Vapor - swap silnika - co pasuje?

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Vapor - swap silnika - co pasuje?

Postprzez Cinuzz » 8 gru 2011, o 17:37

Siemano

W związku z tym że spadł śnieg, skuter wstawiam do garażu. Jako że przekroczyłem już magiczną barierę 10k kilometrów i powoli silnik sie kończy, zacząłem poważnie myśleć nad swapem.Nie chce jakiejś ultra kozackiej jednostki napędowej, wystarczy mi coś czym mógłbym się sprawnie poruszać - 70km/h realne na prostej wystarczy mi w zupełności. Istnieją jakieś silniki plug&play które mógłbym tam bez problemu wrzucić?
Chciałbym żeby ktoś kompetentny doradził mi, co wstawić i za jakie pieniądze

Za wszelkie rzetelne odpowiedzi wielkie dzięki .
Avatar użytkownika
Cinuzz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 138
Dołączył(a): 30 cze 2009, o 20:43
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazdy: --------------------- Fiat Maluch Town '99 ------- Fiat Seicento '98

Vapor - swap silnika - co pasuje?

Postprzez Pani Kontekstowa » 8 gru 2011, o 17:37

Pani Kontekstowa
 

Vapor - swap silnika - co pasuje?

Postprzez Artur » 8 gru 2011, o 19:21

Co to jest za motor.
Jak masz silnik 139QMB albo 139QMA to te silniki spokojnie osiągają 70 km/h, nawet na 50 cc, więc jak chcesz jeździć 70 to po co chcesz swap robić, po prostu go odblokuj. Ja mam thundera i mi idzie 75km/h a tylko dwie blokady ściągnełem, więc nie wiem skąd u ciebie te kłopoty. A jak ci się silnik skończył to proponuję wstawić ten sam, a co się w ogóle stało jak się mógł skończyć po 10k, jak rozmawiałem z mechanikami i te silniki spokojnie wytrzymują 20-30k i to spokojnie. Co tam ma się skończyć to jest 4t i to dobrze zrobione 4t, zawory wyregulować, świece wymienić, olej, pasek i śmigać. To nie jest simson czy romet gdzie musisz remont robić co 15k.
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0

NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
Avatar użytkownika
Artur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4110
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
Lokalizacja: Lubin

Vapor - swap silnika - co pasuje?

Postprzez Cinuzz » 9 gru 2011, o 16:29

Chyba kpisz, nie mam zamiaru po raz drugi wpakować się w takie chińskie bagno. Twój post jest w ogóle zaprzeczeniem mojego zdania na temat tego bagna, dbałem na każdym kroku... w rezultacie po 10k mam szrota. Wszystko w nim tłucze, twierdze ze jezdzisz skuterem tylko od swieta... a ci mechanicy to po prostu zwykli ludzie nie majacy o niczym pojecia... Po Twoim toku myślenia wnioskuję że strzasznie przechwalasz to dziadostwo. Ale koniec ot - nie przyszedlem tu po to zeby spierać się z Tobą czy innymi jakiej to jest jakości, chce zrobić swapa i tyle. Zdania nie zmienię
Avatar użytkownika
Cinuzz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 138
Dołączył(a): 30 cze 2009, o 20:43
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazdy: --------------------- Fiat Maluch Town '99 ------- Fiat Seicento '98

Vapor - swap silnika - co pasuje?

Postprzez Artur » 9 gru 2011, o 19:17

Sam kpisz. No moje oko, to w ogóle nie masz takiego skutera, tylko specjalnie spamujesz. To kup se simsona, będziesz miał 70 na liczniku. :/
Te silniki nie siadają po 10k, czytałem na zachodnich i specjalistycznych stronach jak wszystko robisz na czas, to wytrzymują te silniki 30-40k, mówię o silniku 139 QMB, więc nie rób ze mnie wała, człowieku.
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0

NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
Avatar użytkownika
Artur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4110
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
Lokalizacja: Lubin

Vapor - swap silnika - co pasuje?

Postprzez Cinuzz » 9 gru 2011, o 19:47

Na moje oko to w ogóle nie masz bladego pojęcia o niczym, takie bajki że chiński skuter będzie wiecznie trzymał sie kupy tak jak mercedesowskie beczki wciskaj dzieciom z gimnazjum. Sorry, ale MAM jakiekolwiek pojęcie o mechanice, miałem ten silnik już w częściach, twierdzę po prostu że nie warto w niego inwestować. To chciałeś usłyszeć? Czy dalej będziesz mi wpierał że Chińskie jest świetne? Weź zastanów sie milion razy zanim znów coś powiesz, aktualnie pleciesz same głupoty które ani mi nie pomagają, ani nawet nie są zgodne z prawdą. Nie dasz nic sobie powiedzieć tylko dlatego że ty masz ten skuteropodobny pojazd? Ehh, jak mało ty wiesz.. Dlugo jeszcze to OT będziemy tu ciągnąć? Jak chcesz się pokłócić to zapraszam na PW, ewentualnie mogę podać Ci nawet GG...

poza tym -

Ja mam thundera i mi idzie 75km/h


A ja mam obore na księzycu. Opowiadasz takie głupoty, że sie czytać nie chce.
te silniki spokojnie wytrzymują 20-30k i to spokojnie.



Podczas gdy silnik był wymieniany 3x to napewno. Kumplom przed 5k to po padało i co ?
Co tam ma się skończyć to jest 4t i to dobrze zrobione 4t,


Jak to jest dobrze zrobione to co ja tu robię? Po raz kolejny, skończ gadać głupoty.
To nie jest simson czy romet gdzie musisz remont robić co 15k.



Co ty wiesz o mechanice synek...........................

to w ogóle nie masz takiego skutera, tylko specjalnie spamujesz



Aha, chłopcze ile ty masz lat? Poziom który pokazujesz jest równy dziecku z 1kl. gimnazjum czyli licząc 12-13 lat, wierzysz w to co ktoś napisał w internecie, ja doświadczyłem tej ultra super jakości na własnej skórze, z resztą - kumple tez mieli, padlo im po kilkakrotnie krotszym dystansie niz ja przejechalem a uwierz mi - JA chuchałem w każdą śrubkę, wymieniałem wszystko na czas.

W razie dalszych wątpliwości - bardzo proszę, możesz napisać mi na pw, bardzo chętnie odpowiem.

wytrzymują te silniki 30-40k

Oczywiście, na holu to przejadą więcej niż beczka, heh.
Przejedź tyle kilometrów co ja, zobaczymy czy Ci sie uda :oops:

A teraz przejdzmy juz do pytania zadanego w 1 poscie................ :|
Avatar użytkownika
Cinuzz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 138
Dołączył(a): 30 cze 2009, o 20:43
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazdy: --------------------- Fiat Maluch Town '99 ------- Fiat Seicento '98

Vapor - swap silnika - co pasuje?

Postprzez Artur » 9 gru 2011, o 20:23

A ty się znasz, ja robiłem przy swoim skuterze wymieniałem pasek, olej, fitry, odblokowywałem, skończ już, bo nie mam ochoty z tobą rozmawiać na forum publicznym, koniec. Nie licz na żadne PW ode mnie, bo takich jak ty pożeram na śniadanie.

Jaki ty chcesz swap zrobić, do automatu, nie ma takich silników nic tam nie wciśniesz, więc się nie ośmieszaj. Że tacy ludzie jeszcze chodzą po świecie, aż żal ściska.

Tak widziałeś vapora, ale chyba na zdjęciach, albo w hipermarkecie, jak masz to pokaż zdjęcie i już nie spamuj. Spróbuj jeszcze raz mnie oczernić, to zgłoszę cię do administracji.
Ostatnio edytowano 10 gru 2011, o 22:11 przez Artur, łącznie edytowano 2 razy
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0

NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
Avatar użytkownika
Artur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4110
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
Lokalizacja: Lubin

Vapor - swap silnika - co pasuje?

Postprzez kamilq19 » 10 gru 2011, o 11:38

Haha Artur nie chce CI nic mówić ale Ty zacząłeś tą wg mnie bezsensowną dyskusje :D Co do chińskiego silnika zgadzam się w 100% z Cinuzz, Nie ma po co inwestować w to coś :) Koniec na ten temat.


A co do Swapu może pokusiłbyś się o p/g 2T ? :) Ładnie by chodziło :) Widziałem już na innym forum wsadzony ten silnik do Vapora, także czemu nie ?
Obrazek
Avatar użytkownika
kamilq19
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 646
Dołączył(a): 29 wrz 2009, o 21:00
Pochwały: 2

Vapor - swap silnika - co pasuje?

Postprzez Cinuzz » 10 gru 2011, o 20:04

własnie tez myslalem nad tym silnikiem, p/g AC chcialbym tam wrzucic - moglby mi ktos pokazac na allegro jak dokladnie taki silnik wyglada? Co trzeba zrobic zeby ten silnik tam wpakować?

A ty się znasz, ja robiłem przy swoim skuterze wymieniałem pasek, olej, fitry, odblokowywałem, skończ już, bo nie mam ochoty z tobą rozmawiać na forum publicznym, koniec. Nie licz na żadne PW ode mnie, bo takich jak ty pożeram na śniadanie.


Ehh, powiem ci krótko - jesteś tępakiem który nie ma bladego pojęcia o mechanice. Dość się już skompromitowałeś, możesz stąd wyjść?

Jaki ty chcesz swap zrobić, do automatu, nie ma takich silników nic tam nie wciśniesz, więc się nie ośmieszaj.

Wiesz w ogóle co to jest swap silnika? Niby dlaczego sie nie da do automatu? Automat to jakiś statek kosmiczny jest? Silnik jak silnik, nie masz pojęcia to nie zabieraj głosu.

Że tacy ludzie jeszcze chodzą po świecie, aż żal ściska.


Powiedział Artur do lustra.
Avatar użytkownika
Cinuzz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 138
Dołączył(a): 30 cze 2009, o 20:43
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazdy: --------------------- Fiat Maluch Town '99 ------- Fiat Seicento '98

Vapor - swap silnika - co pasuje?

Postprzez kamilq19 » 10 gru 2011, o 20:28

Na PW posyłam Ci linki w których użytkownicy swapowali Vapora, możesz do nich napisać i dopytać dokładnie :)
Obrazek
Avatar użytkownika
kamilq19
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 646
Dołączył(a): 29 wrz 2009, o 21:00
Pochwały: 2

Vapor - swap silnika - co pasuje?

Postprzez Romecik2t » 10 gru 2011, o 20:29

Kumpel do Vapora zeswapował silnik z p/g chyba lc, wszystko sie ludzie da.
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Vapor - swap silnika - co pasuje?

Postprzez Kotoss » 15 gru 2011, o 00:19

Jest forum o questach i tam jest pełno swapów z najróżniejszymi silnikami, jeśli się ma chęci to wszystko się da :P
Avatar użytkownika
Kotoss
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 739
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 22:30
Lokalizacja: Bądkowo

Vapor - swap silnika - co pasuje?

Postprzez c64club » 17 gru 2011, o 02:48

Silniki QMA/QMB wytzrymują dziesiatki tysięcy KM. Tylko że zawory trzeba regulować co 3-5 tysięcy km w niektórych egzemplarzach. Tak samo FMA/FMB (manuale). Różnica jest taka, ze w automatach się sypie przekładnia CVT, ale to normalka również w japońskich CVT opartych na pasku.

Jak posypałeś silnik po 10 tysiącach, to dbałeś z pominięciem jakiegoś szczegółu.
70 (nawet realne, a nie zawyzone przrz licznik czy GPS) pojedzie ten silnik w wersji 50cc, ale z maszyną ważącą ~65 kg po dłuzszym rozpędzie i raczej na manualu. Udaje się go na dobrym przełożeniu rozpędzić nawet ponad 80, ale to raczej dla przedłużenia sobie ptaka i skrócenia żywota silnikowi. 72cc nie będzie miał problemu, żeby lekką maszynę rozpędzić do 70.

Jak już robić swap, to dorobić wahacz pod normalne koło z zębatką, wsadzić w skuta jakiś manual (139FMB), wyprowadzić dżwignię biegów, sprzęgło i hebel jak w normalnym sprzęcie i połączyć zalety manuala z obudową skuta. Zrobić coś w stylu Simsona SR czy "Osy 50cc" :) a nie znów pchać sie w automat.
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Vapor - swap silnika - co pasuje?

Postprzez Ziela » 17 gru 2011, o 10:24

http://www.youtube.com/watch?v=3zGmltT2SL4 Były skuter kumpla.Ja bym w coś takiego celował
Obrazek
Avatar użytkownika
Ziela
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 494
Dołączył(a): 20 sty 2009, o 18:02
Lokalizacja: Kościelec/Koło/Konin (WLKP)

Vapor - swap silnika - co pasuje?

Postprzez 600rr » 18 gru 2011, o 14:51

Tutaj widzę silnik z Peugeota ;) I tylko taki podchodzi w ramę bez jakichkolwiek przeróbek. I oczywiście podobne np. Morini (Kymco, Suzuki ) Te silniki nie różnią się niczym od 139QMB wszystkie uchwyty w tym samym miejscu, mało tego wszystkie średnice np. wału są identyczne w tych silnikach i silnikach 4t ;) Też miałem Vapora, tylko ja zrobiłem na seryjnym cylindrze 28,500km bez remontu. Pewnie jeździłby dalej ale wykończyłem go lekkimi rolkami i pierścienie nie wytrzymały, zaczął brać olej. Zmieniłem na 80 i dalej chodził jak nowy pewnie posłuży komuś długie lata o ile ktoś będzie dbał bo ja zamieniłem go na samochód :D
Avatar użytkownika
600rr
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 829
Dołączył(a): 17 sty 2008, o 13:41
Lokalizacja: SBE - Czeladź
Pochwały: 1
Pojazdy: KTM SMC 690 LC4 SUPERMOTO '11, SUZUKI GS500E '96, PEUGEOT SV 80 '98 , SEAT IBIZA 1,9 TDI '01

Vapor - swap silnika - co pasuje?

Postprzez magneto » 23 gru 2011, o 01:00

Ziela napisał(a):http://www.youtube.com/watch?v=3zGmltT2SL4 Były skuter kumpla.Ja bym w coś takiego celował

Silnik ładnie cieka ale daje mu żywot max 5-7tys nie wiecej :mrgreen:
markowy czy nie przy kazdym ma prawo jakas usterka wyskoczył,ideałów niestety nie ma . 8)
Mówisz,że nie chcesz pakować sie w koszta a policz sobie ile wyniesie Cię swap ... :roll:
Obrazek
Avatar użytkownika
magneto
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1061
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 12:52
Lokalizacja: Wola
Pochwały: 2


Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 265 gości