Zębatki Barton Sprint/ Junak 901

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Zębatki Barton Sprint/ Junak 901

Postprzez dawideklol111 » 22 maja 2013, o 19:46

Witam, mam z przodu 16 zębów a z tyłu 41, otóż problem w tym, że praktycznie nie ma siły siebie uciągnąć. Gdybym kupił takie zębatki jak w Routerze czyli 11/51 bodajże zbierał by się lepiej? Nie zależy mi na v-maxie, ale na mocy oraz przyspieszeniu.
dawideklol111
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 22 maja 2013, o 19:41
Lokalizacja: Łęczyca, Łódzkie
Pojazdy: Barton Sprint

Zębatki Barton Sprint/ Junak 901

Postprzez Pani Kontekstowa » 22 maja 2013, o 19:46

Pani Kontekstowa
 

Zębatki Barton Sprint/ Junak 901

Postprzez Siczka » 23 maja 2013, o 19:46

Oho, masz gorzej niż ja w Benzerze Shafcie z 2012 roku. Już chyba wkładają zębatki jakie tylko mają... Ja mam 13/45 i na 4 mocy brak to szukam 11z i będzie ok, a u Ciebie bym raczej zmieniał na jakieś 13/50 lub 14/50 jeśli masz 72ccm jeśli z tyłu masz tylko 41z.
Pomogłem? Kliknij Obrazek !

@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem

Obrazek

No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły

:mrgreen:

Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować :yes:

:D
Avatar użytkownika
Siczka
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 3159
Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
Pochwały: 66
Pojazdy: dużo

Zębatki Barton Sprint/ Junak 901

Postprzez traktorzysta » 24 maja 2013, o 00:13

14/50 miałem-całkiem całkiem, tylko strasznie krótkie biegi są. Ale jeśli to 50ccm to więcej nie ma sensu wkładać.
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

Zębatki Barton Sprint/ Junak 901

Postprzez dawideklol111 » 30 maja 2013, o 18:44

Gdzie mogę takie zębatki zdobyć? Czy zdawcza zębatka pasuje z każdych modelów?
dawideklol111
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 22 maja 2013, o 19:41
Lokalizacja: Łęczyca, Łódzkie
Pojazdy: Barton Sprint

Zębatki Barton Sprint/ Junak 901

Postprzez Tomek » 30 maja 2013, o 22:49

Jeżeli ten model ma horyzontalny silnik (jak u Ciebie), to na 99% pasuje. Te małe zębatki- chyba poniżej 12z- często mają gwint M5 zamiast M6, ale na pewno masz jakieś stare śrubki. Reszta jest taka sama. Tylne zębatki były różne, musisz zmierzyć rozstaw śrub mocujących i szukać. Ja mam mocowaną na 4 śruby, inne mogą mieć inaczej. To samo z otworem centrującym.


Autor postu otrzymał pochwałę
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Zębatki Barton Sprint/ Junak 901

Postprzez dawideklol111 » 31 maja 2013, o 12:12

Gdybym założył zębatki 11/51 to jaki byl by jego v-max?
dawideklol111
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 22 maja 2013, o 19:41
Lokalizacja: Łęczyca, Łódzkie
Pojazdy: Barton Sprint

Zębatki Barton Sprint/ Junak 901

Postprzez Siczka » 31 maja 2013, o 13:15

Niezbyt duży i podejrzewam, że i z 4 biegu byś ruszać mógł. Szybko przyspieszać będziesz, biegi momentalnie się będą kończyć i.... I tyle. Mocy sporo, ale czy opłaca się aż tak przełożenia skracać, to nie wiem. Lepiej już 13/51 dać.
Pomogłem? Kliknij Obrazek !

@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem

Obrazek

No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły

:mrgreen:

Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować :yes:

:D
Avatar użytkownika
Siczka
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 3159
Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
Pochwały: 66
Pojazdy: dużo

Zębatki Barton Sprint/ Junak 901

Postprzez dawideklol111 » 31 maja 2013, o 13:19

Gdybyś chciał się przejechać teraz na moim Sprincie, to byś nerwicy dostal.. :D Na takich zębatkach na 4 i tak nie chce przekroczyć magicznej 60...
dawideklol111
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 22 maja 2013, o 19:41
Lokalizacja: Łęczyca, Łódzkie
Pojazdy: Barton Sprint

Zębatki Barton Sprint/ Junak 901

Postprzez honda10282 » 31 maja 2013, o 14:22

Ładuj z przodu 13z lub 12z nie skracaj ich mocno bo będziesz jechał 40 i będzie chodził jak wiertarka
Avatar użytkownika
honda10282
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1489
Dołączył(a): 2 sty 2010, o 16:40
Lokalizacja: A co? spod jasła RJS
Pochwały: 22
Pojazdy: Komar MR232 "sztywniak"68r. & Romet Pony 50 M2 81r.

Zębatki Barton Sprint/ Junak 901

Postprzez dawideklol111 » 31 maja 2013, o 14:31

Router ma zębatki 11/51 bodajże, i leci te 80 licznikowe
dawideklol111
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 22 maja 2013, o 19:41
Lokalizacja: Łęczyca, Łódzkie
Pojazdy: Barton Sprint

Zębatki Barton Sprint/ Junak 901

Postprzez Siczka » 1 cze 2013, o 16:44

dawideklol111, liczniki są niezłe w nowych motorowerach. Do 50 czy 60przykładowo normalnie mierzą, a potem świrują. U mnie w Benzerze Shafcie z 2012 roku do 70 idzie ok, a gdzieś 75 i obroty się zwiększają co raz bardziej, a wskazówka opada do 65 około.... :P
Pomogłem? Kliknij Obrazek !

@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem

Obrazek

No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły

:mrgreen:

Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować :yes:

:D
Avatar użytkownika
Siczka
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 3159
Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
Pochwały: 66
Pojazdy: dużo

Zębatki Barton Sprint/ Junak 901

Postprzez dawideklol111 » 1 cze 2013, o 19:08

Zamowilem już tylko zebatke z przodu 11 zebow.. Zobaczymy jak będzie chodził. :-)
dawideklol111
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 22 maja 2013, o 19:41
Lokalizacja: Łęczyca, Łódzkie
Pojazdy: Barton Sprint

Zębatki Barton Sprint/ Junak 901

Postprzez igrek97 » 2 cze 2013, o 00:39

chyba jeździł :F
Bez młota, to ch*j nie robota! :F
bedziesz sluchał @ igrek97, to zobaczysz jak skonczysz
Avatar użytkownika
igrek97
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3562
Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:59
Pochwały: 25
Pojazdy: sterta złomu

Zębatki Barton Sprint/ Junak 901

Postprzez Tomek » 2 cze 2013, o 08:33

dawideklol111, mogę powiedzieć, że w moim 12/50 max nawet z górki to 75-78km/h i nic więcej się nie da, bo kończą się obroty. Na dodatek mam bardziej "mięsistą" oponę, więc obwód koła się zwiększa, a z nim przełożenie końcowe jest dłuższe.

Polecam wzór:

prędkość obrotowa silnika / przełożenie pierwotne (podam niżej) / przełożenie biegu dla którego liczysz prędkość / przełożenie z zębatki tylnej na zdawczą x obwód zew. opony x 0,06

/- dzielenie
x- mnożenie

Teraz dane dla silnika 50-110 4t.
- jeżeli nie masz blokad, obroty podaj na 8000, bo tyle seryjny silnik powinien wykręcić na 4 biegu i na TAKIM przełożeniu. Mój potrafi przekroczyć 10k obr, ale nie sugerowałbym się tym w seryjnym silniku :D
- przełożenie pierwotne 3,722
- przełożenia biegów mogą się różnić, ale 4 bieg zawsze ma takie samo: dla 1 biegu: 3,3062 ; dla 2 biegu: 1,9567 ; dla 3 biegu: 1,3637 ; dla 4 biegu: 1,0536
- przełożenie z zębatek liczysz: ilość zębów tylnej zębatki/ilość zębów przedniej np 51/11=4,636, takie przybliżenie wystarczy.
- obwód opony musisz sobie zmierzyć i podać w metrach
- mnożysz przez 0,06 żeby otrzymać prędkość w km/h

Wzór oczywiście można wykorzystać we wszystkim, nawet w ciągniku- wystarczy zmienić dane.
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F


Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 222 gości