Witam,
Czy w wale od 019 mozna zmienic korbowod na mocniejszy np: od simsona jak tak to ile moze kosztowac zmiana korbowodu i wywazanie?
Chcialbym robic go na napelnieniu bezposrednio do skrzyni korbowej wiec potrzeba zmiany w cylindrze i mam pytanko czy mozna gdzies kupic cylindry i tuleje "czyste' tzn bez otworów i ile moze kosztowac taki cylinder z tuleja?
I czy lepiej robic to na cylindrze orginalnym 019 czy chart?
Jaki tłok zastosowac ,cylinder chce nominal.
Oczywiscie pewnie bedzie tez zawór membranowy.
I jaki moze byc koszt przerobienia takiego cylindra i tłoka pod 3 duze kanaly pluczace ale na 3 dolotach(wzorujac sie na yamaha tzr 50 lub cos podobnego)
Silnik 019 bezpośrednie napełnienie, tuning wał, cylinder.
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Silnik 019 bezpośrednie napełnienie, tuning wał, cylinder.
Z gówna bata nie ukręcisz, bardzo mi przykro.
- Łukaszenka
- MotoManiak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 5 lip 2012, o 10:45
Silnik 019 bezpośrednie napełnienie, tuning wał, cylinder.
Łukaszenka, Sorry że to powiem ale widziałem na youtube kolesia który tak stuningował 019 że osiągał bez problemu 80km/h
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
-
Rudy102 - MotoManiak
- Posty: 2581
- Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
- Lokalizacja: Pacanów
- Pochwały: 7
- Pojazdy: Illuminati
Silnik 019 bezpośrednie napełnienie, tuning wał, cylinder.
Rudy102, i to kadetem
Próbuje pisać poprawnie po polsku.
MOTORYNKA http://motoalbum.pl/pojazd/5467
SZTYWNIAK http://motoalbum.pl/pojazd/5569
NA FORUM viewtopic.php?f=11&t=26413
http://www.fotosik.pl/u/honda10282
komentujcie
MOTORYNKA http://motoalbum.pl/pojazd/5467
SZTYWNIAK http://motoalbum.pl/pojazd/5569
NA FORUM viewtopic.php?f=11&t=26413
http://www.fotosik.pl/u/honda10282
komentujcie
-
honda10282 - MotoManiak
- Posty: 1489
- Dołączył(a): 2 sty 2010, o 16:40
- Lokalizacja: A co? spod jasła RJS
- Pochwały: 22
- Pojazdy: Komar MR232 "sztywniak"68r. & Romet Pony 50 M2 81r.
Silnik 019 bezpośrednie napełnienie, tuning wał, cylinder.
maresca644, Po pierwsze nie przejmuj się hejterami. Taki projekt (019 z bezpośrednim napełnianiem) byłby unikatowy, bo ja sam widziałem tylko jeden taki projekt.
Zmienić korbowód nawet należało by, jeśli przewidujesz moc powyżej 4KM (bo na takie moce mniej więcej był przewidziany maksymalnie silnik rometa).Koszt? jak zmienisz sam to za darmo, tylko wyważenie w serwisie pewnie koło 50zł, może mniej.Korbodów od simsona nie wiem czy byłby idealny, ale skok tłoka w Simsonie i Romecie jest chyba nawet taki sam, więc w razie czego można dać grubszą podkładkę pod cylinder i problem z głowy.
Co do tego pytania, to jeśli już robić taką przeróbkę, to najlepiej dać cylinder od Simsona, gdyż można do niego dopasować inne tuleje, nawet "czystą" bez kanałów (do rzeźby ) no i cylinder z simsona ma większe ożebrowanie fabryczne niż Rometa. Taki projekt 019 z cylindrem simsona nawet był opisany tutaj na forum w temacie nasze pojazdy, trzeba by poszukać, była to motorynka jednego z użytkowników.
Tłok zależnie od wysilenia silnika i przeróbki cylindra, jeśli będzie korba od sima i cyl od sima to i tłok jakiś simsonowski, min MZA ze stopu k20, lub jakieś lepsze typu Asso, wossner itp.(kwestia pieniędzy).
Membrana to dobry pomysł przy bezpośrednim napełnianiu, "dopełni" jakby przeróbkę
Według mnie najlepiej by pasowały 2 dodatkowe kanały płuczące (razem 4) i 2 duże kanały wydechowe (dzielone) i 1 boost port, pod membrankę.
Strojenie takiego cylindra (czyli wysokości kanałów płuczących i wydechowych) należało by dać około 8000 (dosyć elastycznie) lub góra 10000 obrotów, ale tak czy tak, pasowało by dać do silnika już jakiś inny zapłon, bo seryjny raczej nie będzie idealny pod takie obroty.
Koszt przeróbki zależy jakiemu majstrowi zlecisz robotę, a każdy się ceni różnie ;d
Tak czy tak, życzę powodzenia, bo tak wielka ingerencja w przeróbkę silnika to już dużo kłopotów, zwłaszcza zrobienie bezpośredniego napełniania.
Pozdrawiam
Zmienić korbowód nawet należało by, jeśli przewidujesz moc powyżej 4KM (bo na takie moce mniej więcej był przewidziany maksymalnie silnik rometa).Koszt? jak zmienisz sam to za darmo, tylko wyważenie w serwisie pewnie koło 50zł, może mniej.Korbodów od simsona nie wiem czy byłby idealny, ale skok tłoka w Simsonie i Romecie jest chyba nawet taki sam, więc w razie czego można dać grubszą podkładkę pod cylinder i problem z głowy.
maresca644 napisał(a):I czy lepiej robic to na cylindrze orginalnym 019 czy chart?
Co do tego pytania, to jeśli już robić taką przeróbkę, to najlepiej dać cylinder od Simsona, gdyż można do niego dopasować inne tuleje, nawet "czystą" bez kanałów (do rzeźby ) no i cylinder z simsona ma większe ożebrowanie fabryczne niż Rometa. Taki projekt 019 z cylindrem simsona nawet był opisany tutaj na forum w temacie nasze pojazdy, trzeba by poszukać, była to motorynka jednego z użytkowników.
Tłok zależnie od wysilenia silnika i przeróbki cylindra, jeśli będzie korba od sima i cyl od sima to i tłok jakiś simsonowski, min MZA ze stopu k20, lub jakieś lepsze typu Asso, wossner itp.(kwestia pieniędzy).
Membrana to dobry pomysł przy bezpośrednim napełnianiu, "dopełni" jakby przeróbkę
maresca644 napisał(a):I jaki moze byc koszt przerobienia takiego cylindra i tłoka pod 3 duze kanaly pluczace ale na 3 dolotach(wzorujac sie na yamaha tzr 50 lub cos podobnego)
Według mnie najlepiej by pasowały 2 dodatkowe kanały płuczące (razem 4) i 2 duże kanały wydechowe (dzielone) i 1 boost port, pod membrankę.
Strojenie takiego cylindra (czyli wysokości kanałów płuczących i wydechowych) należało by dać około 8000 (dosyć elastycznie) lub góra 10000 obrotów, ale tak czy tak, pasowało by dać do silnika już jakiś inny zapłon, bo seryjny raczej nie będzie idealny pod takie obroty.
Koszt przeróbki zależy jakiemu majstrowi zlecisz robotę, a każdy się ceni różnie ;d
Tak czy tak, życzę powodzenia, bo tak wielka ingerencja w przeróbkę silnika to już dużo kłopotów, zwłaszcza zrobienie bezpośredniego napełniania.
Pozdrawiam
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Silnik 019 bezpośrednie napełnienie, tuning wał, cylinder.
Jak bezpośrednie napełnienie, to membrana obowiązkowo. Przynajmniej tak na chłopski rozum
Czysta tuleja, to najmniejszy problem, bo sobie kupisz żeliwną rurę i dotoczysz na każdy wymiar.
Nie wiem, czy z Charta da się wycisnąć tuleję. Z 019 na 90% nie. Dla tego najlepiej byłoby wziąć cylinder Simsona. Jak już tak ingerować w silnik, to można nadlać kartery i pobawić się w większą pojemność.
Czysta tuleja, to najmniejszy problem, bo sobie kupisz żeliwną rurę i dotoczysz na każdy wymiar.
Nie wiem, czy z Charta da się wycisnąć tuleję. Z 019 na 90% nie. Dla tego najlepiej byłoby wziąć cylinder Simsona. Jak już tak ingerować w silnik, to można nadlać kartery i pobawić się w większą pojemność.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Silnik 019 bezpośrednie napełnienie, tuning wał, cylinder.
dobra dobra panowie, powiedzmy ze mamy już ten zaje silnik no i co? może mieć tylko i większą moc, może być pojemność i inne przeróbki ale jedna sprawa jeszcze - skrzynka biegów...
tryby jak ktoś mocniej zerwał to sypały się ponoć przy normalnym bez tuningu silniku, nawet u kumpla się rypnęły biegi. na jakiejś stronie kolo był co robił właśnie 019 z cylem 60/6 sima chyba czy tam może inna ilość kanałów była i gaźnik z MZ był i co z tego ze moc i prędkość tam wielka była skoro nie ma jak przenieść tej mocy na koła? chyba 3 razy 1 bieg mu się rypnął nawet nie zrywał tego Rometa, nic i tryb puszczał. ja bym się jeszcze pobawić spróbował ze skrzynka biegów, tryby mocniejsze dobrać czy przełożenie jakoś zmienić, nie wiem co i jak dokładnie ale skrzynka biegów może tego projektu nie przeżyć
może by też wtedy spróbować tak jak to chyba gdzieś Jawke widziałem że ktoś zaślepił na cyl otwór i puścił cylinder w górę to raz a dwa to doklejał skrzynie biegów z CZ chyba. w Romecie oczywiście cylinder w góre jest wiec mozna by sie pobawić z "doklejaniem" skrzynki biegów, choć wtedy masz juz własny silnik składany z cześci paru motorów
ogółem to trzeba popatrzeć, pomyśleć, może jednak np Simsonowski silnik wziąć i przerabiać tak, albo ten ale przemyśleć sprawę, popatrzeć, pomierzyć i powodzenia w robocie
tryby jak ktoś mocniej zerwał to sypały się ponoć przy normalnym bez tuningu silniku, nawet u kumpla się rypnęły biegi. na jakiejś stronie kolo był co robił właśnie 019 z cylem 60/6 sima chyba czy tam może inna ilość kanałów była i gaźnik z MZ był i co z tego ze moc i prędkość tam wielka była skoro nie ma jak przenieść tej mocy na koła? chyba 3 razy 1 bieg mu się rypnął nawet nie zrywał tego Rometa, nic i tryb puszczał. ja bym się jeszcze pobawić spróbował ze skrzynka biegów, tryby mocniejsze dobrać czy przełożenie jakoś zmienić, nie wiem co i jak dokładnie ale skrzynka biegów może tego projektu nie przeżyć
może by też wtedy spróbować tak jak to chyba gdzieś Jawke widziałem że ktoś zaślepił na cyl otwór i puścił cylinder w górę to raz a dwa to doklejał skrzynie biegów z CZ chyba. w Romecie oczywiście cylinder w góre jest wiec mozna by sie pobawić z "doklejaniem" skrzynki biegów, choć wtedy masz juz własny silnik składany z cześci paru motorów
ogółem to trzeba popatrzeć, pomyśleć, może jednak np Simsonowski silnik wziąć i przerabiać tak, albo ten ale przemyśleć sprawę, popatrzeć, pomierzyć i powodzenia w robocie
Pomogłem? Kliknij !
No i poetycka część podpisu:
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem
No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować
-
Siczka - Ekspert
- Posty: 3159
- Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
- Pochwały: 66
- Pojazdy: dużo
Silnik 019 bezpośrednie napełnienie, tuning wał, cylinder.
Co do korbowodu to próbował bym wsadzić od jamaszki dt 50 mx ma takie same wymiary co simsonowska tylko jest o 1mm krótsza
-
Krokodylek - MotoManiak
- Posty: 208
- Dołączył(a): 8 sie 2011, o 21:05
- Lokalizacja: Brzozów
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Simson Enduro
Silnik 019 bezpośrednie napełnienie, tuning wał, cylinder.
a no, wtedy mozna i podciąc cyla albo tylko hardcorowo splanowac głowice
Pomogłem? Kliknij !
No i poetycka część podpisu:
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem
No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować
-
Siczka - Ekspert
- Posty: 3159
- Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
- Pochwały: 66
- Pojazdy: dużo
Silnik 019 bezpośrednie napełnienie, tuning wał, cylinder.
Nie przesadzajmy, skrzynia po odpowiednim zabiegu, regulacji zmieniacza itp wytrzyma w miarę długo.Można też jakoś poprawić wałek zdawczy i tryby jakoś przez nad spawanie i wyszlifowanie ale nie bd pisał co i jak bo nie jestem pewny tej metody, ale ponoć trzeba być ostrożnym i robić dokładnie.
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Silnik 019 bezpośrednie napełnienie, tuning wał, cylinder.
Romecik2t napisał(a):ale ponoć trzeba być ostrożnym i robić dokładnie.
no chyba jak ze wszystkim, jedynie łupanie węgla nie wymaga tego :f
Pomogłem? Kliknij !
No i poetycka część podpisu:
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem
No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować
-
Siczka - Ekspert
- Posty: 3159
- Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
- Pochwały: 66
- Pojazdy: dużo
Silnik 019 bezpośrednie napełnienie, tuning wał, cylinder.
chłopie, bez odpowiedniego warsztatu takie pomysły możesz odłożyć między bajki, przerzeźbienie komara na 60/5/3 kosztowało mnie jedyne 200zł nie wliczając wydechu, zapłonu i innych pierdół, których było od cholery, przeróbka cylindra-40 roboczogodzin, wycięcie kostki około 100 itp itd... z doświadczenia powiem, że gra niewarta świeczki, bo teraz dla odmiany zrywa mi wielowypust na wale i rozwala kołki w sprzęgle ^^
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni
-
Kuba - Zwycięzca konkursu
- Posty: 6491
- Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
- Lokalizacja: Tworóg
- Pochwały: 2
Silnik 019 bezpośrednie napełnienie, tuning wał, cylinder.
Kuba, zaspawuj wszystko i lataj dopóki już całkiem nie padnie wszystko w cholerę :F
Pomogłem? Kliknij !
No i poetycka część podpisu:
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem
No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować
-
Siczka - Ekspert
- Posty: 3159
- Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
- Pochwały: 66
- Pojazdy: dużo
Silnik 019 bezpośrednie napełnienie, tuning wał, cylinder.
Jeśli chcesz sie brać za tak śmiały projekt , potrzebujesz dużej wiedzy (zarówno teoretycznej jak i praktycznej) oraz odpowiedniego sprzętu.
Nie chce studzić twojego zapału. Ale moim zdaniem porywasz sie z motyką na księżyc.
Nie chce studzić twojego zapału. Ale moim zdaniem porywasz sie z motyką na księżyc.
@@% Super MotO.
Motór
Miewam chwile zwątpienia aż do pierwszego odpalenia.
Motór
Miewam chwile zwątpienia aż do pierwszego odpalenia.
-
alus - MotoManiak
- Posty: 1016
- Dołączył(a): 30 lis 2008, o 01:46
- Lokalizacja: Myszków (śląsk)
Silnik 019 bezpośrednie napełnienie, tuning wał, cylinder.
Jeśli chcesz sie brać za tak śmiały projekt , potrzebujesz dużej wiedzy (zarówno teoretycznej jak i praktycznej) oraz odpowiedniego sprzętu.
Nie chce studzić twojego zapału. Ale moim zdaniem porywasz sie z motyką na księżyc.
Nie chce studzić twojego zapału. Ale moim zdaniem porywasz sie z motyką na księżyc.
@@% Super MotO.
Motór
Miewam chwile zwątpienia aż do pierwszego odpalenia.
Motór
Miewam chwile zwątpienia aż do pierwszego odpalenia.
-
alus - MotoManiak
- Posty: 1016
- Dołączył(a): 30 lis 2008, o 01:46
- Lokalizacja: Myszków (śląsk)
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 163 gości