V-max zmiana zębatki (zumico gr500)

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

V-max zmiana zębatki (zumico gr500)

Postprzez mateusz_ » 18 lip 2013, o 15:32

Witam

Jako że doszedłem z motorkiem do ładu chciałbym pobawić z zębatką na wałku zdawczym ponieważ obecnie leci na 4 przy 6 tyś rpm ok. 45km/h, obecna zębatka to 12, na kole wiem tyle że jest standardowa (obecnie jestem poza domem), jaką wstawić tak aby śmigał szybciej ale też żeby nie katować silnika?
mateusz_
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 9 lip 2013, o 07:43
Pojazdy: Rieju Spike

V-max zmiana zębatki (zumico gr500)

Postprzez Pani Kontekstowa » 18 lip 2013, o 15:32

Pani Kontekstowa
 

V-max zmiana zębatki (zumico gr500)

Postprzez traktorzysta » 19 lip 2013, o 10:32

Po pierwsze zmień moduł, bo z tego co widzę, to masz blokowany.
Ile obrotów wykręci na luzie?
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

V-max zmiana zębatki (zumico gr500)

Postprzez mateusz_ » 20 lip 2013, o 11:34

Właśnie moduł ma odblokowany, ale coś mi się wydaje że może go coś blokować. Do rzeczy jako że jest na dotarciu sprawdzałem go rozkręcając do tylko 7 tyś. obrotów, ale poprzednio miał 72ccm i dało się poszaleć nawet do 10 tyś. sęk w tym że prawdopodobnie mam dyszę od 80. Kumpel powiedział że przy takiej dyszy mogę założyć filtr stożkowy gąbkowy aby poprawić mu osiągi ale czy to prawda? Na domiar złego zauważyłem że gumowy przewód od filtra powietrza jest lekko skręcony.
mateusz_
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 9 lip 2013, o 07:43
Pojazdy: Rieju Spike

V-max zmiana zębatki (zumico gr500)

Postprzez traktorzysta » 20 lip 2013, o 13:32

Powiedz mi, jaki masz teraz v-max i przy jakich obrotach?
Silnik ma siłę wkręcić się na te obroty na czwórce? Czy jest mu ciężko?

No i przede wszystkim-jaką masz teraz pojemność?
Pomogłem?
Kliknij "Pomógł" !



traktorzysta@motomaniacy.com
Avatar użytkownika
traktorzysta
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 1904
Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Pochwały: 82
Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750

V-max zmiana zębatki (zumico gr500)

Postprzez mateusz_ » 20 lip 2013, o 14:41

Teraz jest 49ccm, nie ma problemów wkręcać się na obroty, raz nawet podczas jazdy zagapiłem się i poleciał mi do 8tysięcy. Przy tych 6tyśiach leci coś ok. 43km/h, przy tych 8 co się zgapiłem poleciał 50km/h. Lecz mimo że doszedł do 8 to czułem jakby coś już go "muliło", raz jak nawet wracałem z roboty przy przejechaniu ok. 20km to w pewnym momencie czułem jak przez parę cykli się zdławił.
mateusz_
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 9 lip 2013, o 07:43
Pojazdy: Rieju Spike

V-max zmiana zębatki (zumico gr500)

Postprzez Tomek » 21 lip 2013, o 13:39

Coś jest nie tak. W swoim moto na przełożeniu 12/50 osiągałem nawet 75km/h. Nie mam obrotomierza, ale gdyby miał takie wskazania jak Twój, wychodziłoby pewnie ok 11-12tyś :D Albo obrotomierz Ci zawyża obroty, albo prędkościomierz zaniża. Nawet jeżeli masz z tyłu 50z, obroty przy 50km/h powinny być niższe, a bardzo prawdopodobne, że tylna zębatka ma 47 lub nawet mniej zębów.

Oblicz sobie tym wzorem :)
viewtopic.php?f=2&t=31089#p446690
Dobierz zębatki tak, żeby prędkość przy 8000obr/min wynosiła nie więcej niż 80km/h. 50cc i tak będzie miało problemy z dokręceniem do takiej prędkości, ale przynajmniej nie będziesz piłował silnika na maksymalnych obrotach.
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

V-max zmiana zębatki (zumico gr500)

Postprzez mateusz_ » 21 lip 2013, o 14:05

Po powrocie z weekendowych wypoczynków, policzyłem z tyłu ilość zębów i wyszło że jest ich dokładnie tak jak powiedziałeś 47 zębów. Lecz jako że 50 są dość drogie to czy dałbym radę to zredukować zębatką zdawczą? Jako że z tyłu jest 47, to gdyby tak z przodu dać 16 zamiast 12 to raczej by się unormowało, czy dobrze myślę?
mateusz_
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 9 lip 2013, o 07:43
Pojazdy: Rieju Spike

V-max zmiana zębatki (zumico gr500)

Postprzez Tomek » 21 lip 2013, o 14:33

im większa z tyłu, tym wolniejsze moto. Musiałbyś zmniejszyć tył, ale nie warto, bo jest w normie. Na początek proponuję na przód 14z. 16 zębów to bardzo duży przeskok, może być za ciężko. Miałem przez jakiś czas w swoim moto 16/50. Jak się rozpędził to było fajnie, ale ponowne rozpędzanie np ze świateł to tragedia


Autor postu otrzymał pochwałę
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

V-max zmiana zębatki (zumico gr500)

Postprzez mateusz_ » 21 lip 2013, o 14:44

Dzięki za rady, może jeszcze jednak go dotrę na tej 12 z 500km i wtedy zastanowię się nad tymi zębatkami a może w między czasie dozbieram funduszy :), długo to trwać nie będzie bo z domu do praktyk i z powrotem do domu mam jakieś 55km.

ps. no ze świateł do ok. 45km/h to kumpla opla astrę wyprzedziłem :D, ale dalej już nie chciał lecieć :(, ale wolę popykać te 70 jak się wleć i mieć dobre przyspieszenie.
mateusz_
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 9 lip 2013, o 07:43
Pojazdy: Rieju Spike

V-max zmiana zębatki (zumico gr500)

Postprzez PawTom332 » 21 sie 2013, o 22:52

Panowie!
Wymieniłem cylinder na 80 głowice na 80 dałem filtr stożkowy oraz dałem dyszę 90 obecnie jestem na dotarciu pozostało mi ok 300km do końca dotarcia jakie zęby mogę zastosować żeby poprawić osiągi ( V-Max ) ale tak żebym się do 40 nie rozpędzał 2 min :) jakie zębatki gdzie i jak? Proszę najlepiej o linki!!!
PawTom332
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 19 sie 2013, o 18:59
Lokalizacja: Nowa Sól
Pojazdy: Motorower

Re: V-max zmiana zębatki (zumico gr500)

Postprzez Tomek » 22 sie 2013, o 15:12

Jaką masz teraz z tyłu?

Wysłane z mojego HUAWEI U8815 za pomocą Tapatalk 4
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

V-max zmiana zębatki (zumico gr500)

Postprzez PawTom332 » 22 sie 2013, o 16:23

47
PawTom332
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 19 sie 2013, o 18:59
Lokalizacja: Nowa Sól
Pojazdy: Motorower

V-max zmiana zębatki (zumico gr500)

Postprzez honda10282 » 22 sie 2013, o 17:58

15 daj
Avatar użytkownika
honda10282
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1489
Dołączył(a): 2 sty 2010, o 16:40
Lokalizacja: A co? spod jasła RJS
Pochwały: 22
Pojazdy: Komar MR232 "sztywniak"68r. & Romet Pony 50 M2 81r.

V-max zmiana zębatki (zumico gr500)

Postprzez dawid612 » 18 sty 2015, o 19:56

witam!
niedawno wymienilem silnik z 50ccm na 125ccm i powiem wam - szału nie ma! co prawda przyspieszenie ma o niebo lepsze jednak predkosc jest nadal mala, bo co to jest 80km/h na taki silnik ?? moze ktos z was moglby mi pomoc i powiedziec co zrobic, zeby jechal te minimum 100... :)
to, ze musze wymienic zebatki to juz wiem ale co dalej ?? wymienilem c.d.i na odblokowane (wkreca sie do 9000 obr/min) i filtr na stożek.
z gory dzieki za pomoc !! ;)
dawid612
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 18 sty 2015, o 19:41


Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 64 gości