Witam
Jako że doszedłem z motorkiem do ładu chciałbym pobawić z zębatką na wałku zdawczym ponieważ obecnie leci na 4 przy 6 tyś rpm ok. 45km/h, obecna zębatka to 12, na kole wiem tyle że jest standardowa (obecnie jestem poza domem), jaką wstawić tak aby śmigał szybciej ale też żeby nie katować silnika?
V-max zmiana zębatki (zumico gr500)
Posty: 14
• Strona 1 z 1
V-max zmiana zębatki (zumico gr500)
Po pierwsze zmień moduł, bo z tego co widzę, to masz blokowany.
Ile obrotów wykręci na luzie?
Ile obrotów wykręci na luzie?
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
V-max zmiana zębatki (zumico gr500)
Właśnie moduł ma odblokowany, ale coś mi się wydaje że może go coś blokować. Do rzeczy jako że jest na dotarciu sprawdzałem go rozkręcając do tylko 7 tyś. obrotów, ale poprzednio miał 72ccm i dało się poszaleć nawet do 10 tyś. sęk w tym że prawdopodobnie mam dyszę od 80. Kumpel powiedział że przy takiej dyszy mogę założyć filtr stożkowy gąbkowy aby poprawić mu osiągi ale czy to prawda? Na domiar złego zauważyłem że gumowy przewód od filtra powietrza jest lekko skręcony.
- mateusz_
- MotoManiak
- Posty: 53
- Dołączył(a): 9 lip 2013, o 07:43
- Pojazdy: Rieju Spike
V-max zmiana zębatki (zumico gr500)
Powiedz mi, jaki masz teraz v-max i przy jakich obrotach?
Silnik ma siłę wkręcić się na te obroty na czwórce? Czy jest mu ciężko?
No i przede wszystkim-jaką masz teraz pojemność?
Silnik ma siłę wkręcić się na te obroty na czwórce? Czy jest mu ciężko?
No i przede wszystkim-jaką masz teraz pojemność?
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
V-max zmiana zębatki (zumico gr500)
Teraz jest 49ccm, nie ma problemów wkręcać się na obroty, raz nawet podczas jazdy zagapiłem się i poleciał mi do 8tysięcy. Przy tych 6tyśiach leci coś ok. 43km/h, przy tych 8 co się zgapiłem poleciał 50km/h. Lecz mimo że doszedł do 8 to czułem jakby coś już go "muliło", raz jak nawet wracałem z roboty przy przejechaniu ok. 20km to w pewnym momencie czułem jak przez parę cykli się zdławił.
- mateusz_
- MotoManiak
- Posty: 53
- Dołączył(a): 9 lip 2013, o 07:43
- Pojazdy: Rieju Spike
V-max zmiana zębatki (zumico gr500)
Coś jest nie tak. W swoim moto na przełożeniu 12/50 osiągałem nawet 75km/h. Nie mam obrotomierza, ale gdyby miał takie wskazania jak Twój, wychodziłoby pewnie ok 11-12tyś Albo obrotomierz Ci zawyża obroty, albo prędkościomierz zaniża. Nawet jeżeli masz z tyłu 50z, obroty przy 50km/h powinny być niższe, a bardzo prawdopodobne, że tylna zębatka ma 47 lub nawet mniej zębów.
Oblicz sobie tym wzorem
viewtopic.php?f=2&t=31089#p446690
Dobierz zębatki tak, żeby prędkość przy 8000obr/min wynosiła nie więcej niż 80km/h. 50cc i tak będzie miało problemy z dokręceniem do takiej prędkości, ale przynajmniej nie będziesz piłował silnika na maksymalnych obrotach.
Oblicz sobie tym wzorem
viewtopic.php?f=2&t=31089#p446690
Dobierz zębatki tak, żeby prędkość przy 8000obr/min wynosiła nie więcej niż 80km/h. 50cc i tak będzie miało problemy z dokręceniem do takiej prędkości, ale przynajmniej nie będziesz piłował silnika na maksymalnych obrotach.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
V-max zmiana zębatki (zumico gr500)
Po powrocie z weekendowych wypoczynków, policzyłem z tyłu ilość zębów i wyszło że jest ich dokładnie tak jak powiedziałeś 47 zębów. Lecz jako że 50 są dość drogie to czy dałbym radę to zredukować zębatką zdawczą? Jako że z tyłu jest 47, to gdyby tak z przodu dać 16 zamiast 12 to raczej by się unormowało, czy dobrze myślę?
- mateusz_
- MotoManiak
- Posty: 53
- Dołączył(a): 9 lip 2013, o 07:43
- Pojazdy: Rieju Spike
V-max zmiana zębatki (zumico gr500)
im większa z tyłu, tym wolniejsze moto. Musiałbyś zmniejszyć tył, ale nie warto, bo jest w normie. Na początek proponuję na przód 14z. 16 zębów to bardzo duży przeskok, może być za ciężko. Miałem przez jakiś czas w swoim moto 16/50. Jak się rozpędził to było fajnie, ale ponowne rozpędzanie np ze świateł to tragedia
Autor postu otrzymał pochwałę
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
V-max zmiana zębatki (zumico gr500)
Dzięki za rady, może jeszcze jednak go dotrę na tej 12 z 500km i wtedy zastanowię się nad tymi zębatkami a może w między czasie dozbieram funduszy , długo to trwać nie będzie bo z domu do praktyk i z powrotem do domu mam jakieś 55km.
ps. no ze świateł do ok. 45km/h to kumpla opla astrę wyprzedziłem , ale dalej już nie chciał lecieć , ale wolę popykać te 70 jak się wleć i mieć dobre przyspieszenie.
ps. no ze świateł do ok. 45km/h to kumpla opla astrę wyprzedziłem , ale dalej już nie chciał lecieć , ale wolę popykać te 70 jak się wleć i mieć dobre przyspieszenie.
- mateusz_
- MotoManiak
- Posty: 53
- Dołączył(a): 9 lip 2013, o 07:43
- Pojazdy: Rieju Spike
V-max zmiana zębatki (zumico gr500)
Panowie!
Wymieniłem cylinder na 80 głowice na 80 dałem filtr stożkowy oraz dałem dyszę 90 obecnie jestem na dotarciu pozostało mi ok 300km do końca dotarcia jakie zęby mogę zastosować żeby poprawić osiągi ( V-Max ) ale tak żebym się do 40 nie rozpędzał 2 min jakie zębatki gdzie i jak? Proszę najlepiej o linki!!!
Wymieniłem cylinder na 80 głowice na 80 dałem filtr stożkowy oraz dałem dyszę 90 obecnie jestem na dotarciu pozostało mi ok 300km do końca dotarcia jakie zęby mogę zastosować żeby poprawić osiągi ( V-Max ) ale tak żebym się do 40 nie rozpędzał 2 min jakie zębatki gdzie i jak? Proszę najlepiej o linki!!!
- PawTom332
- MotoManiak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 19 sie 2013, o 18:59
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Pojazdy: Motorower
Re: V-max zmiana zębatki (zumico gr500)
Jaką masz teraz z tyłu?
Wysłane z mojego HUAWEI U8815 za pomocą Tapatalk 4
Wysłane z mojego HUAWEI U8815 za pomocą Tapatalk 4
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
- PawTom332
- MotoManiak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 19 sie 2013, o 18:59
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Pojazdy: Motorower
V-max zmiana zębatki (zumico gr500)
15 daj
Próbuje pisać poprawnie po polsku.
MOTORYNKA http://motoalbum.pl/pojazd/5467
SZTYWNIAK http://motoalbum.pl/pojazd/5569
NA FORUM viewtopic.php?f=11&t=26413
http://www.fotosik.pl/u/honda10282
komentujcie
MOTORYNKA http://motoalbum.pl/pojazd/5467
SZTYWNIAK http://motoalbum.pl/pojazd/5569
NA FORUM viewtopic.php?f=11&t=26413
http://www.fotosik.pl/u/honda10282
komentujcie
-
honda10282 - MotoManiak
- Posty: 1489
- Dołączył(a): 2 sty 2010, o 16:40
- Lokalizacja: A co? spod jasła RJS
- Pochwały: 22
- Pojazdy: Komar MR232 "sztywniak"68r. & Romet Pony 50 M2 81r.
V-max zmiana zębatki (zumico gr500)
witam!
niedawno wymienilem silnik z 50ccm na 125ccm i powiem wam - szału nie ma! co prawda przyspieszenie ma o niebo lepsze jednak predkosc jest nadal mala, bo co to jest 80km/h na taki silnik ?? moze ktos z was moglby mi pomoc i powiedziec co zrobic, zeby jechal te minimum 100...
to, ze musze wymienic zebatki to juz wiem ale co dalej ?? wymienilem c.d.i na odblokowane (wkreca sie do 9000 obr/min) i filtr na stożek.
z gory dzieki za pomoc !!
niedawno wymienilem silnik z 50ccm na 125ccm i powiem wam - szału nie ma! co prawda przyspieszenie ma o niebo lepsze jednak predkosc jest nadal mala, bo co to jest 80km/h na taki silnik ?? moze ktos z was moglby mi pomoc i powiedziec co zrobic, zeby jechal te minimum 100...
to, ze musze wymienic zebatki to juz wiem ale co dalej ?? wymienilem c.d.i na odblokowane (wkreca sie do 9000 obr/min) i filtr na stożek.
z gory dzieki za pomoc !!
- dawid612
- MotoManiak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 18 sty 2015, o 19:41
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 144 gości