Zębatki Barton Sprint/ Junak 901
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Zębatki Barton Sprint/ Junak 901
Witam, mam z przodu 16 zębów a z tyłu 41, otóż problem w tym, że praktycznie nie ma siły siebie uciągnąć. Gdybym kupił takie zębatki jak w Routerze czyli 11/51 bodajże zbierał by się lepiej? Nie zależy mi na v-maxie, ale na mocy oraz przyspieszeniu.
- dawideklol111
- MotoManiak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 22 maja 2013, o 19:41
- Lokalizacja: Łęczyca, Łódzkie
- Pojazdy: Barton Sprint
Zębatki Barton Sprint/ Junak 901
Oho, masz gorzej niż ja w Benzerze Shafcie z 2012 roku. Już chyba wkładają zębatki jakie tylko mają... Ja mam 13/45 i na 4 mocy brak to szukam 11z i będzie ok, a u Ciebie bym raczej zmieniał na jakieś 13/50 lub 14/50 jeśli masz 72ccm jeśli z tyłu masz tylko 41z.
Pomogłem? Kliknij !
No i poetycka część podpisu:
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem
No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować
-
Siczka - Ekspert
- Posty: 3159
- Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
- Pochwały: 66
- Pojazdy: dużo
Zębatki Barton Sprint/ Junak 901
14/50 miałem-całkiem całkiem, tylko strasznie krótkie biegi są. Ale jeśli to 50ccm to więcej nie ma sensu wkładać.
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Zębatki Barton Sprint/ Junak 901
Gdzie mogę takie zębatki zdobyć? Czy zdawcza zębatka pasuje z każdych modelów?
- dawideklol111
- MotoManiak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 22 maja 2013, o 19:41
- Lokalizacja: Łęczyca, Łódzkie
- Pojazdy: Barton Sprint
Zębatki Barton Sprint/ Junak 901
Jeżeli ten model ma horyzontalny silnik (jak u Ciebie), to na 99% pasuje. Te małe zębatki- chyba poniżej 12z- często mają gwint M5 zamiast M6, ale na pewno masz jakieś stare śrubki. Reszta jest taka sama. Tylne zębatki były różne, musisz zmierzyć rozstaw śrub mocujących i szukać. Ja mam mocowaną na 4 śruby, inne mogą mieć inaczej. To samo z otworem centrującym.
Autor postu otrzymał pochwałę
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Zębatki Barton Sprint/ Junak 901
Gdybym założył zębatki 11/51 to jaki byl by jego v-max?
- dawideklol111
- MotoManiak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 22 maja 2013, o 19:41
- Lokalizacja: Łęczyca, Łódzkie
- Pojazdy: Barton Sprint
Zębatki Barton Sprint/ Junak 901
Niezbyt duży i podejrzewam, że i z 4 biegu byś ruszać mógł. Szybko przyspieszać będziesz, biegi momentalnie się będą kończyć i.... I tyle. Mocy sporo, ale czy opłaca się aż tak przełożenia skracać, to nie wiem. Lepiej już 13/51 dać.
Pomogłem? Kliknij !
No i poetycka część podpisu:
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem
No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować
-
Siczka - Ekspert
- Posty: 3159
- Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
- Pochwały: 66
- Pojazdy: dużo
Zębatki Barton Sprint/ Junak 901
Gdybyś chciał się przejechać teraz na moim Sprincie, to byś nerwicy dostal.. Na takich zębatkach na 4 i tak nie chce przekroczyć magicznej 60...
- dawideklol111
- MotoManiak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 22 maja 2013, o 19:41
- Lokalizacja: Łęczyca, Łódzkie
- Pojazdy: Barton Sprint
Zębatki Barton Sprint/ Junak 901
Ładuj z przodu 13z lub 12z nie skracaj ich mocno bo będziesz jechał 40 i będzie chodził jak wiertarka
Próbuje pisać poprawnie po polsku.
MOTORYNKA http://motoalbum.pl/pojazd/5467
SZTYWNIAK http://motoalbum.pl/pojazd/5569
NA FORUM viewtopic.php?f=11&t=26413
http://www.fotosik.pl/u/honda10282
komentujcie
MOTORYNKA http://motoalbum.pl/pojazd/5467
SZTYWNIAK http://motoalbum.pl/pojazd/5569
NA FORUM viewtopic.php?f=11&t=26413
http://www.fotosik.pl/u/honda10282
komentujcie
-
honda10282 - MotoManiak
- Posty: 1489
- Dołączył(a): 2 sty 2010, o 16:40
- Lokalizacja: A co? spod jasła RJS
- Pochwały: 22
- Pojazdy: Komar MR232 "sztywniak"68r. & Romet Pony 50 M2 81r.
Zębatki Barton Sprint/ Junak 901
Router ma zębatki 11/51 bodajże, i leci te 80 licznikowe
- dawideklol111
- MotoManiak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 22 maja 2013, o 19:41
- Lokalizacja: Łęczyca, Łódzkie
- Pojazdy: Barton Sprint
Zębatki Barton Sprint/ Junak 901
dawideklol111, liczniki są niezłe w nowych motorowerach. Do 50 czy 60przykładowo normalnie mierzą, a potem świrują. U mnie w Benzerze Shafcie z 2012 roku do 70 idzie ok, a gdzieś 75 i obroty się zwiększają co raz bardziej, a wskazówka opada do 65 około....
Pomogłem? Kliknij !
No i poetycka część podpisu:
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem
No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować
-
Siczka - Ekspert
- Posty: 3159
- Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
- Pochwały: 66
- Pojazdy: dużo
Zębatki Barton Sprint/ Junak 901
Zamowilem już tylko zebatke z przodu 11 zebow.. Zobaczymy jak będzie chodził.
- dawideklol111
- MotoManiak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 22 maja 2013, o 19:41
- Lokalizacja: Łęczyca, Łódzkie
- Pojazdy: Barton Sprint
Zębatki Barton Sprint/ Junak 901
chyba jeździł :F
Bez młota, to ch*j nie robota!
bedziesz sluchał @ igrek97, to zobaczysz jak skonczysz
-
igrek97 - MotoManiak
- Posty: 3562
- Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:59
- Pochwały: 25
- Pojazdy: sterta złomu
Zębatki Barton Sprint/ Junak 901
dawideklol111, mogę powiedzieć, że w moim 12/50 max nawet z górki to 75-78km/h i nic więcej się nie da, bo kończą się obroty. Na dodatek mam bardziej "mięsistą" oponę, więc obwód koła się zwiększa, a z nim przełożenie końcowe jest dłuższe.
Polecam wzór:
prędkość obrotowa silnika / przełożenie pierwotne (podam niżej) / przełożenie biegu dla którego liczysz prędkość / przełożenie z zębatki tylnej na zdawczą x obwód zew. opony x 0,06
/- dzielenie
x- mnożenie
Teraz dane dla silnika 50-110 4t.
- jeżeli nie masz blokad, obroty podaj na 8000, bo tyle seryjny silnik powinien wykręcić na 4 biegu i na TAKIM przełożeniu. Mój potrafi przekroczyć 10k obr, ale nie sugerowałbym się tym w seryjnym silniku
- przełożenie pierwotne 3,722
- przełożenia biegów mogą się różnić, ale 4 bieg zawsze ma takie samo: dla 1 biegu: 3,3062 ; dla 2 biegu: 1,9567 ; dla 3 biegu: 1,3637 ; dla 4 biegu: 1,0536
- przełożenie z zębatek liczysz: ilość zębów tylnej zębatki/ilość zębów przedniej np 51/11=4,636, takie przybliżenie wystarczy.
- obwód opony musisz sobie zmierzyć i podać w metrach
- mnożysz przez 0,06 żeby otrzymać prędkość w km/h
Wzór oczywiście można wykorzystać we wszystkim, nawet w ciągniku- wystarczy zmienić dane.
Polecam wzór:
prędkość obrotowa silnika / przełożenie pierwotne (podam niżej) / przełożenie biegu dla którego liczysz prędkość / przełożenie z zębatki tylnej na zdawczą x obwód zew. opony x 0,06
/- dzielenie
x- mnożenie
Teraz dane dla silnika 50-110 4t.
- jeżeli nie masz blokad, obroty podaj na 8000, bo tyle seryjny silnik powinien wykręcić na 4 biegu i na TAKIM przełożeniu. Mój potrafi przekroczyć 10k obr, ale nie sugerowałbym się tym w seryjnym silniku
- przełożenie pierwotne 3,722
- przełożenia biegów mogą się różnić, ale 4 bieg zawsze ma takie samo: dla 1 biegu: 3,3062 ; dla 2 biegu: 1,9567 ; dla 3 biegu: 1,3637 ; dla 4 biegu: 1,0536
- przełożenie z zębatek liczysz: ilość zębów tylnej zębatki/ilość zębów przedniej np 51/11=4,636, takie przybliżenie wystarczy.
- obwód opony musisz sobie zmierzyć i podać w metrach
- mnożysz przez 0,06 żeby otrzymać prędkość w km/h
Wzór oczywiście można wykorzystać we wszystkim, nawet w ciągniku- wystarczy zmienić dane.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 126 gości