Postprzez maciekhu » 17 sie 2011, o 22:14

wszystkim dziękuje za komentarze bo naprawde sie przydają, takie forum to nie gupia rzecz
maciekhu
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 82
Dołączył(a): 9 sie 2011, o 22:30
Lokalizacja: Zagórz
Pojazdy: romet pony

kolejny gupi pomysł

Postprzez dorcia » 18 sie 2011, o 01:19

Wiatraczek może być mały chodzi o to żeby miał bardzo szybkie obroty.Możesz spróbować bez chłodnicy umieszczając go za cylindrem bo on nie ma dmuchać na cylinder tylko wyciągać ciepło z cylindra.No i za wiatrakiem musi być pusta przestrzeń żeby to nagrzane powietrze miało gdzie odejść.Wiatrak powinien wysysać więcej powietrza niż cylinder dostaje podczas jazdy a to zależy od jego obrotów.Jeszcze lepiej żeby zamiast śmigła była jakaś turbinka bo ona wciąga powietrze strumieniem.Coś podobnego jak przy nowego typu kotłach CO.Można ją zrobić samemu Np;z cienkiej blaszki aluminiowej.
dorcia
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 313
Dołączył(a): 19 sie 2009, o 22:11
Lokalizacja: Grudziądz. kujawsko-pomorskie

kolejny gupi pomysł

Postprzez maciekhu » 18 sie 2011, o 22:08

dzięki masz dobrą głowe :shock: , chyba tak zrobie
maciekhu
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 82
Dołączył(a): 9 sie 2011, o 22:30
Lokalizacja: Zagórz
Pojazdy: romet pony


Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 349 gości