Na jakie obroty stroić 223 ? + dodatkowe płuki

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Na jakie obroty stroić 223 ? + dodatkowe płuki

Postprzez kazio » 11 paź 2011, o 10:17

Zabieram się za remont silnika 223 i chcę go trochę podrasować. Na jakie obroty stroić cylinder żeby silnik trochę pożył? Czeska jawka ma moc na 6500[obr/min], czy 8000[obr/min] długo pojeździ?
Poza tym żeby jeszcze w miarę jechała od niskich obrotów.
Ostatnio edytowano 18 paź 2011, o 12:39 przez kazio, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
kazio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 4 paź 2011, o 10:57
Lokalizacja: OL
Pojazdy: Pony

Na jakie obroty stroić 223 ? + dodatkowe płuki

Postprzez Pani Kontekstowa » 11 paź 2011, o 10:17

Pani Kontekstowa
 

Na jakie obroty stroić 223 ?

Postprzez Daniel230896 » 11 paź 2011, o 19:47

Oryginalna Jawka / Ogar 200 odblokowane na oryginalnym tłumiku kręcą lekko ponad 7,5 tys obrotów. Więc sam sobie odpowiedz :)
Obrazek
1,7Km które potrafi zdziałać cuda :)
Avatar użytkownika
Daniel230896
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 2 lip 2009, o 22:18
Lokalizacja: Warszawa Błonie

Re: Na jakie obroty stroić 223 ?

Postprzez kazio » 11 paź 2011, o 21:00

to ze się kreci to nie znaczy że jest sens tak kręcić ;) Jak zrobię moc maksymalna na 8000[obr/min] to będzie się kręcił do 10000, tylko pytanie ile to będzie jeździło :hmm:
Obrazek
kazio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 4 paź 2011, o 10:57
Lokalizacja: OL
Pojazdy: Pony

Na jakie obroty stroić 223 ?

Postprzez Mariusz » 11 paź 2011, o 23:15

na pewno szybciej, ale nie licz wtedy ani na żywotność ani na to że ot tak wrzucisz sobie trójkę. Wróżek tu chyba za wiele nie mamy, ale zadaj sobie pytanie czy jest sens przesuwać moment obrotowy wyżej.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Na jakie obroty stroić 223 ?

Postprzez kazio » 13 paź 2011, o 11:34

Mariusz napisał(a):Wróżek tu chyba za wiele nie mamy, ale zadaj sobie pytanie czy jest sens przesuwać moment obrotowy wyżej.

Dlatego pytam. Są tu osoby które robią cylindry, więc jakieś tam doświadczenia maja...
Obrazek
kazio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 4 paź 2011, o 10:57
Lokalizacja: OL
Pojazdy: Pony

Re: Na jakie obroty stroić 223 ?

Postprzez Ktoś » 13 paź 2011, o 18:49

ile razy można powtarzać że nie istnieje coś takiego jak strojenie cylindra na jakieś tam obroty bo stroi się tylko wydech i układ ssący (w symetryku) jak chcesz mieć moment obrotowy wyżej podnieś okno wydechowe równie dobrze możesz skrócić kolanko i układ dolotowy da to praktycznie ten sam efekt
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Na jakie obroty stroić 223 ?

Postprzez Artur » 13 paź 2011, o 22:57

Dramatem tylko by było jakbyś miał moment przy 6-7 obrotów, niech kręci wysoko, ale niech moment chociaż już przy 5k łapie.
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0

NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
Avatar użytkownika
Artur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4110
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
Lokalizacja: Lubin

Re: Na jakie obroty stroić 223 ?

Postprzez kazio » 18 paź 2011, o 12:39

Będę robił dodatkowe okna płuczące. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji pod jakim katem je zrobić. Czy standardowo do góry czy może jak w nowych 2t prostopadle? A może też już istniejące kanały przerobić na nowy styl jak opisuje Bell w swojej książce?
Obrazek
kazio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 4 paź 2011, o 10:57
Lokalizacja: OL
Pojazdy: Pony

Na jakie obroty stroić 223 ? + dodatkowe płuki

Postprzez zaq1 » 18 paź 2011, o 17:20

Najlepiej jesli nie bedzie progu miedzy tuleja a aluminiowym korpusem cylindra, kąt nie ma zbytnio znaczenia (wiadomo, ze lepiej jesli bedzie lagodniejszy). Fabrycznie w jawce ten próg przy płukach jest i to dosc duzy
zaq1
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 247
Dołączył(a): 8 sie 2011, o 14:03
Pochwały: 2
Pojazdy: komarzyca 125 i cbr f2 stunt

Re: Na jakie obroty stroić 223 ? + dodatkowe płuki

Postprzez Ktoś » 18 paź 2011, o 21:12

kąt nie ma zbytnio znaczenia?????????????? :O to najważniejsza rzecz w oknach płuczących!!! jak wprowadzisz mieszankę pod złym kątem silnik będzie miał mniej mocy i 2x wyższe spalanie! w najlepszym przypadku dodatkowe kanały tylko zwiększą spalanie a jeśli zrobisz je dobrze+dobry układ wydechowy możesz uzyskać około 1~2km
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Na jakie obroty stroić 223 ? + dodatkowe płuki

Postprzez Romecik2t » 18 paź 2011, o 21:24

więcej niż 1-2 ;d
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Re: Na jakie obroty stroić 223 ? + dodatkowe płuki

Postprzez kazio » 18 paź 2011, o 21:31

Właśnie, to jaki ten kąt ma być? W książce np. pisali że jak standardowe są do góry to dodatkowe można dać na denko tłoka. Tam cała teoria o tym jest, do góry daje większy zakres mocy, na denko daje większą moc w piku. A jak robicie w jawce żeby było te +2 KM :> :wink:
Obrazek
kazio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 4 paź 2011, o 10:57
Lokalizacja: OL
Pojazdy: Pony

Re: Na jakie obroty stroić 223 ? + dodatkowe płuki

Postprzez Ktoś » 18 paź 2011, o 22:05

zobacz jaki jest kąt oryginalnych okien i dobierz taki żeby nie zaburzyć kierunku płukania. więcej niż 2km będzie ciężko wycisnąć bez zmiany gaźnika i podkowy chyba że będzie bardzo wysoko go stroił co nie ma sensu przy 3 biegach.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Na jakie obroty stroić 223 ? + dodatkowe płuki

Postprzez Romecik2t » 18 paź 2011, o 23:28

Może membrana?
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Re: Na jakie obroty stroić 223 ? + dodatkowe płuki

Postprzez zaq1 » 19 paź 2011, o 19:14

Ktoś napisał(a):kąt nie ma zbytnio znaczenia?????????????? :O to najważniejsza rzecz w oknach płuczących!!!


Robiac w jawce 50/4 nie zauwazylem roznicy, gdy kąty pluków byly rozne (sprawdzałem 4 konfiguracje od 90* do prawie 45*). Gruche miałem liczona pod ten cylinder i roznicy w obrotach miedzy tymi katami nie bylo.
zaq1
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 247
Dołączył(a): 8 sie 2011, o 14:03
Pochwały: 2
Pojazdy: komarzyca 125 i cbr f2 stunt

Następna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 339 gości

cron